Επεστρεψα!
Λοιπον, εαν καταλαβα καλα, το μπλοκαρισμα σου ειναι στο μοτερ και οχι στον διαδρομο.
Οπως εγραψες, στο #6 : φρενάρει σε κάθε μία ακριβώς στροφή όχι από εξωτερική μηχανική αιτία
με οδηγεις σε κακες σκεψεις.
Εχω ακομα λιγες αποριες:
1. Το φρεναρισμα το κανει ΑΠΟΛΥΤΑ ξεμπλοκαρισμενο απο τον διαδρομο?
(Για να ειμαστε 100% σιγουροι πως φταιει το μοτερ)
2. Το κανει οταν δουλευει ή οταν το γυρνας με το χερι σβηστο? (Μπορει να το κανει ΚΑΙ στις δυο
περιπτωσεις)
γυρνώντας έναν ηλεκτροκινητήρα με το χέρι, χωρίς να είναι συνδεδεμένος στο ρεύμα δημιουργεί φρεναρίσματα με κάποια συχνότητα λόγω της κατασκευής του (λόγω της ηλεκτρομαγνητικής λειτουργίας του δηλαδή) ;
3 πιθανες απαντησεις:
α. Ειναι dc και αισθανεσαι οταν το περιστρεφεις την ελξη των μαγνητων
β. Εχει φρενο (ηλεκρικο ή μηχανικο) που εχει χαλασει-φθαρει-ξερυθμιστει.
γ. Εχει μηχανικη βλαβη που επισκευαζεται (ρουλεμαν ή κανενα επισκευασιμο σφηνωμα)
δ. Εχει μηχανικη βλαβη που ΔΕΝ επισκευαζεται (σπασμενος ροτορας-στραβος αξονας)(αυτες ειναι οι κακες σκεψεις που αναφερω παραπανω).
Λυσε μας τις αποριες και προχωραμε
Καλώς ήρθες!
Λοιπόν, όσο το μοτέρ ήταν πάνω στο διάδρομο, με κλειστό το διακόπτη ρεύματος τον "περπάταγα" με τα πόδια στον τάπητα και ένοιωθα το στιγμιαίο δάγκωμα του φρένου σε κάθε μία ακριβώς περιστροφή.
Όταν έβγαλα το μοτέρ από πάνω, έλεγξα τα ράουλα και δεν είχαν θέμα στραβώματος ή φρεναρίσματος ή θορύβου.
Με το μοτέρ στο χέρι (στην κυριολεξία!) νοιώθω την μισή περιστροφή να γίνεται εύκολα και την άλλη μισή (στο περίπου) πιο σφικτή. Όχι όμως σαν φρένο, περισσότερο σαν αποτέλεσμα μαγνητικής έλξης ή απώθησης, αλλά όχι ξεκάθαρα! Δεν θα απέκλεια να είναι και στραβός ο άξονας...
Θόρυβο δεν ακούω αλλά με τόσο αργή περιστροφή (με το χέρι) ίσως δύσκολα θα ακουγόταν...
Το μοτέρ είναι DC permanent magnet motor.
AMPS: 7.0
HP: 2 cont.
http://jintankm.no11.cuttle.com.cn/product.htm = 1,5HP σύμφωνα με το εργοστάσιο!
Περίεργο η εταιρεία να κολλάει επάνω ταμπελάκι για 2HP! (υπάρχει κάτι που αγνοώ; )
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη innova : 26-07-12 στις 18:31
Για να περιορισουμε τα σημεια ψαξιματος, εστιαζω σε δυο μερη.
Το ενα ειναι το μοτερ το οποιο αν μπορεις, οπως το εχεις στο χερι, κρατα το γερα και βαλτο να δουλεψει-Θα μας λυσει πολλες αποριες.
Το δευτερο και πιστευω πως ισως ειναι και το πιο πιθανο ειναι τα ρουλεμαν των ραουλων. Για να καταλαβεις φθορα ρουλεμαν γυρνοντας τα με το χερι, απαιτει μεγαλη εμπειρια λογω της χαμηλης εως ανυπαρκτης ταχυτητας περιστροφης. Η ταχυτητα ειναι εκεινος ο ρουφιανος που δειχνει τις βλαβες που δεν φαινονται σε χαμηλες ταχυτητες!!
Οποτε, σε πρωτη φαση βαλε το μοτερ να δουλεψει και ακου το.
Και βλεπουμε...
