Αφου οι 63/37 θελουν χαμηλοτερη θερμοκρασια για να λιωσουν τι προβλημα να υπαρχει;
Μήπως δεν ενεργοποιείται το flux? Δεν ξέρω γι΄αυτό ρωτάω τις διαφορές, αλλιώς γιατί να το δίνουν για αμόλυβδες? Κάτι παίζει….δεν είναι τυχαίο.
Θα διακόψω λίγο την ροή της κουβέντα σας, έχει πάρει το μάτι μου κάποια stencil (heat directly), 293 τεμάχια σε τιμή σχεδόν 54$.
Συνημμένο Αρχείο 34233
Για πείτε μου γνώμη, δεν χρειάζομαι κάποιο συγκεκριμένο και για το λόγο αυτό μιας και έχει ποικιλία, και δεν ξέρω τι είναι αυτό που θα χρειαστώ, είναι δελεαστικό για αγορά. Τι λέτε?
http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-293PCS...item3a74239cf9
Από ποσότητα είναι δελεαστικά από ποιότητα δεν ξέρω, πάντως και εγώ στην θέση σου θα τα χτύπαγα.
Τώρα που το παρατήρησα, αν αθροιστούν όλα όσα περιγράφονται στην λίστα γίνονται 254 τεμάχια. Θα στείλω ερώτηση στον πωλητή να μου διευκρινίσει. Εδώ ένας άλλος πωλητής έχει το ίδιο προϊόν αναφέροντάς τα ως 272 τεμάχια, ενώ και αυτά είναι ακριβώς τα ίδια στην περιγραφή και προκύπτουν 254.
Καλησπέρα σε όλα τα μέλη...
Πολύ ενδιαφερον thread διαβασα μερικές σελίδες και θέλω όποιος έχει χρόνο την βοήθειά του.
Με ενδιαφέρει κυρίως το κομμάτι της επισκεύης chipset gpu και cpu από laptop.
Θα ήθελα να μου προτείνετε τι θα χρειαστώ ακριβώς από συσκευές και κόλλες για το bga reballing... Ξέρω, τα έχετε αναλύσει αλλά θα ήθελα συνοπτικά να έχω μια σειρά από αυτά που θα μου χρειαστούν και το κόστος κάθε υλικού (αν υπάρχει και κάποιο κατάστημα που συμφέρει στην Αθήνα καλώς αλλιώς από ιντερνετ.)
Κάτι άλλο. Τι διαφορά έχουν τα heat directly stencιls από τα υπόλοιπα. Tι δουλεία κανουν τα Kapton tapes και πότε χρειάζονται;
Ευελπιστώ σε απάντηση.... Ευχαριστώ!
Κανείς να μου δώσει πληροφορίες;
Μπορεί να αργώ λίγο αλλά θα σου απαντήσω τι μου έρχεται εμένα στο μυαλό από αυτά που χρειάζεσαι:
-Ένα σταθμό κόλλησης αποκόλλησης θερμού αέρα. Προτείνω Aoyue 852+ ή 852++ (ο ++ έχει απλά ένα εξαρτηματάκι αναρρόφησης για να σηκώνεις τα chip). 100-150 ευρώ.
-Εναλλακτικά ένα σταθμό κόλλησης αποκόλλησης με υπέρυθρες αλλά το κόστος ξεφεύγει πολύ. Για laptop θες δυνατό (έχουν μεγαλούτσικα τσίπ από 2*2 έως 5*5 εκατοστά) και οι δυνατοί φτάνουν στο χιλιάρικο. Δε το θεωρώ απαραίτητο. Και νομίζω ότι ο αέρας θα σου είναι και πάλι απαραίτητος.
-Ένα καλό κολλητήρι με ρυθμιζόμενη θερμοκρασία. Δε θα σου προτείνω κάτι συγκεκριμένο. Ξεκινάνε από τα 30 ευρώ και φτάνουν στα 300. Εγώ πχ έχω το ZD-937 και είμαι υπερευχαριστημένος. Εκτός ότι κάνει καταπληκτική δουλειά έχει πάμφτηνα αναλώσιμα και ανταλλακτικά. Μύτες στα 80 λεπτά και το ανταλλακτικό κολλητιράκι κάτω από 10 ευρώ.
-Έναν preheater. Προτείνω Puhui T-8280. Μόλις τον αγόρασα και περιμένω να μου έρθει. Τον προτείνω γιατί μόνο καλά λόγια ακούω για τον συγκεκριμένο. Είναι πολλά watt, υπέρυθρος και με μεγάλη επιφάνεια 410x316mm, ότι πρέπει για motherboard από λάπτοπ. Γύρω στα 170 ευρώ.
