Σύνδεση

Επιστροφή στο Forum : [Bosch] Ανεβασμένη θερμοκρασία στην κατάψυξη - Το μοτέρ σταματά και ξεκινάει.



stafidas
18-08-24, 10:02
καλημέρα,

έχω ένα (σκυλί τα άλλα) bosch no frost που εδώ και 20 περίπου χρόνια δουλεύει ασταμάτητα και απροβλημάτιστα.
Μέχρι χθες το απόγευμα... που νομίζω άρχισε να γερνάει και αυτό σιγά σιγά.

Χτύπησε το alarm για χαμηλή θερμοκρασία στην κατάψυξη (είχε φτάσει στους -6 από -18 ).
Το έβγαλα από την πρίζα και καθάρισα πίσω στο μοτέρ, στο ανεμιστηράκι και ότι μπορούσα να έχω πρόσβαση στον χώρο εκεί, ελπίζοντας να το βοηθήσω λίγο.
Παρατήρησα τα εξής:
- το δοχείο πάνω από το μοτέρ που μαζεύει να νερά ηταν μισογεμάτο, οπότε και τράβηξα τα νερά με μια σύριγγα.
- μια σωλήνα (μονωμένη) να είναι καλυμμένη με κάτι άσπρο (παραθέτω φωτό). Αυτό αν θυμάμαι καλά το έχω ξαναδεί πιο παλία που κατά καιρούς καθαρίζω το ψυγείο από πίσω. Δεν ξέρω τι είναι... ίσως πάγος? ίσως κάποια απώλεια φρέον?

Οι κινήσεις που έκανα:
- Το έβαλα λοιπόν στην πρίζα, δούλεψε για 15-20 λεπτά και μετά είδα ότι σταμάτησε το μοτέρ και το ανεμιστηράκι.
- Το έβγαλα από την πρίζα και περιμένα 1-2 λεπτά. Σκέφτηκα επίσης ότι επειδή χθες είχε πολύ ζέστη, μήπως το βοηθήσει να βάλω το aircondition να ρίξει λίγο την θερμοκρασία στον χώρο, και το ξαναέβαλα στην πρίζα. Ξεκίνησε το ανεμιστηράκι, και μετά από 3-4 λεπτά ξεκίνησε και το μοτέρ. Λειτούργησε για κανα μισάωρο και πάλι σταμάτησε το μοτέρ.
- Ξανά πάλι βγάλε και βάλε στην πρίζα, και λειτούργησε το μοτέρ. Με αυτά και με εκείνα η θερμοκρασία έφτασε στους -9, αλλά είχε φτάσει η ώρα για ύπνο, και το χαιρέτισα με όλες τις καλές ευχές για ένα όμοργο και λειτουργικό βράδυ... :)

Τη νύχτα (02:30), το βρήκα σταματημένο και η θερμοκρασία να είναι στους -4, όπου και πάλι έβγαλα/έβαλα πρίζα και δούλεψε.
Τελικά, το πρωί (05:00) το βρήκα να δουλεύει και η θερμοκρασία να είναι στους -4, και παρατήρησα επίσης ότι το δοχείο πάνω από το μοτέρ ήταν και πάλι μισογεμάτο νερό.
Εδώ λοιπόν σκέφτομαι... ότι αν δούλευε συνεχώς από τις 02:30 έως τις 05:00 λογικά είχε κατεβάσει την θερμοκρασία (δεν θα την έβρισκά στους -4 στις 05:00 το πρωί). Λογικό συμπέρασμα θεωρώ λοιπόν, ότι κάποια στιγμή το μοτέρ σταμάτησε πάλι αλλά ξεκίνησε μόνο του (εφόσον στις 05:00 το βρήκα να δουλεύει).

Από τις 05:00 συνεχίζει και δουλεύει (η ώρα τώρα είναι 09:00) και πλέον η θερμοκρασία έχει φτάσει στους -11 (προσπαθεί το καημένο)
Αυτό που σκέφτομαι λοιπόν είναι μήπως κάτι παίζει με ρελέ/πυκνωτή εκκίνησης... αλλά θα ήθελα και την γνώμη σας πριν ψάξω για ανταλλακτικό.
Αυτό όμως με τα νερά? που το βρήκα γεμάτο το βράδυ, το άδειασα, και το πρωί ήταν πάλι γεμάτο? Πότε πρόλαβε και ξαναγέμισε? Που τον βρίσκει τόσο πάγο και τον λιώνει? Μήπως θέλει καμιά καλή απόψυξη ο σκύλος (παρότι είναι no-frost) ?

ευχαριστώ


49975

49976

49977

49978

49979

stafidas
18-08-24, 13:19
12:00 η ώρα και το μοτέρ λειτουργεί αλλά η θερμοκρασία στην κατάψυηξη παραμένει στους -11... (αντί για -18 που είναι ρυθμισμένο).
Κάποια στιγμή άνοιξα την πόρτα της κατάψυξης για να πάρω κάτι από μέσα (2-3 δευτερόλεπτα) και η θερμοκρασία έπεσε στους -9. Μετά πήγε σιγά σιγά στους -11 και εχει μείνει εκεί...

Προφανώς κάτι δεν πάει καλά, αλλά πλέον δεν ξέρω αν έχει να κάνει με το ρελέ εκκίνησης ή αν παίζει κάτι άλλο...
Καμια σκέψη κάποιος?

mikemtb
18-08-24, 14:22
κανε μια καλη 24ωρη απόψυξη πρωτα, και αν δεν, εδω είμαστε

Sent from my SM-A528B using Tapatalk

chipakos-original
18-08-24, 17:40
κανε μια καλη 24ωρη απόψυξη πρωτα, και αν δεν, εδω είμαστε

Sent from my SM-A528B using Tapatalk
Μετά από 20 χρόνια λειτουργίας το πρωτο που αλλάζεις είναι ο πυκνωτής και ακόμη καλύτερα να τον μετρήσεις πριν τον αντικαταστήσεις..............edit: η απάντηση πήγαινε προς stafidas (https://www.howtofixit.gr/forum/member.php?u=51474)
https://www.howtofixit.gr/forum/images/technidev/modern/statusicon/user-offline.png

ΗΝ1984
18-08-24, 18:17
Μετά από 20 χρόνια λειτουργίας το πρωτο που αλλάζεις είναι ο πυκνωτής και ακόμη καλύτερα να τον μετρήσεις πριν τον αντικαταστήσεις..............edit: η απάντηση πήγαινε προς stafidas (https://www.howtofixit.gr/forum/member.php?u=51474)
https://www.howtofixit.gr/forum/images/technidev/modern/statusicon/user-offline.png

Έχει πυκνωτή ο συμπιεστής;

stafidas
18-08-24, 20:37
συμφωνώ με την 24ωρη απόψυξη αλλά το πρόβλημα μου είναι ότι είναι γεμάτο (και συντήρηση και κατάψυξη) και δεν έχω άλλο ψυγείο για να χρησιμοποιήσω. Πρέπει να επιστρατεύσω γείτονες/κουμπάρους/φίλους οπότε ίσως χρειαστεί λιγο χρόνο για να το καταφέρω. Θα το κάνω όμως, πρέπει.

