Service Sansui BA 3000
Θα δουμε ενα μηχανημα απο το οποιο επισκευαστηκαν στην ουσια δυο μαζι τυχαια βρεθηκαν και τα δυο στο εργαστηριο μια και ειναι αρκετα σπανιο σαν μηχανημα και μαλιστα στο παρελθον ειχε τυχει να φιαξω μονο ενα αλλη μια φορα με μαλλον αστεια βλαβη .
Το μηχανημα σαν μηχανημα οπως θα δουμε στις φωτογραφιες ενω αρχικα δειχνει σχετικα απλο τελικα δεν ειναι . Ναι μεν εχουν φροντισει οι τρεις κυριες πλακετες * επιμερους τροφοδοσια πρωτων σταδιων * χωριστες πλακετες οδηγησης για καθε καναλι να ειναι μοντουλαρ και φισωτες ωστε με μια βιδα να βγαινουν εξω να μπορεις να δουλεψεις ειναι πρακτικα αδυνατον να μετρησεις εκει που ειναι χωμενες και πρεπει να ξηλωσεις το μισο μηχανημα για να ‘”σου δωσει χερι ”.
Για το πρωτο μηχανημα :
Η βλαβη μια και η συνταγη απλη : το ενα απο τα δυο καναλια δεν σηκωνε πολωση και περαν ολων των αλλων το μηχανημα ηθελε το γνωστο πακετο πυκνωτες κολλησεις καθαρισμα Προφανως καποιος θα υποθεσει οτι αυτο δεν θα ηταν παραπανω απο μια δυο ωρες δουλεια ….Πραγματι η εργασιες συντηρησης δεν πηραν παραπανω απο δυο τρεις ωρες αλλα η ανιχνευση της βλαβης πηρε σχεδον 20 ωρες .
Ο λογος ηταν οτι επειδη η βλαβη ηταν εξαιρετικα περιεργη και εδινε εσφαλμενες πληροφοριες του τυπου η πολωση ερχοταν οταν το χτυπαγες και αυτο σε οδηγαει να πιστεψεις οτι ειναι θεμα επαφης , ψυχρης κολλησης , κομμενου δρομου η ακομα και καλωδιωσης αλλα τελικα δεν ηταν . Αντιστοιχα με θερμο αερα επισης ανεβαινε η πολωση απο την στιγμη που ανεβαινει η θερμοκρασια καποια διαστολη γινεται και το μηχανημα παιζει … και αυτο σε πηγαινει σε επαφες , κολλησεις κλπ …
Το παιχνιδι αυτο εφτασε να παει χαλαρα μια η ωρα το βραδυ χωρις λυση και συνεχιστηκε για αρκετες ωρες την αλλη μερα το πρωι …Η μεθοδος ηταν να χρησιμοποιησω τον σταθμο κολλησης για εξαρτηματα SMD ωστε να μπορω να ριχνω ζεστο αερα στοχευμενα πανω απο καθε εξαρτημα . Η μεθοδος απεδωσε μεσα σε μερικα λεπτα και το ενα απο τα οδηγα τρανσιστορ εκανε την συγκεκριμενη ζημια το οποιο ειναι μια παραξενη κατασταση που συμβαινει επειδη ο ημιαγωγος απο μεσα του εχει ξεκολησει και δεν ειναι ανοιχτος η καμμενος με βραχυκυλωμα . Υψηλη θεμροκρασια οδηγει σε καποια διστολη στο εσωτερικο του με αποτελεσμα να λειτουργησει μονο εαν εναι ζεστος .
Ντριβερ για αυτο το μηχανημα δεν υπαρχουν πουθενα οσοι τα εχουν τα πουλανε μεχρι και 25 USD το ενα και η προελευση παραμενει αμφιβολη . ΘΑ περιμενε κανεις τα οδηγα του να ειναι σουπερ γρηγορα τυπου 30ΜΗΖ και ανω αλλα αντιθετως η επιλογη του κατασκευαστη εκει ειναι μολις στα 6 ΜΗΖ … Μετα απο λιγη σκεψη η επιλογη ειναι απολυτα λογικη γιατι μετα απο τα οδηγα μεχρι να φτασεις στο μπλοκ της εξοδου ακολουθει εινας αχταρμας καλωδιωσεων που πιθανον να εριχνε ολο το συστημα σε ταλαντωση εαν οι ημιαγωγοι ηταν ανοιχτοι τοσο ψηλα .