-Για reballing χρειάζεσαι είτε ένα σετ από στενσιλ είτε ένα κιτ που έχει και βάση για τα τσιπ. Τα σετ είναι συνήθως direct heat δηλαδή ζεσταίνεις το τσιπ με το στενσιλ και τις μπίλιες πάνω. Είναι και πιο φτηνά. Από την άλλη υπάρχουν κιτ με βάση όπου στερεώνεις το τσιπ, εφαρμόζεις λίγο flux σε gel η κρέμα (να κολλάει), βάζεις στένσιλ το οποίο επίσης στερεώνεται, ρίχνεις μπίλιες, οι μπίλιες μπαίνουν στις τρύπες, αφαιρείς το στένσιλ και οι μπίλιες μένουν πάνω στο τσιπ από το flux και θερμαίνεις. Γενικά είναι πιο επαγγελματικός τρόπος αλλά θέλει @@ γιατί χωρίς το στένσιλ οι μπίλιες πετάγονται από τον αέρα, κολάνε μεταξύ τους και γίνονται συσσωματώματα αν έχεις βάλει πολύ flux κλπ. Γενικά όμως το kit είναι εργαλείο (το κρατάς μια ζωή αν το προσέχεις) ενώ τα set για direct heat είναι περισσότερο αναλώσιμα. Συχνά πυκνά χαλάνε. Διαλέγεις.
-Ένα καλό flux. Κατα γενική ομολογία δεν υπάρχουν καλά και φτηνά. Αν και προσωπικά έχω χρησιμοποιήσει το Kingbo RMA-218 με κόστος γύρω στα 20 ευρώ τα 100g που πίνουν όλοι όσοι το έχουν δοκιμάσει νερό στο όνομά του. Βέβαια υπάρχουν και άλλα επώνυμα flux όπως πχ το Warton Metals Future HF Rework ή και το ERSA που όμως πάει 250 ευρώ τα 200ml. Εγώ θα έλεγα να ξεκινήσεις με το Kingbo πάντως. Κάνει θαύματα και είναι φτηνό σχετικά. Γενικά το flux είναι επιστήμη και υπάρχουν πολλά και διάφορα είδη. Δεν κάνουν όλα για όλες τις δουλειές αλλά για reballin χρειάζεσαι κάποια χαρακτηριστικά όπως πχ να εχει κάποιο ιξώδες για να κολλάνε οι μπίλιες (άρα τα υγρά απορρίπτονται) και να είναι και no-clean δηλαδή να μη διαβρώνει τις κολλήσεις οπότε να μη χρειάζεται καθάρισμα (γιατί πως θα καθαρίσεις το flux κάτω από τσιπ που κόλλησες; ).
-Solder Balls. Είναι μπίλιες κόλλησης σε διάφορα διαμετρήματα από 0.3mm έως 0.76mm αν θυμάμαι καλά. Παίρνεις ένα σετ με όλες γιατί κάθε τσιπ θέλει άλλο μέγεθος. Γενικά οι μεσαίες τιμές (πχ οι 0.5mm) είναι οι πιο συνηθισμένες. Δεν υπάρχει κανένας λόγος κατά τη γνώμη μου να πάρεις lead free. Παίρνεις την κλασική αναλογία Sn63/Pb37. Ένα kit με 25 χιλιάδες μπίλιες ανά μέγεθος κάνει γύρω στα 25 ευρώ.
-Εναλλακτικά solder paste. Ειδικά αν πάρεις direct heat stencils μπορείς να χρησιμοποιήσεις solder paste που είναι μια πάστα ρινισμάτων κόλλησης. Ευθυγραμμίζεις και σταθεροποιείς το stencil με το chip και περνάς με τη σπάτουλα μια ποσότητα solder paste, γεμίζουν οι τρύπες και έπειτα με θερμό αέρα, χωρίς να αφαιρέσεις το στένσιλ, το θερμαίνεις και γίνονται μπίλιες. Πολλοί προτιμούν αυτή τη μέθοδο, άλλοι προτιμούν μπίλιες.
-Κλασσική κόληση Sn63/Pb37 και καλό ψωμάκι αποκόλλησης για να μαζεύεις τις παλιές κολλήσεις από τα τσιπ και τις μητρικές.
