WP_20150926_10_22_05_Pro_2.jpg
Σου στέλνω και την φωτο.
WP_20150926_10_22_05_Pro_2.jpg
Σου στέλνω και την φωτο.
Η αλήθεια είναι ότι στα inverter που ελέγχουν κινητήρες ένα απότομο (ηλεκτρικό) φρενάρισμα του κινητήρα έχει σαν συνέπεια την αντιστροφή της ροής της ενέργειας, από τον κινητήρα προς την πηγή. Επειδή όμως η γέφυρα ανόρθωσης απαγορεύει την ανάποδη ροή του ρεύματος, η ενέργεια από το φρενάρισμα αποθηκεύεται στον πυκνωτή εξομάλυνσης με αποτέλεσμα την υπερβολική αύξηση της τάσης στα άκρα του. Γι αυτό στα μεγάλα inverter που θα χρειαστεί να φρενάρουν κινητήρες υπάρχουν αντιστάσεις ισχύος (αντιστάσεις φρένου) που συνδέονται παράλληλα στους πυκνωτές εξομάλυνσης όταν η τάση τους αυξηθεί ώστε η ισχύς του φρεναρίσματος να καταναλωθεί πάνω τους και να μην εκραγούν οι πυκνωτές.
Εσένα φυσικά δεν πρέπει να έχει τέτοια αντίσταση και συνεπώς το λογικό βέβαια θα ήταν και να μην φρενάρει τον κινητήρα αλλά να τον αφήνει να γυρνάει ελεύθερα ωσότου σταματήσει. Εντούτοις αν για οποιονδήποτε λόγο τον φρενάρει (πρόβλημα λογισμικού; ) το να εκραγεί ο πυκνωτής είναι θα έλεγα φυσιολογικό. Όμως μιλάς για πυκνωτή 10μF και βλέπω ότι είναι κοντά στο ολοκληρωμένο του τροφοδοτικού, είναι πολύ μικρός για να χρησιμοποιείται για εξομάλυνση στην τροφοδοσία του μοτέρ.
Στο κάτω αριστερό μέρος της πλακέτας φαίνονται δύο πολύ μεγαλύτεροι ηλεκτρολυτικοί και θα περίμενα να είναι αυτοί για αυτή τη δουλειά, είναι και κοντά στο module του inverter. Τί τάση γράφουν πάνω τους, είναι 400 ... 450V; Αν το κύκλωμα δεν έχει δύο ξεχωριστές γέφυρες ανόρθωσης (μια για το παλμοτροφοδοτικό και μια για το inverter) τότε αυτοί οι πυκνωτές πρέπει να είναι παράλληλα ενωμένοι με αυτόν που σκάει. Είναι; Ή έχει κοπεί κάποια γραμμή στην πλακέτα με αποτέλεσμα να έχουν απομονωθεί και να έχει μείνει στο κύκλωμα μόνο ο μικρός, με αποτέλεσμα λόγω της μικρής του χωρητικότητας η ενέργεια από ένα φρενάρισμα να καταλήγει σε τρομακτική αύξηση της τάσης στα άκρα του, η οποία εκτός από το να τον σκάσει μπορεί να οδηγήσει στο κάψιμο τροφοδοτούμενων κυκλωμάτων και συγκεκριμένα του module του inverter και του ολοκληρωμένου του παλμοτροφοδοτικού; Από την άλλη δεν ξέρω κατά πόσον το πλυντήριο απλά δεν θα έσβηνε επιχειρώντας να τροφοδοτήσει το μοτέρ έχοντας έναν τόσο μικρό πυκνωτή εξομάλυνσης...
