Επιστροφή στο Forum : [Άλλη] Ariston Margherita ΑΙ848 δεν γυρνάει το μοτ'ερ
Καλησπέρα σε όλους.
Έχω ένα Ariston Margherita ΑΙ848 που δεν γυρνάει το μοτέρ (όλα τα άλλα, π.χ η αντλία, φαίνεται να δουλεύουν).
Υποπτευόμουνα τον πυκνωτή του μοτέρ, το άνοιξα και δεν...βρήκα πυκνωτή!
Μάλλον λάθος κάνω, δεν πρέπει να έχει πυκνωτή γιατί είναι με καρβουνάκια.
Βρήκα μόνο έναν αντιπαρασιτικό, που είναι πυκνωτής + δίοδοι + κάτι άλλα.
Τα καρβουνάκια φαίνεται να πατάνε στο ρότορα (οπότε υποθέτω είναι οκ).
Αν είχε πρόβλημα στο ασφαλιστικό της πόρτας η αντλία νερού δεν θα λειτουργούσε, σωστά;
Τι λέτε να κοιτάξω; Καμιά ιδέα;
Σας ευχαριστώ.
ριξε μια ματια στην πλακετα του μοτερ.... παραδειγμα
http://www.eaparts.gr/part.aspx?partid=31880#prettyPhoto
Κοίταξα και την πλακέτα του μοτέρ, όλα φαίνονται οκ.
Όταν λέω όλα εννοώ αυτά που μπόρεσα να εξετάσω:
το triac, τα 4 τρανζίστορ, μία δίοδο.
Αντιστάσεις φαίνονται οκ, δεν φαίνεται καμιά καμένη οπότε δεν μπήκα στον κόπο.
Οι ηλεκτρολυτικοί φαίνονται οκ αν και σκέφομαι να τους αλλάξω όλους, γιατί ηλεκτρολυτικοί είναι αυτοί, νομίζω 5 έχει.
Το ολοκληρωμένο δεν μπορώ να το εξετάσω.
Το μοτερ ποσα καλωδια εχει?
Νομίζω 6. (ή τα δύο είναι το κόκκινο που πάει σε υποδοχές στη φύσα, οπότε 5? ).
Θα το κοιτάξω αύριο και θα μετρήσω και αντιστάσεις να σας πω.
5 δεν μπορει να ειναι σε μοτερ με καρβουνακια,λογικα ειναι 6.Τα 2 ειναι καρβουνακια,τα αλλα 2 ειναι ταχογενητρια και τα αλλα 2 ειναι ο στατης.Μετρα αν εχεις ζευγαρια ωμικα.Σε καποια μοντελα μεσα στο στατη εχει θερμικη ασφαλεια η οποια μπορει να εχει διακοπη,αν εχει διακοπη τοτε στο μετρημα με το πολυμετρο αντι για 3 ζευγαρια θα εχεις μονο 2
(το μοτέρ το αποσύνδεσα τελείως από την καλωδιοταινία και το έχω εκτός πλυντηρίου)
Το μοτέρ είναι το:
C.Ε.SET.
Castell' Alfero (AT)-Italy
Motore Universale
MCA 38/64 148/AD
12800 n^2 -1,5A -350W
220/240V - 50Hz - CI. B-F
Protteto termicamente
Άρα έχει θερμική προστασία.
Τελικά έχει 8 καλώδια.
Από πάνω προς τα κάτω, 4 ζεύγη:
Κόκκινο - κόκκινο. (αυτά τα δύο πάνε στο ταχόμετρο)
Μπλε - Καφέ.(αυτά τα δύο πάνε στα καρβουνάκια)
Μαύρο - Γκρι.
Ασπρο - Άσπρο.
Στις μετρήσεις τα πήγαμε χάλια:
Κόκκινο - προς Κόκκινο, 48Ωμ.
Κόκκινο - όλα τα υπόλοιπα, άπειρο (άπειρη αντίσταση).
Καφέ - προς όλα, άπειρο.
Μπλε - προς όλα, άπειρο.
Μαύρο - Γκρι 1,5Ωμ.
Μαύρο - όλα τα υπόλοιπα, άπειρο.
Γκρι - προς όλα (εκτός Μαύρου), άπειρο.
Άσπρο - προς Άσπρο, 0Ωμ.
Δεν θα 'πρεπε να βλέπω 1 ως 5Ωμ στο Καφέ - Μπλε (τουλάχιστον);
Ακόμα κι αν είναι καμμένο το θερμικό;
Τι λέτε; Είναι καμμένο;
Σώζεται;
Τα 2 ασπρα ειναι η ασφαλεια,συμφωνα με τις μετρησεις σου ειναι ενταξη.Το μαυρο-γκρι ειναι στατης και ειναι ενταξη.Στα μπλε-καφε δεν πηρες μετρηση αλλα αν τα καρβουνακια εχουν ψωμι τοτε και αυτα ειναι ενταξη.48ohm για ταχογενητρια μαλλον ειναι καλα.Καλο θα ειναι αν μπορεις να δωσεις ρευμα στο μοτερ για να ειμαστε σιγουροι οτι ειναι καλο.Γνωριζεις πως γινεται?Ειναι καπως επικινδινο για καποιον που δεν το εχει ξανακανει,γιαυτο αν δεν εισαι σηγουρος μην το δοκιμασεις.
Ενα αλλο που μπορεις να δεις ειναι αν εχουν συνεχεια τα καλωδια απο τη φυσα του μοτερ μεχρι την πλακετα
Έχω βρει διάφορες συνδεσμολογίες στο ίντερνετ που δείχνουν πώς γίνεται, αν δεν σου κάνει κόπο ανέφερε κι εσύ για να διασταυρώσω.
