Πέτρο φίλε όπως είπα ΑΣΧΕΤΟΣ από τέτοια μοτέρ,εάν τίθεται θέμα του στυλ για να πας στο γρήγορο πρέπει πρώτα να ξεκινήσει με το αργό αυτό μπορούμε πανεύκολα να το λύσω...Αυτή τη στιγμή φτιάχνω μια βάση και θα δοκιμάσω απόψε κιόλας......ησυχία δεν έχω![]()
Πέτρο φίλε όπως είπα ΑΣΧΕΤΟΣ από τέτοια μοτέρ,εάν τίθεται θέμα του στυλ για να πας στο γρήγορο πρέπει πρώτα να ξεκινήσει με το αργό αυτό μπορούμε πανεύκολα να το λύσω...Αυτή τη στιγμή φτιάχνω μια βάση και θα δοκιμάσω απόψε κιόλας......ησυχία δεν έχω![]()
Και τι έγινε το εργοστασιακό μοτέρ που είχε το κοφλέρ? Αν το έχεις να φτιάξουμε εκείνο
Πέτρο το κοφλέρ ήταν χαλασμένο και χωρίς μοτέρ,έτσι μου το χάρισαν.Προχθές άνοιξα τον συμπιεστή και βρήκα ένα από τα δύο πιστονάκια τρύπιο και σπασμένο το ελατήριο του λαδιού.2 σετάκια ελατήρια,καλό φλαντζόχαρτο και μιά κόλλα και με 25€ έγινε καινούργιο,το δοκίμασα με άλλο μοτέρ που είχα σε μια μπετονιέρα και ξυρίζει!!
Έχω ένα άλλο το οποίο είναι 1,5 ίππο άλλα είναι τριφασικό και εκείνο δεν έχει πυκνωτή
Επειδή επιμένεις , σε αφήνω να το διαπιστώσεις και ο ίδιος τι να σου κάνω..... όταν θα δεις πως αντί να "φουσκώνει " η δεξαμενή από το κοφλέρ σου ... θα "φουσκώνει" τελικά το μοτέρ σου .... τότε θα με θυμηθείς . Στο κάτω κάτω αν είδες το ταμπελάκι λέει 500W μοτέρ σαν να βάζεις δηλαδή ένα τρυπάνι να γυρίσει ένα κοφλέρ !!! Ας ελπίσουμε να γίνονται και θαύματα .
Δεν σε αμφισβητώ φίλε ούτε έχω λόγο να το κάνω,απλά επειδή το κομπρεσέρ είναι σχετικά μικρό και γυρνάει "σχετικά" εύκολα λέω να το δοκιμάσω....Ο κάδος ρε Πέτρο του πλυντηρίου πόσο ζυγίζει όταν έχει ρούχα και νερά μέσα,νομίζω πως ανάλογο είναι το φορτίο που θα έχει με το κομπρεσέρ....Εάν πάρω τον σωστό πυκνωτή πιστεύω ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα....Στο φινάλε αν δω ότι δεν βγαίνει άκρη θα το κάνω σταθερό και θα βάλω μια συρματόβουρτσα για να καθαρίζω κάνα γρέζι!
Σε πειράζει να δοκιμάσεις και τις αργές στροφές ? απλός θα γεμίζει πιο αργά . γιατί πιστεύω ότι οι αργές στροφές του είναι πιο ισχυρές από τις γρήγορες. Και έχουν καλύτερη εκκίνηση
Από τις ωμομετρήσεις, προκύπτει ότι:
Το κοινό είναι το μαύρο
Το κόκκινο είναι η βοηθητική περιέλιξη του γρήγορου
Το μπλε είναι η κύρια περιέλιξη του γρήγορου
Τα πράσινο και κίτρινο είναι του αργού (εναλλάξιμα).
Οπότε γίνονται οι παρακάτω συνδεσμολογίες:
Αργή περιστροφή προς μια κατεύθυνση:
Συνδέουμε τον πυκνωτή ανάμεσα στο πράσινο και το κίτρινο. Τροφοδοτούμε με 220V~ ανάμεσα στο κίτρινο και το μαύρο (κατά προτίμηση φάση στο κίτρινο και ουδέτερος στο μαύρο). Το μπλε και το κόκκινο μένουν ασύνδετα.