-Ισοπροπυλική αλκοόλη (καθαρή 100%) για να καθαρίζεις τα flux. Γενικά συνίσταται να καθαρίζουμε ότι flux μπορούμε. Φυσικά δε μπορούμε να καθαρίσουμε το τελευταίο που εφαρμόζουμε πριν κολλήσουμε το τσιπ πίσω στην πλακέτα οπότε και χρησιμοποιούμε no-clean flux. Αλλά και τα no-clean από εκεί που μπορείς να τα καθαρίσεις τα καθαρίζεις. Εναλλακτικά καθαρή ακετόνη (ασετόν αλλά όχι με προσμίξεις σαν αυτό που καθαρίζουν οι κοπέλες τα νύχια) ή nitro. Τα 2 τελευταία τα βρίσκεις εύκολα σε χρωματοπωλείο γι' αυτό είναι καλές εναλλακτικές. Την ισοπροπυλική αλκοόλη πρέπει να την παραγγείλεις από φαρμακείο ή από μαγαζί με χημικά.
-Λαβίδες. Υπάρχουν αξιοπρεπείς λαβίδες που ξεκινούν από 2-3 ευρώ η μία. Κάπως πρέπει να σηκώνεις και να τοποθετείς τα τσιπ ή να διορθώνεις μικροπράγματα (πχ να βάλεις μια μπίλια στη θέση της).
-Ένα μικρό δυνατό μεγεθυντικό φακό. Έχει ματάκια 30x και 40x στο ebay με κόστος κάτω από 5 ευρώ το κομμάτι. Απαραίτητα για να δεις λεπτομέρειες τύπου αν είναι όλες οι μπίλιες οκ και στη θέση τους, αν κάθισε καλά το τσιπ στην πλακέτα κλπ.
Γενικά ότι κι αν κάνεις, κάνε πρώτα πολλή εξάσκηση σε χαλασμένες πλακέτες. Εγώ έχει 3 χρόνια που ασχολούμαι αλλά δεν καταφέρνω και πολλά μέχρι στιγμής γιατί μέχρι τώρα προσπαθούσα να βάψω αυγά με π*ρδές. Όταν ξεκίνησα, τα μόνα που μπορούσες να βρεις ήταν βιντεάκια στο youtube με Ινδούς που φτιάχνανε κινητά με heatgun και έπαιρνα παράδειγμα. Μόνο που πρόκειται για ολόκληρη επιστήμη τελικά το θέμα reballing. Για να μη τα πολυλογώ μέχρι στιγμής κάνω μόνο reflow με περίπου 50-50 επιτυχία επιβίωσης πάνω από 3μηνο. Χωρίς preheater μόνο αυτό μπορείς να κάνεις. Αν επιχειρήσεις να αφαιρέσεις chip έχεις σχεδόν σίγουρη καταστροφή μητρικής και chip και το κατάλαβα με το δύσκολο τρόπο. Οπότε η συμβουλή μου είναι να πάρεις τουλάχιστον τα απαραίτητα και να κάνεις πάρα πολλή εξάσκηση.
Επίσης ότι πάρεις πάρ'το από ebay και για τα ακριβά (κολλητήρια και preheaters) φρόντισε να είναι από πωλητές εντός ΕΕ. Δε θα έπαιρνα τίποτα από αυτά από Ελλάδα εκτός από το κλασικό κολλητήρι. Όλα τα υπόλοιπα θεωρούνται για κάποιο λόγο high tech εξοπλισμός και πωλούνται από τους εδώ αντιπροσώπους στην καλύτερη υπερδιπλάσιες τιμές.
φίλε babylonx. Ακουλήθησα τις συμβουλές και κατέληξα οτι πρέπει να πάρω αυτά τα εργαλεία. Πιστεύεις οτι λείπει κάτι?
-Ένα σταθμό κόλλησης αποκόλλησης θερμού αέρα. Προτείνω Aoyue 852+ ή 852++ (ο ++ έχει απλά ένα εξαρτηματάκι αναρρόφησης για να σηκώνεις τα chip). 100-150 ευρώ.
http://www.aoyue.de/product_info.php/info/p2995_AOYUE-968-3in1-Repairing-System.html
-Εναλλακτικά ένα σταθμό κόλλησης αποκόλλησης με υπέρυθρες αλλά το κόστος ξεφεύγει πολύ. Για laptop θες δυνατό (έχουν μεγαλούτσικα τσίπ από 2*2 έως 5*5 εκατοστά) και οι δυνατοί φτάνουν στο χιλιάρικο. Δε το θεωρώ απαραίτητο. Και νομίζω ότι ο αέρας θα σου είναι και πάλι απαραίτητος.
