Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 1 έως 10 από 48

Hybrid View

Προηγούμενο μήνυμα Προηγούμενο μήνυμα   Επόμενο Μήνυμα Επόμενο Μήνυμα
  1. #1
    Το avatar του χρήστη FILMAN
    Μέλος
    Όνομα
    Φίλιππος
    Εγγραφή
    Dec 2009
    Περιοχή
    Δάφνη, Αθήνα
    Μηνύματα
    1.950

    Προεπιλογή

    O πυκνωτής πώς ελέγχθηκε και βρέθηκε εντάξει; Διότι είναι ο νούμερο 1 ύποπτος για αυτό το σύμπτωμα.
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη FILMAN : 04-07-16 στις 15:35

  2. Ένα μέλος ευχαρίστησε τον FILMAN για αυτό το χρήσιμο μήνυμα:

    dimos1968 (04-07-16)

  3. #2

    Νέο Μέλος
    Όνομα
    Δήμος
    Εγγραφή
    Jun 2016
    Περιοχή
    Παλαμάς
    Μηνύματα
    25

    Προεπιλογή

    Σας ευχαριστώ για τη βοήθεια. Τελικά σήμερα πήγα Καρδίτσα, αγόρασα πυκνωτή, δοκίμασα και τα δύο μοτέρ. Το παλιό πλέον δούλευε δυνατά, το καινούριο και πάλι όχι. Έδεσα την μονάδα και πλέον δουλεύει άψογα. Η απογοήτευσή μου είναι ότι ο τεχνικός δεν είχε ιδέα προς τα που να κινηθεί παρά μου έλεγε ότι ελέγχθηκε η πλακέτα και όλα ήταν εντάξει. Ψηθήκαμε 10 μέρες ψάχνοντας. Ευτυχώς πιάνουν τα χέρια μου (αν και δάσκαλος) και ευτυχώς υπάρχουν forum όπου άτομα σαν εσάς βοηθούν με το παραπάνω. Καλό σας καλοκαίρι.

  4. #3
    Το avatar του χρήστη FILMAN
    Μέλος
    Όνομα
    Φίλιππος
    Εγγραφή
    Dec 2009
    Περιοχή
    Δάφνη, Αθήνα
    Μηνύματα
    1.950

    Προεπιλογή

    Συμπέρασμα: Ο παλαιός πυκνωτής ΔΕΝ ελέγχθηκε. Όταν ένα ασύγχρονο μοτέρ γυρνάει αργά πάντα το πρώτο πράγμα που κοιτάς είναι ο πυκνωτής, να το ξέρεις. Μπορεί να συμβεί να φταίει και το μοτέρ (να έχει πρόβλημα η περιέλιξη), αλλά είναι πολύ πιο σπάνιο.

    Το παλαιό μοτέρ έχει 3 ταχύτητες ενώ το καινούριο μία. Πώς πήγατε να το ταιριάξετε στο μηχάνημα;

    Το καινούριο μοτέρ το έχεις ακόμα; Αν θες να το βάλεις σε λειτουργία (για άλλο σκοπό), θα χρειαστείς επιπλέον έναν πυκνωτή λειτουργίας κινητήρος 1.5μF 450V~ (οπότε αν έβαζες αυτό το μοτέρ πάνω στο μηχάνημα θα έπρεπε να αλλάξεις τον ήδη υπάρχοντα πυκνωτή των 1μF - ακόμα κι αν ήταν καλός - αφού αυτό θέλει 1.5μF και όχι 1μF για να δουλέψει σωστά). Θα συνδέσεις λοιπόν τον πυκνωτή ανάμεσα στο κόκκινο και το άσπρο καλώδιο του μοτέρ, και θα δώσεις τροφοδοσία 230V στο μαύρο και το άσπρο. Η συνδεσμολογία φαίνεται ξεκάθαρα στο ταμπελάκι, και πραγματικά δεν καταλαβαίνω γιατί έγιναν δοκιμές. Ελπίζω στις δοκιμές να μην συμπεριλήφθηκαν και τα άλλα τρία καλώδια (καφέ, κίτρινο, γκρι) τα οποία είναι για μέτρηση ταχύτητας περιστροφής και απαγορεύεται να συνδεθούν στο κύκλωμα των 230V~ με οποιονδήποτε τρόπο (θα τα αφήσεις μονωμένα και ασύνδετα).