Για πυκνωτή...
Αυτό που έχει το ψυγείο (εκτός αν μου ξεφεύγει κάτι), είναι η μονάδα εκκίνησης (όπως το λέει η bosch) που είναι μέσα στο μαύρο πλαστικό κουτί δίπλα από το μοτέρ (παραθέτω φωτό)
49980

49981

49982


Να σημείωσω πως όταν έβγαλα το μαύρο καπάκι, σαν να μου μύρισε κάτι καμμένο...
Επίσης, δεν ξέρω αν φαίνεται στην φωτό, αλλά δείχνει σαν να έχει αρπάξει λίγο (ίσως και είναι και φυσιολογικό - δεν ξέρω).


Γενικότερα...
Το μοτέρ σταμάτησε κάποια στιγμή (η θερμοκρασία κατάψυξης ήταν στους -11) - κι εδώ είναι που βρήκα την ευκαιρία να το βγάλω από την πρίζα και να ανοίξω το μαύρο κουτί.
Όταν το έκλεισα πάλι και το έβαλα στην πρίζα, δεν δούλεψε - όπου χειροκίνητα έδωσα μία στο ανεμιστηράκι και ξεκίνησε (ανεμιστηράκι και μοτέρ).
Αν υποθέσουμε ότι φταίει αυτή η μονάδα εκκίνησης (ρελέ εκκίνησης), μπορεί να προκαλεί τέτοια συμπτώματα όπου η κατάψυξη να μην κατεβαίνει κάτω από -11 ?

Την μονάδα εκκίνησης την βρήκα στα bosch spare parts:
49983


και την βρήκα και σε μαγαζί με ανταλλακτικά για να την πάρω (αν συμφωνείτε κι εσείς):
https://www.antalaktika-hlektrikon.gr/index.php/%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%BA%C F%84%CE%B9%CE%BA%CE%B1-%CF%88%CF%85%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CE%BF%CF%85/%CF%81%CE%B5%CE%BB%CE%B5-%CE%B8%CE%B5%CF%81%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%B1-%CF%83%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%B9%CE%B5%CF%83%CF%84%C F%89%CE%BD/%CF%81%CE%B5%CE%BB%CE%AD-%CE%BC%CE%B5-%CE%B8%CE%B5%CF%81%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%83%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%B9%CE%B5%CF%83%CF%84%C E%AE-%CF%88%CF%85%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%BF%CF%85-pitsos-siemens-bosch-detail

klik
18-08-24, 21:18
βρήκα την ευκαιρία να το βγάλω από την πρίζα και να ανοίξω το μαύρο κουτί.
Όταν το έκλεισα πάλι και το έβαλα στην πρίζα, δεν δούλεψε - όπου χειροκίνητα έδωσα μία στο ανεμιστηράκι και ξεκίνησε (ανεμιστηράκι και μοτέρ).

Δεν ξεκίνησε ούτε ανεμιστήρας ούτε συμπιεστής; Μόλις το κούνησες, ξεκίνησε; Αρα έχεις πρόβλημα μονάδας εκκίνησης (μηχανικό θέμα ή μαυρισμένες επαφές).

stafidas
18-08-24, 21:35
Δεν ξεκίνησε ούτε ανεμιστήρας ούτε συμπιεστής; Μόλις το κούνησες, ξεκίνησε; Αρα έχεις πρόβλημα μονάδας εκκίνησης (μηχανικό θέμα ή μαυρισμένες επαφές).

Ναι, όταν το έβαλα στην πρίζα δεν ξεκίνησε ούτε ανεμιστήρας ούτε συμπιεστής.
Μόλις κούνησα το ανεμιστηράκι, ξεκίνησε και το ανεμιστηράκι και ο συμπιεστής.
Η λογική λέει ότι υπάρχει πρόβλημα με την μονάδα εκκίνησης (συμφωνώ).

Αυτό που δεν ξέρω όμως... δικαιολογεί αυτή η βλάβη το ότι η θερμοκρασία στην κατάψυξη δεν κατεβαίνει πιο κάτω από -11?

Θα πάω να πάρω μία μονάδα αύριο να την αλλάξω και να δούμε πως θα πάει...
θα του κάνω και μια 24ωρη απόψυξη όταν βρω κάπως να τακτοποιήσω τα τρόφιμα...
... και βλέπουμε...

Di*Ca_Electronic
19-08-24, 03:35
Δύο - τρία πράγματα πρέπει ν΄ ελέγξεις ακόμα φίλε Μαρίνε.
- Πόσο υψηλή είναι η θερμοκρασία του περιβάλλοντος χώρου,
- αν είναι καθαρές οι σχισμές αεραγωγών και δεν έχουν γεμίσει πάγο (αυτό μπορεί ν΄ επιτευχθεί και με μία καλή απόψυξη με το ψυγείο εκτός ρεύματος)
- πόσα κατεψυγμένα τρόφιμα υπάρχουν εντός της κατάψυξης (μήπως αυτή είναι υπερκαλυμμένη) και γι΄ αυτούς τους λόγους δεν μπορεί η θερμοκρασία
να φθάσει χαμηλότερα από -11ο C.
Πατώντας το κουμπί με το σχήμα του ρόμβου στο μπροστινό panel γίνονται ρυθμίσεις της θερμοκρασίας κατάψυξης από -18ο C έως -26ο C ;

Από την ιστοσελίδα : https://manuall.gr/bosch-kgu3620ie-psigiokatapsiktis/ κατεβαίνει τ΄ Εγχειρίδιο Χρήσης, (σελ. 108 – 122), του ψυγειοκαταψύκτη BOSCH KGU3620IE.

