PDA

Επιστροφή στο Forum : [Άλλη] Ψυγείο Ariston δίπορτο



achinic
11-01-15, 21:08
Καλησπέρα,

Έχω ενα ψυγειο ariston διπορτο με καταψύκτη κάτω. Έχει ένα μοτερ.

Ξαφνικα σταμάτησε να λειτουργει. Άλλαξα πλακέτα γιατι όλοι έλεγαν πως είναι πλακέτα.
Αγόρασα εγώ την ανταλλακτική πλακέτα δίνοντας 160€ και την τοποθέτησα χωρίς να λειτουργήσει.


Έαν δώσω ρέυμα απευθείας στο μοτέρ, λειτουργεί και ρίχνει τη θεμροκρασία μόνο στον καταψύκτη.

Το ανεμιστηράκι που βλέπετε στη φωτογραφία (γράφει air) και βρίσκεται στο πάνω μέρος της συντήρησης δεν το βλέπω να γυρνάει κάποιος είπε πάτα το κουμπί στη πόρτα γιατι συνήθως σταματάει όταν ανοίγουμε πόρτα και το πάτησα. Πάλι δεν λειτυοργεί.

Ερώτηση 1η : Όταν δίνω ρεύμα απευθείας στο μοτέρ, στη συντήρηση δεν ρίχνει θερμοκρασία επειδή δεν λειτουργεί το ανεμιστηράκι ? πώς το τσεκάρω ? να δώσω ρέυμα και στο ανεμιστηράκι απευθείας ?

Ερώτηση 2η αγόρασα έναν θερμοστάτη γενικής χρήησης όπως της φωτό. Αν ξεχάσουμε τελιώς τη πλακέτα.
Με αυτόν αν συνδέσω πάνω του το συμπιεστή + το ανεμιστηράκι της συντήρησης θα μπορώ να έχω τουλάχιστον τη συντήρηση σε λειτουργία ?

http://www.howtofixit.gr/forum/attachment.php?attachmentid=38998&stc=1http://www.howtofixit.gr/forum/attachment.php?attachmentid=38999&stc=1http://www.howtofixit.gr/forum/attachment.php?attachmentid=39000&stc=1http://www.howtofixit.gr/forum/attachment.php?attachmentid=39001&stc=1http://www.howtofixit.gr/forum/attachment.php?attachmentid=39002&stc=1

achinic
11-01-15, 21:10
Και ο θερμοστάτης που έχω αγοράσει για να απαλλαχθώ απο την πλακέτα.



http://www.howtofixit.gr/forum/attachment.php?attachmentid=39003&stc=1

Nikos Anagnostou
12-01-15, 09:52
Καλησπέρα,

Έχω ενα ψυγειο ariston διπορτο με καταψύκτη κάτω. Έχει ένα μοτερ.

Ξαφνικα σταμάτησε να λειτουργει. Άλλαξα πλακέτα γιατι όλοι έλεγαν πως είναι πλακέτα.
Αγόρασα εγώ την ανταλλακτική πλακέτα δίνοντας 160€ και την τοποθέτησα χωρίς να λειτουργήσει.


Έαν δώσω ρέυμα απευθείας στο μοτέρ, λειτουργεί και ρίχνει τη θεμροκρασία μόνο στον καταψύκτη.

Το ανεμιστηράκι που βλέπετε στη φωτογραφία (γράφει air) και βρίσκεται στο πάνω μέρος της συντήρησης δεν το βλέπω να γυρνάει κάποιος είπε πάτα το κουμπί στη πόρτα γιατι συνήθως σταματάει όταν ανοίγουμε πόρτα και το πάτησα. Πάλι δεν λειτυοργεί.

Ερώτηση 1η : Όταν δίνω ρεύμα απευθείας στο μοτέρ, στη συντήρηση δεν ρίχνει θερμοκρασία επειδή δεν λειτουργεί το ανεμιστηράκι ? πώς το τσεκάρω ? να δώσω ρέυμα και στο ανεμιστηράκι απευθείας ?

