Στελνω φωτογραφιες του πλυντηριου(μοτερ καλωδια πλακετα) μηπως βγαλουμε καμια ακρη.Το μοτερ που μου εστειλες πρεπει να ναι διαφορετικο.Πες μου αν γνωριζεις που μπορει να βρισκονται τα καρβουνακια.![]()
Στελνω φωτογραφιες του πλυντηριου(μοτερ καλωδια πλακετα) μηπως βγαλουμε καμια ακρη.Το μοτερ που μου εστειλες πρεπει να ναι διαφορετικο.Πες μου αν γνωριζεις που μπορει να βρισκονται τα καρβουνακια.![]()
Όχι δεν είναι διαφορετικό το μοτέρ (το ίδιο είναι με εγκλωβισμένα τα καρβουνάκια) που έδειξα παραπάνω.
Αν ήταν με εξωτερικά καρβουνάκια θα ήταν όπως στο παρακάτω βίντεο και θα ήταν πιο απλά τα πράγματα στην αλλαγή τους.
https://www.youtube.com/watch?v=N_r8d93xPYw
Κρίνοντας από τις φωτογραφίες στην περιοχή της φισέτας (καρβουνιές / σκόνες κτλ μάλλον θα έχουν "πατώσει " τα καρβουνάκια χωρίς να είμαι και απόλυτος αλλά αξίζει να τα ρίξεις και μια ματιά δεν έχεις να χάσεις και πολλά)
1) Θα βγάλεις φισέτα και το καλώδιο γείωσης και τις 2 βίδες όπου πιάνεται το μοτέρ πάνω στην μαντεμένια πράσινη βάση , και θα το βγάλεις το μοτέρ συρταρωτά όπως στο βίντεο παραπάνω.
2) Στην παρακάτω φωτογραφία θα σημαδέψεις με μαρκαδόρο τα νούμερα 1-2-3-4 (για να μην μπερδέψεις τα καπάκια του μοτέρ με τον στάτορα και δεν πρέπει ή δεν μπαίνουν αλλιώς)
3) Θα βγάλεις τις βίδες 5-6 (έχει 4 βίδες συνολικά με προφίλ αστεράκι)
4) Όταν ανοίξεις τα καπάκια στο πίσω μέρος (με κίτρινο κύκλο που σημείωσα ) και εσωτερικά είναι ένα άσπρο πλαστικό πλαίσιο όπου κάθονται τα καρβουνάκια (και αυτό θα ξεβιδωθεί με επιπλέον βίδες 1-2-3).
Να προσέξεις το σημείο 4 (στην φωτό) είναι οι επαφές που κουμπώνουν στην μπομπίνα να μην τις στραβώσεις .
Από πίσω ακριβώς αλλάζεις τα καρβουνάκια (τα γνήσια της Βοsch και μην πειραματίζεσαι με άλλα)
Το δυσκολότερο από όλα είναι όταν θα μπεί και πάλι το πίσω καπάκι με τα νέα καρβουνάκια (ότι επειδή τα ελατήρια σπρώχνουν τα καρβουνάκια ) δεν θα σε αφήσει να το βάλεις να κουμπώσει πάνω στον συλλέκτη του ρότορα και πρέπει να τραβήξεις τα ελατήρια έξω (όσο χρειάζεται ... εγώ το κάνω με 2 κλωστές έξω έτσι ώστε να είναι ανοικτά έξω τα καρβουνάκια και να μπορέσει να μπει στον συλλέκτη ανεμπόδιστα ... μόλις βιδωθεί το καπάκι ελευθερώνεις τις κλωστές για να πατώσουν τα καρβουνάκια πάνω στον συλλέκτη)
Τα ελατήρια που έχουν αυτά τα μοτέρ (δεν είναι εκείνα τα σπιράλ ελατήρια που συνηθίζονται αλλά σε σχήμα σαλίγκαρου .. που κάνουν την ίδια δουλειά αλλά θέλουν προσοχή καθώς είναι κάπως πιο ευαίσθητα μην σπάσουν κτλ)
Μια που το άνοιξες κοίτα και την πλακέτα για ραγισμένες κολλήσεις.
επίσης φρόνιμο θα ήτανε να το φυσήξεις καλά με πεπιεσμένο αέρα
να προσέξεις στο ξεβίδωμα της ψηκτροθήκης πρέπει να υπάρχει από ένα διάφανο σιλικονουχο μονωτικό να ξαναμπούνε στη θέση τους
Στο δρόμο προς την κορυφή μην ποδοπατάς τους ανθρώπους που θα βρεθούν μπροστά σου. Πάρε τους μαζί σου!
Λοιπον,εβγαλα το μοτερ συφωνα με τα παραπανω,το ελεγξα,το καθαρισα,εβγαλα τα καρβουνακια,διαπιστωσα οτι εχουν φθαρθει λιγοτερο απο το 1/3 οποτε τα ξανατοποθετησα και το ξανακλεισα.Παρα την ηλικια του (δουλευει 25 χρονια) ειναι σε πολυ καλη κατασταση.Η ολη διαδικασια ηταν απλη και ευκολη. Μενει τωρα να εντοπισθει που ειναι το προβλημα, οποτε οποιαδηποτε αλλη αποψη δεκτη. Να ενημερωσω επισης οτι μετρησα σε κατασταση λειτουργιας και πριν λυσω το μοτερ ταση 220v στα δυο πρωτα απο αριστερα καλωδια που φευγουν απο την πλακετα για το μοτερ και στο τριτο 150v.Στα υπολοιπα τρια η ταση ηταν 0v.Aυτα προς το παρον.......
Αν έχεις ωμόμετρο κάνε μετρήσεις στον κινητήρα ,να σιγουρευτούμε ότι είναι καλός , όπως είναι η εξάδα πρέπει να σου δείχνουνε ανά 2 μόνο μεταξύ τους ζευγάρια , δηλαδή το 1 με το 2 , 3 με το 4 ,και 5 με το 6 και πόσα ωμ σου δείχνουν
Έλεγξε και το καλώδιο από μοτέρ σε πλακέτα μήπως έχει διακοπή (πολύ σπάνιο)
και θα πρότεινα κάνε έναν οπτικό έλεγχο στην πλακέτα για κρύες κολλήσεις και τυχόν κατεστραμμένα υλικά
σε παρόμοια πλακέτα από SIEMENS έχω τύχει κάποιες φορές καμένη αντίσταση 100 ΩΜ 1/4 του βατ έχει 2-3 ίδιες ενωμένες εν σειρά
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη diony : 23-12-14 στις 15:23
Στο δρόμο προς την κορυφή μην ποδοπατάς τους ανθρώπους που θα βρεθούν μπροστά σου. Πάρε τους μαζί σου!