Φιλικά.
Δημήτρης Καρούσης

stafidas
19-08-24, 08:40
Δύο - τρία πράγματα πρέπει ν΄ ελέγξεις ακόμα φίλε Μαρίνε.
- Πόσο υψηλή είναι η θερμοκρασία του περιβάλλοντος χώρου,
- αν είναι καθαρές οι σχισμές αεραγωγών και δεν έχουν γεμίσει πάγο (αυτό μπορεί ν΄ επιτευχθεί και με μία καλή απόψυξη με το ψυγείο εκτός ρεύματος)
- πόσα κατεψυγμένα τρόφιμα υπάρχουν εντός της κατάψυξης (μήπως αυτή είναι υπερκαλυμμένη) και γι΄ αυτούς τους λόγους δεν μπορεί η θερμοκρασία
να φθάσει χαμηλότερα από -11ο C.
Πατώντας το κουμπί με το σχήμα του ρόμβου στο μπροστινό panel γίνονται ρυθμίσεις της θερμοκρασίας κατάψυξης από -18ο C έως -26ο C ;

Από την ιστοσελίδα : https://manuall.gr/bosch-kgu3620ie-psigiokatapsiktis/ κατεβαίνει τ΄ Εγχειρίδιο Χρήσης, (σελ. 108 – 122), του ψυγειοκαταψύκτη BOSCH KGU3620IE.

Φιλικά.
Δημήτρης Καρούσης

- Σήμερα το πρωί που κοίταξα το θερμόμετρο χώρου έδειχνε 31 βαθμούς. Αυτές τις μέρες πάντως κάνει και ζέστη, και σίγουρα μέσα στην μέρα ανεβαίνει περισσότερο... Αυτός είναι και ο λόγος που το Σάββατο έβαλα το κλιματιστικό ώστε να δροσίσει τον χώρο - αλλά τελικά δεν άλλαξε κάτι στην λειτουργία του ψυγείου.
- Γενικότερα, προσέχω πάντα (και στην κατάψυξη αλλά και στην συντήρηση) να μην το παραγεμίζω και σε καμία περίπτωση να μην κλείνω τους αεραγωγούς. Βέβαια, πάντα υπάρχει η περίπτωση να έχουν γεμίσει με πάγο πιο μέσα που δεν φαίνεται με το μάτι. Η απόψυξη είναι πολύ σημαντική και πρέπει να το κάνω. Σήμερα θα κοιτάξω να βρω φίλους/γείτονες για να μοιράσω τα τρόφιμα ώστε να κάνω μια καλή απόψυξη.
- Στο δικό μου δεν το έχει με σχήμα ρόμβου, αλλά η λογική αυτή είναι ναι. Παραθέτω φωτό από το πάνελ. Πατώντας το κουμπί "freezer" σου δείχνει (για 5 δευτερόλεπτα) την θερμοκρασία της κατάψυξης και πατώντας το κουμπί με τους βαθμούς Κελσίου (οC) αλλάζει την ρύθμιση για την θερμοκρασία στην κατάψυξη.

49984

stafidas
19-08-24, 08:48
Σήμερα το πρωί βρήκα την κατάψυξη στους -18 βαθμούς !!! :biggrin:. (και την συντήρηση στους 8 βαθμούς)

Δεν το εμπιστεύομαι όμως, σήμερα θα πάω να πάρω μια μονάδα εκκίνησης να την αλλάξω, και θα προχωρήσω και το θέμα της απόψυξης.
Θα ενημερώσω για νεότερα :)

klik
19-08-24, 12:54
Μηπως κάποια συνδεση καλωδιου/ακροδεκτη ειναι χαλαρη;

stafidas
19-08-24, 13:13
Δεν ξεκίνησε ούτε ανεμιστήρας ούτε συμπιεστής; Μόλις το κούνησες, ξεκίνησε; Αρα έχεις πρόβλημα μονάδας εκκίνησης (μηχανικό θέμα ή μαυρισμένες επαφές).

Τελικά αυτό, μάλλον σύμπτωση ήταν.
Κάποια στιγμή το μοτέρ σταμάτησε πάλι, και όσο και να κούναγα... δεν χαμπάριαζε...

Θα κάνω μια απόψυξη, καθάρισμα και σφύξιμο όλες τις επαφές, και θα επανέλθω με νεότερα...

klik
19-08-24, 13:42
Εφοσον σου μυριζει κατι καμμένο, έχεις πιθανό πρόβλημα σε επαφές. Αν δεν τροφοδοτείται σωστά το μοτέρ, είναι φυσικό είτε να σταματά απο υπερθέρμανση (οπότε όσο και να το βαράς δεν θα ξεκινήσει μέχρι να κρυώσει), είτε το PTC να μην συνδέει το τύλιγμα εκκίνησης (καθότι είναι ζεστό).
Μόνο αφού κρυώσει για κανένα 5λεπτο (ώστε να προλάβει να κρυώσει το ptc και ... κάπως... και το μοτερ), μπορεις με χύπημα να δεις αν θα ξαναπάρει εμπρος

Κυριακίδης
19-08-24, 13:45
Αν το σετ εκκίνησης είναι κίτρινο (και δεν είναι απλά σκίαση ) όπως στην φωτογραφία που έβαλες θα το αλλάξεις οπωσδήποτε , αλλά αυτό που βρήκες δεν υποστηρίζεται βάση του καταλόγου στο μοντέλο σου , εκτός αυτού το έχει ακριβό , αυτά δεν κάνουν παρά 8 - 10 ευρώ όλο το σετ


Κάποια στιγμή το μοτέρ σταμάτησε πάλι, και όσο και να κούναγα... δεν χαμπάριαζε...
Μην βγάζεις και βάζεις την πρίζα συνεχώς , δεν είναι καλό , και στην παραπάνω περίπτωση μπορεί να σταμάτησε βάση της θερμοκρασίας , δηλαδή κανονική παύση .

Όταν το καθαρίσεις και το ξαναβάλεις να δουλέψει κανονικά , και αφού φτάσει σε ικανοποιητικές θερμοκρασίες , από εκεί και ύστερα παρακολούθα αν οι παύσεις και εκκινήσεις που κάνει μόνο του ανταποκρίνονται και με τις σωστές κατά προσέγγιση θερμοκρασίες .

Οι παύσεις και εκκινήσεις πρέπει να είναι τακτικές π.χ. εντός το πολύ μισής ώρας (και όχι όπως στα παραδείγματα από το βράδυ μέχρι την επομένη το πρωί που αναφέρεις ) βέβαια αυτό ήταν επειδή δεν είχε γίνει πλήρη χειροκίνητη απόψυξη πρώτα και μπέρδευε το ψυγείο ξεγελώντας τους αισθητήρες , αν καθαριστεί πλήρως ίσως αλλάξουν όλα και να δουλέψει σωστά .

stafidas
19-08-24, 15:10
Αν το σετ εκκίνησης είναι κίτρινο (και δεν είναι απλά σκίαση ) όπως στην φωτογραφία που έβαλες θα το αλλάξεις οπωσδήποτε , αλλά αυτό που βρήκες δεν υποστηρίζεται βάση του καταλόγου στο μοντέλο σου , εκτός αυτού το έχει ακριβό , αυτά δεν κάνουν παρά 8 - 10 ευρώ όλο το σετ

Φίλε Πέτρο, εδώ τώρα με μπέρδεψες λίγο.
Βλέποντας από το site της bosch: https://www.bosch-home.gr/supportdetail/product/KGU3620IE/03#/Tabs=section-spareparts/Togglebox=tb0093/ , βρίσκω ότι το ανταλλακτικό που θέλω για το ψυγείο μου (KGU3629IE/3) έχει part number: 00622068 (βλέπε φωτό που ανέβασα σε προηγούμενο post).
Στο site όπου βρήκα το ανταλλακτικό, γράφει ως κωδικούς για το ανταλλακτικό αυτό τους εξής: 50021, 622068, 00622068, 268689, 00268689.
Εγώ από αυτό καταλαβαίνω ότι κάνει, αλλά εσύ κάτι θα ξέρεις παραπάνω (ως πρωην επαγγελματίας).
Φώτισε με όμως για να καταλάβω.... που έχει λάθος η σκέψη μου? και ποιο είναι το σωστό ανταλλακτικό για να ψάξω?