Η επιλογη ηταν στο κοντυνοτερο που ηταν μαλιστα ακριβως το ιδιο αλλα ενα κλικ πιο αργο στους 4 ΜΗΖ γενικα φοβηθηκα να βαλω τι αμερικανικες προτασεις για MJE 15030 κλπ τα οποια αρχικα ειναι 30ΜΗΖ οποτε μπορει και να δουλευαν χωρις προβληματα αρκετη διαφορα μεν αλλα τουλαχιστον οχι 100ΜΗΖ Ομως κατα γενικη παραδοχη οπου βαζεις ο ηχος σκληραινει παρα πολυ .
Το δευτερο μηχανημα:
Ειχε τα επτα κακα της μοιρας του φορουσε τρανζιστορ εξοδου ΝΤΕ αναμοικτα με τα Toshiba της μανας του , φυσικα ολα τα γνωστα προβληματα με πυκνωτες κολλησεις και καθαριοτητα και ρελεδες και στο τελος μετα απο ολα αυτα ειχε και και το ενα ντριβερ με το ιδιο προβλημα οπου φυσικα αλλαχτηκαν και τα 4 για σιγουρια .
Οι ψυκτρες του μηχανηματος ανοικουν νομιζω στον 7900 η καποιο αλλο που δεν θυμαμαι της ιδιας σειρας αλλα για να φτασουν ο Ιαπωνας βαζει 4 σαντουιτς για να μπορεσει να φιλοξενησει τα 6 εξοδου σε καθε καναλι ..ολα αυτα τα κανει ενα αχταρμα καλωδιων και τα στελνει ανισομερως στις πλακετες και στις τροφοδοσιες . Παραλληλα οσο και εξωτερικα να δειχνουν ιδια τα δυο μηχανηματα το πρωτο με το δευτερο στην τροφοδοσια και την οδηγηση δουλευουν τελειως διαφορετικα οι πλακετες οδηγησης εχουν αλλο κωδικο και φυσικα τελειως διαφορετικες δομησεις και τροφοδοσιες .
Το πιθανοτερο ειναι οτι κατι δεν τους πηγε καλα και επαιξε αναβαθμιση στο φτερο Βεβαια το σχηματικο που κυκλοφορει στο internet ειναι του αναβαθμισμενου μοντελου ενω στην αγορα τελικα κυκλοφορουν κομματια τα οποια δεν λειτουργουν με τον ιδιο τροπο .
Θα περιμενε κανεις μετα απο τοση μαχη που δωθηκε για την επισκευη τους ,τα ειδικα προβληματα που συνατησα ,τις σχεδιαστικες προχειροτητες που υπαρχουν μεσα , και την αναρχη δομηση να εγραφα κακα πραγματα για τον ηχο τους …Η αληθεια ειναι οτι το παλιομηχανημα παιζει ….παιζει καλυτερα απο Luxman M03 και μακραν καλυτερα απο Adcom 555 … Οι κυριοτεροι λογοι ειναι η πολυ καλη τροφοδοσια των πρωτων σταδιων του ενισχυτη , η εξαιρετικη σημασια στην κυκλωματικη λεπτομερια , και τελος η επιλογη των ημιαγωγων .
Ναι σε αγορα μεταχερισμενου.
Ναι ειναι επισκευασιμος οτι και να εχει , εφικτα σχεδον ολα αλλα τετοια μηχανηματα ειναι δεδομενο οτι θα κοστισουν για να γινουν .
Ναι απο πλευρας ηχου …για την ισχυ του μιλαμε για απιστευτα γλυκο μηχανημα πραγμα το οποιο ειναι εξαιρετικα σπανιο σε τελικους τετοιας ισχυος …
Αν ηταν στο χερι μου θα του αλλαζα τα φωτα ωστε να φυγουν ολες οι καλωδιωσεις απο πανω του και να ξαναχτιστει απο την αρχη .
Σακης Πετροπουλος
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()