Service Aurex AY88 (Toshiba)
To Aurex ειναι ονομα το οποιο ανοικει στην TOSHIBA και πιθανον καποια απο τα προιοντα αυτου του οικου να κυκλοφορουσαν σε καποιες χωρες με αυτο το εμπορικο ονομα .
Παντως η κατασκευη του μηχανηματος σε σχεση με τα consumer προιοντα αυτου του κατασκευαστη για την ευρεια αγορα δεν εχει απολυτως καμμια σχεση . Ενω το Aurex δεν ειναι τιποτα παραπανω απο την πεπατημενη με λιγο overdesign , προσεγγιση που χρησιμοποιουν παρα πολλοι κατασκευαστες , το Aurex υπερτερει σε δεκαδες σημεια και ο τροπος ο οποιος ειναι δομημενος και κατασκευασμενος ειναι αν οχι υποδειγματικος θα ελεγα μοναδικος και απολυτα λειτουργικος ακομα και για Ιαπωνικο μηχανημα .
Πιο αναλυτικα η τροφοδοσια ειναι twin mono για ολο το κυκλωμα και ειναι χτισμενη σε σταθεροποιηση σε δυο σταδια σε συνδυασμο με πολλαπλασιαστες χωρηστικοτητας σε καποια σημεια , Οι ημιαγωγοι που εχουν χρησιμοποιηθει για την σταθεροποιηση ειναι με επιδοσεις Audio που δεν εχει και καμμια ιδιαιτερη σημασια οταν κατασκευαζεις τροφοδοτικα ( μια και σε εναν προενσχυτη ειναι σχεδον απιθανο να διαμορφωθει η τροφοδοσια με την ακουστικη ) αλλα ειναι ακομα ενα δειγμα υψηλης ποιτητας κατασκευης , οι μετασχηματιστες ειναι θωρακισμενοι και απολαμβανουν στην ουσια ξεχωριστου διαμερισματος ωστε να μειωθει στο ελαχιστο η παραμικρη προκριση οποιουδηποτε βομβου .
Κυριαρχουν υψηλες για το ειδος αυτο πολωσεις νορμαλ εως λογικο gain απιστευτη ικανοτητα οδηγησης πιθανον εξαιρετικα δυσκολων φορτιων και ενισχυτες που χρειαζονται πραγματικο τσαγανο στην εισοδο τους .
Ευελικτο phono stage MM MC με fet step up το ακουσαμε με Nagaoka σε ενα πλατω της Pioneer και με δυο λεξεις μας επεσαν τα αυτια …εξαιρετικο, δυναμικα αθορυβο τελειως , αψογη RIAA και απο τους λιγους προενισχυτες που δεν φοβουνται να δωσουν ευρος και καθαροτητα με τα χαμηλα να εκτεινονται τοσο κατω που αγγιζουν το οριο του επικυνδυνου.
Παρολο οτι την εποχη εκεινη τεχνολογια με ρελεδες στην εισοδο δεν επαιζε η καστουμ κατασκευασμενοι διακοπτες απο την Alps δομημενοι με αρκετα εξυπνο τροπο και με αποστασεις ικανες εχουν μειωσει συνακροασεις και υπερπηδηση στο ελαχιστο για ενα μηχανημα που εχει μηχανικο επιλογεα .
Το μονο κατασκευαστικο μειονεκτημα που μου εκανε μαλιστα και εντυπωση ειναι οτι δειχνει οτι ο σχεδιαστης καταλαβε τα πελονεκτηματα που μπορει να εχει το bypass σε πυκνωτες μαλλον εκ των υστερων με αποτελεσμα στην απο κατω μερια της πλακετας να υπαρχουν σχεδον 25 ογκωδεις ΜΚΤ πυκνωτες που κανουν bypass σε αλλους πυκνωτες σηματος η τροφοδοσιας . Το δυστυχως ειναι οτι 25 πυκνωτες κολλημενοι απο κατω αναρχα στερεωμενοι με βενζινοκολα πανω στην πλακετα δεν ειναι και οτι καλυτερο . Σημερα αυτο θα γινοταν τελειως διαφορετικα Επισης εαν το μηχανημα ηταν δικο μου θα εμπαινα στην διαδικασια να τους αλλαζα με συχρονους που εχουν τουλαχιστον 80% μικροτερο φυσικο μεγεθος για να αποφυγω αλληεπιδρασεις με τα υπολοιπα στοιχεια του κυκλωματος .
Παρολο οτι το μηχανημα παιζει και μετραει υποδειγματικα πιστευω οτι με αλλαγη αυτων των αναρχα τοποθετημενων πυκνωτων θα το εκτοξευοταν κυριολεκτικα .
Ο χρονος αδιστακτος για ολους , οι τασεις τροφοδοσιας εξαιρετικα υψηλες για τρανσιστορατο προενισχυτη ( ο Ιαπωνας σαφως και ηξερει τι κανει αρχικα τροφοδοτει τα τρανσιστορ οσο πιο ψηλα γινεται σε καποια σημεια θα ελεγα οριακα και απο πλευρας ασφαλειας αλλα η αληθεια ειναι οτι εκει παιζουν καλυτερα συν οτι η αυξημενη ταση τροφοδοσιας αν μη τι αλλο δινει απιστευτο headroom (οπως ειναι γνωστο ) Ψηλες τασεις τροφοδοσιας , σχετικα υψηλες πολωσεις , κλειστο σφραγισμενο σασσι που δεν παιρνει αερα σχεδον απο πουθενα καλοκαιρακι 38++ βαθμων στην Αθηνα και ορισμενοι απο τους πυκνωτες παρεδωσαν ….
Καπου εδω πρεπει να βαλουμε ακι τον παραγοντα ηλικια .
Η επισκευη στην ουσια εγινε σε δυο δοσεις με παραπονα για περιοδικη συμπεριφορα με βομβο κλπ οπου πολυ επιλεκτικα αλλαχτηκαν ορισμενοι πυκνωτες αλλα η βλαβη φανηκε σε δευτερη δοση αμεσως μετα την αλλαγη πυκνωτων οπου μια διοδος με διαρροη ( που προεκευψε απο κατεστραμενους πυκνωτες ) τελικα καθηλωσε το μηχανημα μαζι με 4 τρανσιστορ εξοδου στα phono stage .
Ναι μακραν σε αγορα μεταχειρισμενου
ΝΑι απο πλευρας επισκευης εκτος απο μερικους πυκνωτες ειναι απιθανο να χρειαστει κατι αλλο.
Ναι με χιλια απο πλευρας ηχου απο τους πιο ησυχους και σοβαρους προενισχυτες που εχω ακουσει ποτε και ενω το gain τελικα δεν ειναι και τοσο πολυ η Ικανοτητα οδηγησης ειναι σχεδον αστρονομικη σε οποιοδηποτε σχεδον φορτιο …
Σακης Πετροπουλος
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()