Θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω.

Σήμερα σε πολλές συσκευές τα κυκλώματα είναι φοβερά πολύπλοκα και δεν είναι εύκολη η αναγνώρισή και πλήρης κατανόησή τους , ακόμη και από τεχνικούς που έχουν καλή πείρα. Επίσης, πολλά τσιπς είναι κατασκευασμένα ειδικά για τον κατασκευαστή της συσκευής, ο οποίος δεν αναφέρει στα εγχειρίδιά του λεπτομέρειες των κυκλωμάτων αυτών . Πολλές πλακέτες είναι πολλαπλών επιπέδων ( multilayer ) και ο κατασκευαστής δεν δίνει τα κυκλωματικά σχέδια των επιπέδων. Πολλές μοντέρνες συσκευές φέρουν μικροϋπολογιστές, ή και μικροεπεξεργαστές, μνήμες EPROM με λειτουργικά προγράμματα τα οποία δεν περιγράφονται στα εγχειρίδια. Αυτό προσθέτει μια επιπλέον δυσκολία στην εντόπιση της βλάβης.

Τα ΙΕΚ, οι τεχνικές σχολές, τα επαγγελματικά λύκεια, αδυνατούν να προσλάβουν υψηλού επιπέδου καθηγητές γνώστες της μοντέρνας τεχνολογίας επισκευών. Επίσης τα προγράμματά τους δεν είναι προσαρμοσμένα για διδασκαλία της τεχνολογίας επισκευής μοντέρνων συσκευών και οι διπλωματούχοι αυτού του επιπέδου έχουν στην ουσία αποσπασματικές γνώσεις χωρίς επιστημονική μεθοδολογία και στην αγορά εργασίας αυτό μεταφράζεται σε αδυναμία απόδοσης.

Με την πάροδο του χρόνου οι αποσπασματικές γνώσεις γίνονται αποσπασματικές εμπειρικές γνώσεις .Το μεράκι και η όρεξη δεν είναι αρκετά για να παρακολουθήσεις τις τεχνολογικές εξελίξεις.Στην Ελλάδα βέβαια οι μικρές βιοτεχνικές μονάδες δεν έχουν ούτε τα μέσα, ούτε το χρόνο να παρέχουν τεχνική εκπαίδευση.

Σίγουρα υπάρχουν και «λαμπρά παραδείγματα» που αποτελούν και «λαμπρές εξαιρέσεις»- έτσι είναι ο ΚΑΝΟΝΑΣ, και δεν χρειάζεται μόνο και μόνο για να γίνουμε αρεστοί να υποστηρίζουμε μια τέτοια κατάσταση.