Με 12 βολτη μπαταρία δεν μπορώ να το δοκιμάσω;
Εδώ http://www.4mcculloch.co.uk/images/mediator/553/599728903.pdf
έχει σχετικές (με το μοτέρ) πληροφορίες, εγώ είμαι στην περίπτωση της σελίδας 4;
1.3 Universal motors (with 7-terminal connection box);
(το δικό μου έχει 8, αλλά είναι universal...μπέρδεμα...)
Συμφωνα με τα χρωματα και οπως τα περιγραφεις θα κανεις μια γεφυρα μαυρο με καφε και θα δωσεις 220v στο μπλε -γκρι.Ουσιαστηκα δηλαδη γεφηρωνεις το ενα καρβουνακι με το ενα ακρο του στατη και δινεις ρευμα στο αλλο ακρο του στατη και στο καρβουνακι που δεν εχεις γεφυρωσει.ΠΡΟΣΟΧΗ ΤΟ ΜΟΤΕΡ ΘΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΑΠΟΤΟΜΑ ΚΑΙ ΘΑ ΤΡΑΝΤΑΧΤΕΙ ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΤΑΚΗΝΗΘΕΙ,ρευμα δεν θα δωσεις για πολυ ωρα ,10sec ειναι αρκετα.Αν βγαζει πολλες σπιθες στα καρβουνα η εχει ανωμαλη λειτουργεια με ασταθεια στις στροφες τοτε εχεις προβλημα.
Σάκη σ' ευχαριστώ πολύ για τις πληροφορίες.
Με 12 βολτη μπαταρία δεν μπορώ να το δοκιμάσω;
To δοκίμασα το μοτέρ οπως πρότεινε ο Σάκης, δουλεύει κανονικά!
Το έβαλα πάνω το πλυντήριο και πλέον το μοτέρ γυρνάει και το πλυντήριο μοιάζει να δουλεύει κανονικά!
Μέρι στιγμής τουλάχιστον.
Σας ευχαριστώ όλους για τη βοήθεια.
Τώρα αν με ρωτήσετε ποια ήταν η βλάβη, δεν έχω ιδέα :biggrin:.
andyferraristi
02-07-16, 12:28
Τώρα αν με ρωτήσετε ποια ήταν η βλάβη, δεν έχω ιδέα :biggrin:.
Δεν έχει σημασία. Η ουσία μετράει, και η ουσία είναι ότι λειτουργεί. Μπράβο σου που το έφτιαξες λοιπόν ... :001_tt2:
αν δεν βρκε την αιτια 99% θα το ξανακανει.
αν δεν βρκε την αιτια 99% θα το ξανακανει.
Ωχ, με κάνεις και ανησυχώ τώρα...
Εγώ υπέθεσα ότι ίσως να 'ταν κάποια επαφή μεταξύ καλωδίων που με όλη αυτή τη φασαρία κουνήθηκε κι ήρθε στη θέση της.
Δεν θα 'πρεπε να βλέπω 1 ως 5Ωμ στο Καφέ - Μπλε (τουλάχιστον);
Ακόμα κι αν είναι καμμένο το θερμικό;
Πιθανό να είχε φρακάρει κάποια από τις 2 ψήκτρες στην ψηκτροθήκη της και με το βγάλε βάλε κουνήθηκε
Το πιο πιθανό θα σου το ξανακάνει
Πιθανό να είχε φρακάρει κάποια από τις 2 ψήκτρες στην ψηκτροθήκη της και με το βγάλε βάλε κουνήθηκε
Το πιο πιθανό θα σου το ξανακάνει
Όταν το έβγαλα το μοτέρ απ' το πλυντήριο του αφαίρεσαι τη μία ψύκτρα για να τη δω σε μήκος.
Κοντή μου φάνηκε αλλά κάνει επαφή με το ρότορα οπότε σκέφτηκα μάλλον καλή θα 'ναι, προς το παρόν.
Όταν το δοκίμασα το μοτέρ, εκτός πλυντηρίου, χρειαζόταν μερικές φορές για να ξεκινήσει να γυρνάει, να το ξεκινάω με το χέρι.
Υπέθεσα ότι ήταν λόγω της μετακίνησης της ψύκτρας που 'χα αφαιρέσει για να δω, θα χρειαζόταν στρώσιμο.
Οπότε καταλήγω κι εγώ ότι ήταν θέμα ψυκτρών, άρα θα το ξαναεμφανίσει, οπότε πρέπει να ψάξω για ψύκτρες.
Αν βγαζει πολλες σπιθες στα καρβουνα η εχει ανωμαλη λειτουργεια με ασταθεια στις στροφες τοτε εχεις προβλημα.
Στο ένα από τα δύο καρβουνάκια είχε πολλές σπίθες αλλά υπέθεσα ότι ήταν επειδή το 'χα βγάλει για έλεγχο και το ξανάβαλα.
Αλλαγη.δεν ειναι ακριβα τα καρβουνακια.μαλλον το πρκβλημα σου ειναι απο εκει.
Στο ένα από τα δύο καρβουνάκια είχε πολλές σπίθες αλλά υπέθεσα ότι ήταν επειδή το 'χα βγάλει για έλεγχο και το ξανάβαλα.
Την ώρα που βγάζεις τις ψήκτρες για έλεγχο , αν υπήρχε πρόβλημα φρακαρίσματος ή πολύ κοντή (φαγωμένη) , η ψήκτρα που το σημείο της εφάπτεται με το ρότορα έχει θολή επιφάνεια .
Ενώ αυτή που ακουμπούσε καλά είναι γυαλιστερή στο ίδιο σημείο
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions Inc. All rights reserved.