@ FILMAN
Μπορείς να αφιερώσεις λίγο χρόνο και να μας εξηγήσεις το πως έβγαλες το συμπέρασμα για τα τυλίγματα με βάση τις ωμομετρήσεις; Προσπάθησα να βγάλω μια άκρη αλλά κάπου το έχασα.
Ευχαριστώ
@ FILMAN
Μπορείς να αφιερώσεις λίγο χρόνο και να μας εξηγήσεις το πως έβγαλες το συμπέρασμα για τα τυλίγματα με βάση τις ωμομετρήσεις; Προσπάθησα να βγάλω μια άκρη αλλά κάπου το έχασα.
Ευχαριστώ
Πολύ ευχαρίστως!
Για ευκολία παραθέτω παρακάτω τις μετρήσεις του φίλου έτσι όπως μας τις έδωσε:
Αμέσως βλέπουμε ότι πήρε περισσότερες μετρήσεις από όσες έπρεπε. Στην πραγματικότητα μέτρησε κάθε ζεύγος καλωδίων 2 φορές. Για παράδειγμα, στην πρώτη σειρά έχουμε π.χ. μαύρο - πράσινο: 65Ω, και στην τελευταία έχουμε πράσινο - μαύρο (δηλ. πάλι τα ίδια καλώδια): 65Ω. Για να το απλοποιήσουμε λοιπόν φιλτράρουμε τις μετρήσεις πετώντας έξω τις διπλές μετρήσεις, και έχουμε:
μαύρο - κόκκινο: 28Ω (29Ω)
μαύρο - κίτρινο: 65Ω
μαύρο - πράσινο: 65Ω
μαύρο - μπλε: 12Ω
κόκκινο - κίτρινο: 92Ω
κόκκινο - πράσινο: 91Ω
κόκκινο - μπλε: 40Ω
κίτρινο - πράσινο: 74Ω
κίτρινο - μπλε: 76Ω
πράσινο - μπλε: 76Ω
Στο μαύρο - κόκκινο θα χρησιμοποιήσουμε την τιμή 28Ω, άλλωστε η μέτρηση "29Ω" είναι σχεδόν η ίδια.
Και τώρα ξεκινάμε. Πρέπει να βρούμε ποιο είναι το κοινό καλώδιο. Αν το βρούμε αυτό έχουμε λύσει το μισό πρόβλημα.
Εφόσον κάθε τύλιγμα πατάει από τη μια στο κοινό και από την άλλη σε κάποιο άλλο καλώδιο, εξυπακούεται ότι οι μικρότερες μετρήσεις θα περιέχουν σίγουρα το κοινό καλώδιο, αφού οι μεγαλύτερες θα είναι ασφαλώς εν σειρά μετρήσεις των περιελίξεων.
Ψάχνουμε λοιπόν για τη μικρότερη αντίσταση στη λίστα. Είναι ο συνδυασμός μαύρο - μπλε που μετράει 12Ω. Αυτή είναι σίγουρα μια περιέλιξη των γρήγορων στροφών. Γιατί; Γιατί στις γρήγορες στροφές το μοτέρ αυτό αποδίδει μεγαλύτερη ισχύ από ότι στις αργές, οπότε οι αντιστάσεις που περιμένουμε να δούμε θα είναι πιο μικρές. Είναι όμως η κύρια ή η βοηθητική περιέλιξη; Η κύρια, γιατί στους κινητήρες που δεν είναι σχεδιασμένοι να γυρνάνε δεξιά - αριστερά (το πλυντήριο στύβει μόνο προς μια κατεύθυνση) η βοηθητική περιέλιξη έχει γενικά μεγαλύτερη αντίσταση. Άρα το κοινό είναι σίγουρα ένα απ' αυτά τα δύο καλώδια, είτε το μαύρο, είτε το μπλε.
Τώρα ψάχνουμε να δούμε την αμέσως μεγαλύτερη τιμή από τα 12Ω. Αυτή θα είναι η βοηθητική περιέλιξη των γρήγορων στροφών. Είναι βέβαιο πως το ένα χρώμα θα είναι είτε το μαύρο είτε το μπλε. Πράγματι, η αμέσως μεγαλύτερη τιμή από τα 12Ω είναι τα 28Ω, μαύρο - κόκκινο. Ποιο είναι λοιπόν το κοινό καλώδιο; Το μαύρο!
Ως επαλήθευση, μπορούμε να σκεφτούμε και αυτό: Μετρώντας μεταξύ κόκκινου και μπλε μετράμε ουσιαστικά τις δυο περιελίξεις των γρήγορων στροφών εν σειρά. Περιμένουμε δηλαδή να δούμε τιμή 12Ω + 28Ω = 40Ω. Και πράγματι τόσο είναι!
