ακριβώς λογικό είναι αυτό που λες να κάνεις , για να το τεστάρεις
τώρα αν δε πάει η εντολή από το μπουτον ατμού στη λαβή κατευθείαν στην βαλβίδα ατμού και περνάει από την πλακέτα ,αρχίζουν τα δύσκολα θα χρειαστεί σχέδιο
ακριβώς λογικό είναι αυτό που λες να κάνεις , για να το τεστάρεις
τώρα αν δε πάει η εντολή από το μπουτον ατμού στη λαβή κατευθείαν στην βαλβίδα ατμού και περνάει από την πλακέτα ,αρχίζουν τα δύσκολα θα χρειαστεί σχέδιο
Στο δρόμο προς την κορυφή μην ποδοπατάς τους ανθρώπους που θα βρεθούν μπροστά σου. Πάρε τους μαζί σου!
Στην 2η φωτογραφία (που σημείωσες με "3" την αντλία ) αν κοιτάξεις πιο δεξιά στο άσπρο καπάκι που κουμπώνει επάνω φαίνονται καφετί σημάδια (κάποια υπερθέρμανση) και βλέποντας στην μεγάλη πλακέτα έχει 2 (πράσινες αντιστάσεις και γράφει "αριθμό" 2 δίπλα ) στην περιοχή αυτή και πίσω από την πλακέτα βλέπουμε και εκεί μαύρισμα . δες αν έχει φύγει κόλληση.
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις.
Indeed εκεί έχει ένα κάψιμο, και το καπάκι αλλά και η πλακέτα. Δεν το είχα προσέξει. Μέτρησα τις αντιστάσεις πριν την κόλληση και λειτουργούν κανονικά. Οταν τις μετρησα στην κόλληση δεν είχα πάντα καλή επαφή, οπότε ένα «φρεσκαρισματάκι» της κόλλησης δεν είναι κακό.
Σε συνέχεια προηγούμενου, είχα τις εξής κινήσεις-εξελίξεις.
Α. Εδωσα εξωτερική τροφοδοσία στην πρεσοβάνα, ενώ το μηχάνημα ήταν σε λειτουργία και με έτοιμο ατμό. Ο ατμός κύλησε ομαλά και βγήκε από το σίδερο. Αυτό σημαίνει οτι η πρεσοβάνα είναι λειτουργική και ο σωλήνας/πλάκα σίδερου δεν είναι βουλωμένα. Εφυγε αυτο.
Β. Στους πόλους παροχής τάσης της πρεσοβάνας (τα καλώδια που έρχονται από το ολοκληρωμένο) σύνδεσα πολύμετρο και παρακολουθούσα τις τιμές. Μόλις άναψε το μηχάνημα (μετά απο ώρα απραξίας και ενώ το boiler είναι άδειο) έδωσε στιγμιαία τάση, ανεξάρτητα αν το κομβίο ενεργοποίησης στη χειρολαβή ήταν ξεπατημένο. Κάτι σαν εσωτερικό τεστ ελέγχου και στιγμιαίο ξεκόλλημα της βάνας. Μετά αν σβήσω ή ανάψω το μηχάνημα, δεν το κάνει πάλι. Περιμένω τώρα να περάσουν 30 λεπτά εκτος πριζας να το δω πάλι. Πέρα απο αυτό το μηχάνημα δεν ακουει στο πάτημα του κομβίου ενεργοποίησης οταν ο ατμός ειναι έτοιμος. Εν ολίγοις όταν είναι έτοιμος ο ατμός, δεν το ενδιαφέρει αν πατας ή όχι το κουμπί για να βγει ατμός, ταση απολυτο μηδέν.
Γ. Πριν το δεσω και το δοκιμάσω δοκίμασα την αγωγιμότητα του κομβίου από την πλακέτα μέχρι τους πόλους σύνδεσης με την πρεσοβάνα και δείχνει οτι λειτουργεί.
Καταλήγω σε 3 σκέψεις και βοηθήστε με αν εχετε άλλες.
1. Το ολοκληρωμένο έχει πρόβλημα και πέρα από τις αντιστάσεις δεν μπορω να κάνω κάτι αλλο. Οι δίοδοι που εχει αγουν φυσιολογικά. Αν είναι σε αλλο κομμάτι (π.χ. ρελέ, μνήμη, κλπ) δεν θα βγει άκρη.
2. Το κουμπί ενεργοποίησης ατμού έχει πρόβλημα το οποίο δεν φαίνεται αν δεν λύσω και δοκιμάσω την αγωγιμότητα απευθείας από το κουμπί μέχρι τους πόλους της ηλεκτροβάνας.
