Δημήτρη καλησπέρα.
Δεν νομίζω ότι παρεξήγησα κάτι από τα γραφόμενά σου.
¶λλωστε στα ποστ#5 και #7 αναφέρω ότι η <<ένστασή μου>> αφορά καθαρά την διατύπωση των γραφομένων, ως προς το συμπέρασμα που μπορεί να βγάλει κάποιο μέλος ή επισκέπτης του forum με παρόμοιο πρόβλημα ,( ο οποίος δεν θα έχει την σχετική γνώση ή εμπειρία σε τέτοιου είδους συσκευές ) και μπορεί σχετικά εύκολα να οδηγηθεί σε λάθος δρόμο, να δυσκολευτεί , παρά να βοηθηθεί πρακτικά.
Ίσως να μην το έχω διατυπώσει εγώ σωστά στα ποστ μου, ώστε να μη γίνεται κατανοητό το σκεπτικό μου και επειδή νομίζω ίσως με βοηθήσει σε αυτό το τελευταίο σου ποστ, παραθέτω ξανά :

Παράθεση Αρχικό μήνυμα από Di*Ca_Electronic Εμφάνιση μηνυμάτων
Φίλε Μάριε,
αν δεν έχεις λύσει ακόμα το πρόβλημά σου αλλά και για τους επισκέπτες του forum που ίσως αντιμετώπισαν ή αντιμετωπίζουν παρόμοιο
θέμα με παλαιά monitors CRT, σου αναφέρωότι οι άσπρες γραμμές που παρατηρείς στην οθόνη σου ονομάζονται <γραμμές επιστροφής>
- της ηλεκτρονικής δέσμης σάρωσης της οθόνης, οφείλονται καθαρά στη ρύθμιση της τάσης <SCREEN> του Μ/Σ Υ.Τ.
Θα πρέπει να πειράξεις ελάχιστα το ποτενσιόμετρο αυτό (αναγράφεται στο σώμα του Μ/Σ Υ.Τ. με τ΄ όνομα SCREEN) και τ΄ επαναφέρεις στο
σημείο που βρισκόταν (καλό είναι να το μαρκάρεις πριν το πειράξεις μ΄ ένα μαρκαδόρο μ΄ εμφανή χρωματισμό), το πρόβλημα θ΄ εξαφανιστεί.

Αν όχι τότε θα πρέπει ν΄ αλλαχτεί ο Μ/Σ Υ.Τ.
πράγμα δύσκολο κι οικονομικά αλλά κι επίτευξης της προμήθειάς του, καθόσον το μοντέλο του
monitor είναι παλαιό και τ΄ εξαρτ/ματά του δεν παράγονται πέραν της δεκαπενταετίας το μέγιστο.
Ελπίζω όμως με λίγη δεξιά κι αριστερά μετακίνηση του ποτενσιομέτρου SCREEN κι επαναφορά του στη προγενέστερή του θέση το πρόβλημα σου
θα λυθεί.

Φιλικά.
Δημήτρης Καρούσης
Παράθεση Αρχικό μήνυμα από Di*Ca_Electronic Εμφάνιση μηνυμάτων
..........
Στο forum έχω την εντύπωση ότι όσοι, όπως γράφεις, έχουμε έστω και την ελάχιστη τεχνική εμπειρία σ΄ οιονδήποτε τεχνικό αντικείμενο έχει
περάσει από τα χέρια μας, καλό είναι να προσφέρουμε την όποια βοήθειά μας ικανή να δώσει λύση / απλώς βοηθητική ίσως και κάποτε άσχετη
αλλά κατάλληλη για θεωρητική εκμάθηση
- όλα αξιολογούνται άλλωστε από τους επισκέπτες / μέλη - για συναδέλφους αλλά και σπουδαστές
της Ηλεκτρονικής Επιστήμης, στις περιπτώσεις που αντιμετωπίζουν ανάλογο προς τη δοσμένη βοήθεια, τεχνικό θέμα.
Όπως έγραψα και στο post #6 όχι μόνο ασπάζομαι τις γνώμες των συναδέλφων κι ουδόλως τις ακυρώνω, αλλά θεωρώ ότι είναι επιβεβλημένη
η σειρά ελέγχου στην αντίστοιχη βλάβη του φίλου Μάριου να ΄ναι ο έλεγχος ψυχρών κολλήσεων, διακοπής χαλκοδιαδρόμων κι όλων των συναφών
ενεργειών.