Megalo kostos
-Ένα καλό κολλητήρι με ρυθμιζόμενη θερμοκρασία. Δε θα σου προτείνω κάτι συγκεκριμένο. Ξεκινάνε από τα 30 ευρώ και φτάνουν στα 300. Εγώ πχ έχω το ZD-937 και είμαι υπερευχαριστημένος. Εκτός ότι κάνει καταπληκτική δουλειά έχει πάμφτηνα αναλώσιμα και ανταλλακτικά. Μύτες στα 80 λεπτά και το ανταλλακτικό κολλητιράκι κάτω από 10 ευρώ.
Exei hdh to allo.
-Έναν preheater. Προτείνω Puhui T-8280. Μόλις τον αγόρασα και περιμένω να μου έρθει. Τον προτείνω γιατί μόνο καλά λόγια ακούω για τον συγκεκριμένο. Είναι πολλά watt, υπέρυθρος και με μεγάλη επιφάνεια 410x316mm, ότι πρέπει για motherboard από λάπτοπ. Γύρω στα 170 ευρώ.
Ποιο απο τα 3 μου προτείνεις???
http://www.aoyue.de/product_info.php/info/p4465_AOYUE-863-850W-Quartz-Preheater-Infrared-Preheating-850-W.html
ayto einai ola mazi
http://www.bgamods.co.uk/Soldering_Stations/Aoyue_968-T8280_Combo
esteila mail na dw poso kostizei gia ellada…..exei kai polymetro pou thelw fthna.
Kai edw kapoia oloklirwmena systhmata mazi:
http://www.bgamods.co.uk/BGA_Rework_Stations?sort=p.price&order=ASC
-Για reballing χρειάζεσαι είτε ένα σετ από στενσιλ είτε ένα κιτ που έχει και βάση για τα τσιπ. Τα σετ είναι συνήθως direct heat δηλαδή ζεσταίνεις το τσιπ με το στενσιλ και τις μπίλιες πάνω. Είναι και πιο φτηνά. Από την άλλη υπάρχουν κιτ με βάση όπου στερεώνεις το τσιπ, εφαρμόζεις λίγο flux σε gel η κρέμα (να κολλάει), βάζεις στένσιλ το οποίο επίσης στερεώνεται, ρίχνεις μπίλιες, οι μπίλιες μπαίνουν στις τρύπες, αφαιρείς το στένσιλ και οι μπίλιες μένουν πάνω στο τσιπ από το flux και θερμαίνεις. Γενικά είναι πιο επαγγελματικός τρόπος αλλά θέλει @@ γιατί χωρίς το στένσιλ οι μπίλιες πετάγονται από τον αέρα, κολάνε μεταξύ τους και γίνονται συσσωματώματα αν έχεις βάλει πολύ flux κλπ. Γενικά όμως το kit είναι εργαλείο (το κρατάς μια ζωή αν το προσέχεις) ενώ τα set για direct heat είναι περισσότερο αναλώσιμα. Συχνά πυκνά χαλάνε. Διαλέγεις.
Ayto einai to kit:
http://www.bgamods.co.uk/BGA_Accessories/90x90_Reballing_Station
h prasela gia tis mpilies:
http://www.bgamods.co.uk/BGA_Accessories/ESD-10_Tweezers
ta stencils:
http://www.bgamods.co.uk/BGA_Accessories/BGA_Reballing_Jigs_Stencils/257PC_Direct_Heat
ayta
http://www.bgamods.co.uk/BGA_Accessories/BGA_Reballing_Jigs_Stencils/16PC_Direct_Universal
http://www.bgamods.co.uk/BGA_Accessories/BGA_Reballing_Jigs_Stencils/10PC_Universal
Μηπως πρέπει να πάρω και αλλα spencils?
-Ένα καλό flux. Κατα γενική ομολογία δεν υπάρχουν καλά και φτηνά. Αν και προσωπικά έχω χρησιμοποιήσει το Kingbo RMA-218 με κόστος γύρω στα 20 ευρώ τα 100g που πίνουν όλοι όσοι το έχουν δοκιμάσει νερό στο όνομά του. Βέβαια υπάρχουν και άλλα επώνυμα flux όπως πχ το Warton Metals Future HF Rework ή και το ERSA που όμως πάει 250 ευρώ τα 200ml. Εγώ θα έλεγα να ξεκινήσεις με το Kingbo πάντως. Κάνει θαύματα και είναι φτηνό σχετικά. Γενικά το flux είναι επιστήμη και υπάρχουν πολλά και διάφορα είδη. Δεν κάνουν όλα για όλες τις δουλειές αλλά για reballin χρειάζεσαι κάποια χαρακτηριστικά όπως πχ να εχει κάποιο ιξώδες για να κολλάνε οι μπίλιες (άρα τα υγρά απορρίπτονται) και να είναι και no-clean δηλαδή να μη διαβρώνει τις κολλήσεις οπότε να μη χρειάζεται καθάρισμα (γιατί πως θα καθαρίσεις το flux κάτω από τσιπ που κόλλησες; ).