Κυριακίδης
19-08-24, 15:53
Στο μήνυμα #6 στην τελευταία γραμμή του λινκ που υπέθεσες όντως λέει περί 00622068 (που ούτε εγώ ξέρω τι σημαίνει αυτός ο κωδικός ) αλλά να πας στην κατηγορία Bosch και μοντέλα δεν αναφέρει το KGU3629IE/3 , μπορεί να είναι και αντίστοιχο δεν το γνωρίζω , αλλά θα περίμενα να αναφέρει επακριβώς το μοντέλο , το πιο κοντινό στην παρακάτω λίστα το έχει KGU3620IE/# (ενώ θέλαμε 3629
49986
Τέλος πάντων αν αυτοί που θα σου δώσουν το εν λόγο εξάρτημα βάση και τα στοιχεία του μοτέρ , ότι είναι κατάλληλος και το έχουν σε γνώση , πάω πάσο .

Παλιότερα τα ξέραμε αλλιώς π.χ. έχεις μοτέρ 1/4 του ίππου ? πάρε αυτό το ρελέ και αυτό το θερμικό κτλ
Τώρα με αυτούς τους κωδικούς τα σκατ@σανε όλα

tipos
19-08-24, 16:08
Ανεμιστήρας και συμπιεστής είναι συνδεμένα παράλληλα. Αν σταματάει και ο ανεμιστήρας και ο συμπιεστής τότε η βλάβη δεν είναι στην μονάδα εκκίνησης αλλά στην πλακέτα που βρίσκεται στο κουτί αριστερά του ανεμιστήρα.
Το πρόβλημα που παρουσιάζεται σε αυτά τα ψυγεία είναι ότι δεν έρχεται σταθερή τάση στον συμπιεστή.Θα πρέπει να βάλεις πολύμετρο και να μετρήσεις την τάση που έρχεται στο συμπιεστή όταν σταματήσει χωρίς να έχει την σωστή θερμοκρασία.
Θα παρατηρήσεις ότι η τάση είναι χαμηλή αν όχι μηδενική.
Φυσικά όλα αυτά εφόσον έχεις πολύμετρο και γνωρίζεις από μετρήσεις.

https://kokoris.gr/?ProdID=361844224874&ProdCatList=&TSearch=KS39U21NE/03

stafidas
19-08-24, 16:18
αλλά θα περίμενα να αναφέρει επακριβώς το μοντέλο , το πιο κοντινό στην παρακάτω λίστα το έχει KGU3620IE/# (ενώ θέλαμε 3629

Κατάλαβα τι λες. Θα κοιτάξω να έχω μαζί μου το παλιό ανταλλακτικό για να του το δείξω και να επιβεβαιώσει ότι κάνει.

stafidas
19-08-24, 16:24
Ανεμιστήρας και συμπιεστής είναι συνδεμένα παράλληλα. Αν σταματάει και ο ανεμιστήρας και ο συμπιεστής τότε η βλάβη δεν είναι στην μονάδα εκκίνησης αλλά στην πλακέτα που βρίσκεται στο κουτί αριστερά του ανεμιστήρα.
Το πρόβλημα που παρουσιάζεται σε αυτά τα ψυγεία είναι ότι δεν έρχεται σταθερή τάση στον συμπιεστή.Θα πρέπει να βάλεις πολύμετρο και να μετρήσεις την τάση που έρχεται στο συμπιεστή όταν σταματήσει χωρίς να έχει την σωστή θερμοκρασία.
Θα παρατηρήσεις ότι η τάση είναι χαμηλή αν όχι μηδενική.
Φυσικά όλα αυτά εφόσον έχεις πολύμετρο και γνωρίζεις από μετρήσεις.

Λοιπόν... στην αρχή (δηλαδή το Σάββατο) ανεμιστήρας και μοτέρ σταματούσαν και ξεκινούσαν μαζί (έτσι τουλαχιστον έχω την εντύπωση - αλλά δεν βάζω και το χέρι μου στην φωτιά).
Χθες και σήμερα, παρατήρησα οτι δουλεύουν ανεξάρτητα. Βασικά, το ανεμιστηράκι δουλεύει σίγουρα όταν δουλεύει ο συμπιεστής, αλλά το βλέπω καποιες φορές να δουλεύει και μόνο του (ενώ το μοτερ ειναι αθόρυβο).

Όταν παρατηρήσω ότι σταματήσει το μοτέρ, θα πάρω μία μέτρηση να δούμε τάση

tipos
19-08-24, 16:34
Λοιπόν... στην αρχή (δηλαδή το Σάββατο) ανεμιστήρας και μοτέρ σταματούσαν και ξεκινούσαν μαζί (έτσι τουλαχιστον έχω την εντύπωση - αλλά δεν βάζω και το χέρι μου στην φωτιά).
Χθες και σήμερα, παρατήρησα οτι δουλεύουν ανεξάρτητα. Βασικά, το ανεμιστηράκι δουλεύει σίγουρα όταν δουλεύει ο συμπιεστής, αλλά το βλέπω καποιες φορές να δουλεύει και μόνο του (ενώ το μοτερ ειναι αθόρυβο).

