-
Εάν πρόκειται για φωτισμό, γενικά θέλουμε να ανάβει το φως και όταν η πόρτα ανοίγει και όταν κλείνει και επιπλέον να διαρκεί για κάποιον χρόνο αφού η πόρτα έχει σταματήσει να κινείται (δηλαδή είναι εντελώς ανοιχτή ή εντελώς κλειστή). Αυτός είναι ο τρόπος που το κάνει κάθε πίνακας ελέγχου αυτοματισμού που έχω δει αλλά είναι και το πιο λογικό σαν λειτουργία, διότι με ενδιαφέρει να έχω φως και ενώ κινούμαι με το όχημά μου (μπαίνω είτε βγαίνω από την γκαραζόπορτα) αλλά και αφού έχω παρκάρει και είμαι πεζός.
Μας ενδιαφέρει να ανάβουν αυτόματα τα φώτα του χώρου όσο κινείται η πόρτα είτε ως οδηγούς, ώστε και να έχουμε ορατότητα σε σημεία που τα φώτα του αυτοκινήτου μας δεν καλύπτουν καλά, είτε ως πεζούς για να κινούμαστε ευκολότερα στο γκαράζ μας (πχ πατάω το τηλεχειριστήριο για να αρχίσει να ανοίγει η γκαραζόπορτα και έτσι έχω ταυτόχρονα φως καθώς περπατώ προς το αμάξι μου).
-
-
Άρα λοιπόν αυτό που θέλουμε είναι το φως να ανάβει όσο ανοίγει η πόρτα, καθώς και όσο είναι ανοιχτή. Αυτό γίνεται με αυτό που λέω στο #14.
-
-
Ναι, αλλά επίσης θέλουμε να ανάβει και όσο κλείνει αλλά και για λίγο χρόνο (πχ 1 λεπτό) αφού έχει κλείσει, ώστε να μπορούμε να φύγουμε πεζοί από το γκαράζ μας αφού έχουμε παρκάρει.
Με την ευκαιρία, να σημειώσω ότι αρκετοί σύγχρονοι πίνακες ελέγχου 230 VAC για συρόμενα/ανοιγόμενα έχουν ρύθμιση ταχύτητας (πχ http://www.google.com/patents/US5334922 ) οπότε ενδέχεται συσκευές, όπως ρελέ, συνδεδεμένα στις φάσεις του μοτέρ να μην οπλίζουν αξιόπιστα.
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη thm : 30-03-12 στις 17:34
-
-
καθώς ο topic starter δεν διευκρίνισε σχετικά με γκαράζ αν έχει μία πόρτα (της ράμπας του αυτοκινήτου) ή δύο (και κανονική πόρτα με άμεση πρόσβαση στο κτήριο) θεωρώ ότι ίσως οι παραπάνω λύσεις να μην τον καλύπτουν (στην δεύτερη περίπτωση). πιο συγκεκριμένα: μπαίνω από την πόρτα του κλιμακοστασίου στο γκαράζ. τα φώτα σβηστά. για να τα ενεργοποιήσω πρέπει να ανοίξω την γκαραζόπορτα. ίσως όχι δύσκολο αλλά όχι και το τόσο καλό σε θέματα ασφάλειας. κάποιος μπορεί να μπει (άνθρωπος ή ...γάτα). γι' αυτό θεωρώ ότι ισως ένας "στρατηγικά" τοποθετημένος αισθητήρας κίνησης που θα ανιχνεύει κίνηση και από την πλευρά της γκαραζόπορτας αλλά και από την πλευρά της άλλης πόρτας (σε συνδυασμό με χρονοκαθυστέρηση όπως ειπώθηκε) ίσως να είναι πιο πλήρης λύση
-
-
Απλά, αφού σε πολλούς από τους πίνακες ελέγχου αυτοματισμών γκαραζοπορτών η λειτουργία φωτισμού είναι ήδη ενσωματωμένη, το κόστος περιορίζεται στο κόστος εγκατάστασης ενός λαμπτήρα. Μπορεί να μην είναι πάντα η απόλυτη λύση αλλά είναι μία πολύ καλή αρχή και βεβαίως μπορούμε επίσης, όπως πολύ ωραία περιγράφεις, να συνδέσουμε και άλλους αισθητήρες ενεργοποίησης (αισθητήρες κίνησης ή παρουσίας) στο όλο σύστημα, αλλά και αισθητήρα έντασης φωτισμού ώστε να μην ανάβουμε άδικα τα φώτα την ημέρα.
-
-
Εαν υπαρχει ενσωματομενη λειτουργια φωτισμου τοτε τελεια. Απλα οπως ειπε ο φιλος kapagroup βαζεις μια ακομα λαμπα. Εαν δεν υπαρχει, ενεργοποιεις ενα χρονικο off delay με την τροφοδοσια του μοτερ (με προσοχη στην σωστη ταση) και οδηγας ενα ρελε το οποια σου αναβει την λαμπα. Μην βαλεις το πηνιο του ρελε, με συγκρατηση απο χρονικο, παραλληλα με το μοτερ γιατι τοτε οσο αναβει η λαμπα θα τροφοδοτεις και το μοτερ!!
-
Δικαιώματα - Επιλογές
- Δημιουργία θεμάτων: Όχι
- Υποβολή μηνυμάτων: Όχι
- Σύναψη αρχείων: Όχι
- Επεξεργασία μηνυμάτων: Όχι
-
Όροι Χρήσης