Πιθανά προβλήματα:
1) Βλάβη στον ηλεκτρονικό πίνακα ελέγχου (το "τακ" θα μπορούσε να είναι από το ρελέ που ενεργοποιεί τον φανό και όχι από κάποιο από τα ρελέ που σχετίζονται με την τροφοδοσία του μοτέρ), περιλαμβανομένων χαλασμένων ρελέ (πχ με καμένες επαφές οπότε και πάλι το "τακ" δεν αποδεικνύει κάτι)
2) Κακή επαφή κλέμας στον πίνακα ελέγχου, καλώδιο μοτέρ που δεν κάνει καλή επαφή (περιλαμβάνονται και τα καλώδια του πυκνωτή εάν είναι μοτέρ AC)
3) Χαλασμένος πυκνωτής (εάν είναι μοτέρ AC)
4) Καμμένη περιέλιξη ή χαλασμένο θερμικό
5) Πολλή μεγάλη πτώση τάσης (συνήθως καλώδιο τροφοδοσίας με πολλές οξειδώσεις) ή μεσολάβηση μετασχηματιστή απομόνωσης που δεν επαρκεί για το συνολικό φορτίο.
Για AC μοτέρ, ελέγχουμε ως εξής:
- Κόβουμε το ρεύμα
- Αποσυνδέουμε μόνο τα 3 καλώδια του μοτέρ (COMMON, OPEN και CLOSE με τον πυκνωτή) από τον πίνακα ελέγχου (σημειώνουμε όμως πρώτα ποιά καλώδια πάνε που για να μπορούμε έπειτα να τα ξανασυνδέσουμε στην θέση τους)
- Συνδέουμε το ρεύμα και δίνουμε εντολές για άνοιγμα και κλείσιμο. Εννοείται ότι ελέγχουμε πρώτα πως έχουμε συνδέσει σωστά φωτοκύτταρα, εντολές STOP κλπ και έχουμε κάνει σωστά τις ρυθμίσεις και τον προγραμματισμό του. Τώρα θα πρέπει με το δοκιμαστικό να βλέπουμε, ανάλογα με το εάν το μοτέρ κάνει άνοιγμα ή κλείσιμο, τάση στην επαφή OPEN ή CLOSE αντίστοιχα. Εάν όχι, έχουμε πρόβλημα με τον πίνακα ελέγχου.
- Κόβουμε το ρεύμα
- Φέρνουμε χειροκίνητα την πόρτα στην μισάνοιχτη θέση και την μπλοκάρουμε εκεί. Βεβαιωνόμαστε ότι όσο κάνουμε δοκιμές δεν θα περάσει κανείς από το άνοιγμα.
- Εάν μπορούμε, και για να αποκλείουμε τυχόν προβλήματα με πτώση τάσης κλπ, συνεχίζουμε τις δοκιμές (τα επόμενα βήματα) χρησιμοποιώντας ρεύμα που παίρνουμε με μία μπαλαντέζα από μία ανεξάρτητη παροχή ρεύματος.
- Δίνουμε ρεύμα και βεβαιωνόμαστε ότι έχουμε συνδέσει σωστά φάση και ουδέτερο (ότι ο ουδέτερος του ρεύματος συνδέεται με το COMMON του μοτέρ - δηλαδή ότι, όταν συνδέσουμε το ρεύμα, δεν ανάβει το δοκιμαστικό στην επαφή COMMON του μοτέρ) ώστε να ξέρουμε ότι τα ρελέ ελέγχουν την φάση. άμεσα στο μοτέρ ως εξής (χρησιμοποιούμε μία κλέμα για να κρατήσουμε τα καλώδια στην θέση τους):
Τα καλώδια των τυλιγμάτων (αυτά που στα άκρα τους συνδέονταν τα άκρα του πυκνωτή και πήγαιναν στις επαφές OPEN και CLOSE πρέπει να συνεχίσουν, και τα 2, να συνδέονται με τον πύκνωτή - συνήθως έχουν μαύρο και καφέ χρώμα). Συνδέουμε τον ουδέτερο του ρεύματος στο καλώδιο που συνδεόταν στην επαφή COMMON (συνήθως έχει γκρι ή μπλε χρώμα). Όταν συνδέουμε την φάση του ρεύματος στο ένα από τα υπόλοιπα 2 καλώδια (αυτά με τον πυκνωτή) το μοτέρ πρέπει να κινείται προς την μία κατεύθυνση και όταν την συνδέουμε στο άλλο πρέπει καν κινείται προς την αντίθετη κατεύθυνση. ΠΡΟΣΟΧΗ: σε καθένα από τα 2 αυτά καλώδια (αυτά με τον πυκνωτή) δίνουμε ρεύμα εναλλάξ - ΟΧΙ ταυτόχρονα.
- Εάν το μοτέρ κινείται κανονικά και για άνοιγμα και για κλείσιμο, το πρόβλημά μας δεν είναι το μοτέρ. Εάν κάναμε την δοκιμή με ανεξάρτητη παροχή ρεύματος, πρέπει να επεναλάβουμε και με την κανονική παροχή ρεύματος για να δούμε εάν φταίει η παροχή ή όχι. Εάν το μοτέρ δεν κινείται αλλά κάνει ένα ελαφρύ βουητό υπάρχει πιθανότητα να έχουμε ελαττωματικό (ή όχι σωστά συνδεδεμένο πυκνωτή). Δοκιμάζουμε πάλι το προηγούμενο βήμα αφού αντικαταστήσουμε τον πυκνωτή με έναν ΙΔΙΟ - εάν βέβαια έχουμε ανταλλακτικό πυκνωτή μαζί μας. Εάν και με καινούργιο πυκνωτή δεν δουλεύει το μοτέρ τότε μάλλον το πρόβλημα είναι με τα τυλίγματα ή το θερμικό του.