  5. 3 μέλη ευχαρίστησαν τον FILMAN για αυτό το χρήσιμο μήνυμα:

    dimos1968 (04-07-16), lakon1981 (08-08-16), Papas00zas (05-07-16)

  6. #4

    Νέο Μέλος
    Όνομα
    Δήμος
    Εγγραφή
    Jun 2016
    Περιοχή
    Παλαμάς
    Μηνύματα
    25

    Προεπιλογή

    Καλησπέρα φίλε μου. Όπως τα λες είναι για το παλιό μοτέρ. Δεν ξέρω αν έχει μια ή τρεις ταχύτητες το καινούριο(μου το 'φερε σαν αντίστοιχο του παλιού).
    Το καινούργιο το δοκίμασα σήμερα, σύμφωνα με τη συνδεσμολογία όπως την περιγράφεις και εσύ αλλά και το ταμπελάκι πάνω στο μοτέρ, με τον αντίστοιχο πυκνωτή 1.5 μf αφού αγόρασα δύο πυκνωτές (κόστος 1,80 Ε και οι δύο-για να μην πηγαινοέρχομαι Καρδίτσα) ώστε να τα δοκιμάσω και τα δύο με τον δικό τους πυκνωτή. Συνέχισε να μην δουλεύει.
    Οι δοκιμές έγιναν γιατί πολύ απλά δεν ήξερε πως συνδέονταν και έκανε πειράματα. Δύο φορές μου έφερε την πλακέτα με το μοτέρ με εντελώς διαφορετική συνδεσμολογία και του το 'πα ότι ένας επαγγελματίας που ξέρει τη δουλειά του δεν τα συνδέει μία έτσι μία αλλιώς και ό,τι κάτσει. Επέμενε ότι ελέγχθηκαν και ότι δούλευαν σωστά πλακέτα-μοτέρ. Μπορεί και από αυτό να δημιουργήθηκε πρόβλημα στο μοτέρ του όπως επισημαίνεις και εσύ γιατί κάθε φορά και τα 6 καλώδια ήταν με διαφορετικό τρόπο συνδεδεμένα.
    Το απόγευμα συμφωνήσαμε να του πάω πίσω το μοτέρ και ένα αισθητήριο που το άλλαξε από μόνος του γιατί είχε υποψίες ότι ίσως να 'φταιγε κι αυτό και να μου επιστρέψει τα 35Ε που τον πλήρωσα.
    Η περιοχή μου έχει έλλειψη από τεχνικούς και όχι από εγκαταστάτες A/C. Έλα που όμως άρχισαν να βγάζουν προβλήματα τα A/C που σωρηδόν αγοράστηκαν την περίοδο 2000-2004. Με την οικονομική κρίση η πλειοψηφία στρέφεται στην επισκευή(αν αξίζει) και όχι στην αντικατάσταση. Ελπίζω να καταλάβατε τι συνέβη και πώς ένα απλό πρόβλημα (για όσους γνωρίζουν όμως) έγινε σήριαλ(για όσους δεν γνωρίζουν). Σας ευχαριστώ και πάλι.

  7. #5

    Μέλος
    Όνομα
    Γιάννης
    Εγγραφή
    Jul 2012
    Περιοχή
    Ηράκλειο
    Μηνύματα
    56

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα από FILMAN Εμφάνιση μηνυμάτων
    Συμπέρασμα: Ο παλαιός πυκνωτής ΔΕΝ ελέγχθηκε. Όταν ένα ασύγχρονο μοτέρ γυρνάει αργά πάντα το πρώτο πράγμα που κοιτάς είναι ο πυκνωτής, να το ξέρεις. Μπορεί να συμβεί να φταίει και το μοτέρ (να έχει πρόβλημα η περιέλιξη), αλλά είναι πολύ πιο σπάνιο.

    Το παλαιό μοτέρ έχει 3 ταχύτητες ενώ το καινούριο μία. Πώς πήγατε να το ταιριάξετε στο μηχάνημα;

    Το καινούριο μοτέρ το έχεις ακόμα; Αν θες να το βάλεις σε λειτουργία (για άλλο σκοπό), θα χρειαστείς επιπλέον έναν πυκνωτή λειτουργίας κινητήρος 1.5μF 450V~ (οπότε αν έβαζες αυτό το μοτέρ πάνω στο μηχάνημα θα έπρεπε να αλλάξεις τον ήδη υπάρχοντα πυκνωτή των 1μF - ακόμα κι αν ήταν καλός - αφού αυτό θέλει 1.5μF και όχι 1μF για να δουλέψει σωστά). Θα συνδέσεις λοιπόν τον πυκνωτή ανάμεσα στο κόκκινο και το άσπρο καλώδιο του μοτέρ, και θα δώσεις τροφοδοσία 230V στο μαύρο και το άσπρο. Η συνδεσμολογία φαίνεται ξεκάθαρα στο ταμπελάκι, και πραγματικά δεν καταλαβαίνω γιατί έγιναν δοκιμές. Ελπίζω στις δοκιμές να μην συμπεριλήφθηκαν και τα άλλα τρία καλώδια (καφέ, κίτρινο, γκρι) τα οποία είναι για μέτρηση ταχύτητας περιστροφής και απαγορεύεται να συνδεθούν στο κύκλωμα των 230V~ με οποιονδήποτε τρόπο (θα τα αφήσεις μονωμένα και ασύνδετα).
    Καλημερα σας. Αν συνδεθούν για δοκιμη τα άλλα τρία καλώδια (καφέ, κίτρινο, γκρι) τα οποία είναι για μέτρηση ταχύτητας περιστροφής τι προβλημα θα υπάρξει; Έχω το ίδιο πρόβλημα και ο τεχνικός αμεσως μου ειπε για πυκνωτή. Επειδή η περιοχή είναι απομακρυσμένη άλλαξε το πυκνωτή από μια παλιά πλακετα που είχε αλλά ο ανεμιστηρας πάλι γυριζε το ίδιο.έλεγξε κάποια από τα τρία καλωδιάκια και μου είπε ότι μάλλον είναι το μοτέρ και θα το κοιταζε. Βέβαια μου είπε ότι θα το ξανακοιταξει τωρα το ΣΚ που θα ξαναπάει. Σκεφτομαι να του πώ να μην πειραξει μοτερ και να δοκιμάσουμε καινουργιο πυκνωτη για να σιγουρευτούμε .