Μέχρι στιγμής λοιπόν έχουμε βρει τα εξής:
Το κοινό καλώδιο είναι το μαύρο
Το κόκκινο καλώδιο είναι η βοηθητική περιέλιξη των γρήγορων στροφών
Το μπλε καλώδιο είναι η κύρια περιέλιξη των γρήγορων στροφών
Κατά συνέπεια τα δυο καλώδια που απομένουν θα είναι οι αργές στροφές. Προσοχή, εδώ δεν υπάρχουν απλώς δυο περιελίξεις, μια κύρια και μια βοηθητική. Αυτό γίνεται σε όλα τα μοτέρ πλυντηρίων που έχω δει. Εφόσον στις αργές στροφές το μοτέρ είναι φτιαγμένο να κινείται και προς τις δυο κατευθύνσεις, περιμένουμε να υπάρχει συμμετρικότητα στις μετρήσεις. Δηλαδή μεταξύ μαύρου - πράσινου και μεταξύ μαύρου - κίτρινου να έχουμε ουσιαστικά την ίδια αντίσταση. Πράγματι, οι δυο αυτές μετρήσεις δίνουν την ίδια τιμή των 65Ω. Γιατί λοιπόν δεν έχουμε εκεί απλώς δυο περιελίξεις; Γιατί αν είχαμε, θα περιμέναμε να δούμε μεταξύ κίτρινου - πράσινου τιμή 65Ω + 65Ω = 130Ω. Όμως έχουμε μόνο 74Ω! Άρα υπάρχει και άλλο τύλιγμα εκεί που ρίχνει την αντίσταση.
Ως επαλήθευση, μπορούμε να πούμε τα εξής:
α) Η μέτρηση μεταξύ κόκκινου - πράσινου θα είναι όσο η μέτρηση μεταξύ κόκκινου - μαύρου και μαύρου - πράσινου, δηλ. 28Ω + 65Ω = 93Ω. Πράγματι η μέτρηση έδωσε 91Ω (πολύ κοντά! )
β) Η μέτρηση μεταξύ κόκκινου - κίτρινου θα είναι όσο η μέτρηση μεταξύ κόκκινου - μαύρου και μαύρου - κίτρινου, δηλ. 28Ω + 65Ω = 93Ω. Πράγματι η μέτρηση έδωσε 92Ω (πολύ κοντά! )
γ) Η μέτρηση μεταξύ μπλε - πράσινου θα είναι όσο η μέτρηση μεταξύ μπλε - μαύρου και μαύρου - πράσινου, δηλ. 12Ω + 65Ω = 77Ω. Πράγματι η μέτρηση έδωσε 76Ω (πολύ κοντά! )
δ) Η μέτρηση μεταξύ μπλε - κίτρινου θα είναι όσο η μέτρηση μεταξύ μπλε - μαύρου και μαύρου - κίτρινου, δηλ. 12Ω + 65Ω = 77Ω. Πράγματι η μέτρηση έδωσε 76Ω (πολύ κοντά! )
Άρα είμαστε σωστοί! Και έτσι, για να το βάλουμε σε λειτουργία, κάνουμε τις συνδεσμολογίες που ανέφερα στο ποστ #23.
Αυτό ήταν!
abelstamatin (30-12-14), brokalias (22-05-17), Damiano (06-04-12), dan (22-04-12), ezizu (24-11-14), gas_liosia (06-04-12), kaptenlouna (24-02-14), kostas_dh (18-01-15), MAIKLKF (23-02-14), mushaba (05-01-13), nestoras (22-12-16), nikolaras (22-04-12), nikolasswts (25-11-14), ΣΚΛΗΚΟΣ (11-01-16), stafidas (22-04-12), teo_GR (10-09-14)
Αν και καθυστερημένα ευχαριστώ πολύ για την απάντηση.
Επειδή έχω ακόμα κάποιες απορίες για συνδεσμολογίες σε μοτέρ, ίσως κάποια στιγμή ανοίξω ένα άλλο άρθρο για να μην ξεφύγουμε εντελώς από το παρών θέμα.
Και πάλι ευχαριστώ.
Επιτελους το βρηκα το post.Εχω τοσες μερες που το ψαχνω.Ειναι επιδη εχω και εγω ενα ιδιο μοτερ σαν αυτο στην αρχη του μιτου και θελω να κανω την συνδεσμολογια με στροφες 1400-1500.Καπου εκει.
Θα διαβασω προσεκτικα οτι εχει γραφει πριν και αν βρω δυσκλια θα ρωτησω.
