Ρε φίλιππε πρέπει να πάμε στους Δελφούς !!! δεν γίνετε διαφορετικά ....
Ρε φίλιππε πρέπει να πάμε στους Δελφούς !!! δεν γίνετε διαφορετικά ....
Σας στέλνω φωτο, με βέλος σημειώνω τον πυκνωτή. Σήμερα έβαλα πυκνωτή άλλης μάρκας αλλά ο κάδος προσπαθεί αλλά δεν μπορεί να γυρίσει. Το μεγαλύτερο μέρος της σιλικόνης το έβγαλα από το κάτω μέρος μόνο. Διερωτώμαι παίζει κανένα ρόλο στην λειτουργία η έλλειψη σιλικόνης; Μπορεί να δημιουργήσει δυσλειτουργία; Τέλος η γέφυρα ανόρθωσης ποιά είναι; γιατί οι γνώσεις μου δεν με βοηθούν σε τέτοιο βαθμό στα ηλεκτρονικά.WP_20150926_10_22_05_Pro_1.jpg
Μούσκεψε? γιατί η παραπάνω φωτό αυτό δείχνει τουλάχιστον στα γύρω πλαστικά
το μοτέρ για να λειτουργήσει χρειάζεται Inverter αυτό πρέπει να έχει το πρόβλημα και σε ρωτάω δες ποια φύσα δίνει ρεύμα στο μοτέρ απο την πλακέτα WP_20150926_10_22_05_Pro_1.jpg
λογικά στον πρώτο κύκλο πρέπει να είναι η τροφοδοσία και στον δεύτερο το τροφοδοτικό, μάλλον το Inverter πρέπει να είναι κάτω από την μεγάλη ψήκτρα.
όσο για την σιλικόνη που αναφέρεις, δεν είναι σιλικόνη είναι ρητίνη και δεν υπάρχει πρόβλημα αν τι βγάλεις το κάνουν οι εταιρίες για να δυσκολεύουν την επισκευή και ταυτόχρονα αδιαβροχοποιεί το κύκλωμα .
Σε μαύρο κύκλο σημειώνω την φύσα ρεύματος μοτέρ και τους αντίστοιχους πυκνωτές της φύσας, που έχω αλλάξει. Μετά τους πυκνωτές το ρεύμα περνάει από το μεγάλο μαύρο ολοκληρωμένο με τα πτερύγια. To inverter είναι τυπωμένο της πλακέτας; Κάτω από την ψήκτρα, αν και έχει ρητίνη, δεν βλέπω να έχει κάτι. Πάντως παρατήρησα ότι ο νέος πυκνωτής, που έσκασε, και έχω σημειώσει σε παλιότερη φωτο, όπως και οι 3 του μοτέρ, δεν δείχνουν να έχουν τα volts που έπαιρνε αυτός που έσκασε. Υπόψη ότι ο σκασμένος πυκνωτής έσκασε γιατί το πλυντήριο όταν έκλεισε το spin εμφάνισε μεγάλη αύξηση τάσης στον πυκνωτή. Όλα τα παραπάνω τα είδα από την φωτοβολία του δοκιμαστικού, που είχα βάλει πάνω στο αλουμίνιο των πυκνωτών.
WP_20150926_10_22_05_Pro_2.jpg
Σου στέλνω και την φωτο.
Η αλήθεια είναι ότι στα inverter που ελέγχουν κινητήρες ένα απότομο (ηλεκτρικό) φρενάρισμα του κινητήρα έχει σαν συνέπεια την αντιστροφή της ροής της ενέργειας, από τον κινητήρα προς την πηγή. Επειδή όμως η γέφυρα ανόρθωσης απαγορεύει την ανάποδη ροή του ρεύματος, η ενέργεια από το φρενάρισμα αποθηκεύεται στον πυκνωτή εξομάλυνσης με αποτέλεσμα την υπερβολική αύξηση της τάσης στα άκρα του. Γι αυτό στα μεγάλα inverter που θα χρειαστεί να φρενάρουν κινητήρες υπάρχουν αντιστάσεις ισχύος (αντιστάσεις φρένου) που συνδέονται παράλληλα στους πυκνωτές εξομάλυνσης όταν η τάση τους αυξηθεί ώστε η ισχύς του φρεναρίσματος να καταναλωθεί πάνω τους και να μην εκραγούν οι πυκνωτές.
