Θα προσπαθήσω,εν συντομία (όσο γίνεται),να σου γράψω μερικά πράγματα, για τις επιλογές που έχεις.
Ας τα πάρουμε με την σειρά.
Ποιο περίπου είναι το ποσό που θέλεις να δαπανήσεις για την αναβάθμιση του ηχοσυστήματός σου;
Αν θέσεις κάποιο όριο, (στο περίπου), πιθανότατα θα πάρεις πιο πολλές και πιο συγκεκριμένες απαντήσεις και από άλλα μέλη.
Τι είδος μουσική σε ενδιαφέρει;
Τα 4x20 watt που γράφεις για την πηγή προφανώς δεν είναι RMS.
Για να γίνει σωστή και εύκολη δουλειά, θα πρέπει βασικά η πηγή σου να διαθέτει διακριτές εξόδους Line (όσο περισσότερες τόσο καλύτερα, π.χ. για δεξί και αριστερό κανάλι, για τα αντίστοιχα κανάλια μπροστά - πίσω, για subwoofer κ.ο.κ.) .
Παρεμπιπτόντως, κατά την γνώμη μου, το subwoofer δεν είναι πάντα 100% απαραίτητο και θεωρώ πως η χρήση του είναι σχετική με πολλά πράγματα και συνδυασμούς αυτών, όπως π.χ. το είδος της μουσικής, ο τύπος και το μέγεθος των άλλων μεγαφώνων, όπως και η τοποθέτησή τους στον χώρο του αυτοκινήτου (ώστε να γίνεται σωστή και ικανοποιητική αναπαραγωγή χαμηλών συχνοτήτων) κ.λ.π.
Ένας καλής ποιότητας ενισχυτής, με ισχύ γύρω στα 4x40-60watt/4Ω RMS, είναι νομίζω αρκετός για τον χώρο του αυτοκινήτου (αν θέλεις να ακούς σωστά εσύ μέσα στο αυτοκίνητο και όχι όλοι αυτοί που είναι έξω από αυτό).
Αν τώρα αυτός έχει και επιλογή γεφύρωσης καναλιών ώστε να μπορεί π.χ. να γίνει 2x40-60Watt + 1x80-120watt είναι καλύτερο για να μπορείς να συνδέσεις και το subwoofer (παθητικό) στον ίδιο ενισχυτή (στα δυο γεφυρωμένα του κανάλια).
Σε αυτήν την περίπτωση, τα πίσω ηχεία και το subwoofer θα οδηγούνται από τον ενισχυτή, ενώ τα μπροστά ηχεία θα οδηγούνται από την πηγή ( ή, υπό προϋποθέσεις, από τον ενισχυτή, παράλληλα όμως με τα αντίστοιχα πίσω ηχεία).
Για την οδήγηση του subwoofer όμως, θα χρειαστεί είτε να πάρεις σήμα από την αντίστοιχη έξοδο της πηγής (αν διαθέτει βέβαια έξοδο line για subwoofer), είτε ο ενισχυτής που τελικά θα αγοράσεις να έχει και τα κατάλληλα φίλτρα αποκοπής, ώστε να γίνει ο σωστός διαχωρισμός συχνοτήτων (το καλύτερο βέβαια θα ήταν, να είχε ο ενισχυτής ρυθμιζόμενα φίλτρα αποκοπής συχνοτήτων, σε όλα τα κανάλια του, ώστε να γίνει σωστός διαμοιρασμός σε όλα τα ηχεία του αυτοκινήτου).
Θα μπορούσες βέβαια (εφόσον το οικονομικό κόστος είναι μέσα στα όρια που εσύ θέτεις για την συγκεκριμένη αναβάθμιση) να αγοράσεις π.χ. ενισχυτή 6 καναλιών, με φίλτρα αποκοπής σε όλα τα κανάλια και δυνατότητα γεφύρωσης καναλιών, ώστε όλα τα ηχεία, αλλά και το subwoofer, να οδηγούνται από τον ενισχυτή.
Καλύτερα ακόμα αν ο ενισχυτής είχε δυνατότητα να οδηγήσει φορτίο 2Ω.
Άλλη μια λύση είναι να χρησιμοποιήσεις ξεχωριστούς ενισχυτές, π.χ. έναν για τα ηχεία και έναν για το subwoofer.
Πρέπει να σημειωθεί ότι, λειτουργία ενισχυτή/ων στο αυτοκίνητο, προϋποθέτει και την εγκατάσταση των κατάλληλων καλωδιώσεων τροφοδοσίας, σήματος και ηχείων (και ίσως,μιλώντας γενικά και υπό προϋποθέσεις , προσθήκη πυκνωτή, ή αλλαγή μπαταρίας - γεννήτριας κ.ο.κ.) .
Όσο για τα μεγάφωνα-ηχεία, τα περισσότερα (όχι όλα) αυτοκινήτου που κυκλοφορούν στην αγορά είναι 4Ω (με εξαίρεση τα subwoofer) .
Αυτό που θα σου προτείνω να προσέξεις είναι, να αγοράσεις μεγάφωνα (πέρα των άλλων χαρακτηριστικών τους) με σχετικά υψηλή ευαισθησία (αν γίνεται πάνω από 90-91db) .
Όσο για την ισχύ τους, αυτή θεωρώ πως θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 25% (και 50% δεν υπάρχει πρόβλημα) μεγαλύτερη από την ισχύ του ενισχυτή (καλό είναι οι όποιες αναφορές και υπολογισμοί της ισχύος των μεγαφώνων και του ενισχυτή, να γίνονται σε watt RMS, ώστε να είναι όλα ξεκάθαρα και να μην μπερδεύονται τα πράγματα).
Να σημειώσω επίσης ότι μπορείς να χρησιμοποιήσεις και μεγάφωνα 8Ω (ή και συνδυασμούς μεγαφώνων 8Ω, αλλά εδώ γίνεται λίγο πιο σύνθετο το όλο εγχείρημα), όμως θα πάρεις μικρότερη ισχύ από τον ενισχυτή. Εκτός αυτού δεν ξέρω αν θα βρεις μεγάφωνα 8Ω στις κατάλληλες διαστάσεις, για τις εργοστασιακές θέσεις των ηχείων του αυτοκινήτου (πιθανότατα θα χρειαστεί να κάνεις κατασκευή, όπου και πάλι δυσκολεύει το πράγμα και ανεβαίνει και το κόστος).
Αυτά τα γενικά και ολίγα.




Απάντηση με παράθεση