επισής (αλλη ιδέα) με ιμαντα μπορει να οδηγεί τροχό αγγειοπλαστικής. Είδα οτι εχει κατασκευαστει στη Ρουμανια. Παντως μπορει να χρησιμοποιειθει σε αρκετα πράγματα. καπου στις φωτο ειδα οτι ζυγιζει 2,85 κιλα...μεγάλος για τροχός πάντος
καλη τυχη
επισής (αλλη ιδέα) με ιμαντα μπορει να οδηγεί τροχό αγγειοπλαστικής. Είδα οτι εχει κατασκευαστει στη Ρουμανια. Παντως μπορει να χρησιμοποιειθει σε αρκετα πράγματα. καπου στις φωτο ειδα οτι ζυγιζει 2,85 κιλα...μεγάλος για τροχός πάντος
καλη τυχη
Κρατήστε μια αντίσταση... στους χαλεπους καιρους
Σταύρο ... χάλια φωτογραφίες!... Το μόνο που διακρίνω είναι που γράφει για 14 mF (μικροφαράντ) πυκνωτή . Αλλά δεν διακρίνω τα υπόλοιπα ... αν είναι δυνατόν γράψε εσύ με το πληκτρολόγιο ότι γράφει επάνω στο μοτέρ με την ίδια σειρά και γραμμές που τα γράφει πάνω στο μοτέρ.
Πάντως το καλώδιο που (μου φαίνεται ρόζ) και είναι μόνο του ανάμεσα στα (διπλά ) είναι ουδέτερος ... αυτά που είναι (διπλά ) και δίπλα - δίπλα είναι τα ζεύγη του (γρήγορου - αργού ) στην περιστροφή.
θα τα συνδέσεις όπως στο σχέδιο
Σύνδεση μοτέρ.JPG
Όπου Α ή Β είναι τα ζεύγη για αργό και γρήγορο , το ίδιο ισχύει για το αργό και γρήγορο με το ίδιο σχέδιο ... αλλά δεν διακρίνω επιπλέον πληροφορίες μήπως π.χ. λέει άλλον τυχόν πυκνωτή για τις γρήγορες π.χ. ή άλλον για τις αργές στροφές.
Εάν θέλεις να αλλάξεις την φορά περιστροφής αλλάζεις τα καλώδια (μόνο στο βύσμα ) που προέρχονται από τον πυκνωτή από τα σημεία ( Γ και Δ ) .
ΜΑΚΡΙΑ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΕ ΌΤΙ ΚΑΝΕΙΣ σε συνδεδεμένο με ρεύμα .... και μην αγγίζεις τις άκρες του πυκνωτή ακόμη και όταν είναι εκτός ρεύματος .
Καλημέρα. Το σχέδιο του κινητήρα (εσωτερικά) είναι το εξής : Σαρωμένο1.pdf
Εδώ βλέπεις ότι όλα τα τυλίγματα είναι συνδεδεμένα σε ένα κοινό κόμβο, άρα με το πολύμετρο πρέπει να αναζητήσεις ένα άκρο που θα έχει ηλεκτρική αντίσταση με όλα τα τυλίγματα. Αυτό είναι το κοινό (COM). Με ωμομέτρηση στα άλλα τυλίγματα θα βρεις ανά 2 να έχουν όμοια αντίσταση αυτά είναι τα άκρα των τυλιγμάτων μικρής και μεγάλης ταχύτητας. Συνήθως μεγάλη αντίσταση παρουσιάζει το τύλιγμα της μικρής ταχύτητας. Αντίστοιχα τα άκρα ονόμασε U1 V1 και U2 V2 Ελέγχεις ωμικά να συμφωνούν τ αθροίσματα των αντιστάσεων R(U1-COM) + R(COM-V1) =R(U1-V1) όμοια και για R(U2-COM) + R(COM-V2) =R(U2-V2).
Σύνδεσε μια λάμπα 100 βατ στη φάση για την αποφυγή βραχυκυκλωμάτων και κάνεις το εξής κύκλωμα Σαρωμένο.pdf τροφοδοτείς το κινητήρα σου από το δοκιμαστικό, ελέγχεις για τυχών βραχυκυκλώματα με το κέλυφος του κινητήρα (ως προς τη γη). Η λάμπα θα ανάβει σχεδόν κανονικά και ο κινητήρας θα περιστρέφεται με χαμηλή ροπή και λιγότερες από τις ονομαστικές στροφές. Αν και σ αυτό το στάδιο τα πήγες καλά συμμάζεψε και δέσε τα περισσευούμενα καλώδια βάλε ένα διακόπτη στη σειρά και η συνδεσμολογία είναι έτοιμη. Αντί για ρελέ μπορείς να βάλεις διακόπτες για την αλλαγή φοράς και το αργό γρήγορο.