Ερώτηση 2η αγόρασα έναν θερμοστάτη γενικής χρήησης όπως της φωτό. Αν ξεχάσουμε τελιώς τη πλακέτα.
Με αυτόν αν συνδέσω πάνω του το συμπιεστή + το ανεμιστηράκι της συντήρησης θα μπορώ να έχω τουλάχιστον τη συντήρηση σε λειτουργία ?

http://www.howtofixit.gr/forum/attachment.php?attachmentid=38998&stc=1http://www.howtofixit.gr/forum/attachment.php?attachmentid=38999&stc=1http://www.howtofixit.gr/forum/attachment.php?attachmentid=39000&stc=1http://www.howtofixit.gr/forum/attachment.php?attachmentid=39001&stc=1http://www.howtofixit.gr/forum/attachment.php?attachmentid=39002&stc=1
Μην πειραξεις την βαλβιδα για κανενα λογο γιατι παιρνει ρευμα απο πλακετα μεσω ηλεκτρομαγνητικης και λυτουργει μια συντηρηση και μια καταψηξη δεν ειναι εκει το προβλημα σου ουτε και στο μοτερ αφου λειτουργει οπως περιγραφης,και ουτε και στην πλακετα αφου εβαλες καινουργια και παλλι δεν λειτουργει.Το ποιο πιθανο ειναι το προβλημα σου στους σεσνορες πιθανοτατα της συντηρησης εκει δωσε την προσοχη σου.Δες που κουμπωνει επανω στην φισα της πλακετας ξεκουμπωσε το και κανε μια ομομετριση να δεις εαν σου βγαζει καποια τιμη η οχι και τα ξαναλεμε.Και ουτε μπορεις με ενα θερμοστατη σκετο να κανεις δουλεια γιατι πρεπει να βγαλεις και την βαλβιδα απο πισω μερια και να κανεις πατεντες που δεν γινονται οι εταιριες δεν ειναι χαζες που τα φτιαχνουν ετσι ωστε εμεις να βαζουμε χερι,ψαξτο εκει και τα ξαναλεμε.

Κυριακίδης
12-01-15, 10:34
Μετά τις ιδιοφυΐες στα περί No Frost τι λέτε για αυτήν την πατέντα με την βαλβίδα? σας αρέσει ως κατασκευαστική ιδέα? (για πείτε γνώμες )
Λογικά έχουμε ένα ψυγείο με πολλά λίτρα χώρου . Που υπό παλιότερες συνθήκες θα τα βλέπαμε να λειτουργούν είτε με ένα μοτέρ αρκετής ιπποδύναμης (τουλάχιστον 1/5 του ίππου ) ή 2 μοτέρ ξεχωριστά .
Στην παρούσα περίπτωση έχουμε για τα ίδια λίτρα χώρου ένα μοτέρ 1/6 του ίππου .
Που αυτό το μοτέρ καλείται να "ξεσκίζεται" και να παλεύει να προλάβει όλους τους χώρους σε ψύξη με την "έξυπνη " ιδέα του διαμοιρασμού της βαλβίδας . Είναι λογικό αυτό? πως το βλέπετε?

nyannaco
12-01-15, 11:26
Που αυτό το μοτέρ καλείται να "ξεσκίζεται" και να παλεύει να προλάβει όλους τους χώρους σε ψύξη με την "έξυπνη " ιδέα του διαμοιρασμού της βαλβίδας . Είναι λογικό αυτό? πως το βλέπετε?Με μία λέξη; Κάτι από Μ ίσως; :biggrin:

achinic
12-01-15, 12:25
Με λίγο ψάξιμο στο Internet νομίζω πως έχει πλακέτα παρόμοια με του indesit. και όπως διαβάζω εδώ :

http://www.howtofixit.gr/forum/showthread.php?t=67404&p=556865&viewfull=1#post556865

θέλει ολόκληρη τελετή το ψυγείο για να ξαναδουλέψει. Ίσως δεν έκανα όλα αυτά τα βήματα και με το που το βάζω και βλέπω οτι αναβοσβήνουν τα ledakia μπροστά... νόμιζω οτι έχει γίνει πατάτα.