Ayto gia na vazw tis mpilies:
http://www.ownta.com/kingbo-rma-218-no-clean-solder-paste-100g.html
-Solder Balls. Είναι μπίλιες κόλλησης σε διάφορα διαμετρήματα από 0.3mm έως 0.76mm αν θυμάμαι καλά. Παίρνεις ένα σετ με όλες γιατί κάθε τσιπ θέλει άλλο μέγεθος. Γενικά οι μεσαίες τιμές (πχ οι 0.5mm) είναι οι πιο συνηθισμένες. Δεν υπάρχει κανένας λόγος κατά τη γνώμη μου να πάρεις lead free. Παίρνεις την κλασική αναλογία Sn63/Pb37. Ένα kit με 25 χιλιάδες μπίλιες ανά μέγεθος κάνει γύρω στα 25 ευρώ.
Oi 0.50 mpilies:
http://www.bgamods.co.uk/250K_Leaded_Solder_Balls_0.5mm?filter_name=Solder% 20Balls
ena set:
http://www.ebay.co.uk/itm/8-Bottles-Original-High-Quality-25K-Solder-Balls-0-3mm-0-76mm-BGA-Kit-0-6mm-Etc-/271020852299?pt=UK_BOI_Industrial_Supply_Material_ Handling_ET&hash=item3f1a1a044b
-Εναλλακτικά solder paste. Ειδικά αν πάρεις direct heat stencils μπορείς να χρησιμοποιήσεις solder paste που είναι μια πάστα ρινισμάτων κόλλησης. Ευθυγραμμίζεις και σταθεροποιείς το stencil με το chip και περνάς με τη σπάτουλα μια ποσότητα solder paste, γεμίζουν οι τρύπες και έπειτα με θερμό αέρα, χωρίς να αφαιρέσεις το στένσιλ, το θερμαίνεις και γίνονται μπίλιες. Πολλοί προτιμούν αυτή τη μέθοδο, άλλοι προτιμούν μπίλιες.
Emeis protimame mpilies.
-Κλασσική κόληση Sn63/Pb37 και καλό ψωμάκι αποκόλλησης για να μαζεύεις τις παλιές κολλήσεις από τα τσιπ και τις μητρικές.
Exoume….
-Ισοπροπυλική αλκοόλη (καθαρή 100%) για να καθαρίζεις τα flux. Γενικά συνίσταται να καθαρίζουμε ότι flux μπορούμε. Φυσικά δε μπορούμε να καθαρίσουμε το τελευταίο που εφαρμόζουμε πριν κολλήσουμε το τσιπ πίσω στην πλακέτα οπότε και χρησιμοποιούμε no-clean flux. Αλλά και τα no-clean από εκεί που μπορείς να τα καθαρίσεις τα καθαρίζεις. Εναλλακτικά καθαρή ακετόνη (ασετόν αλλά όχι με προσμίξεις σαν αυτό που καθαρίζουν οι κοπέλες τα νύχια) ή nitro. Τα 2 τελευταία τα βρίσκεις εύκολα σε χρωματοπωλείο γι' αυτό είναι καλές εναλλακτικές. Την ισοπροπυλική αλκοόλη πρέπει να την παραγγείλεις από φαρμακείο ή από μαγαζί με χημικά.
http://www.agrotikistegi.gr/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypag e.tpl&product_id=1479&category_id=473&vmcchk=1&opt ion=com_virtuemart&Itemid=64
http://www.dentalequipment.gr/product_det.asp?prid=210
-Λαβίδες. Υπάρχουν αξιοπρεπείς λαβίδες που ξεκινούν από 2-3 ευρώ η μία. Κάπως πρέπει να σηκώνεις και να τοποθετείς τα τσιπ ή να διορθώνεις μικροπράγματα (πχ να βάλεις μια μπίλια στη θέση της).
phrame
-Ένα μικρό δυνατό μεγεθυντικό φακό. Έχει ματάκια 30x και 40x στο ebay με κόστος κάτω από 5 ευρώ το κομμάτι. Απαραίτητα για να δεις λεπτομέρειες τύπου αν είναι όλες οι μπίλιες οκ και στη θέση τους, αν κάθισε καλά το τσιπ στην πλακέτα κλπ.
phrame thn kamera.