ΠΡΟΣΟΧΗ Αν είναι για τροχό πάγκου ή ότι άλλη κατασκευή αυτού του είδους θα πρέπει να συνδέσεις μόνο τη μία φορά περιστροφής και θα είναι τέτοια ώστε τα παξιμάδια συγκράτησης να τείνουν στο να βιδώσουν όχι αντίθετα γιατί μπορεί να ξεβιδώσουν πολύ εύκολα. Γι αυτό οι δίδυμοι τροχοί του εμπορίου έχουν δεξιόστροφο - αριστερόστροφο σπείρωμα και δεν είναι το ίδιο από κάθε πλευρά.
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη PanagiotisHlektrlogos : 19-12-11 στις 11:52
Παιδιά προσέχετε λίγο τί γράφετε, το μοτέρ αυτό δεν θα έχει μόνο 4 τυλίγματα τα οποία θα είναι ανά 2 ίδια! Στις γρήγορες στροφές δεν έχει δεξιά - αριστερά. Για να δουλέψει θα χρειαστεί επίσης ένας πυκνωτής 14μF / 450V~. Τώρα για να βρούμε τα καλώδια:
Έχουμε 5 καλώδια (τη γείωση την αφήνουμε προς το παρόν στην άκρη): μαύρο, κόκκινο, κίτρινο, μπλε, λευκό. Με ένα πολύμετρο γυρισμένο στην κλίμακα μέτρησης αντιστάσεων (περιμένουμε τιμές από μερικά Ω ως καμιά 300αριά Ω) μετράμε όλους τους δυνατούς συνδυασμούς, δηλαδή:
μαύρο - κόκκινο
μαύρο - κίτρινο
μαύρο - μπλε
μαύρο - λευκό
κόκκινο - κίτρινο
κόκκινο - μπλε
κόκκινο - λευκό
κίτρινο - μπλε
κίτρινο - λευκό
μπλε - λευκό
Από τις τιμές που θα προκύψουν θα ανακαλύψουμε τη συνδεσμολογία.
Φίλιππε το μοτέρ είναι 2 ταχυτήτων (απο πλυντύριο είναι πλυσιμο-στυψιμο) με αλλαγή στη φορά περιστροφής του. Το βοηθητικό(εκκίνησης) και το κύριο είναι ίδιων χαρακτηριστικών τύλιγμα. Μια μικρή διαφορά (ωμικά εννοώ) έχει το μικρής ταχύτητας σε σχέση με το μεγάλης ταχύτητας. Πόσα παραπάνω τυλίγματα να έχει ενα μοτέρ 2 ταχυτήτων?
1 κυριο τύλιγμα μεγάλης
2 βοηθητικό τύλιγμα μεγάλης που στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι με ίδια χαρακτηριστικά με το 1
3 κύριο τύλιγμα μικρής
4 βοηθητικό τύλιγμα μικρής που και εδώ στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι με ίδια χαρακτηριστικά με το 3
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη PanagiotisHlektrlogos : 19-12-11 στις 12:11
Στη μεγάλη ταχύτητα μπορεί να έχει λεπτότερο σύρμα για το βοηθητικό τύλιγμα σωστή η παρατήρηση σου, άλλα όσα μοτέρ πλυντηρίου είχαν περάσει από τα χέρια μου είχαν το ίδιο σύρμα. Δεν είναι και μεγάλη η διαφορά λόγο ότι το μοτέρ είναι μικρής ισχύος και το κύριο τύλιγμα είναι λεπτό και αυτό. Μετά στους κινητήρες με λεπτότερο σύρμα στο βοηθητικό έχει και το φυγοκεντρικό διακόπτη που βγάζει εκτός τον πυκνωτή όταν ο κινητήρας ανεβάσει στροφές. Εδώ δεν υπάρχει και ο πυκνωτής καθώς και το τύλιγμα είναι συνέχεια υπό τάση. Αυτά για τη μεγάλη ταχύτητα. Για τη μικρή ισχύουν τα ίδια μόνο που επειδή είναι αντιστρεφόμενης φοράς τα τυλίγματα είναι τα ίδια ακριβώς. Τύλιγμα ονομάζουμε την περιέλιξη καταλλήλου σύρματος μονωμένου το οποίο έχει μια αρχή και ένα τέλος.
