Εμφάνιση αποτελεσμάτων : 1 έως 10 από 72

Threaded View

Προηγούμενο μήνυμα Προηγούμενο μήνυμα   Επόμενο Μήνυμα Επόμενο Μήνυμα
  1. #21
    Το avatar του χρήστη nyannaco
    Μέλος
    Όνομα
    Νίκος
    Εγγραφή
    Aug 2013
    Περιοχή
    Χαλάνδρι
    Μηνύματα
    1.609

    Προεπιλογή

    Κατ'αρχήν ευχαριστώ για το καλωσόρισμα, καλώς σας βρήκα

    Σχετικά με:
    στο τύλιγμα το βοηθητικό όπου συνδέεται συνήθως ο πυκνωτής είναι φτιαγμένο από χοντρότερο σύρμα από ότι το σύρμα που έχει του κυρίως λειτουργίας ... και αυτό γιατί με το χοντρότερο σύρμα που έχει το βοηθητικό τύλιγμα μπορεί να λάβει ισχυρότερη ένταση ρεύματος από το στιγμιαίο σοκ του πυκνωτή , για να δώσει μια μεγάλη διαφορά φάσης και στρεφόμενου μαγνητικού πεδίου.
    Το περί διαφορετικής διατομής του σύρματος δεν το γνώριζα, ούτε θυμάμαι αρκετά από θεωρία ηλεκτρικών μηχανών, ούτε έχω εμπειρία από κινητήρες πλυντηρίων για να το απαντήσω με βεβαιότητα.

    Οσον αφορά το:
    ο πυκνωτής συγκεντρώνει μια ποσότητα ρεύματος και την δίνει ακαριαία στο συγκεκριμένο τύλιγμα όπου είναι συνδεδεμένος (όπως λέμε τύλιγμα βοηθητικό / τύλιγμα κυρίως λειτουργίας)
    Επομένως στο συγκεκριμένο αυτό τύλιγμα όπου είναι συνδεδεμένος ο πυκνωτής. Γίνεται αύξηση ισχύος/φάσης έναντι του άλλου (όποιου τυλίγματος που δεν είναι συνδεδεμένος με πυκνωτή) και για αυτό το συγκεκριμένο τύλιγμα μπορούμε να πούμε ότι είναι σε (καθυστέρηση) ... δηλαδή στο τύλιγμα που δεν είναι με πυκνωτή
    πρέπει να διευκρινίσουμε ότι εγώ αναφέρομαι στη μόνιμη κατάσταση του κυκλώματος, ενώ εσύ προφανώς στη μεταβατική.
    Να προσπαθήσω να το εξηγήσω: έστω ότι έχουμε ένα πυκνωτή υπό τάση, χωρίς κάποιο καταναλωτή συνδεδεμένο επάνω του; διατηρεί μία σταθερή τάση (στο εναλλασσόμενο έιναι άλλη ιστορία, αλλά για να μην το μπλέξουμε πολύ τώρα), και συγκρατεί συγκεκριμένο ηλεκτρικό φορτίο. Οσο δεν αλλάζει κάτι, βρίσκεται σε μόνιμη κατάσταση. Σε δεδομένη χρονική στιγμή, συνδέεται ένας καταναλωτής (π.χ. το τύλιγμα του κινητήρα) και για ένα πολύ μικρό χρονικό διάστημα ο πυκνωτής εκφορτίζεται διοχετεύοντας το φορτίο του στο τύλιγμα. Οσο διαρκεί αυτό, μιλάμε για μεταβατική κατάσταση, στη διάρκεια της οποίας τάσεις και ρεύματα μεταβάλλονται.
    Ερχόμαστε τώρα στο συγκεκριμένο παράδειγμα του κινητήρα του πλυντηρίου: υποθέτω ότι ο πυκνωτής ΔΕΝ είναι υπό τάση συνέχεια, αλλά είναι μόνιμα συνδεδεμένος σε σειρά με το τύλιγμα, και τροφοδοτείται με τάση όταν θέλουμε να ξεκινήσει ο κινητήρας. Στη συνέχεια, δε, παραμένει συνδεδεμένος για όσο χρόνο λειτουργείο κινητήρας, σωστά; Αν ναι, τότε η όποια επίδραση του πυκνωτή στη μεταβατική κατάσταση δεν είναι αυτό στο οποίο αναφερόμουν. Οταν τελειώσουν τα μεταβατικά φαινόμενα και σταθεροποιηθούν τάσεις και ρεύματα, ο πυκνωτής που παραμένει σε σειρά με το τύλιγμα δεν επηρρεάζει την ένταση του ρεύματος που διαρρέει το τύλιγμα (άρα και την ένταση του μαγνητικού πεδίου), αλλά εισάγει μόνο μία διαφορά φάσης (ολίσθηση της έντασης ως προς την τάση) που είναι και το ζητούμενο.
    Ισωες το σχηματάκι βοηθάει:
    capacitor-start-motor-run-forward.jpg
    πηγή:http://www.carymart.com/blog/remote-...r-start-motor/

    Ο καμμένος πυκνωτής περιορίζει δραστικά, έως και μηδενίζει το ρεύμα που διαρρέει το τύλιγμα, αδυνατίζοντας / εκμηδενίζοντας αντίστοιχα το πεδίο που αυτό δημιουργεί, με συνέπεια να μην αποδίσει (ή και να μην ξεκινά καν) ο κινητήρας.

    Ελπίζω να είναι λίγο πιο κατανοητό τώρα. Αν πάλι έχω πέσει έξω σε κάποια υπόθεση, παρακαλώ διορθώστε με.
    Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη nyannaco : 30-08-13 στις 19:39

Δικαιώματα - Επιλογές

  • Δημιουργία θεμάτων: Όχι
  • Υποβολή μηνυμάτων: Όχι
  • Σύναψη αρχείων: Όχι
  • Επεξεργασία μηνυμάτων: Όχι
  •  
  • BB code: σε λειτουργία
  • Smilies: σε λειτουργία
  • [IMG]: σε λειτουργία
  • [VIDEO] code is σε λειτουργία
  • HTML: εκτός λειτουργίας