Όταν παρατηρήσω ότι σταματήσει το μοτέρ, θα πάρω μία μέτρηση να δούμε τάση

Δοκίμασε να αλλάξεις την μονάδα εκκίνησης αλλά εγώ με όσα έχουν γραφτεί και από την εμπειρία πιστεύω ότι η βλάβη είναι στην πλακέτα.
Για την διάγνωση χρειάζεται αρκετή υπομονή και μετρήσεις.
Παράδειγμα μπορεί να τα βρίσκεις να δουλεύει μόνο ο ανεμιστήρας αλλά μπορεί να ήρθε διακεκομμένη τάση με αποτέλεσμα λειτούργησε η προστασία του μοτέρ και για αυτό να μην ξεκίνησε.
Ο ανεμιστήρας όσο διακεκομμένα και να δεχτεί ρεύμα
δεν έχει προστασία οπότε κάποια στιγμή θα δουλέψει.
Επίσης δες όταν δεν λειτουργεί ο συμπιεστής αν ο ανεμιστήρας γυρνάει αργά. Σε αυτή την περίπτωση η βλάβη είναι 100% στην πλακέτα
Η μέτρηση τάσης να γίνει μεταξύ Μαύρου και στα μπλε καλώδια

stafidas
19-08-24, 16:56
Σήμερα εντωμεταξύ μου έκανε και κάτι άλλο παλαβό...
Το πρωί που σηκώθηκα το βρήκα με -18 στην κατάψυξη (μια χαρά).
Κάποια στιγμή κατάλαβα ότι σταμάτησε, οπότε και τράβηξα το ψυγείο πιο έξω για να έχω πρόσβαση από πίσω. Είδα ότι το δοχείο στράγγισης ήταν και πάλι γεμάτο (4η φορά)... Το άδειασα.
Μετά από κάποια λεπτά, ξαναπήρε ο ανεμιστήρας και ο συμπιεστής (εδώ βέβαια έχω την εντύπωση ότι ο συμιπεστής υπολειτουργούσε - κρίνω με βάση τον θόρυβο).
Η θερμοκρασία από -18 σιγά σιγά ανέβαινε και έφτασε -10. Μετά άρχισε να κατεβαίνει πάλι και πήγε στους -18 (εκεί είναι και τώρα).

Ίσως Σάκη να έχεις δίκιο... τέτοια παλαβά θα μπορούσε να δείχνουν πλακέτα...

οκ, όπως και να έχει... θα κάνω την απόψυξη, θα αλλάξω και την μονάδα (μικρό ο κόστος) και βλέπουμε.
Θα ανοίξω και λίγο το κουτί της πλακετας να την δω με το μάτι σε τι κατάσταση είναι... Ίσως κάτι να φανεί.
και επανερχομαι...

klik
19-08-24, 23:54
Όταν ανοίξεις το κουτί της πλακέτας, να βγάλεις φωτογραφίες. Επίσης, χρησιμοποιώντας ένα πλαστικό στυλό ή το πίσω πλαστικό μέρος ενός κατσαβιδιού χτύπα πολύ ελαφρά το TRIAC (το μαύρο εξάρτημα πάνω στην αλουμινένια πλάκα), επιπλέον κούνα ελαφρά και τα βύσματα (με το στυλό) μήπως έχει ξεκολλήσει κάποιο και κάνει τα κενά. Προσοχή στο ρεύμα!
Αν έχεις κάτι ξεκολλημένο, θα το καταλάβεις στους θορύβους των μοτέρ

stafidas
20-08-24, 09:44
Καλημέρα,

χθες το απόγευμα ξεκίνησα την απόψυξη. Σήμερα το βράδυ θα το βάλω πάλι σε λειτουργία (χωρίς τρόφιμα) για να δω το πρωί τι θερμοκρασίες θα έχει πιάσει.
Έβγαλα και την πλακέτα να την δω λίγο (οπτικά) πως είναι. Με το μάτι δεν βλέπω κάτι κακό... αλλά δυστυχώς δεν κατάφερα να ξεκουμπώσω το κλιπάκι της για να την βγάλω από το κουτί και να την δω από πίσω. Εκείνο το μεγάλο μαύρο εξάρτημα (που μοιάζει με μετασχηματιστή) δεν μου δίνει χώρο να βάλω κατσαβίδι και να πατήσω το κλιπάκι...
Παραθέτω φωτό.
49987

49988

49989

49990

49991

Θα κάνω την δοκιμή με τα χτυπήματα που πρότεινες μόλις το βάλω σε λειτουργία.


Σχετικά με την μονάδα εκκίνησης... καθάρισα τις επαφές με γυαλόχαρτο, αλλά δεν μπορώ να καταλάβω πως είναι στερεωμένη. Πως βγαίνει αυτό το εξάρτημα?
49992

Κυριακίδης
20-08-24, 10:27
Σχετικά με την μονάδα εκκίνησης... καθάρισα τις επαφές με γυαλόχαρτο, αλλά δεν μπορώ να καταλάβω πως είναι στερεωμένη. Πως βγαίνει αυτό το εξάρτημα?

https://www.youtube.com/watch?v=tnnckIKBmCw Βλέπε από 5:00 εως 5:20

stafidas
20-08-24, 11:01
https://www.youtube.com/watch?v=tnnckIKBmCw Βλέπε από 5:00 εως 5:20

Ευχαριστώ Πέτρο :)

49999
50000
50001
50002
50003

Πάω να πάρω μια καινούρια μονάδα και επανέρχομαι...

Κυριακίδης
20-08-24, 11:38
Αν θέλεις προληπτικά , δες και αντίσταση απόψυξης αεραγωγού στην πλάτη και στα στοιχεία της κατάψυξης = 2 αντιστάσεις
Ίσως ο Tipos γνωρίζει τις τιμές των αντιστάσεων απόψυξης για τεστ , αλλά και του αισθητήρα θερμοκρασίας , για να ελεγχθούν όλα τα περιφερειακά μιας που το έχεις λύσει για να μην πηγαινοέρχεσαι σε περίπτωση και άλλου ελαττωματικού εξαρτήματος .
https://www.eaparts.gr/models/modelitem?mid=1307

Έτσι ώστε τελευταίο να μείνει ύποπτη η πλακέτα

stafidas
20-08-24, 13:56
Τελικά πήγα στην bosch και πήρα το ανταλλακτικό (τα κοντινά μαγαζιά ήταν κλειστά για διακοπές), όπου και το βρήκα πιο φθηνό τελικά (16.37¤).
50004

Το έβαλα πάνω και το έβαλα στην πρίζα για να δω αν λειτουργεί. Λειτουργησε μια χαρά, και μετά από 2 λεπτά το έβγαλα από την πρίζα.
Ηθελα να κάνω την δοκιμή αυτή ώστε σε περίπτωση που κάτι δεν πήγαινε καλά (αν π.χ. είχα λάθος ανταλλακτικό/κωδικό), να είναι ακόμα ανοιχτή η bosch ώστε να μπορώ να πάρω άλλο.
Τώρα που ξέρω ότι λειτουργεί, περιμένω να ολοκληρωθεί η 24ωρη απόψυξη και θα το βάλω στην πρίζα.