  8. #6

    Νέο Μέλος
    Όνομα
    Δημήτρης
    Εγγραφή
    Jul 2016
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    24

    Προεπιλογή

    Γειά σου Dimos και στους υπόλοιπους σ'αυτό το θέμα. Εχω ακριβώς το ίδιο κλιματιστικό (Bauer 12000 btu) με τον Dimo. Αν και είναι πολύ καλό σε απόδοση ψύξη-θέρμανση αντιμετωπίζω το ίδο ακριβώς πρόβλημα. Κ’εξηγώ το ιστορικό:

    1. Απο καινούργιο παρατήρησα κάποια αστάθεια στον ανεμιστήρα. Τότε, σταματούσε τελείως και μετά σταματούσε και το κομπρεσέρ. Μετα απο κανένα δυο reset, άρχισε κάπως να στρώνει και ετσι έμεινε για αρκετά χρόνια (καμμια φορά το ξαναέκανε βέβαια κ μετά πάλι οκ)
    2. Στην συνέχεια μετά 5 χρόνια λειτουργίας (το χρησιμοποιούσα μόνο καλοκαίρι σε εξοχικό) κάηκε ο στάρτερ στην εξωτερική μονάδα, αλλάχθηκε απο τεχνικό και πάλι ήταν οκ.
    3. Πριν 3 χρόνια το μετέφερα στην Αθήνα και το εγκατέστησε τεχνικός. Κατα την εκγατάσταση κάτι έγινε και του έκαψε την ασφάλεια ενω παρατήρησα οτι επαλήλθε το πρόβλημα του ανεμιστήρα. Μετά έστρωνε λιγο και μετα πάλι τα ίδια.

    Σημείωση. Πρόκειται βέβαια για τον εσωτερικό ανεμιστήρα, οπως του Dimosπου προανέφερα. Ο δικός μου, δεν μπορούσε να σταθεροποιήσει τις ταχύτηες. Τη μία κατέβαζε, σχεδόν σταματούσε και την άλλη δούλευε στο φούλ. Εντολές γ’αλλαγή ταχύτητας απο το τηλεχ/ριο δεν έπαιρνε. Μετα ανεβοκατέβαζε ταχύτητα κάνοντας κ’ενα θόρυβο σαν τριγμό, και κάποια στιγμή μετα απο ώρες ίσως, άρχιζε να ψιλοσταθεροποιεί ταχύτητα μάλλον στο φούλ.

    1. Επόμενο βήμα: Αποφάσησα να βγάλω την πλακέτα και να την πάω σε κάποιον που τις επισκεύαζε. Την πήγα προ μηνός, και μου είπε μετα μια βδομάδα οτι άλλαξε τον πυκνωτή. Επέστρψα τοποθέτησα, δοκίμασα κ’ολα ήταν τέλεια. Ομως για 10 μέρες περίπου, μετά πάλι τα ίδια σε μικρότερη βάβαια έτναση απο πρίν. Τηλεφωνώ στο τεχνικό και μου είπε να την ξαναπάω, μάλλον κάτι υποψιαζόταν. Ξανά αναμονή και μου την δίνει πίσω έχοντας αλλάξει και κάτι που λέγεται MOSνομίζω.
    2. Επανατοποθετώ και δοκιμάζω. Ηταν εντάξει. Τοποθετώ το κουβούκλιο, φίλτρα κλπ και άρχισε πάλι τα ίδια.


    Ετσι εφθασα σ’εσάς, κ’ίσως σας κούρασα με τις λεπτομέρειες. Σημειώνω οτι, τοτε που το έκανε οταν ήταν καινούργιο στο σέρβις του Πράκτικερ νομίζω ήταν η Astraserviceμου είχαν πει οτι έπρεπε να αλλάξω πλακέτα. Το αμέλησα τότε και τώρα μου λένε οτι δεν εχουν ανταλλακτικά. Μήπως ηταν εργοστασιακή δυσλειτουργία και το είχαν υποψιαστεί στο σέρβις;

    Αν μπορεί κάποιος ας επικοινωνήσει μαζί μου. Ηθελα να το φτιάξω χωρίς να βάλω πλακέτα universal; Μήπως βρώ καμιά πλακέτα; υπάρχει άραγε η εταιρία εξω ή εχει κλείσει; Κάποιος άλλος που επισκευάζει πλακέτες μου είπε οτι πρέπει να του πάω πλακέτα και ανεμιστήρα μαζί.
    Ευχαριστώ και περιμένω νέα σας.