Αυτο που θελω να κανω ειναι http://woodgears.ca/sander/thickness.html αυτο.Ελπιζω να κανει το παραπανω μοτερ.
Αν οχι τοτε εχω αλλο και θα χρεισατω σιγουρα βοηθεια.
Ευχαριστω.
22072012197.jpg22072012198.jpg
Τελικα ειπα να ανεβασω φωτογραφιες για να ειμαι και ποιο σιγουρος αλλα και εσεις να καταλαβετε πιο ευκολα.
Οι μετρησεις που εκανα εχουν ως εξης:
καφε - ασπρο 62
καφε - κιτρινο 68
καφε -κοκκινο 105
καφε -μπλε 73
ασπρο-κιτρινο 62
ασπρο -κοκκινο 43
ασπρο -μπλε 11
κιτρινο -κοκκινο 105
κιτρινο -μπλε 73
κοκκινο -μπλε 54
Αυτα.Ευχομαι να μπορεσει καποιος να με βοηθησει.
Ευχαριστω.
Το γαλάζιο είναι το κοινό .
το κόκκινο - κίτρινο .. αργές στροφές
άσπρο - καφέ ... γρήγορες στροφές
Κατά σύμπτωση το ίδιο βίντεο που επισύναψες (το μελετούσαμε με τον αδερφό μου) ο οποίος φτιάχνει χειροποίητες κιθάρες ,μπουζούκια κτλ . Για ξεχόνδρισμα ξύλου ... κατασκευαστικά το βλέπαμε σχετικά εύκολο . Μόνο που δεν μπορούσαμε να καταλάβουμε που θα βρούμε αυτόν τον εξειδικευμένο κύλινδρο . αλλά και το γυαλόχαρτο που κολλάει επάνω του ... μήπως το βρήκες εσύ? και που?
Στο τελος της παραπανω σελιδας δινει και αλλα λινκ σχετικα με το sander.
Για να δεις πως γινετε ο κυλινδρος δες εδω http://tradgang.com/cgi-bin/ultimate...5;t=006241;p=0
Εκοψα καμια 10αρια κυλινδρους απο 2 cm ο ενας.Ολοι μαζι θα κοληθουν και ετσι γινετε ο ξυλινος κυλινδρος.
Το Velcro αυτο που θα κοληθει επανω στον κυλινδρο που ειναι το αγριο το βρηκα σε καταστημα που πουλαει ειδη ραπτικης.Εχει φαρδος 5 cm.Το γυαλοχαρτο με την επιφανεια που πρπει να εχει που ειναι σαν μαλλι
το βρηκα στο καταστημα σιδερικων εδω στο χωριο μου.Εχει φαρδος 10 cm.Και τα δυο πουλιουνται με το μετρο.Δεν ειναι ακριβα.
Το συνδεσα τελικα το μοτερ.
Αφου διαβασα και ξαναδιαβασα παλια ποστ σχετικα με μοτερ πλυντηριου αυτο που με βοηθησε στην συνδεσμολογια ηταν αυτο εδω http://www.hlektronika.gr/forum/show...t=60483&page=2
Και τωρα εχω μερικες ερωτησεις.
Ο πυκνωτης που δοκιμασα ηταν 20 mf και 450v.Το μοτερ επανω γραφει 16 μf.Παιζει πολυ συμαντικο ρολο αυτη η διαφορα?Για την ωρα αυτον ειχα ευκαιρο και γι αυτο δοκιμσα με αυτον.
Στην πρωτη δοκιμη δινοντας ρευμα ξεκινησε αμεσως και στις αργες στροφες.Βγαζοντας το καλωριο απο την μια επαφη του πυκνωτη και δινοντας στην αλλη αλλαξε η φορα που γυρνουσε.και παλι αργες στροφες.Πηρα ενα ξυλο και το πατησα επανω στον τροχαλια αλλα με αρκετη δυναμη ας πουμε ζοριστικε το μοτερ.
Αλλαζοντας τα καλωδια και δινοντας τα αλλα δυο απο το φισ του μοτερ τοτε ακουγετε ανα βουουουοβββββββ και βοηθοντας λιγο τον τροχαλια με το χερι και με πολυ προσοχη τοτε πηρε τις γρηγορες στροφες.Βαζοντας και παλι το ξυλο επανω στον τροχαλια εδω εχει πιο πολυ δυναμη το μοτερ και δεν ζοριζοταν αλλα ουτε και κολουσε.
Οποτε απολυτως ικανοποιημενος απο τα αποτελεσματα ανοιξα μια μπυρα σκεφτομενος την μελλοντικη εφαρμογη του μοτερ.
Δεκτες οι οποιες παρατηρησεις σας και υποδείξεις σας.
Ευχαριστω.