Κυριακίδης
12-01-15, 15:37
Κάνε τα ίδια όπως στο link παραπάνω μπας και δουλέψει έτσι , αλλά δώσε βάση και στο #3 μήνυμα (για σένσορες)

Nikos Anagnostou
12-01-15, 15:38
Με λίγο ψάξιμο στο Internet νομίζω πως έχει πλακέτα παρόμοια με του indesit. και όπως διαβάζω εδώ :

http://www.howtofixit.gr/forum/showthread.php?t=67404&p=556865&viewfull=1#post556865

θέλει ολόκληρη τελετή το ψυγείο για να ξαναδουλέψει. Ίσως δεν έκανα όλα αυτά τα βήματα και με το που το βάζω και βλέπω οτι αναβοσβήνουν τα ledakia μπροστά... νόμιζω οτι έχει γίνει πατάτα.
Στο ψυγειο indesit για να αναβοσβηνουν τα λεντ μετα απο καποια ωρα λειτουργιας ειναι καθαρα θεμα πλακετας,βγαζεις και μετρας τους πυκνωτες που εχεις(γιατι αυτοιι δινουν ρευμα στο μοτερ μεσω τριακ)και τους MKP ΠΟΥ εχει και παιζει μια χαρα,το εχω συναντηση σε siemens.

diony
12-01-15, 17:00
Που αυτό το μοτέρ καλείται να "ξεσκίζεται" και να παλεύει να προλάβει όλους τους χώρους σε ψύξη με την "έξυπνη " ιδέα του διαμοιρασμού της βαλβίδας . Είναι λογικό αυτό? πως το βλέπετε?

έχω ψυγείο με αυτή τη λειτουργία (βαλβίδα) , αλλά της SIEMENS από το 1997 ,περίπου 17 χρόνια ,δεν έχει παρουσιάσει το παραμικρό , το μόνο που μου κάνει το καλοκαίρι με τους καύσωνες ταλαιπωρείται , έτσι εδώ και 5-6 χρόνια του έβαλα ένα ανεμιστήρα που έχει η ίδια η εταιρία σε άλλα μοντέλα πίσω στη βάση , αγόρασα το γνήσιο περίπου 60 ευρώ με τη βάση του και
με ένα ON-OFF και τα καλοκαίρια ψύχω τον συμπιεστή (το σύνδεσα παράλληλα με το συμπιεστή)
Μου έκανε αρκετή βελτίωση από τότε
Πάντως και να χρειαστεί να ξαναπάρω ψυγείο , αν δε βρω με 2 μοτέρ , προτιμάω να πάρω ένα ίδιο παρά no frost (ποτέ δε με ενθουσίασαν)

achinic
15-01-15, 18:13
Καλησπέρα, Σήμερα ασχολήθηκα λίγο.

Όταν συνδέσω το ψυγείο δεν ξεκινάει ο συμπιεστής καθόλου. Αναβοσβήνουν τα τρια ledakia του μπροστά ακούω το μπιπ μπιπ και τιποτα. Ανοιγοκλεινω τις πόρτες και σταματάει το μπιπ μπιπ. Ο συμπιεστής δεν ξεκινάει.

Κάποιος έγραψε για το κλίξον.
Τελικά όταν έγραφα οτι λειτουργεί ο συμπιεστής δεν έδινα απευθειας ρεύμα στον συμπιεστή αλλά βραχυκύκλωνα το κλίξον.

Με το κλιξον λοιπον βραχυκυκλωμενο και την πλακέτα επάνω βάζω το ψυγειο στη πριζα.
και έχουμε :
Αναβοσβήνουν τα τρια ledakia του μπροστά ακούω το μπιπ μπιπ
Ανοιγοκλεινω τις πόρτες και σταματάει το μπιπ μπιπ.
Ο συμπιεστής ξεκινάει.
Ακουω κλακ κλακ απο την ηλεκτορμαγνητικη.
Ανοιγω την κατάψυξη και έχει αρχίσει να πέφτει η θερμοκρασία.
Μετά απο 1-2 λεπτά
Αναβοσβήνουν τα τρια ledakia του μπροστά ακούω το μπιπ μπιπ
Ανοιγοκλεινω τις πόρτες και σταματάει το μπιπ μπιπ.

Δεν βλέπω πτώση θερμοκρασίας στη συντήρηση αλλα δεν το άφησα στη πρίζα και για πολύ ώρα.