stafidas
20-08-24, 14:01
Αν θέλεις προληπτικά , δες και αντίσταση απόψυξης αεραγωγού στην πλάτη και στα στοιχεία της κατάψυξης = 2 αντιστάσεις
Ίσως ο Tipos γνωρίζει τις τιμές των αντιστάσεων απόψυξης για τεστ , αλλά και του αισθητήρα θερμοκρασίας , για να ελεγχθούν όλα τα περιφερειακά μιας που το έχεις λύσει για να μην πηγαινοέρχεσαι σε περίπτωση και άλλου ελαττωματικού εξαρτήματος .
https://www.eaparts.gr/models/modelitem?mid=1307

Έτσι ώστε τελευταίο να μείνει ύποπτη η πλακέτα


Σωστή η σκέψη, και η αλήθεια είναι ότι προσπάθησα πρωί πρωί να βγάλω το καπάκι/πλαίσιο για να δω μέσα τα στοιχεία, τις αντιστάσεις και τους αισθητήρες.
Αλλά, δεν κατάφερα να βγάλω καν το καπάκι. Από ότι είδα, έχει 2 κλιπς (δεξιά και αριστερά) και προσπάθησα λίγο με το κατσαβίδι να ανοίξω το ένα, και το έσπασα. Μετά σταμάτησα μην σπάσω και το άλλο...
50005
50006


Ας το δούμε πως θα πάει έχοντας αλλάξει την μονάδα εκκίνησης και εχοντας κάνει μια καλή απόψυξη, και αναλόγως βλέπουμε και συνεχίζουμε.

tipos
20-08-24, 14:02
Αισθητήρας περίπου 6kohm σε θερμοκρασία δωματίου
Αντίσταση στοιχείου 300-400 ohm
Αντίσταση κάτω από το στοιχείο 1-1,5 kohm
Αντίσταση αεραγωγού αν έχει το συγκεκριμένο μοντέλο περίπου 10kohm
Επειδή αναφέρεις ότι βρίσκεις νερά στο λεκανακι θεωρώ ότι τα παραπάνω δεν έχουν πρόβλημα.
Αν η αντίσταση αεραγωγού υπάρχει και είναι καμένη δεν πειράζει, απλά βγάλε την φίσα της.

Di*Ca_Electronic
20-08-24, 16:14
Φίλε Μαρίνε,
ξαναπέρασε τις κολλήσεις (βάζοντας αρκετό flux) του TRIAC (BT816) στην πλακέτα της photo 5 που παραθέτεις στο post #24 και
καθάρισε τ΄ υπολείμματα μ΄ ισοπροπυλική αλκοόλη ή καθαρό ασετόν.
Φαίνονται σκασμένες.
Φιλικά.
Δημήτρης Καρούσης

stafidas
21-08-24, 14:53
Το πρόβλημα δεν λυθηκε (με την αλλαγή της μονάδας εκκίνησης).
Το έβαλα χθες σε λειτουργία και κατέβασε την θερμοκρασία στους -18 (μια χαρά)
50007

Σήμερα του έβαλα μερικά τρόφιμα (τα μισά από ότι είχα) και μετά άρχισε τα κόλπα του πάλι.
Δεν ξέρω αν ήταν σύμπτωση το ότι έβαλα τα τρόφιμα, ή αν εχει να κάνει με το ότι άνοιξα την πόρτα... ή κάτι άλλο.
Η θερμοκρασία παίζει στους -11 με -8... ο συμπιεστής να σταματάει και να γεμίζει νερά το δοχείο στράγγισης...
Μετά έβγαλα την πλακέτα και πέρασα τις κολλήσεις, αλλά δεν είμαι σίγουρος αν έκανα σωστή δουλειά, γιατί το έβαλα στην πρίζα και δεν άλλαξε τίποτα στην λειτουργία του... Είναι πολύ μικρές οι κολλήσεις και το δεν έχω τόσο μικρή μύτη στο κολλητήρι μου - το φοβήθηκα λίγο και ίσως να μην έκανα σωστή δουλειά


Παρατήρησα και κάτι ακόμα.
Εκείνη η σωλήνα που είναι μονωμένη, άρχισε να "δακρύζει"
50008
50009
50010


Έχουμε κάποιον επαγγελματία εδώ που μπορεί να έρθει Περιστέρι να του ρίξει μια ματιά από κοντά?

Κυριακίδης
21-08-24, 15:29
Έλλειψη υγρών , καπουτ
Στα έλεγα στο #15 στις τελευταίες 3 γραμμές αλλά δεν έδωσες σημασία .

Βλέπε στο 1:30
https://www.youtube.com/watch?v=7ZJgBMFTlzI

stafidas
21-08-24, 16:16
πανέμορφα...
Εγώ δεν τό'χω να κάνω τέτοιες επιδιορθώσεις, θα πρέπει να ερθει κάποιος επαγγελματίας να το δει.

Αλλά γενικότερα... σκέφτομαι... αξίζει η επισκευή? ή μήπως να δω για καινούριο?
Η σκέψη μου...:
Αν κάπου έχει διαρροή, άντε και ήρθε ένας επαγγελματίας και το έφτιαξε. Σταμάτησε την διαρροή, συμπλήρωσε υγρά, και όλα καλά.
Το ψυγείο είναι 20+ ετών (νομίζω 23), και εφόσον ένα σημείο στο όλο κύκλωμα "άνοιξε" μετά από 20 χρόνια, δεν είναι πιθανό να "ανοίξει" και κάπου αλλού? Αφού όλο το κύκλωμα έχει 20+ χρόνια στην πλάτη του...

Κυριακίδης
21-08-24, 19:03
Το μήνυμα #33 κράτα το ως πιθανότητα (για διαρροή και έλλειψη υγρών ) , ή άλλη πιθανότητα είναι με το μέρος του Tipos ότι πάσχει από πλακέτα ισχύος οδήγησης του συμπιεστή , που θα έχει τα ίδια συμπτώματα , αλλά εγώ επέλεξα την πιθανότητα έλλειψης υγρών από διάφορα χαρακτηριστικά που αναφέρεις π.χ. στο 1ο ποστ αναφέρεις ότι αυτή η κακή απόδοση γίνεται "σιγά σιγά " (κάτι που ισχύει για πιθανότητα διαρροής και έλλειψης υγρών όπου χάνει κάποια γραμμάρια ανά έτος ) , ενώ το "σιγά σιγά " της κακής απόδοσης δεν ταιριάζει τόσο να είναι από πλευράς πλακέτας ισχύος .