Πράγματι ο κινητήρας δεν φρέναρε αλλά σταμάτησε μαλακά να περιστρέφεται. Το μπαμ έγινε όταν ακριβώς σταμάτησε η τάση. Τα στοιχεία των δύο χοντρών πυκνωτών είναι: 820 μF και 250 V. Είναι συνδεδεμένοι εν σειρά. Στην άκρη τους είναι συνδεδεμένος ο κανελί-κεραμιδί πυκνωτής, που είναι δίπλα στην φύσα του τροφοδοτικού του μοτέρ. Ο πυκνωτής, που έσκασε είναι στην αντίθετη θέση από του χοντρούς και δεν φαίνεται να έχει κάποια σύνδεση μαζί τους.Γραμμή στην πλακέτα δεν φαίνεται να είναι κομμένη και σε όποιο έλεγχο συνεχείας έκανα με το πολύμετρο δεν φάνηκε πρόβλημα. Με ανησυχεί πάντως το γεγονός ότι δεν κάνει προσπάθεια ο κάδος να γυρίσει και ενώ στην αρχή εμφανίζουν τα καλώδια του μοτέρ ρεύμα στην συνέχεια αν και ανοίγει ο διακόπτης τροφοδοσίας με ρεύμα των 3 πυκνωτών του μοτέρ, οι ίδιοι δεν εμφανίζουν παραπάνω ρεύμα ούτως ώστε να γυρίσει ο κάδος ενώ πριν με τον σκασμένο πυκνωτή γινόταν προσπάθεια περιστροφής, η οποία τονίζω σταματούσε γιατί έβλεπα σαφώς ότι σταματούσε το ρεύμα. Ευχαριστώ για την βοήθεια και αν θέλετε κάτι άλλο μπορώ να σας το στείλω.
εγώ πιστεύω ότι το inverter μας άφησε χρόνους , αν βγάλεις την μεγάλη ψήκτρα να δούμε ποιο είναι μήπως υπάρχει κάτι στην αγορά αλλιως σε βλεπω για να παίρνεις πλακέτα
Ποιους πυκνωτές εννοεις λέγοντας "οι 3 πυκνωτές του μοτέρ"; Εφόσον είναι inverter δεν πρέπει να έχει καθόλου πυκνωτές.
Στην χθεσινή φωτογραφία σημείωσα στην πλακέτα τους 3 πυκνωτές, που δίνουν ρεύμα στο inverter και από εκεί στην φύσα τροφοδοσίας του. Το inverter δεν πρέπει να έχει βλάβη γιατί όπως είπα και σε προηγούμενη απάντηση, όταν ανοίξει ο διακόπτης τροφοδοσίας του μοτέρ (ακούγεται σαν κλικ) τότε το ρεύμα στους 3 πυκνωτές και στην φύσα μηδενίζεται. Δεν μπορώ να βρω από που τροφοδοτούνται οι πυκνωτές, γιατί από εκεί και πέρα το κύκλωμα εμφανίζει (με το πολύμετρο) συνέχεια προς το μοτέρ.
Σημειώνω επίσης ότι σήμερα μόνωσα την κάτω μεριά του τυπωμένου με σιλικόνη και ο κάδος εμφάνισε κίνηση. Όμως όταν μόνωσα την πάνω μεριά είχα πάλι το ίδιο φαινόμενο του μηδενισμού του ρεύματος.
Αυτοί οι 3 πυκνωτές πρέπει να είναι οι bootstrap για το module (αποθηκεύουν φορτίο για την οδήγηση των high side IGBTs)
Σήμερα το πρωί έβαλα την μονωμένη με σιλικόνη πλακέτα, αφού είχε στεγνώσει (η σιλικόνη, που έβαλα, είναι η EUROSEAL-μονοσυστατική ελαστοπλαστική αντιμουχλική, σφραγιστική αρμών) και είχε φτιάξει τελείως λαστιχένια επιφάνεια. Το πλυντήριο έβγαλε κανονικά το πρόγραμμα στυψίματος στις 800 στροφές. Μετά όμως, που το φόρτωσα με ρούχα, μετά από 10 λεπτά, μου έβγαλε το γνωστό πρόβλημα με τα φρεναρίσματα και σταματήματα του κάδου και έτσι το σταμάτησα. Μήπως παίζει τίποτα με την σιλικόνη;