Μεχρι εκει... δεν δοκιμασα παραπανω....

achinic
15-01-15, 18:23
Και η πλακέτα του ψυγείου. Δεν έχω δοκιμάσει να αλλάξω τους πυκνωτές.

http://www.howtofixit.gr/forum/attachment.php?attachmentid=39032&stc=1

diony
15-01-15, 18:47
Καλησπέρα, Σήμερα ασχολήθηκα λίγο.

Όταν συνδέσω το ψυγείο δεν ξεκινάει ο συμπιεστής καθόλου. Αναβοσβήνουν τα τρια ledakia του μπροστά ακούω το μπιπ μπιπ και τιποτα. Ανοιγοκλεινω τις πόρτες και σταματάει το μπιπ μπιπ. Ο συμπιεστής δεν ξεκινάει.

Κάποιος έγραψε για το κλίξον.
Τελικά όταν έγραφα οτι λειτουργεί ο συμπιεστής δεν έδινα απευθειας ρεύμα στον συμπιεστή αλλά βραχυκύκλωνα το κλίξον.

Με το κλιξον λοιπον βραχυκυκλωμενο και την πλακέτα επάνω βάζω το ψυγειο στη πριζα.
και έχουμε :
Αναβοσβήνουν τα τρια ledakia του μπροστά ακούω το μπιπ μπιπ
Ανοιγοκλεινω τις πόρτες και σταματάει το μπιπ μπιπ.
Ο συμπιεστής ξεκινάει.
Ακουω κλακ κλακ απο την ηλεκτορμαγνητικη.
Ανοιγω την κατάψυξη και έχει αρχίσει να πέφτει η θερμοκρασία.
Μετά απο 1-2 λεπτά
Αναβοσβήνουν τα τρια ledakia του μπροστά ακούω το μπιπ μπιπ
Ανοιγοκλεινω τις πόρτες και σταματάει το μπιπ μπιπ.

Δεν βλέπω πτώση θερμοκρασίας στη συντήρηση αλλα δεν το άφησα στη πρίζα και για πολύ ώρα.


Μεχρι εκει... δεν δοκιμασα παραπανω....


Μην παραβιάζεις το κλίξον για πολλή ώρα , πιθανό να χρειαστείς αμπεροτσιμπίδα να παρακολουθήσεις τον κινητήρα και ΠΑΝΤΑ με το κλίξον (άλλο καινούριο)συνδεδεμένο κανονικά
Μπορεί να ζορίζεται ο κινητήρας και άνοιξε – κλείσε το κλίξον να χάλασε και αυτό

elektronio
15-01-15, 21:18
το κλιξον είναι (στα Ελληνικά) Θερμικό. Αυτό πρέπει να είναι βραχυκυκλωμένο (εσωτερικά) και να σου δείχνει με το πολύμετρο 0Ω σε νορμαλ θερμοκρασία. όταν θερμανθεί γιατί βρίσκεται σε επαφή με τον κινητήρα το διμεταλλικό ανοίγει και κόβει την λειτουργία του κινητήρα για να τον προστατέψει.
Εφόσον σε νορμάλ θερμοκρασία σου δείχνει άπειρη αντίσταση δηλαδή ανοιχτό έλασμα σημαίνει ότι χάλασε και δεν περνάει η τάση στον κινητήρα για να λειτουργήσει, το αλλάζεις και είσαι jet.

Μην παιδεύεσαι άσκοπα με την πλακέτα. όπως το περιγράφεις φαίνεται να είναι καλή. Άλλωστε είπες ότι είναι καινούρια.

Κυριακίδης
15-01-15, 21:30
Ναι αλλά στο 1ο πόστ έγραψε .

Έαν δώσω ρέυμα απευθείας στο μοτέρ, λειτουργεί και ρίχνει τη θεμροκρασία μόνο στον καταψύκτη.
Εννοούσε στο "απευθείας" (χωρίς την χρήση του κλίξον? μάλλον όχι ... εννοείται μαζί με το κλίξον όπως έχει ) .
Και για να λέει "ρίχνει την θερμοκρασία " (εννοείται το δούλεψε το μοτέρ για πολύ ώρα)
Ας μας επιβεβαιώσει ο νηματοθέτης λεπτομερέστερα αν εννοούσε το "απευθείας " χωρίς την χρήση του κλίξον.

achinic
16-01-15, 09:40
Ναι αλλά στο 1ο πόστ έγραψε .
Ας μας επιβεβαιώσει ο νηματοθέτης λεπτομερέστερα αν εννοούσε το "απευθείας " χωρίς την χρήση του κλίξον.