Αργή περιστροφή προς την αντίθετη κατεύθυνση:
Συνδέουμε τον πυκνωτή πάλι ανάμεσα στο πράσινο και το κίτρινο. Τροφοδοτούμε με 220V~ ανάμεσα στο πράσινο και το μαύρο (κατά προτίμηση φάση στο πράσινο και ουδέτερος στο μαύρο). Το μπλε και το κόκκινο μένουν πάλι ασύνδετα.
Γρήγορη περιστροφή:
Συνδέουμε τον πυκνωτή ανάμεσα στο κόκκινο και το μπλε. Τροφοδοτούμε με 220V~ ανάμεσα στο μπλε και το μαύρο (κατά προτίμηση φάση στο μπλε και ουδέτερος στο μαύρο). Το κίτρινο και το πράσινο μένουν ασύνδετα.
Έτσι ως έχει το μοτέρ, δεν είναι δυνατή η ανάποδη κίνηση στη γρήγορη ταχύτητα. Για να αλλάξουμε τη φορά περιστροφής στο γρήγορο, υπάρχουν δυο τρόποι:
Μόνιμος μηχανικός τρόπος: Λύνουμε το μοτέρ και το ξαναδένουμε ανάποδα.
Ηλεκτρικός τρόπος: Λύνουμε το μοτέρ και ξεχωρίζουμε τα εμαγιέ σύρματα που καταλήγουν στο μαύρο καλώδιο. Βρίσκουμε ποια από τα 4 αντιστοιχούν στο κόκκινο και το μπλε. Τα άκρα αυτά τα βγάζουμε έξω από το μοτέρ ανεξάρτητα (δηλ. προσθέτουμε ακόμα 1 ή 2 καλώδια). Για παράδειγμα μπορούμε να προσθέσουμε ακόμα ένα καλώδιο (έστω λευκό), το οποίο να είναι το δεύτερο άκρο της βοηθ. περιέλιξης. Τώρα η βοηθ. περιέλιξη είναι τελείως ανεξάρτητη, με άκρα τα κόκκινο και λευκό. Τώρα η συνδεσμολογία έχει ως εξής:
Γρήγορη περιστροφή προς μια κατεύθυνση:
Συνδέουμε τον πυκνωτή ανάμεσα στο κόκκινο και το μπλε. Γεφυρώνουμε το λευκό με το μαύρο, και τροφοδοτούμε με 220V~ ανάμεσα στο μπλε και τα μαύρο / λευκό (κατά προτίμηση φάση στο μπλε και ουδέτερος στα μαύρο / λευκό). Το κίτρινο και το πράσινο μένουν ασύνδετα.
Γρήγορη περιστροφή προς την αντίθετη κατεύθυνση:
Συνδέουμε τον πυκνωτή ανάμεσα στο λευκό και το μπλε. Γεφυρώνουμε το κόκκινο με το μαύρο, και τροφοδοτούμε με 220V~ ανάμεσα στο μπλε και τα μαύρο / κόκκινο (κατά προτίμηση φάση στο μπλε και ουδέτερος στα μαύρο / κόκκινο). Το κίτρινο και το πράσινο μένουν πάλι ασύνδετα.
Το μοτέρ δεν έχει πρόβλημα να ξεκινήσει κατευθείαν στο γρήγορο. Μου έχει τύχει πλυντήριο που ξεκίναγε το στύψιμο ενόσω ο κάδος γύριζε αργά προς την αντίθετη κατεύθυνση. Επιπλέον, με τη χρήση του διακόπτη διακοπής του στυψίματος μπορεί κανείς να ξεκινήσει το στύψιμο κατευθείαν από στάση.
Ο πυκνωτής των 20+20μF προφανώς προοριζόταν για εξομάλυνση σε λαμπάτα μηχανήματα. Δεν είναι κατάλληλος για χρήση με μοτέρ. Πρέπει να χρησιμοποιηθεί ειδικός πυκνωτής λειτουργίας κινητήρων.
Τα μοτέρ αυτού του τύπου είναι διφασικά και κατά συνέπεια δεν υπάρχει συνδεσμολογία Υ ή Δ ούτε καν εσωτερικά.