  9. #7

    Νέο Μέλος
    Όνομα
    Δημήτρης
    Εγγραφή
    Jul 2016
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    24

    Προεπιλογή

    Παράθεση Αρχικό μήνυμα από vadaris Εμφάνιση μηνυμάτων
    Καλημερα σας. Αν συνδεθούν για δοκιμη τα άλλα τρία καλώδια (καφέ, κίτρινο, γκρι) τα οποία είναι για μέτρηση ταχύτητας περιστροφής τι προβλημα θα υπάρξει; Έχω το ίδιο πρόβλημα και ο τεχνικός αμεσως μου ειπε για πυκνωτή. Επειδή η περιοχή είναι απομακρυσμένη άλλαξε το πυκνωτή από μια παλιά πλακετα που είχε αλλά ο ανεμιστηρας πάλι γυριζε το ίδιο.έλεγξε κάποια από τα τρία καλωδιάκια και μου είπε ότι μάλλον είναι το μοτέρ και θα το κοιταζε. Βέβαια μου είπε ότι θα το ξανακοιταξει τωρα το ΣΚ που θα ξαναπάει. Σκεφτομαι να του πώ να μην πειραξει μοτερ και να δοκιμάσουμε καινουργιο πυκνωτη για να σιγουρευτούμε .


    Φίλε μου, περιμένω νέα σου, είμαι κ'εγω παθών με τα ίδια !

  10. #8
    Το avatar του χρήστη FILMAN
    Μέλος
    Όνομα
    Φίλιππος
    Εγγραφή
    Dec 2009
    Περιοχή
    Δάφνη, Αθήνα
    Μηνύματα
    1.950

    Προεπιλογή

    Είχα μέρες να μπω στο φόρουμ λόγω φόρτου εργασίας, και σήμερα είδα τα τελευταία μηνύματά σας.
    Παράθεση Αρχικό μήνυμα από dimos1968 Εμφάνιση μηνυμάτων
    Όπως τα λες είναι για το παλιό μοτέρ. Δεν ξέρω αν έχει μια ή τρεις ταχύτητες το καινούριο(μου το 'φερε σαν αντίστοιχο του παλιού).
    Το καινούργιο το δοκίμασα σήμερα, σύμφωνα με τη συνδεσμολογία όπως την περιγράφεις και εσύ αλλά και το ταμπελάκι πάνω στο μοτέρ, με τον αντίστοιχο πυκνωτή 1.5 μf αφού αγόρασα δύο πυκνωτές (κόστος 1,80 Ε και οι δύο-για να μην πηγαινοέρχομαι Καρδίτσα) ώστε να τα δοκιμάσω και τα δύο με τον δικό τους πυκνωτή. Συνέχισε να μην δουλεύει.
    Οι δοκιμές έγιναν γιατί πολύ απλά δεν ήξερε πως συνδέονταν και έκανε πειράματα. Δύο φορές μου έφερε την πλακέτα με το μοτέρ με εντελώς διαφορετική συνδεσμολογία και του το 'πα ότι ένας επαγγελματίας που ξέρει τη δουλειά του δεν τα συνδέει μία έτσι μία αλλιώς και ό,τι κάτσει. Επέμενε ότι ελέγχθηκαν και ότι δούλευαν σωστά πλακέτα-μοτέρ. Μπορεί και από αυτό να δημιουργήθηκε πρόβλημα στο μοτέρ του όπως επισημαίνεις και εσύ γιατί κάθε φορά και τα 6 καλώδια ήταν με διαφορετικό τρόπο συνδεδεμένα.
    Το απόγευμα συμφωνήσαμε να του πάω πίσω το μοτέρ και ένα αισθητήριο που το άλλαξε από μόνος του γιατί είχε υποψίες ότι ίσως να 'φταιγε κι αυτό και να μου επιστρέψει τα 35Ε που τον πλήρωσα.
    Η περιοχή μου έχει έλλειψη από τεχνικούς και όχι από εγκαταστάτες A/C. Έλα που όμως άρχισαν να βγάζουν προβλήματα τα A/C που σωρηδόν αγοράστηκαν την περίοδο 2000-2004. Με την οικονομική κρίση η πλειοψηφία στρέφεται στην επισκευή(αν αξίζει) και όχι στην αντικατάσταση. Ελπίζω να καταλάβατε τι συνέβη και πώς ένα απλό πρόβλημα (για όσους γνωρίζουν όμως) έγινε σήριαλ(για όσους δεν γνωρίζουν). Σας ευχαριστώ και πάλι.
    Δήμο. Το παλιό σου μοτέρ είχε τρεις ταχύτητες οι οποίες επιλέγονται ως εξής (όπως φαίνεται στο σχεδιάγραμμα πάνω του): Έχεις μόνιμα ενωμένο ένα πυκνωτή 1μF ανάμεσα στο ροζ και το καφέ, και έχεις επίσης ενωμένο πάντα το γκρι στη μια γραμμή των 230V~ (ας πούμε στον ουδέτερο). Δίνοντας λοιπόν φάση στο άσπρο, το μωβ ή το πορτοκαλί (όχι σε περισσότερα από ένα ταυτόχρονα!) έχεις τις τρεις ταχύτητες: δυνατή, μεσαία, χαμηλή αντίστοιχα. Η διαβάθμιση των ταχυτήτων ισχύει μόνο με τη φτερωτή πάνω στο μοτέρ. Χωρίς τη φτερωτή το μοτέρ γυρνάει εξίσου γρήγορα με όλες τις παραπάνω συνδεσμολογίες. Το κλιματιστικό σου λοιπόν για τον έλεγχο του ανεμιστήρα πρέπει να είχε 3, πιθανότατα ηλεκτρομηχανικά, ρελέ. Το καθένα απ' αυτά πρέπει να έδινε τη φάση στο άσπρο, το μωβ, ή το πορτοκαλί καλώδιο. Έτσι, ανάλογα με το ποιο από τα 3 ρελέ ήταν οπλισμένο κάθε φορά, ο ανεμιστήρας θα δούλευε σε μια από τις 3 διαθέσιμες ταχύτητες κι όταν δεν ήταν οπλισμένο κανένα, ο ανεμιστήρας θα έμενε σβηστός.