Εννοούσα απευθείας οτι βραχυκυκλώνω το κλιξον.

Το θέμα είναι γιατι όμως αρχίζει πάλι τα μπιπ μπιπ αφου έχω βραχυκυκλωμενο το κλιξον και βάζω το ψυγείο να δουλέψει ???


Τώρα σκέφτομαι να αλλάξω τον θερμοστάτη και στη συνέχεια να δώσω ρεύμα στο μοτερ με τη πλακέτα πάνω.
Δηλαδή να βρώ φάση και ουδέτερο και να συνδέσω στο μοτερ παραλληλα με πλακετα.

FILMAN
16-01-15, 12:06
το κλιξον είναι (στα Ελληνικά) Θερμικό. Αυτό πρέπει να είναι βραχυκυκλωμένο (εσωτερικά) και να σου δείχνει με το πολύμετρο 0Ω σε νορμαλ θερμοκρασία. όταν θερμανθεί γιατί βρίσκεται σε επαφή με τον κινητήρα το διμεταλλικό ανοίγει και κόβει την λειτουργία του κινητήρα για να τον προστατέψει.
Εφόσον σε νορμάλ θερμοκρασία σου δείχνει άπειρη αντίσταση δηλαδή ανοιχτό έλασμα σημαίνει ότι χάλασε και δεν περνάει η τάση στον κινητήρα για να λειτουργήσει, το αλλάζεις και είσαι jet.

Μια διόρθωση, το θερμικό δεν κόβει με βάση τη θερμοκρασία του κινητήρα, αλλά με βάση τη θερμοκρασία του εαυτού του (έχει μέσα αντίσταση η οποία ζεσταίνει το διμεταλλικό του έλασμα, από την οποία αντίσταση περνάει το ρεύμα του κινητήρα. Έτσι, αν από την αντίσταση περνάει για κάποιο χρόνο αυξημένο ρεύμα, το θερμικό ζεσταίνεται και κόβει. Το γεγονός ότι είναι κάτω από το καπάκι του κινητήρα έχει να κάνει με πρακτικούς λόγους και όχι για να διαβάζει θερμοκρασία. Άλλωστε γι αυτό το λόγο υπάρχουν διαφορετικά θερμικά για κινητήρες διαφορετικής ισχύος. Δεν κόβουν σε διαφορετικές θερμοκρασίες, απλώς περιέχουν διαφορετικές αντιστάσεις οι οποίες ζεσταίνονται το ίδιο με διαφορετικές τιμές ρεύματος).

Κυριακίδης
16-01-15, 12:38
Τώρα σκέφτομαι να αλλάξω τον θερμοστάτη και στη συνέχεια να δώσω ρεύμα στο μοτερ με τη πλακέτα πάνω. .
Ποιον θερμοστάτη (στο σχέδιο του ψυγείου σου σε φωτογραφίες παραπάνω δεν βλέπω "θερμοστάτη" αλλά μόνο 3 σένσορες) και έναν αισθητήρα περιβάλλοντος πάνω στην πλακέτα.


Το θέμα είναι γιατι όμως αρχίζει πάλι τα μπιπ μπιπ αφου έχω βραχυκυκλωμενο το κλιξον και βάζω το ψυγείο να δουλέψει ???
Γιατί το έφτιαξαν με την φιλοσοφία ότι αν η πλακέτα αντιληφθεί κάποια π.χ. δυσλειτουργία / διακοπή ρεύματος .. επειδή θεωρούν ότι σε αυτό το διάστημα μπορεί να έχουν "αλλοιωθεί τα τρόφιμα" σου επιβάλλουν να το γνωρίζεις (γιαυτό στην συνέχεια σου λένε άνοιξε / κλείσε τις πόρτες .. ένα είδος reset δηλαδή ) προτού να ξαναξεκινήσει μετά από 8 λεπτά ο συμπιεστής όπως αναφέρουν.