Τουλάχιστον μπορεί να βοηθήσει κανείς με την την διαδικασία? Μετά απο ψάξιμο βρήκα ότι πρέπει να κάνω αυτή την διαδικασία.
1.Βάζουμε τον preheater στους 180C και περιμένουμε μέχρι η πάνω επιφάνεια να φτάσει τους 180C και μετά το αφήνουμε σταθερό για 2 λεπτά.
2.Ανοίγουμε τον Aoyue( Πιστόλι αέρα) στους 90C και περιμένουμε ένα λεπτό.
3.Βάζουμε τον Aoyue στους 150C και περιμένουμε ακόμα ένα λεπτό.
4.Βάζουμε τον Aoyue στους 201C και περιμένουμε ένα λεπτό.
5.Βάζουμε τον Aoyue στους 250C και περιμένουμε ένα λεπτό αν χρειαστεί γιατί μπορεί και να ξεκολλήσει πιο πριν.
Είναι σωστή ???
Σε γενικες γραμμες πιστευω οτι εισαι καλα..Συμβουλη μου ειναι να ελεγχεις παντα τις θερμοκρασιες του τσιπ εχοντας ενα αισθητηριο να ακουμπαει στο πλαι του τσιπ.Αυτο μπορει να ειναι απο το ενσωματωμενο του preheater η να εχεις ενα εξωτερικο (ψηφιακο) θερμομετρο.
Υ.Γ Οι 250 στο heat gun μου φαινονται λιγοι.Εγω σε αρκετα μεγαλα τσιπ παιζω μεταξυ 420-450 αλλα ΠΑΝΤΑ παρακολουθωντας την θερμοκρασια του τσιπ με το θερμομετρο.Επισης βοηθαει πολυ ενας φακος με τον οποιο παρακολουθεις απο το πλαι τις μπιλλιες κολησης,οταν αρχιζουν και λιωνουν ειναι πολυ πιο γυαλιστερες.
Σε ευχαριστώ. Αυτές οι θερμοκρασίες που αναφέρω είναι αυτές που λέει το θερμόμετρο πάνω στο τσιπ.
Οπότε αυτή είναι η διαδικασία αποκόλλησης + το ότι θα περιμένω λίγο ακόμα για να κρυώσει η πλακέτα..ε?
Το ίδιο θα κάνω και για την κόλληση ξανά του chip?
Ποια πάστα βάζεις εσύ για να ξεκολλήσεις?
Εμένα μου πρότειναν αυτή:
http://www.ebay.co.uk/itm/KESTER-186...source=message
Γεια χαρά,
μεγειά το howtofixit.gr
όλα καλά με την διαδικασία reflow και τα προφίλ αλλά ήθελα να ρωτήσω για το corner bonding - δηλ για κόλλα epoxy adhesive πάνω απο το τσίπ στις γωνίες μαζί με την πλακέτα.
Ποια να πάρω ;
Έχω ακούσει και έχω δεί να βάζουν θερμοσιλικόνη αλλά κάνει και πόσο λεπτή σιλικόνη και λεπτή μύτη με πιστόλι μπορώ να βρώ - ιδέα;
Με ενδιαφέρει να μπαίνει από πάνω απο το τσίπ ώστε να κάνω πιο ανθεκτικό το reflow...
άλλη ιδέα;;
Αναρωτιέμαι ποιος χρησιμοποιεί θερμοσιλικόνη...
Ρητίνες χρησιμοποιούνται που είναι αρκετά ρευστές αρχικά και μετά σκληραίνουν. Το πρόβλημα είναι η αφαίρεση μετά αν χρειαστεί.
...ρητίνες... κάποια συγκεκριμένη που μπορώ να βρώ στο ebay για π.χ - αλλά να μπαίνει από πάνω και όχι απο κάτω απο το τσιπάκι... ;;;
Π.χ και αν θα μπορούσες να μου πείς και τον τρόπο επάλειψεις και σωστού στεγνώματος...
Καθώς και τον σωστό τρόπο αφαίρεσης με ένα καλό χημικό..
Ευχαριστώ προκαταβολικά
Μην κάνεις reflow αλλά ξήλωσε τσιπάκι.