Γράφω όμως για μίαΑΠΛΗ ΔΟΚΙΜΗ από μέρους του φίλου Μάριου (ίσως κι από κακή εκτίμηση γιατί ενέχεται κι ο κίνδυνος αν ανέβει αρκετά η τάση
στο SCREEN να επηρεαστούν προς το χείρον τα πυροβόλα της οθόνης), και μ΄ ελάχιστη στρέψη μ΄ ένα πλαστικό κατσαβίδι της πλαστικής βίδας ρύθμισης
της τάσης του SCREEN μη τυχόν μπορούσε να λύσει το πρόβλημά του χωρίς το κόπο ΨΑΞΊΜΑΤΟΣ των διακοπών ή των αφανών ψυχρών κολλήσεων
που
προϋποθέτουν κι αρκετή πείρα του επισκευαστή.
Αντικατ/ση Μ/Σ Υ.Τ. φυσικά και δεν θα ΄κανε αν δεν είχε καταλήξει ότι η βλάβη δεν προερχόταν κι από όλους τους προαναγραφόμενους κι από εσάς
ελέγχους,
αλλά και για το λόγο ότι σήμερα δεν θα ΄βρισκε τουλάχιστον στην Ελλάδα τον εν λόγω Μ/Σ.
Ακόμα λοιπόν κι αν πάρουμε έστω ελάχιστες φορές τη σειρά ψαξίματος ανάποδα από τη καθιερωμένη δεν διαπράττουμε δα και το Προπατορικό αμάρτημα,
αρκεί οι έλεγχοι απ΄ όλους μας, γνώστες και μη, να γίνονται με σεβασμό και τεράστια προσοχή απέναντι στ΄ αντικείμενο που ΄χουμε στο πάγκο μας.

Υ.Γ. Ακόμη δεν είμαι ουδόλως εκείνος ο οποίος σ΄ ανάλογα θέματα προτείνω βέβαιη αντικατάσταση Μ/Σ Υ.Τ.
Προς επίρρωση αυτού μπορείτε ν΄ ανατρέξετε σ΄ όσες απαντήσεις έχω δώσει από το Δεκέμβριο του 2016 μέχρι σήμερα.

Φυσικά ζητώ κι εγώ συγγνώμη για το <σεντόνι> και δεν γράφω για ν΄ απολογηθώ, απλώς μετά από χρόνια κατάλαβα ότι τα πράγματα έχουν όχι
μόνο δύο όψεις, αλλά πολλές περισσότερες που δεν φαίνονται όταν είμαστε νέοι και τρέχουμε για τον επιούσιο.

Μ΄ ΑΛΗΘΙΝΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ.
Δημήτρης Καρούσης
Προσπαθώ να μπω στην θέση κάποιου μέλους - επισκέπτη (ή ακόμα και κάποιου βοηθού μου ) με μη σχετική γνώση και εμπειρία και σκέφτομαι πως θα μπορούσε να το ερμηνεύσει (το ποστ#4).
Αν διαβάσει κάποιος λοιπόν με μη σχετική γνώση και εμπειρία το ποστ #4 (τα μπλε γράμματα), δεν νομίζω ότι βγάζει εύκολα ως συμπέρασμα, αυτά που σωστά γράφεις στο ποστ#8 με τα κόκκινα γράμματα . Αυτό εννοώ , τίποτα περισσότερο , τίποτα λιγότερο. Νομίζω δεν είναι θέμα νοημοσύνης των μελών (λαμβάνοντας υπόψη μας ότι το forum δεν είναι <<κλειστό>> μόνο για τεχνικούς ηλεκτρονικούς ) , απλά θέμα διατύπωσης.
Αρκετοί , αν όχι οι περισσότεροι, που ανοίγουν θέματα στο forum, δεν θέλουν να γίνουν τεχνικοί ηλεκτρονικοί, απλά θέλουν να έχουν απλές - βασικές γνώσεις για να λύσουν το πρόβλημα τους (άλλωστε υπάρχει και το αδελφό forum που είναι καταλληλότερο για εκμάθηση γνώσεων και θεωρητικής κατάρτισης των ηλεκτρονικών).
Ίσως να είμαι λάθος και να το βλέπω εγώ έτσι,.......... ίσως εγώ να μην ήμουν τόσο ατσίδας όταν ήμουν βοηθός τεχνικού και δεν είχα την απαραίτητη γνώση - εμπειρία,...... ίσως να φταίει η καραντίνα,......... ίσως να φταίει ο κορωνοΐός,......... λίγο η κούραση, λίγο τα λόγια του παπά.......

Για να το τελειώσω εδώ (μιας και εγώ φαινομενικά το ξεκίνησα), όλα τα ποστ μου Δημήτρη είναι καλοπροαίρετα και όπως ξανά έγραψα, δεν έχω καμία πρόθεση για ειρωνεία, αντιπαράθεση κ.λ.π. Ζητώ συγνώμη αν με τα γραφόμενά μου εισέπραξες κάτι τέτοιο. Το θέμα νομίζω είναι να μην χαθεί η φιλοσοφία του forum και πρακτικά η βοήθεια που μπορούν να πάρουν τα μέλη του.


Με εκτίμηση, πάντα φιλικά και καλοπροαίρετα .