Το κακό είναι πως "ακούει " ο κάθε ένας να δουλεύει ο συμπιεστής (άλλοι λένε δουλεύει "μια χαρά " ) ενώ τους μπερδεύει το άκουσμα των ανεμιστήρων και κακώς τα αναφέρουν αυτά .
Την απάντηση για την πλευρά του Tipos την πήρες στο #18 (μέτρησες ? μάλλον όχι )

tipos
21-08-24, 20:46
Θα μπορούσε να συμβαίνει αυτό που λέει ο φίλος Πέτρος αν το μοτέρ δουλεύει χωρίς παύσεις λόγω ότι δεν θα μπορεί να αποδώσει.
Στην περίπτωση σου το μοτέρ λες ότι σταματά χωρίς να έχει την απαιτούμενη ψύξη. Οπότε λογικά το πρόβλημα είναι ηλεκτρικό

klik
21-08-24, 20:54
Το μοτερ ειναι 230V. Αρα αν τροφοδοτηθεί απ ευθειας χωρις πλακετα μπορει να δοκιμαστει αν αποδίδει.

tipos
21-08-24, 20:58
Το μοτερ ειναι 230V. Αρα αν τροφοδοτηθεί απ ευθειας χωρις πλακετα μπορει να δοκιμαστει αν αποδίδει.

Θα συμφωνήσω μαζί σου απλά θα πρέπει να λειτουργούν και οι ανεμιστήρες του ψυγείου
Για να γίνει πρέπει να βγει το μαύρο καλώδιο από το θερμικό και να μονωθει. Μετά χρειάζεται μια γέφυρα από το L στο θερμικό.
Με αυτό τον τρόπο το ψυγείο θα δουλεύει χωρίς παύσεις και θα αποδώσει την μέγιστη θερμοκρασία.

Κυριακίδης
21-08-24, 21:04
Θα μπορούσε να συμβαίνει αυτό που λέει ο φίλος Πέτρος αν το μοτέρ δουλεύει χωρίς παύσεις λόγω ότι δεν θα μπορεί να αποδώσει.
Στην περίπτωση σου το μοτέρ λες ότι σταματά χωρίς να έχει την απαιτούμενη ψύξη. Οπότε λογικά το πρόβλημα είναι ηλεκτρικό
Ναι αλλά ενδιάμεσα είχε κατεστραμμένο ρελέ , και σταματούσε πιθανά και από το θερμικό .

Δηλαδή το άφησε πολύ καιρό να λειτουργεί χωρίς να έχει καλή απόδοση από έλλειψη υγρών , και αυτό κατέστρεψε το ρελέ , δεν μπορούσε να ακολουθήσει την σωστή διαδικασία από την εκκίνηση στην κανονική λειτουργία και προστάτευε το θερμικό . Με το βγάλε και βάλε από πρίζα , εκ περιτροπής απέτρεπε το θερμικό , και γιαυτό αμέσως μετά το έβλεπε να ξαναπαίρνει γρήγορα μπροστά .

tipos
21-08-24, 21:18
Ναι αλλά ενδιάμεσα είχε κατεστραμμένο ρελέ , και σταματούσε πιθανά και από το θερμικό .

Δηλαδή το άφησε πολύ καιρό να λειτουργεί χωρίς να έχει καλή απόδοση από έλλειψη υγρών , και αυτό κατέστρεψε το ρελέ , δεν μπορούσε να ακολουθήσει την σωστή διαδικασία από την εκκίνηση στην κανονική λειτουργία και προστάτευε το θερμικό . Με το βγάλε και βάλε από πρίζα , εκ περιτροπής απέτρεπε το θερμικό , και γιαυτό αμέσως μετά το έβλεπε να ξαναπαίρνει γρήγορα μπροστά .

Το ρελέ είναι απλά μελανιασμενο, αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι χαλασμένο.
Ο φίλος δεν είναι σίγουρος αν μαζί με το μοτέρ σταματάει και ο ανεμιστήρας. Όταν το ρελέ έχει πρόβλημα ο ανεμιστήρας συνεχίζει να λειτουργεί οπότε δεν μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι φταίει το ρελέ.
Ο φίλος αναφέρει ότι το ψυγείο φτάνει στην επιθυμητή θερμοκρασία γι'αυτό και έχω αμφιβολία για την διαρροή υγρών

Κυριακίδης
21-08-24, 21:37
Ο φίλος αναφέρει ότι το ψυγείο φτάνει στην επιθυμητή θερμοκρασία γι'αυτό και έχω αμφιβολία για την διαρροή υγρών
Από τις 3 το μεσημέρι μέχρι τις 10 το βράδυ ? βλέπε πίνακα στο #32
Και τα 2 μπορεί να ισχύουν είτε έλλειψη υγρών είτε κακή τροφοδοσία του συμπιεστή.

Αν δεν ήταν no frost και συμβατικό , σε έλλειψη υγρών μπορεί να έβλεπες την συντήρηση θερμή , αλλά λόγω μη παύσης του μοτέρ έβλεπες την κατάψυξη "καλή" .

Το χτύπημα που λέει ότι έδωσε στον ανεμιστήρα και δούλεψε , πιθανά το χτύπημα μεταφέρθηκε στο ρελέ και που όντως ήταν ελαττωματικό .

tipos
21-08-24, 21:47
Από τις 3 το μεσημέρι μέχρι τις 10 το βράδυ ? βλέπε πίνακα στο #32
Και τα 2 μπορεί να ισχύουν είτε έλλειψη υγρών είτε κακή τροφοδοσία του συμπιεστή.

Αν δεν ήταν no frost και συμβατικό , σε έλλειψη υγρών μπορεί να έβλεπες την συντήρηση θερμή , αλλά λόγω μη παύσης του μοτέρ έβλεπες την κατάψυξη "καλή" .

Ναι θα μπορούσε να συμβαίνει και αυτό.
Αυτό που με απασχολεί είναι το αν το μοτέρ σταματάει από τροφοδοσία ή από θερμικό. Αυτό δεν έχει διευκρινιστεί ακόμα.
Η καλύτερη λύση για να φύγει η υπόνοια πιστεύω είναι η απευθείας τροφοδοσία του μοτέρ όπως αναφέρθηκε και πριν.

stafidas
21-08-24, 21:57
- με το καινούριο ρελέ δεν διορθώθηκε το πρόβλημα, οπότε θεωρώ εύλογο συμπερασμα ότι δεν ήταν χαλασμένο το προηγούμενο ρελέ.
- ο ανεμιστήρας και συμπιεστής δουλεύουν ανεξάρτητα. Δεν σταματάνε (αναγκαστικά) μαζί. Εχω πετύχει το ανεμιστηράκι να λειτουργεί ενώ ο συμπιεστής όχι.
- Αυτό με το χτύπημα στον ανεμιστήρα έγινε μία φορά μόνο. Οσες φορές κι αν το ξαναπροσπάθησα δεν λειτουργησε. Θεωρώ ότι ήταν απλά θεμα σύμπτωσης και timing.
- το ψυγείο έφτασε 2 φορές στην επιθυμητή θερμοκρασία (-18 ). Την μία φορά το βρήκα έτσι το πρωί, και την άλλη φορά έφτασε τους -18 μετά από την απόψυξη (ξεκούραση). Γενικότερα λειτουργεί από -11 έως -4. Εχω παρατηρήσει ότι όταν ανοίξω την πόρτα της κατάψυξης (για 2-3 δευτερόλεπτα), η θερμοκρασία από -11 θα πάει στους -5 ή -4 και μετά για να ξαναπάει στους -11 θέλει αρκετό χρόνο.

