Σε βοηθάει να καταλάβεις ποιο κομμάτι του κυκλώματος είναι σε επαφή με τη γη
Σε βοηθάει να καταλάβεις ποιο κομμάτι του κυκλώματος είναι σε επαφή με τη γη
ΣΚΛΗΚΟΣ (03-02-16)
Μια διαρροή εννοείται είναι ο πιο σύντομος δρόμος του ρεύματος προς την γείωση .
Αλλά αν δείτε την παρακάτω εικόνα (υποτίθεται μια αντίσταση που έτυχε να σπάσει το σύρμα της και τυχαίνει από την μια πλευρά Α να ακουμπά το σύρμα με το σώμα της γείωσης Γ)
Αντίσταση.JPG
Τότε απλά δείτε και τις 2 περιπτώσεις τι θα γίνει
1) Αν έχουμε την φάση στο Α και τον ουδέτερο στο Β
2) Αν έχουμε την φάση στο Β και τον ουδέτερο στο Α
Ναι , και αυτό ακριβώς εννοούσε ο Filman με την αλλαγή φοράς του φις της μπρίζας . Διαφωνώ όμως σε συτό που λέει στο #11. Γιατί καταρχήν θα πρέπει να εξετάσεις ένα ένα τα εξαρτήματα (βαλβίδες / αντιστάσεις κτλ) αλλά αν το πάρουμε επί του συνόλου της συσκευής δεν βλέπω πως προσδιορίζεται ή εντοπίζεται η "πλευρά της διαρροής". Συμφωνώ μόνο ως επιβεβαίωση της διαρροής .
Διαρροή έχουμε και στις δύο περιπτώσεις! Το δυναμικό του ουδετέρου δεν είναι ποτέ ακριβώς μηδέν, οπότε και σε επαφή ουδετέρου-γης υπάρχει ένα κάποιο ρεύμα.
Ο λόγος που πρότεινε ο Φίλιππος την αντιστροφή του φις, αν μαντεύω σωστά, είναι γιατί υπάρχουν περιπτώσεις που το ρεύμα διαρροής από τον ουδέτερο μπορεί να είναι κάτω από τα 30mA και να μην ρίχνει το ΔΔΕ. Αν συμβεί αυτό (ρίχνει το ΔΔΕ μόνο κατά τη μία φορά του φις), ξέρουμε ότι η διαρροή είναι από τον ουδέτερο.
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη Κυριακίδης : 04-02-16 στις 10:54
Στο σχήμα της βλάβης που έβαλε ο Πέτρος αν η φάση είναι αριστερά θα υπάρχει διαρροή, κατανοητό. Αν είναι ο ουδέτερος αριστερά, τότε για να πέσει το ρελέ διαρροής θα πρέπει το αριστερό κομμάτι της σπασμένης αντίστασης να είναι πολύ μικρό, σχεδόν μηδενικής ωμικής τιμής, διότι με τα λίγα V που υπάρχουν μεταξύ ουδετέρου - γης χρειάζεται μια πολύ μικρή αντίσταση ώστε να περάσουν τουλάχιστον 30mA που θέλει το ρελέ διαρροής για να πέσει. Με την αντιστροφή του φις στην πρίζα δεν καταλαβαίνεις αν φταίει η βαλβίδα ή η αντίσταση, αλλά τί φταίει στο κύκλωμα της βαλβίδας (αφού το αρχικό πρόβλημα ήταν η πτώση του ρελέ διαρροής πατώντας το μπουτόν του ατμού, κάτι που δεν έχει σχέση με κάτι άλλο εκτός από το κύκλωμα της βαλβίδας)...
ΣΚΛΗΚΟΣ (11-02-16)