    Το νέο μοτέρ είχε μόνο μια ταχύτητα, μεγάλη, η οποία πετυχαίνεται (όπως δείχνει και το σχήμα πάνω του) συνδέοντας ένα πυκνωτή 1.5μF στο κόκκινο και άσπρο καλώδιο, και δίνοντας τροφοδοσία 230V~ στο άσπρο και το μαύρο. Επειδή όμως δεν θα ήταν ωραίο ο ανεμιστήρας του κλιματιστικού να είχε μια ταχύτητα μόνο, το μοτέρ έχει πάνω του καλώδια στροφομέτρησης τα οποία καταλήγουν σε ένα εσωτερικό αισθητήρα, πιθανότατα τύπου Hall (που λειτουργεί με χαμηλή τάση και συνεπώς αν συνδεθεί στα 230V~ καίγεται όπως και πρέπει ήδη να συνέβη με τις τυχαίες, αλλοπρόσαλλες και παράλογες συνδεσμολογίες που έκανε ο λεγόμενος τεχνικός στον οποίον απευθύνθηκες), και πληροφορεί την πλακέτα του κλιματιστικού για την τρέχουσα ταχύτητα του ανεμιστήρα. Η πλακέτα με τη σειρά της δίνει ή κόβει την τροφοδοσία του μοτέρ μέσω ενός ρελέ (όχι ηλεκτρομηχανικού αλλά ηλεκτρονικού, SSR, λόγω των συχνών ανοιγοκλεισιμάτων που θα κατέστρεφαν ένα ηλεκτρομηχανικό ρελέ μετά από κάποιο καιρό λειτουργίας, αλλά θα έκανε και κλικ συνέχεια). Ανάλογα τώρα με το για πόση ώρα τροφοδοτείται το μοτέρ και για πόση όχι, θα έχουμε μια ενδιάμεση πραγματική ταχύτητα περιστροφής. Δηλαδή, για παράδειγμα, αν το μοτέρ τροφοδοτείται συνέχεια θα έχουμε την 3η ταχύτητα, αν τροφοδοτείται για 2 sec και σβήνει για 1 sec θα έχουμε την 2η ταχύτητα ενώ αν τροφοδοτείται για 1 sec και σβήνει για 2 sec θα έχουμε μια χαμηλή ταχύτητα.

    Καταλαβαίνεις λοιπόν ότι αν αυτό το μοτέρ μπει στο κλιματιστικό σου σωστά, μπορεί να δουλέψει, αλλά δεν θα έχεις ταχύτητες. Ή θα δουλεύει στο φουλ, ή καθόλου. Αυτό εξαρτάται από τη σύνδεση που θα κάνεις. Αν το συνδέσεις στο ρελέ της 3ης ταχύτητας τότε το μοτέρ θα λειτουργεί όταν έχεις επιλέξει την 3η ταχύτητα ενώ αν έχεις επιλέξει την 1η ή την 2η δεν θα γυρίζει καθόλου. Εγώ θα προτιμούσα να γεφυρώσω τις 3 εξόδους των 3 ρελέ μεταξύ τους ώστε όποια ταχύτητα κι αν έχεις επιλέξει το μοτέρ να λειτουργεί, έτσι ώστε να μην υπάρχει περίπτωση το κλιματιστικό να λειτουργήσει με τον εσωτερικό ανεμιστήρα σβηστό.

    Συνεπώς τα δυο αυτά μοτέρ μόνο αντίστοιχα δεν είναι, μια και ταιριάζουν σε κλιματιστικά των οποίων οι πλακέτες λειτουργούν με τελείως διαφορετικές λογικές μεταξύ τους όσον αφορά τη διαχείριση του εσωτερικού ανεμιστήρα.