Μην βάλεις ρητίνη απλά γιατί όχι μόνο θα χάσεις τη δουλειά αλλά θα δυσκολέψεις και τον επόμενο που θα προσπαθήσει να το διορθώσει.
Ναι απλά γιατί αν κάνεις reflow θα ξανά εμφανίσει τη βλάβη.
Νομίζω ότι υπάρχει πρόβλημα αξιοποίησης – επένδυσης χρημάτων (αν υπάρχουν στις μέρες μας) σε λάθος υλικά για την επισκευή μιας βλάβης και μάλλον με λάθος τρόπο.
Αυτό το λέω γενικά και όχι στον φίλο που ρωτάει για να μην παρεξηγηθώ κιόλας.
Δεν διαφωνώ και το έχουμε συζητήσει ξανα και ξανα στις παραπάνω γράμμες (αρκετα παραπάνω)...
αλλά... ότι πληρώνεις παίρνεις...
απο κει και πέρα ποια ρητίνη θα κάνει σωστότερη δουλειά για τυχον shocks... αν έχετε κάποια υπόψη σας ;...
Και 'γω είμαι υπέρ του reballing αλλά... εκτός ότι προβληματίζομαι κάθε φορά με διαφορετικά chipάκια και τρόπους δεν το πληρώνουν και υπάρχει μεγάλος κίνδυνος καταστροφής και της πλακέτας....
Μόνο το 20% των reflow αντέχει πάνω από 6μηνο... που σημαίνει ότι θα αντέξουν και χρόνια...
Το 50% επιστρέφουν στην 2η βδομάδα...
Επίσης πως βγαίνουν πλάστικά bondings (mοld cap bonding) ?
Και κανένα χημικό για αφαίρεση ρητίνης ;;;;
για σας παιδια και κάλως σας βρήκα..
εχει δουλέψει κανεις τον atten 858d?
και μια θερμοκρασία ανεξάρτητους preheater συσκευής εφόσον την έχουμε πετύχει γύρω στους 150 αν είμαστε οκ?
λοιπον τα νεα ειναι μιας και δεν απαντάει καποιος, θετικα..τον αγορασα τελικα και ολα μια χαρα..
το πρόβλημα μου ειναι οτι με το φιτίλι εκει λιγο τα κανο μπάχαλο..
ενώ ξεκολλά το τσιπακι κανονικα και το καθαρίζω μια χαρα ενω στο Motherboard μου γινεται τελειος χαλια ..(μεχρι που στο τελος το καιω..)
τι δεν κανω καλα ρε παιδες που εχετε το θεμα εσεις?
παιδια το θεμα εχει κλείσει?
περίμενε λίγες μέρες ακόμα... θα πάρεις απάντηση - όλοι εδώ μέσα είναι κορυφή...
( πάντως γνώμη μου θέλει εξάσκηση και προσοχή στα προφίλ που θα χρησιμοποιείς... θέλει προθέρμανση και καλό flux για αποκόλληση - καθώς και σωστές τιμές θέρμανσης στην προσπάθεια ρουφήγματός του τσίπ )
παιδιά μην ξεχάσετε να απαντήσετε και σε μένα Ευχαριστώ..
Χωρίς προθέρμανση πετάς το κολλητήρι σου και χρησιμοποιείς κάποιο που μπορεί να κάνει ανάκτηση θερμοκρασίας γρήγορα.
το θεμα το εφτιαξα.αγοραστηκε ενα welller και το τακτοποιησα.τωρα το προβλημα μου ειναι οτι περναω τις μπιλιες στο stencil με flux απο κατω και μολις τις ζεσταινω μου στραβωνει το stencil .το εχω παθει τρεις φορες το ιδιο και παει ολη η δουλεια.υπαρχει καποια συγκεκρημενη θερμοκρασεια που θελουνε η μπιλιες για να μη στραβωνει?
ευχαριστω προκαταβολικα,καθε βοηθεια δεχτη.
Πετάς τα stencil και αγοράζεις direct heat stencils που δε στραβώνουν με τη θερμοκρασία.
direct heat stencils εχω.και μαλιστα πηρα αυτο το set με τα 260 κομματια.αλλα παλι στραβωνει.ποσο θερμοκρασια θελουνε να βαλω το station?
5 απόπειρες εχω κανει και βλέπω οτι κάποιες μπιλιες κολανε και κάποιες οχι.βεβαία λεπτομερώς διακρίνω οτι κάποιες μπίλιες μένουνε πάνω στο stencil και δε κολανε...η μπιλιες ειναι leaded και με flux απο κάτω amtech 223..
