Κι εγώ διαφωνώ...

Παράθεση Αρχικό μήνυμα από antonis_p Εμφάνιση μηνυμάτων
Το AC έχει κάποιο ρεύμα εκκίνησης και κάποιο λειτουργίας. Αν το ρεύμα που θα το τροφοδοτήσεις δεν του φτάνει, δεν θα μπορέσει να εκκινήσει, θα τραβήξει προς στιγμή τα αντερά του (όπως κάθε μοτέρ που αδυνατεί να εκκινήσει) και θα κόψει το θερμικό του.

(Λάθος. Αν το ρεύμα εκκινήσεως περιοριστεί λόγω του ότι το καλώδιο είναι λεπτό, απλώς το μοτέρ θα ξεκινήσει πιο ομαλά. Φυσικά κατά την εκκίνηση θα υπάρχει πτώση τάσεως στο άκρο της γραμμής. Έτσι αν υπάρχει εκεί κάποιο π.χ. φωτιστικό, κατά την εκκίνηση του συμπιεστή η φωτεινότητα της λάμπας θα κάνει μια βύθιση.
Αυτό που λες για την εκκίνηση των κινητήρων είναι τελείως λάθος. Ξέρεις πώς γίνεται η εκκίνηση μεγάλης ισχύος κινητήρων; Γιατί μπορώ να σε διαβεβαιώσω πως δεν γίνεται σηκώνοντας απλώς έναν διακόπτη που τους ενώνει με την παροχή! )


Στο σημείο που συνδέεται η ηλεκτρική παροχή μπορεί ο φίλος να δει τί διατομής καλώδια έχει ο κατασκευαστής. Πιθανολογώ πως είναι χοντρότερα από το 3x1,5 που έρχεται στην πρίζα, προφανώς 3x2,5. Έχουμε λοιπόν μία συσκευή που ο κατασκευαστής την τροφοδοτεί με 3x2,5 και αναρωτιόμαστε με τί να την τροφοδοτήσουμε!
Μπορεί πράγματι το καλώδιο του μηχανήματος να είναι 3 Χ 2.5. Δεν αναρωτιόμαστε με τί να το τροφοδοτήσουμε - υπάρχει ήδη περασμένο καλώδιο 1.5. Το ερώτημα λοιπόν είναι: Μπορεί να χρησιμοποιηθεί το υπάρχον καλώδιο ή πρέπει οπωσδήποτε να αλλαχθεί με πιο χοντρό;
Η απάντηση είναι η εξής: Όχι, δεν χρειάζεται να αλλαχθεί. Μια ασφάλεια D10Α (που προορίζεται για την προστασία καλωδίων 1.5 και όχι 2.5) πιθανότατα θα λύσει το πρόβλημα. Αν υπήρχε καλώδιο 2.5 θα ήταν καλό. Αλλά δεν υπάρχει.