Φίλε Αλέξανδρε σε ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον σου!
Το φρενάρισμα του μοτέρ δίνει διαφορετική αίσθηση
α) όταν το γυρνούσα περπατωντας έκανε ξεκάθαρο στιγμιαίο δάγκωμα σε κάθε μία πλήρη περιστροφή του μοτέρ
β) γυρνώντας το μόνο του με το χέρι (που η ταχύτητα περιστροφής είναι σαφώς πολύ μικρότερη) ένοιωθα πως το φρένο διαρκούσε 1/4 της στροφής, ακολουθούσε 1/4 στροφής χωρίς φρένο και μετά πάλι τα ίδια.
Και για να μη σε ταλαιπωρώ άλλο, ο μάστορας που το πήγα μου είπε πως είναι η αίσθηση των μαγνητών αυτή και το μοτέρ είναι απλά καμένο χωρίς άλλη μηχανική βλάβη.
Η αιτία όμως του καψίματος παραμένει ανεξιχνίαστη και μάλιστα δεν αποκλείεται ακόμη και μια παρατεταμένη χαμηλότερη τάση του ηλεκτρ. δικτύου της ΔΕΗ (εκτός των κλασσικών : βαρύτερος αναβάτης, σφοκτός τάπητας, συνεχής πολύωρη λειτουργία κλπ).
Λαχείο το επόμενο κάψιμο; Μάλλον!!!
Οποτε για περιελιξη,παρε τηλ: Σπυρος Διακατος Ιθακης 54 Αγ. Ι. Ρεντης τηλ:210 4917657
Εκτος αν το νεο μοτερ ειναι πολυ πιο φθηνο.
Το μοτερ δεν υποτιθεται οτι δουλευε? Αυτην την εικονα ειχα![]()
Κωστα πως κατάλαβες οτι έχει πρόβλημα το μοτέρ?
Τι κανη ακριβώς ο διάδρομος σου?
Τι μοντέλο είναι?
Όπως το είπες: Υποτίθεται. Δηλ. δούλευε ένα-δυο λεπτά και μετά ή έκανε αυτά τα κοψίματα που εγώ λέω φρεναρίσματα, ή σταματούσε βγάζοντας error1 "check speed sensor". Όπου και με αλλαγή speed sensor έκανε πάλι τα ίδια.
Ο τελευταίος μάστορας που το είδε μου είπε πως επισκεύαζε μαζικά πριν 4-5 χρόνια όλα αυτά τα μοτέρ της συγκεκριμένης φίρμας, της οποίας το όνομα θα ήθελα να πω αφού τελειώσει η περιπέτεια.
Ο μάστορας πάντως (όπου πήγα συστημένος - όσο αυτό λέει κάτι) είπε πως αξίζει η επισκευή του, δεν είναι λέει τελείως για πέταμα..
Φίλε Γρηγόρη,
εκτός των παραπάνω δεν υπάρχει άλλο θέμα, ούτε στραβού άξονα ούτε ρουλεμάν.
Τώρα αν φταίει παράλληλα και κάποιο ηλεκτρονικό κομμάτι θα διαπιστωθεί όταν το φτιαγμένο μοτέρ ξανατοποθετηθεί επάνω.
Πάντως ο μάστορας που το έβαλε στα μηχανήματά του είπε άμεσα πως είναι καμένο, δεν προβληματίστηκε ούτε καν το ανέφερε (όπως ένας άλλος) με το θέμα του δυσεύρετου συλλέκτη εξ'αιτίας του οποίου λεει πως κάηκε το μοτέρ και μου τόδωσε πίσω (? όποιος θέλει ας μου γράψει δυο κουβέντες για το τι ρόλο παίζει ο συλλέκτης γιατί όσο κι'αν έψαξα δεν βρήκα κάτι).
Επίσης, ενδεικτικό του καψίματος (=βραχυκύκλωμα των σπειρών του πηνίου) είναι και το οτι ο ρότορας με ένα υγιές πηνίο δεν έχει ιδιότητες μαγνήτη, ενώ ένας με βραχυκυκλωμένο λειτουργεί σαν μαγνήτης, με μεγαλύτερες εντάσεις έλξης στα σημεία του πηνίου - περιμετρικά του ρότορα - που είναι περισσότερο βραχυκυκλωμένα.
Ελπίζω να ήμουν κατανοητός, αν όχι πείτε μου να διευκρινίσω.
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη innova : 29-07-12 στις 19:26