STALKER IX (24-09-14)
Το έχεις ανοίξει;
Αν ναι, ανέβασε φωτογραφίες πάνω και κάτω (χωρίς τα καπάκια).
Ο μηχανισμός (τουλάχιστον, αν όχι όλο το μηχάνημα εσωτερικά) μάλλον πρέπει να είναι της JVC .
Όταν λες ξεκινάει ο μηχανισμός κανονικά,προφανώς εννοείς στην εντολή play.
Οπότε, οι οδηγοί της ταινίας σηκώνονται κανονικά ;
Το drum γυρίζει;
Προφανώς όταν λες σβήνει, εννοείς ότι σβήνει τελείως, νεκρώνει, σαν να μην έχει τάσεις τροφοδοσίας, σωστά;
Σβήνει αμέσως ή μετά από λίγο;
Σίγουρα δεν παρέχει μία τάση τροφοδοσίας το τροφοδοτικό. Έχεις μετρήσει τις τάσεις αυτές;
Το ότι δεν ανταποκρίνεται σωστά στο FF/REW μπορεί να είναι και θέμα συντήρησης, προβληματικών ιμαντών ,idler κ.ο.κ.
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη ezizu : 25-09-14 στις 03:41
angel_grig (25-09-14), STALKER IX (25-09-14)
Οι οδηγοί σηκώνονται κανονικά, η ταινία ξετιλήγεται κανονικά απο το αριστερό καρούλι αλλά αντί να τιληχτεί στο δεξιό, το οποίο γυρίζει λίγο και σταματάει, συσωρεύεται μέσα και αμέσως νεκρώνουν οι τροφοδοσίες και το power σβήνει! Δεν μέτρησα τάσεις (σε ποιά σημεία πρέπει να μετρήσω. Το FF/REW, δεν ανταποκρίνεται κατα κανόνα. Αν όμως η ταινία έχει συσωρευθεί, τότε συνήθως ανταποκρίνεται.....
![]()
Ναι όντως είναι μηχανισμός της JVC.
Από ότι καταλαβαίνω δεν νεκρώνει - σβήνει τελείως (δηλαδή σβήνει και η οθόνη τελείως), αλλά κάνει power off, όπως όταν πατάς το αντίστοιχο κουμπί on/off στην πρόσοψη.
Αυτό συμβαίνει επειδή δεν μπορεί να μαζέψει την ταινία το δεξί reel και για να μην καταστραφεί η ταινία κάνει power off.
Ουσιαστικά είναι φυσιολογική λειτουργία του video για την προστασίας της ταινίας.
Θα πρέπει λοιπόν βασικά, να γίνει μια σωστή συντήρηση στον μηχανισμό (καθάρισμα, λίπανση κ.ο.κ.) ,αλλαγή των ιμαντών, του idler, pinch roller κ.λ.π.
Τελευταία επεξεργασία από το χρήστη ezizu : 25-09-14 στις 14:26
Άρα το ανοίγω απο κάτω για να μπώ στο μηχανισμό.
Η λίπανση γίνεται με λάδι μηχανής ή γράσσο;
Ευχαριστώ για τη βοήθεια.
Ξεκίνα βλέποντας αν είναι σκασμένο το λάστιχο του idler. Αν δεν είναι σκασμένο κάθάρισέ το καλά με ισοπροπηλική αλκοόλη, ή καθαρό οινόπνευμα και δοκίμασε αν κάνει playback. Αν είναι σκασμένο θα πρέπει να το αλλάξεις οπωσδήποτε.
Οπότε μάλλον θα ήταν καλύτερα να βρεις καινούργια ανταλλακτικά ( ιμάντες , idler , pitch roller ) για να προχωρήσεις. Αλλιώς δεν νομίζω να έχει νόημα να αρχίσεις το λύσιμο, ειδικά αν τα λάστιχα είναι καμένα.
Πρόσεξε μην σου ξεχρονίσει ο μηχανισμός όταν θα αφαιρέσεις το mode motor από το κάτω μέρος του μηχανισμού, για να αλλάξεις τον ιμάντα, επειδή μετά δεν θα λειτουργεί σωστά ο μηχανισμός και ίσως γίνει περισσότερη ζημιά. Θα χρειαστεί οπωσδήποτε βέβαια χρονισμό μετά, για να λειτουργήσει σωστά.
Σωστό είναι να ελεγχθεί και ο mode switch (εγώ θα τον άλλαζα αν μπορούσα να βρω καινούργιο ή στην χειρότερη θα τον καθάριζα, αλλά πάλι θέλει μεγάλη προσοχή στον χρονισμό του με τον μηχανισμό).
Λίπανση βασικά θέλουν τα σημεία που σέρνουν οι οδηγοί της ταινίας (καθώς και σε κάποια άλλα σημεία που προφανώς υπάρχει ήδη ξεραμένο γράσο) .
Συνήθως από το εργοστάσιο βάζουν γράσο γραφίτη .
Ίσως θα χρειαστεί (λόγο πολυκαιρίας) και κάπου αλλού λίπανση, αλλά δεν μου έρχεται κάτι τώρα.
Αυτά τα ολίγα για αρχή.
Ο.Κ. Ευχαριστώ πολύ. Θα σε ενημερώσω...