    Το ότι το καινούριο μοτέρ τώρα δεν λειτουργεί, μπορεί να σημαίνει ότι ήταν προβληματικό ήδη από πριν, διότι έπρεπε να δουλεύει ακόμα και με καμένο αισθητήριο στροφομέτρησης. Αν σε ενδιαφέρει να μάθουμε το γιατί, κάνε μια μέτρηση με το ωμόμετρο τα παρακάτω ζεύγη καλωδίων:
    μαύρο - άσπρο
    μαύρο - κόκκινο
    κόκκινο - άσπρο
    Σε ένα καλό μοτέρ η τρίτη μέτρηση πρέπει να είναι το άθροισμα των δύο προηγούμενων, αλλά στο δικό σου δεν θα συμβεί αυτό, διότι αλλιώς, θα δούλευε. Αν οι δυο πρώτες μετρήσεις σου δώσουν άπειρο, τότε το μοτέρ έχει καμμένη θερμοασφάλεια.

    Το γεγονός ότι ο αποκαλούμενος τεχνικός υποψιάστηκε μέχρι και αισθητήριο θερμοκρασίας για το γεγονός ότι ο ανεμιστήρας γύρναγε αργά δεν θα το σχολιάσω...
    Παράθεση Αρχικό μήνυμα από vadaris Εμφάνιση μηνυμάτων
    Καλημερα σας. Αν συνδεθούν για δοκιμη τα άλλα τρία καλώδια (καφέ, κίτρινο, γκρι) τα οποία είναι για μέτρηση ταχύτητας περιστροφής τι προβλημα θα υπάρξει; Έχω το ίδιο πρόβλημα και ο τεχνικός αμεσως μου ειπε για πυκνωτή. Επειδή η περιοχή είναι απομακρυσμένη άλλαξε το πυκνωτή από μια παλιά πλακετα που είχε αλλά ο ανεμιστηρας πάλι γυριζε το ίδιο.έλεγξε κάποια από τα τρία καλωδιάκια και μου είπε ότι μάλλον είναι το μοτέρ και θα το κοιταζε. Βέβαια μου είπε ότι θα το ξανακοιταξει τωρα το ΣΚ που θα ξαναπάει. Σκεφτομαι να του πώ να μην πειραξει μοτερ και να δοκιμάσουμε καινουργιο πυκνωτη για να σιγουρευτούμε .
    Αν συνδέσεις τα καλώδια αυτά στο κύκλωμα των 230V πιθανότατα θα κάψεις αμέσως το ενσωματωμένο αισθητήριο περιστροφής του μοτέρ. Ο τεχνικός σου σωστά σου είπε αμέσως για τον πυκνωτή διότι 999 φορές στις 1000 που ένας ανεμιστήρας γυρνάει αργά, ο πυκνωτής είναι που φταίει (έχει μειωθεί η χωρητικότητά του). Ο πυκνωτής από την παλιά πλακέτα μπορεί να ήταν κι αυτός πεσμένος με αποτέλεσμα το πρόβλημα να παραμένει. Πριν κοιτάξετε για μοτέρ δοκιμάστε με καινούριο πυκνωτή.
    Παράθεση Αρχικό μήνυμα από Timo Εμφάνιση μηνυμάτων
    Γειά σου Dimos και στους υπόλοιπους σ'αυτό το θέμα. Εχω ακριβώς το ίδιο κλιματιστικό (Bauer 12000 btu) με τον Dimo. Αν και είναι πολύ καλό σε απόδοση ψύξη-θέρμανση αντιμετωπίζω το ίδο ακριβώς πρόβλημα. Κ’εξηγώ το ιστορικό:

    1. Απο καινούργιο παρατήρησα κάποια αστάθεια στον ανεμιστήρα. Τότε, σταματούσε τελείως και μετά σταματούσε και το κομπρεσέρ. Μετα απο κανένα δυο reset, άρχισε κάπως να στρώνει και ετσι έμεινε για αρκετά χρόνια (καμμια φορά το ξαναέκανε βέβαια κ μετά πάλι οκ)
    2. Στην συνέχεια μετά 5 χρόνια λειτουργίας (το χρησιμοποιούσα μόνο καλοκαίρι σε εξοχικό) κάηκε ο στάρτερ στην εξωτερική μονάδα, αλλάχθηκε απο τεχνικό και πάλι ήταν οκ.
    3. Πριν 3 χρόνια το μετέφερα στην Αθήνα και το εγκατέστησε τεχνικός. Κατα την εκγατάσταση κάτι έγινε και του έκαψε την ασφάλεια ενω παρατήρησα οτι επαλήλθε το πρόβλημα του ανεμιστήρα. Μετά έστρωνε λιγο και μετα πάλι τα ίδια.

    Σημείωση. Πρόκειται βέβαια για τον εσωτερικό ανεμιστήρα, οπως του Dimosπου προανέφερα. Ο δικός μου, δεν μπορούσε να σταθεροποιήσει τις ταχύτηες. Τη μία κατέβαζε, σχεδόν σταματούσε και την άλλη δούλευε στο φούλ. Εντολές γ’αλλαγή ταχύτητας απο το τηλεχ/ριο δεν έπαιρνε. Μετα ανεβοκατέβαζε ταχύτητα κάνοντας κ’ενα θόρυβο σαν τριγμό, και κάποια στιγμή μετα απο ώρες ίσως, άρχιζε να ψιλοσταθεροποιεί ταχύτητα μάλλον στο φούλ.