τι γίνεται λάθος βρε παιδιά?
αν ειναι κάποιο μυστικό που δε το λετε πες το μας να μη ρωτάμε και γινόμαστε ενοχλητικοί.
και αν εφόσον υπαρχει διάθεση να πληρώσουμε και κάποιον να μας πει το μυστικό..
δε βγαζω λεφτα απο αυτο απλα ερασιτεχνικά το κάνω και μονο..
καλοπροαίρετα ολα τα λέω ...
ευχαριστώ προκαταβολικά...
Δε βγάζεις χρήματα από αυτό και είσαι διατεθειμένος να πληρώσεις για να μάθεις?
Δυστυχώς είναι πολλές οι λεπτομέρειες που δεν γνωρίζουμε για να σου πούμε. Τι υλικά χρησιμοποιείς τι εξοπλισμό κλπ.
direct heat stencils.atten858d station,leaded balls, flux amtech 223 ,preheater aoyue.
Έχεις κάποιο λινκ για να δούμε τα στένσιλ? Κάτι δεν μου πάει καλά.
Το flux που έχεις είναι γνήσιο? Είναι υγρό η ζελέ?
Γιατί ο κόσμος επιμένει να χρησιμοποιεί μπίλιες? Είναι πιο εύκολο?
http://item.mobileweb.ebay.com/viewi...id=57972280402
flux γνησιο amtech 223 ζελε
Άρα έχεις τα στένσιλ χωρίς κάποια βάση να στα κρατάει επίπεδα πάνω στο τσιπάκι.
εχω και βαση και μαλιστα 2 και τη μπλε και τη γκρι τη μικρη.ολο το ξενερωμα ειναι με τις μπιλιες φιλε μου αλλες κολανε και αλλες οχι.
εχω την εντυπωση οτι κατι γινεται με το ζεσταμα που τους κανω.
λοιπον το πρόβλημα κατα τη γνωμη μου μάλλον βρεθηκε..το στενσιλ σε καποια σημεια ειναι στραβό με αποτελεσμα να μην πατάνε καλα η μπιλιες στο τσιπ(και απο πανω δε φαινότανε καλα).μαλλον στράβωσε απο την απειρία μου τη πρώτη φορα που εβαλα στο μπιστόλι καμια 300 βαθμούς Κελσίου..
τωρα με 220 βαθμους ειμαι καλα νομιζω ?στο περιπου εμπειρικά ποση ωρα θελει?
και υπάρχει καποιος τρόπος να ισιώσει αυτο το στενσιλ η παει στο σκουπιδοτενεκέ ?
.υπαρχει πιθανότητα να μην κολλάνε η μπίλιες επειδή ειναι leaded και να θέλει leaded free για να κολλήσουνε στο συγκεκριμένο τσιπακι?
πολλές απορίες και συγνώμη αν ενοχλώ..
και επιβεβαιώθηκα κάνοντας reballing σε ενα αλλο τσιπ βάζω με το χέρι λιγο flux 223 απο κάτω σε ολο το τσιπ και ζεσταίνω με το head gun κυκλικά στους 240 και τσακ μου βγήκε μια χαρά..λεω να αυτο έφταιγε που δεν εβαζα λίγο με το χερι τρίβοντας το χαχαχαχα:laugh:.βαζω το στενσιλ παλι σε αυτο το τσιπ που παιδεύομαι βάζω λιγο flux απο κάτω το πατάω καλα και έδειχνε να ειχε πατήσει οπότε αρχίζω το ζέσταμα στους 240 περίπου στο heat gun και αρχίζω να κανω κυκλικά στο τσιπακι με λιγο αερα και ξαφνικά κάνει μια τσουπ το στενσιλ και σηκώνετε απο τη κάτω πλευρά και τελος πανε ολα.το παίρνω στο χέρι το τσιπακι κοιτάω ...:saad:
να φανταστείτε μου τελειώσανε η 25κ μπίλιες που ειχα πάρει και παρήγγειλα καινούριες 250κ leaded παλι..
Ανέβασε στους 280 και να πατάει καλά το στενσιλ σου.
Γι αυτό δεν αγοράζουμε μπίλιες, λεφτά στους κινέζους.
αυτο ειναι το θεμα οτι εκει που δειχνει οτι παταει καλα μολις αρχιζει και ζεσταινεται κανει μια τσακ και σηκωνεται.λες να ειναι για πεταμα?η να δοκιμαζα με solder paste?το εχω παρει εγωιστικα.χαχαχα
Όχι απλά δεν είναι direct heat.