Εσένα φυσικά δεν πρέπει να έχει τέτοια αντίσταση και συνεπώς το λογικό βέβαια θα ήταν και να μην φρενάρει τον κινητήρα αλλά να τον αφήνει να γυρνάει ελεύθερα ωσότου σταματήσει. Εντούτοις αν για οποιονδήποτε λόγο τον φρενάρει (πρόβλημα λογισμικού; ) το να εκραγεί ο πυκνωτής είναι θα έλεγα φυσιολογικό. Όμως μιλάς για πυκνωτή 10μF και βλέπω ότι είναι κοντά στο ολοκληρωμένο του τροφοδοτικού, είναι πολύ μικρός για να χρησιμοποιείται για εξομάλυνση στην τροφοδοσία του μοτέρ.
Στο κάτω αριστερό μέρος της πλακέτας φαίνονται δύο πολύ μεγαλύτεροι ηλεκτρολυτικοί και θα περίμενα να είναι αυτοί για αυτή τη δουλειά, είναι και κοντά στο module του inverter. Τί τάση γράφουν πάνω τους, είναι 400 ... 450V; Αν το κύκλωμα δεν έχει δύο ξεχωριστές γέφυρες ανόρθωσης (μια για το παλμοτροφοδοτικό και μια για το inverter) τότε αυτοί οι πυκνωτές πρέπει να είναι παράλληλα ενωμένοι με αυτόν που σκάει. Είναι; Ή έχει κοπεί κάποια γραμμή στην πλακέτα με αποτέλεσμα να έχουν απομονωθεί και να έχει μείνει στο κύκλωμα μόνο ο μικρός, με αποτέλεσμα λόγω της μικρής του χωρητικότητας η ενέργεια από ένα φρενάρισμα να καταλήγει σε τρομακτική αύξηση της τάσης στα άκρα του, η οποία εκτός από το να τον σκάσει μπορεί να οδηγήσει στο κάψιμο τροφοδοτούμενων κυκλωμάτων και συγκεκριμένα του module του inverter και του ολοκληρωμένου του παλμοτροφοδοτικού; Από την άλλη δεν ξέρω κατά πόσον το πλυντήριο απλά δεν θα έσβηνε επιχειρώντας να τροφοδοτήσει το μοτέρ έχοντας έναν τόσο μικρό πυκνωτή εξομάλυνσης...
Πράγματι ο κινητήρας δεν φρέναρε αλλά σταμάτησε μαλακά να περιστρέφεται. Το μπαμ έγινε όταν ακριβώς σταμάτησε η τάση. Τα στοιχεία των δύο χοντρών πυκνωτών είναι: 820 μF και 250 V. Είναι συνδεδεμένοι εν σειρά. Στην άκρη τους είναι συνδεδεμένος ο κανελί-κεραμιδί πυκνωτής, που είναι δίπλα στην φύσα του τροφοδοτικού του μοτέρ. Ο πυκνωτής, που έσκασε είναι στην αντίθετη θέση από του χοντρούς και δεν φαίνεται να έχει κάποια σύνδεση μαζί τους.Γραμμή στην πλακέτα δεν φαίνεται να είναι κομμένη και σε όποιο έλεγχο συνεχείας έκανα με το πολύμετρο δεν φάνηκε πρόβλημα. Με ανησυχεί πάντως το γεγονός ότι δεν κάνει προσπάθεια ο κάδος να γυρίσει και ενώ στην αρχή εμφανίζουν τα καλώδια του μοτέρ ρεύμα στην συνέχεια αν και ανοίγει ο διακόπτης τροφοδοσίας με ρεύμα των 3 πυκνωτών του μοτέρ, οι ίδιοι δεν εμφανίζουν παραπάνω ρεύμα ούτως ώστε να γυρίσει ο κάδος ενώ πριν με τον σκασμένο πυκνωτή γινόταν προσπάθεια περιστροφής, η οποία τονίζω σταματούσε γιατί έβλεπα σαφώς ότι σταματούσε το ρεύμα. Ευχαριστώ για την βοήθεια και αν θέλετε κάτι άλλο μπορώ να σας το στείλω.