3.Το θερμίστορ κάτω απο το μποιλερ δεν συμπεριφέρεται σωστά, οπότε ενημερώνεται η πλακετα να μην ενεργοποιηθεί ο ατμός, παρόλο που παράγεται ατμός. Αυτό δεν το δοκίμασα ακόμα και ειναι το επομενο που θα δω μόλις κρυώσει το μποιλερ.
μέτρησες τη συνέχεια του καλωδίου από το μπουτον ατμού μέχρι την πλακέτα ?
Μέτρησε αν έχεις ωμομετρο και φυσικά εκτός πρίζας λογικά πρέπει πατώντας το κουμπί ατμού να σου ενώνει το μπλε με το μαύρο καλώδιο στην πλευρά του μπόιλερ
Η στιγμιαία λειτουργία της βαλβίδας ατμού σε κάθε κρύο ξεκίνημα είναι για να εκτονώνει το θάλαμο του μπόιλερ και νομίζω ελέγχεται από το θερμίστορ δίνει εντολή μέχρι να χλιαραίνει το μπόιλερ
Από τη στιγμή που ανάβει η λάμπα του ατμού ,λογικά και αυτό από το θερμίστορ ελέγχεται, άρα και λάθος περιοχή αν σου μετράει δίνει εντολή στη λυχνία ότι έγινε ο ατμός άρα είναι λιγότερο ύποπτο
Να κοιτούσες και για κρύες κολλήσεις ή κάποιο στοιχείο στην πλακέτα χαλασμένο.
Στο δρόμο προς την κορυφή μην ποδοπατάς τους ανθρώπους που θα βρεθούν μπροστά σου. Πάρε τους μαζί σου!
Το επιβεβαιώνω, γιατί μετά απο μερικά λεπτά που δρόσισε το μπόιλερ, μόλις εβαλα τη συσκευή στην πρίζα, έδωσε πάλι στιγμιαία 220v. Αρα κάνει εκτόνωση και δεν εχει καμία σχέση με το κομβίο ελέγχου ή κάτι αλλο.
Έχει δίκιο σε αυτό, οπότε θα το αφήσω σαν εσχατη λύση.
Βασικά αυτό εχω κάνει (εννοείται πάντα εκτός πριζας) χωρίς όμως να λύσω τη χειρολαβή. Δηλαδή δοκίμασα τα καλώδια που βγαίνουν από το καλώδιο που έρχεται απο τη χειρολαβή (γκρι και καφε που συνδεονται στην πλακέτα, γείωση και ένα γκρι-πρασινο που συνδεεται στην πίσω πλακέτα στο σημείο trigger - βλ εικονα τελευταία εικόνα κάτω δεξια). Με πατημένο το κουμπι ατμου, το γκρι-πρασινο καλώδιο άγει με τον ένα πόλο της ηλεκτροβάνας. Θα λύσω τη χειρολαβή να το δοκιμάσω σωστα.
Αν δεν είναι κουμπι ατμου, τοτε ειναι πλακέτα και αν δεν βγάλω ακρη με κολλήσεις θα δω μήπως μπορώ να παραγγείλω έτοιμη πλακέτα-ανταλλακτικό (μήπως έχει κάποιος ιδέα που μπορώ να βρω; )
Τη μέτρηση αυτή την έκανες με τα δύο καλώδια στον αέρα ?
Αν αποκλείσεις όλα τα άλλα , στην πλακέτα 2-3 τρανζίστορ είναι , αν έχεις κάποιον ηλεκτρονικό , πιστεύω θα μπορέσει να την μετρήσει
Τα 2 ρελέ πρέπει να είναι ένα για την αντλία και ένα για τη βαλβίδα
edit
το μεγάλο το ρελέ αν βλέπω καλά είναι σίγουρα για τη θέρμανση του μπόιλερ
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη diony : 06-10-14 στις 14:37
Στο δρόμο προς την κορυφή μην ποδοπατάς τους ανθρώπους που θα βρεθούν μπροστά σου. Πάρε τους μαζί σου!
Ναι στον άερα.
Έλυσα το σίδερο και δοκίμασα τη συνέχεια του διακόπτη (και όλων των αλλων καλωδίων). Είχες δίκιο, με το πάτημα ακουμπά το μπλε και το μαύρο.
Αυριο θα περάσω ένα χεράκι τις κολλήσεις στην πλακέτα.
Ευχαριστώ για το χρόνο και τη βοήθεια σου.