Στη μικρή ταχύτητα έχουμε πάλι δύο το κύριο και το βοηθητικό. Αυτό που αλλάζει είναι ο αριθμός πόλων (με βάση το n=(f*60)/αριθμό πόλων) αλλά αυτό δεν μας ενδιαφέρει στη συγκεκριμένη περίπτωση. Όπως δεν μας ενδιαφέρει η διολίσθηση του μαγνητικού πεδίου και το βήμα του. Άρα τα τυλίγματα είναι 4, ο αριθμός πόλων αδιάφορος, δες και λίγο στο #13 τα σχηματάκια. Τωρα αν αμπερομετρήσει και δεί οτι στη μεγάλη ο κινητηρας τραβάει λιγότερο ρεύμα απο τη μία περιστροφή ας μη τη χρησιμοποιεί. Μια καλή παρατήρηση είναι και στο #12 με βάση τη διάταξη.
<< Μετά στους κινητήρες με λεπτότερο σύρμα στο βοηθητικό έχει και το φυγοκεντρικό διακόπτη που βγάζει εκτός τον πυκνωτή όταν ο κινητήρας ανεβάσει στροφές.>>
Και σε κινητήρες χωρίς φυγοκεντρικό διακόπτη ενδέχεται να έχομε λεπτότερο σύρμα στην βοηθ περιέλιξη
<< Εδώ δεν υπάρχει και ο πυκνωτής καθώς και το τύλιγμα είναι συνέχεια υπό τάση.>>
Όταν κάποτε δούλευε είχε και πυκνωτή.
<< με βάση το n=(f*60)/αριθμό πόλων >>
με βάση το n=(f*60)/ ζευγών των πόλων, προφανώς θα ήθελες να γράψεις
ΠΡΟΣΟΧΗ
Τα αναγραφόμενα από μένα ενδεχομένως να μην είναι σωστά .
Και σωστά να είναι μη προσπαθήσετε να τα υλοποιήσετε αν δεν έχετε τις απαιτούμενες άδειες και γνώσεις
Σίγουρα υπάρχει και πιθανότητα να έχει σύρμα με μικρότερο καρέ αλλά δεν είναι απαραίτητο! Πόσο μάλιστα σε κινητήρες αυτού του τύπου, που προορίζονται για περισσότερα μοντέλα του ενός και άλλοτε στύβει δεξιόστροφα και άλλοτε αριστερόστροφα!
Η πρόταση μου είναι η εξής : Μετά στους κινητήρες με λεπτότερο σύρμα στο βοηθητικό έχει και το φυγοκεντρικό διακόπτη που βγάζει εκτός τον πυκνωτή όταν ο κινητήρας ανεβάσει στροφές. Εδώ δεν υπάρχει και ο πυκνωτής καθώς και το τύλιγμα είναι συνέχεια υπό τάση. Δεν είπα ότι δεν έχει πυκνωτή! εκτός και την αρχική κίνηση τη δίνεις με μίζα σαν τις ΜΕΚ.Ουπςςςςςςςςςς! αριθμό έγραψα? Πιπέρι!!! Ζευγάρια παν οι πόλοι Ν Β
Ξαναλέω πάλι: Όταν έρθουν οι μετρήσεις θα δεις ότι στη γρήγορη ταχύτητα έχει 2 περιελίξεις (κύρια - βοηθητική) οι οποίες θα είναι πολύ διαφορετικές μεταξύ τους. Κατά συνέπεια δεν μπορείς να τροφοδοτήσεις την βοηθητική ως κύρια και αντίστροφα, ώστε να πετύχεις ανάποδη περιστροφή.
Στην αργή ταχύτητα θα δεις ότι πιθανότατα δεν θα έχει απλώς μόνο 2 ίδιες περιελίξεις, αλλά περισσότερες.
Το σύρμα που χρησιμοποιείται για όλα τα τυλίγματα είναι συχνά το ίδιο.
Φυγοκεντρικός διακόπτης δεν υπάρχει.