Η αίσθηση που έχω είναι ότι ο συμπιεστής ώρες ώρες υπολειτουργεί (κρίνοντας από τον μειωμένο θόρυβο που κάνει). Αυτό θα μπορούσε να είναι θέμα τροφοδοσίας (πλακετας) ή ακόμα και θέμα του ίδιου του κομπρεσερ. Δεν αποκλείω και την περίπτωση να εχει χάσει υγρά πάντως.

Θα κοιτάξω να πάρω μερικές μετρήσεις στην τάση του κομπρεσερ (όταν λειτουργεί καλά, και όταν όχι) για να δούμε τιμές, και επανερχομαι.


edit:
να συμπληρωσω το εξής... Σε γενικές γραμμές το μοτερ λειτουργεί συνεχως (προσπαθεί να πιάσει θερμοκρασία αλλά είναι στους -11).
Κάποιες φορές όμως σταματάει (και εδώ ήταν η αρχική μου σκέψη για την μονάδα εκκίνησης). Παρατήρησα όμως ότι τις φορές που σταματάει βγάζει νερά στο λεκανάκι στράγγισης.
Αυτό που σκέφτομαι (δεν ξέρω αν όντως ισχύει), είναι ότι το ψυγείο θεωρεί ότι πρέπει να ενεργοποιήσει την αντίσταση για να λιωσει τον πάγο, οπότε σταματαει το μοτερ για να μην ψύχει (δεν θα είχε νόημα από την μία να ζεσταίνει την αντίσταση και από την άλλη να συνεχίζει να ψύχει). Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα, το μοτερ ξεκινάει πάλι.

Κυριακίδης
21-08-24, 23:00
Η αίσθηση που έχω είναι ότι ο συμπιεστής ώρες ώρες υπολειτουργεί (κρίνοντας από τον μειωμένο θόρυβο που κάνει)

υπάρχουν και στιγμές που ο θόρυβος δεν είναι μειωμένος ?


Εχω παρατηρήσει ότι όταν ανοίξω την πόρτα της κατάψυξης (για 2-3 δευτερόλεπτα), η θερμοκρασία από -11 θα πάει στους -5 ή -4 και μετά για να ξαναπάει στους -11 θέλει αρκετό χρόνο.
Μην τα κοιτάς αυτά , ούτε και γιατί παγώνει εξωτερικά η σωλήνα .
Για το άνοιγμα της πόρτας είναι λογικό να πέφτει ραγδαία η θερμοκρασία , και οι -11 που αναφέρεις παραπάνω θα επανέλθουν όχι από την "δύναμη" του συμπιεστή , αλλά από την θερμοκρασία των τοιχωμάτων (ή των προϊόντων αν υπάρχουν τοποθετημένα )

Για την εξωτερική σωλήνα που παγώνει , μπορεί να συμβεί ακόμη και σε άριστης κατάστασης ψυγεία , αλλά που για κάποιον λόγο δεν κάνει παύσεις ποτέ το μοτέρ , π.χ. χαλασμένος θερμοστάτης

tipos
21-08-24, 23:30
Μια σκέψη ακόμα.
Ο σωλήνας παγώνει όταν.
1- ασταμάτητη λειτουργία του μοτέρ, πράγμα που εδώ δεν συμβαίνει.
2- όταν μετά από επισκευή βάλουμε πολλά υγρά, πράγμα που εδώ δεν συμβαίνει.
3- όταν δεν λειτουργεί ο εσωτερικός ανεμιστήρας. Μήπως τελικά ο εσωτερικός ανεμιστήρας υπολειτουργεί; Πιθανές αιτίες είναι φθορά στους διακόπτες πόρτας , πεσμένες πόρτες που δεν πιέζουν σωστά τους διακόπτες, φθορά στον ανεμιστήρα κατάψυξης με αποτέλεσμα να μην στροφαρει καλά οπότε αργεί να αποδώσει το ψυγείο.
Αυτό μπορεί να δικαιολογήσει και τον μειωμένο ήχο του ψυγείου.
Κάνε και ένα έλεγχο στα παραπάνω.
Επίσης το πάγωμα της σωλήνας σημαίνει ότι η διαρροή έρχεται σε δεύτερη σκέψη γιατί αν υπάρχει διαρροή τότε η σωλήνα δεν θα πάγωνε

stafidas
22-08-24, 20:54
Ήρθε ένας τεχνικός και το είδε. Έκανε διάφορους ελέγχους και τελικά κατέληξε ότι το πρόβλημα είναι στο μοτερ το ίδιο.
23 χρόνια λειτουργίας, έχασε την δύναμη του.
Η επισκευή από ότι μου είπε κοστίζει περίπου στα 250¤ (μοτερ + φίλτρο + φρέον + εργασία)
Δεδομένου ότι μιλάμε για ένα ψυγείο 23 ετών, δεν αξίζει να δώσω 250¤ και σε 2-3-5 μήνες να μου βγάλει νέα βλάβη.
Οπότε... περιμένω το "αλλάζω συσκευή 2" και δρομολογώ για καινούριο

Ευχαριστώ πολύ όλους για όλη τη βοήθεια :)

Κυριακίδης
22-08-24, 22:54
Αν θυμάσαι , π.χ. την περασμένη άνοιξη πως ήταν η κατάσταση έκανε παύσεις και εκκινήσεις ? και πόσο συχνά?

stafidas
22-08-24, 23:09
Δεν είχα δώσει ποτέ σημασία παλαιότερα σε αυτό Πέτρο. Μόνο τώρα που το ανέφερες εσύ σε προηγούμενο ποστ ξεκινησα να το παρακολουθώ.

Κυριακίδης
23-08-24, 01:32
ξεκινησα να το παρακολουθώ.
Παίξε την περίπτωση μετρητή κατανάλωσης αν οι προτάσεις του Κλικ και Tipos σου φάνηκαν δύσκολες
https://www.youtube.com/watch?v=huhL1lesWl0
Απλά πρέπει να συνυπολογίζεις και την κατανάλωση ανεμιστήρων ή φωτισμού όταν ανοίγεις και κλείνεις πόρτες . Μπας και ψαρέψεις κανένα λαβράκι