Η αλήθεια είναι ότι στα inverter που ελέγχουν κινητήρες ένα απότομο (ηλεκτρικό) φρενάρισμα του κινητήρα έχει σαν συνέπεια την αντιστροφή της ροής της ενέργειας, από τον κινητήρα προς την πηγή. Επειδή όμως η γέφυρα ανόρθωσης απαγορεύει την ανάποδη ροή του ρεύματος, η ενέργεια από το φρενάρισμα αποθηκεύεται στον πυκνωτή εξομάλυνσης με αποτέλεσμα την υπερβολική αύξηση της τάσης στα άκρα του. Γι αυτό στα μεγάλα inverter που θα χρειαστεί να φρενάρουν κινητήρες υπάρχουν αντιστάσεις ισχύος (αντιστάσεις φρένου) που συνδέονται παράλληλα στους πυκνωτές εξομάλυνσης όταν η τάση τους αυξηθεί ώστε η ισχύς του φρεναρίσματος να καταναλωθεί πάνω τους και να μην εκραγούν οι πυκνωτές.
Εσένα φυσικά δεν πρέπει να έχει τέτοια αντίσταση και συνεπώς το λογικό βέβαια θα ήταν και να μην φρενάρει τον κινητήρα αλλά να τον αφήνει να γυρνάει ελεύθερα ωσότου σταματήσει. Εντούτοις αν για οποιονδήποτε λόγο τον φρενάρει (πρόβλημα λογισμικού; ) το να εκραγεί ο πυκνωτής είναι θα έλεγα φυσιολογικό. Όμως μιλάς για πυκνωτή 10μF και βλέπω ότι είναι κοντά στο ολοκληρωμένο του τροφοδοτικού, είναι πολύ μικρός για να χρησιμοποιείται για εξομάλυνση στην τροφοδοσία του μοτέρ.
Στο κάτω αριστερό μέρος της πλακέτας φαίνονται δύο πολύ μεγαλύτεροι ηλεκτρολυτικοί και θα περίμενα να είναι αυτοί για αυτή τη δουλειά, είναι και κοντά στο module του inverter. Τί τάση γράφουν πάνω τους, είναι 400 ... 450V; Αν το κύκλωμα δεν έχει δύο ξεχωριστές γέφυρες ανόρθωσης (μια για το παλμοτροφοδοτικό και μια για το inverter) τότε αυτοί οι πυκνωτές πρέπει να είναι παράλληλα ενωμένοι με αυτόν που σκάει. Είναι; Ή έχει κοπεί κάποια γραμμή στην πλακέτα με αποτέλεσμα να έχουν απομονωθεί και να έχει μείνει στο κύκλωμα μόνο ο μικρός, με αποτέλεσμα λόγω της μικρής του χωρητικότητας η ενέργεια από ένα φρενάρισμα να καταλήγει σε τρομακτική αύξηση της τάσης στα άκρα του, η οποία εκτός από το να τον σκάσει μπορεί να οδηγήσει στο κάψιμο τροφοδοτούμενων κυκλωμάτων και συγκεκριμένα του module του inverter και του ολοκληρωμένου του παλμοτροφοδοτικού; Από την άλλη δεν ξέρω κατά πόσον το πλυντήριο απλά δεν θα έσβηνε επιχειρώντας να τροφοδοτήσει το μοτέρ έχοντας έναν τόσο μικρό πυκνωτή εξομάλυνσης...