    1. Επόμενο βήμα: Αποφάσησα να βγάλω την πλακέτα και να την πάω σε κάποιον που τις επισκεύαζε. Την πήγα προ μηνός, και μου είπε μετα μια βδομάδα οτι άλλαξε τον πυκνωτή. Επέστρψα τοποθέτησα, δοκίμασα κ’ολα ήταν τέλεια. Ομως για 10 μέρες περίπου, μετά πάλι τα ίδια σε μικρότερη βάβαια έτναση απο πρίν. Τηλεφωνώ στο τεχνικό και μου είπε να την ξαναπάω, μάλλον κάτι υποψιαζόταν. Ξανά αναμονή και μου την δίνει πίσω έχοντας αλλάξει και κάτι που λέγεται MOSνομίζω.
    2. Επανατοποθετώ και δοκιμάζω. Ηταν εντάξει. Τοποθετώ το κουβούκλιο, φίλτρα κλπ και άρχισε πάλι τα ίδια.


    Ετσι εφθασα σ’εσάς, κ’ίσως σας κούρασα με τις λεπτομέρειες. Σημειώνω οτι, τοτε που το έκανε οταν ήταν καινούργιο στο σέρβις του Πράκτικερ νομίζω ήταν η Astraserviceμου είχαν πει οτι έπρεπε να αλλάξω πλακέτα. Το αμέλησα τότε και τώρα μου λένε οτι δεν εχουν ανταλλακτικά. Μήπως ηταν εργοστασιακή δυσλειτουργία και το είχαν υποψιαστεί στο σέρβις;

    Αν μπορεί κάποιος ας επικοινωνήσει μαζί μου. Ηθελα να το φτιάξω χωρίς να βάλω πλακέτα universal; Μήπως βρώ καμιά πλακέτα; υπάρχει άραγε η εταιρία εξω ή εχει κλείσει; Κάποιος άλλος που επισκευάζει πλακέτες μου είπε οτι πρέπει να του πάω πλακέτα και ανεμιστήρα μαζί.
    Ευχαριστώ και περιμένω νέα σας.
    Το πρόβλημά σας είναι διαφορετικό από αυτό που λέμε εδώ, δηλαδή ο ανεμιστήρας να γυρνάει πάντα αργά. Εσείς λέτε ότι ο δικός σας ανεβοκατεβάζει στροφές από μόνος του. Αυτό δεν μπορεί να οφείλεται αποκλειστικά σε ελαττωματικό πυκνωτή, μπορεί ακόμα ο πυκνωτής να είναι και καλός. Αλλάζοντας ταχύτητα από το τηλεχειριστήριο ακούτε τα ρελεδάκια της εσωτερικής μονάδας να κάνουν κλικ; Τέτοια κλικ ακούγονται συνεχώς καθώς ο ανεμιστήρας ανεβοκατεβάζει στροφές ή όχι; Ο ανεμιστήρας γυρίζει ελεύθερα με το χέρι ή ο άξονάς του γυρνάει με σχετική δυσκολία;
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη FILMAN : 19-07-16 στις 16:56

  11. 7 μέλη ευχαρίστησαν τον FILMAN για αυτό το χρήσιμο μήνυμα:

    @Vagelis@ (06-09-16), dimos1968 (18-08-16), ezizu (19-07-16), JOUN (24-07-16), Timo (19-07-16), tipos (27-07-16), vadaris (20-07-16)

  12. #9

    Νέο Μέλος
    Όνομα
    Δημήτρης
    Εγγραφή
    Jul 2016
    Περιοχή
    Αθήνα
    Μηνύματα
    24

    Προεπιλογή

    Ευχαριστώ για την απάντηση.
    Το δοκίμασα πάλι μόλις τώρα και να λοιπόν τι ακριβώς κάνει.

    Κατ’αρχάς γύρισα μεσα απο τα πτερύγια την φτερωτή του ανεμιστήρα και γυρίζει άνετα και μάλιστα ρολάρει για λίγο μέχρι να σταματήσει, εννοώ μ’αυτό οτι δε φαίνεται να φρενάρει.
    Στην συνέχεια:

    1. Με ρύθμιση στο τηλεχ/ριο 29 βαθμούς που δεν κομπλάρει το κομπρεσέρ και την ταχύτητα ανεμιστήρα στο αυτόματο.
    2. Πατάω onκαι αρχίζει να δουλεύει στο φουλ (ο ανεμιστήρας), μετα απο λίγο, απότομα, σταματάει σχεδόν τελείως, κ’οταν λέω σχεδόν, εννοώ με πολύ λίγες στροφές πολύ κάτω της μικρής ταχύτητας σα να κοντεύει να σταματήσει να γυρίζει. Επίσης οταν λέω απότομα εννοώ οτι δε μειώνει ομαλά στροφές. Παράλληλα, όταν γίνεται αυτό, αρχίζει να τριζει, μετά ανβάζει τις στροφές στη χαμηλή ταχύτητα αλλα όχι σταθερά αλλα με κάποια αυξομείωση πχ + ή β€“ 5% και συχρόνως τρίζει λίγο περιοδικά ανα 4’’ (δευτερόλεπτα)
    3. Μετά δοκίμασα τις ταχύτητες και εκτός απο το μπίπ της εντολής του τηλεχ/ρίου δεν ακούγεται κάποιος ήχος απο ρελέ στη αλλαγή της ταχύτητας (σημειώνω οτι ποτέ δεν ακουγόταν σ’αυτο το μηχάνημα κάτι τέτοιο όπως πχ σε άλλα). Η ταχύτητες άλλαξαν κανονικά 2η και μετα 3η και μάλιστα φαίνεται αρκετά σταθερά χωρίς τριγμούς. Οταν το γύρισα πάλι στο αυτόματο αλλα και στην χαμηλή ταχύτητα, κατέβηκε μεν ομαλά αλλα άρχισε πάλι του μικρούς τριγμούς και την ανεπαίσθητη αυξομείωση στροφών όπως ειπα πιο πάνω.
    4. Στη συνέχεια κατεβάζω την θερμοκρασία οχι πολύ αλλα μονο μέχρι να κομπλάρει το κομπρεσέρ, ο ανεμιστήρας είναι στο αυτόματο. Εκει συμβαίνουν τα εξής α) πέφτουν κατα τι οι στροφές (σε άλλα μηχανήματα αντίθετα σ’αυτη την περίπτωση ανεβαίβουν κατά τι και δεν εννοώ λόγω ζήτησης πολύ χαμηλής θερμοκρασίας, απλά ίσα να κομπράρει το κομπρ.) β) αρχίζουν να σταθεροποιούνται κάπως οι στροφές και σταματούν οι τριγμοί. Οι ταχύτητες αλλάζουν κανονικά. Σημειώνω οτι αυτο γίνεται και στο αυτόματο και στην αργή ταχύτητα.
    5. Οταν κόψει το κομπρεσέρ αρχίζει πάλι σιγά σιγά να παραπαίει,δηλαδή αποσταθεροποιούτναι οι στροφές στο αργό και αρχίζουν πάλι οι τριγμοί κατά τι ελαφρότεροι..


    Συνοψίζοντας, τα ρελεδάκια δεν ακούγονται κατα την αλλαγή ταχύτητας αλλα ούτε με την αυξομείωση στροφών, και όπως παραπάνω είπα ο ανεμιστήρα γυρίζει άνετα.

    Παράξενα πράγματα !;

  13. #10

    Μέλος
    Όνομα
    Γιάννης
    Εγγραφή
    Jul 2012
    Περιοχή
    Ηράκλειο
    Μηνύματα
    56

    Προεπιλογή

    Άλλαξα χθες τον Πυκνωτη ξανά. Ο τεχνικός μου είχε βάλει 1,2 μF το μοτερ γραφει 2μF. Ο ανεμιστήρας έκανε τα ίδια. Στο συνδεσα και εκτος πλακετας μόνο του δινοντας ρευμα και βαζοντας τον πυκνωτη στα αλλα 2 καλωδιακια αλλά τίποτα . Τα ιδια. Οπότε υποθετω πάω για μοτέρ.
    TAMPELAKI.jpg ΜΟΤΕΡ.jpg
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη vadaris : 20-07-16 στις 12:36

  14. Ένα μέλος ευχαρίστησε τον vadaris για αυτό το χρήσιμο μήνυμα:

    Timo (21-07-16)

Παρόμοια Θέματα

  1. Κerosun Ανεμιστήρας
    από kwpap7 στο forum Υπόλοιπες Μικροσυσκευές
    Απαντήσεις: 4
    Τελευταίο Μήνυμα: 29-06-16, 15:14
  2. [Κλιματιστικό Toyotomi] Toyotomi 24 inverter μόνο ο ανεμιστήρας...
    από georgebes στο forum Κλιματιστικό
    Απαντήσεις: 0
    Τελευταίο Μήνυμα: 21-07-15, 22:52
  3. [Φορητός Η/Υ] Ανεμιστήρας σε Amilo Laptop
    από olorin στο forum Υπολογιστές & Περιφερειακά
    Απαντήσεις: 6
    Τελευταίο Μήνυμα: 11-06-15, 12:22
  4. [Κλιματιστικό] Ανεμιστήρας κλιματιστικού GREE - πυκνωτής
    από lazarospetses στο forum Κλιματιστικό
    Απαντήσεις: 4
    Τελευταίο Μήνυμα: 13-02-15, 14:18
  5. ανεμιστήρας οροφής
    από ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ στο forum Υπόλοιπες Μικροσυσκευές
    Απαντήσεις: 28
    Τελευταίο Μήνυμα: 15-09-14, 19:42

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δημιουργία θεμάτων: Όχι
  • Υποβολή μηνυμάτων: Όχι
  • Σύναψη αρχείων: Όχι
  • Επεξεργασία μηνυμάτων: Όχι
  •  
  • BB code: σε λειτουργία
  • Smilies: σε λειτουργία
  • [IMG]: σε λειτουργία
  • [VIDEO] code is σε λειτουργία
  • HTML: εκτός λειτουργίας