Βγάλε το από το ρεύμα και δες αν υπάρχει συνέχεια στο κύκλωμα ή βραχυκύκλωμα (αν και φαντάζομαι αυτό θα έριχνε το ρελέ) με ένα πολύμετρο (diode test). Μπορεί να υπάρχει σημείο που να μην γίνετε καλή επαφή.
Βγάλε το από το ρεύμα και δες αν υπάρχει συνέχεια στο κύκλωμα ή βραχυκύκλωμα (αν και φαντάζομαι αυτό θα έριχνε το ρελέ) με ένα πολύμετρο (diode test). Μπορεί να υπάρχει σημείο που να μην γίνετε καλή επαφή.
Να παραθέσω κι εγώ την εμπειρία μου. Πρόσφατα μου έφεραν ένα μοτέρ γκαραζόπορτας με το ίδιο ακριβώς σύμπτωμα και αντίστοιχες (εάν θυμάμαι καλά) μετρήσεις. Οι ρελέδες ήταν Ok και ενεργοποιούνταν κανονικά. Τελικά αποδείχτηκε ότι το πρόβλημα ήταν στην σύνδεση των καλωδίων του μοτέρ στη φίσα (και κατ' επέκταση στην πλακέτα). Γνωρίζοντας ότι πιθανότατα δεν έχεις κάνει κάποια σχετική παρέμβαση, απλά και μόνο το αναφέρω σαν πιθανότητα. Εάν όμως αποσύνδεσες για κάποιο λόγο τα καλώδια του μοτέρ, μήπως να το ξαναέλεγχες ???
Καλησπέρα,
οι απαντήσεις στις ερωτήσεις σας:
- Αποσύνδεσα και επανασύνδεσα όλα τα καλώδια στις φίσες της πλακέτας
- Τάση εισόδου πλακέτας 236V (βλέπε Input Voltage.jpg)
- Φωτογραφία της πίσω όψης της πλακέτας
PCB Back Side.jpg. Πιστεύω ότι είναι καθαρή.
- Βίντεο1 με Ohm μέτρηση του μοτέρ. Μετράω το Common του μοτέρ με το Open (16,8 Ohm) και το Common του μοτέρ με το Close (17,9 Ohm)
- Βίντεο2 όπου μπορείτε να ακούσετε το μοτέρ σε λειτουργία, στο οποίο μετράω τα Amps του μοτέρ, εκτός πλακέτας και ξεκομπλαρισμένο. Στη μια φορά δείχνει 1,46 Amp και στην αντίθετη 1,36 Amp.
- Βίντεο3 όπου μετράω την τάση στο μοτέρ, συνδεδεμένο στην πλακέτα και ξεκομπλαρισμένο, με εντολές από το τηλεχειριστήριο. Όταν δίνουμε εντολή να κλείσει η πόρτα, μετράω μεταξύ Common-Open 233 V και Common-Close 226 V. Όταν δίνουμε εντολή να ανοίξει δεν παίρνουμε τάση σε καμία επαφή.
- Τέλος Βίντεο4 όπου μετράω την τάση στην πλακέτα μεταξύ Common-Close και Common-Open του μοτέρ, με το μοτέρ αποσυνδεμένο. Όπως φαίνεται όταν δίνουμε εντολή να κλείσει η πόρτα η τάση αρχικά πάει στα 235V και μετά σταθεροποιείται στα 191Ω. Στην άλλη επαφή δεν παίρνουμε τάση. Όταν δίνουμε εντολή να ανοίξει η πόρτα δεν παίρνουμε τάση σε καμία επαφή.
Με τις παραπάνω μετρήσεις, τι σας φαίνεται προβληματικό και προς τα που πιστεύετε ότι πρέπει να κινηθώ;
ΜΦΧ
Από αυτά που κατάλαβα μπορώ να πω ότι ο κινητήρας είναι λειτουργικός. Εφ' όσον όπως γράφεις ακούγεται ο ήχος της όπλισης των ρελέ κατά το άνοιγμα και κλείσιμο θα πρέπει να διαπιστώσεις αν όντως ο ήχος αφορά κάθε φορά τα ρελέ κίνησης κι όχι το ρελέ του φάρου. Αν δεν οπλίζει το ρελέ του ανοίγματος μπορεί να συμβαίνει είτε γιατί δεν παίρνει εντολή από τον μικροελεγκτή είτε για άλλο λόγο. Αν οπλίζει κανονικά τότε ή έχει κατεστραμμένες επαφές ή κάποια διακοπή στο top layer της πλακέτας.
P Σώστε ένα δέντρο και προστατέψτε το περιβάλλον μας.
Μην το τυπώνετε αν πραγματικά δεν υπάρχει λόγος.
Νίκο έλεγξε πρώτα ωμικά το πηνίο (εκτός τροφοδοσίας ο πίνακας) κι αν βρεις μια τιμή 200-800Ω μετά δώσε τροφοδοσία, εντολή ανοίγματος και μέτρα με προσοχή την τάση που παίρνει το πηνίο 12 ή 24V πάνω στους ακροδέκτες του.
P Σώστε ένα δέντρο και προστατέψτε το περιβάλλον μας.
Μην το τυπώνετε αν πραγματικά δεν υπάρχει λόγος.
Καλησπέρα,
να ενημερώσω ότι το πρόβλημα εντοπίστηκε τελικά σε μια προβληματική επαφή του τερματικού διακόπτη.
Μετά από καθάρισμα και σφίξιμο του κλιπ του ακροδέκτη, η πόρτα λειτουργεί κανονικά και προς τις δυο κατευθύνσεις.
ΜΦΧ