Service JVC A-X2 new class A
Στην σειρα αυτη δεσποζει ο ορος new class A ο οποιος ειναι ενα περισσοτερο μαρκετιστικο τρυκ και πρακτικα δεν εχει καμμια ιδιαιτερη σχεση με την ταξη Α οπως την ξερουμε και την γνωριζουμε .
Στην ουσια ολα τα μηχανηματα μας ειναι σε ταξη ΑΒ και λεγονται ετσι ( οσο μπορω πιο εκλαικευεμενα ) διοτι η αρχικη πολωση που εχουν που συχνα αποκαλουμε ρευμα ηρεμιας ,idle , bias κλπ οπου σε κατασταση ηρεμιας φροντιζει να “”ανοιγει “” λιγο τα τρανσιστορ εξοδου ωστε οταν ερθει ο ηχος να βρει ηδη το μονοπατι ανοιχτο και οταν αυτος ερθει το ηχητικο θεμα εφοσον παιζει κραταει απο μονο του το μονοπατι ανοιχτο και φυσικα εχουμε μπει σε ταξη Β .
Ολοι οι ενισχυτες consumer εχουν λιγη ταξη Α μεσα τους η οποια ειναιτου τυπου 0,5-2 βαττ μονο σε ηχο και καποιο επωνυμοι εως πολυ επωνυμοι κατασκευαστες που αποφασισαν να αποκαλουν τα μηχανηματα τους ταξης Α επειδη αυξησαν αυτο το κενο και εφιαξαν μηχανηματα τα οποια τελικα παιζουν τα πρωτα 5 βαττ σε ταξη Α και ολα τα υπολοιπα σε ταξη ΑΒ τελικα παραπλανουν τους αγοραστες .
Θα αποτελεσει εκπληξη σε πολλους να δουν μηχανηματα τυπου Electrocompaniet με τιμες στην βιτρινα τυπου 5000 να λενε ταξη Α επανω τους και τελικα να μην ειναι .
Ο μονος τροπος για να εσαι σε ολο το μηχανημα πραγματικα σε ταξη Α ειναι τα τρανζιστορ να ειναι πολωμενα και ανοιχτα στο επακρο αν γινεται στο 90 % οπου ο ηχος θα βρει το μονοπατι 100% ανοιχτο χωρις καμμια απολυτως συνθηκη οπου προφανως ολοι γνωριζουμε οτι αυτο σημαινει τεραστιες ποσοτητες θερμοτητας πολυ κακο βαθμο αποδοσης οπου καταναλωνεις 400 βαττ ισχυ στο δικτυο για να ακουσεις 2 Χ25 βαττ ηχο κλπ .
Η new class Α δεν ειναι τιποτα αλλο απο ενα ολοκληρωμενο χωρις καμμια απολυτως ιδιαιτεροτητα το οποιο στην ουσια ( και παλι οσο μπορο πιο εκλαικευμενα ) δουλευει στο κομματι που αναφεραμε πριν απο λιγο και στο σημειο που ο ενισχυτης εχει μπει σε ταξη Β και που το ηχητικο προγραμμα κραταει το μονοπατι ανοιχτο και δουλεια του ειναι να μετατρεψει το δειγμα του ηχτικου σηματος το οποιο στην συγκεριμενη στιγμη μπορει να περιεχει περιεργες πληροφοριες οπως πχ ενα σολο πανω σε πιατινια θεμα το οποιο περιεχει φυσικα μονο υψηλες συχνοτητες και ειναι πιθανον λογο της τοσο υψηλης συχνοτητα να μην μπορει να κρατηθει το μονοπατι ανοιχτο η αυτο να γινει με μαλλον συγκεχυμενο τροπο με αποτελεσμα αυξημενη παραμορφωση .
Το ολοκληρωμενο φροντιζει να μετατρεψει την πληροφορια αυτη σε συνεχες ρευμα και αρα απαλλαγμενο απο την σχεση συχνοτητας του μουσικου θεματος και προσθετικα να αυξησει λιγο την διαρκεια ωστε να μην υπαρχουν κενα μεταγωγης απο την μια ταξη στην αλλη που επισης σε καποια σημεια μπορει και να αυξησουν την παραμορφωση .
Μεγαλοι σχεδιαστες ονομασαν αυτη την κατασταση ως minor sonic improvement = βελτιωση στα ηχοχρωματα χαμηλης σημασιας . Και η δικη μου αποψη ειναι καπου εκει παιζουν ελαφρα καλυτερα απο τα συνηθισμενα ταξης ΑΒ αλλα οχι καλυτερα απο ενα ΑΒ το οποιο εχει ηδη λιγο πιο υψηλη πολωση απο τα consumer χωρις να ειναι ταξης Α
Μην ξεχναμε οτι θυσιες τετοιου τυπου εχουν γινει πολλες στον βωμο του βαθμου αποδοσης και οι σχεδιαστες εχουν προσεγγισει το θεμα αυτο απο παρα πολλες πλευρες εκτος απο αυτην του οτι πρεπει να βαλουν εναν μεγαλυτερο μετασχηματιστη, ψυκτρες και πολωση .
Το συγκεριμενο εκτος απο την γνωστη οικιακη βρωμα απο τις δεκαετιες που κουβαλαει επανω του χρειαστηκε γενικο ξηλωμα στους πυκνωτες που εχουν βρασει .
Να σημειωθει οτι το ολοκληρωμενο που κανει αυτη την δουλεια ειναι totally unobtainable και obsolete ειναι πρακτικα απιθανο να βρεθει πουθενα ( εχω 3 τελευταια κομματια ) και φυσικα σε οσα απο αυτα εχει παρουσιαστει προβλημα ευκολα μπορεις να το καταργησεις και πλεον το μηχανημα δουλευει σε κανονικη ταξη ΑΒ . Μετατροπη τετοιου τυπου εχω κανει μεχρι τωρα 4 φορες και το feedback λεει οτι το μηχανημα παιζει μαλλον καλυτερα ετσι .Στην συγκεριμενη περιπτωση η εικονα ειναι εσφαλμενη το μηχανημα δεν παιζει καλυτερα απλα δινει μια αισθηση ταχυτητας και “αερα” που ειναι τα πλεονεκτηματα της κλασσικης ταξης ΑΒ.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()