Σύνδεση

Επιστροφή στο Forum : [Whirlpool] Whirlpool ARC4198IX



axtenistos
11-02-24, 17:04
Καλησπέρα στην ομάδα, έχω πρόβλημα με το ψυγείο του τίτλου, συγκεκριμένα με την κατάψυξη. Έχει από το πρωί που δεν αποδίδει καθόλου. Το έβγαλα από την πρίζα για μερικές ώρες και από την ώρα που το ξανασυνδεσα ακούγεται συνέχεια ο ανεμιστήρας της κατάψυξης να δουλεύει, ο συμπιεστής ξεκινάει κάθε μερικά λεπτά και ακούγεται να λειτουργεί για 10-20 δευτερόλεπτα και σταματάει πάλι. Υπάρχει μια πολύ ελαφριά δροσιά σε συντήρηση και κατάψυξη και στο πάνελ της πόρτας αντί για θερμοκρασία κατάψυξης δείχνει 3 παύλες. Ο συμπιεστής είναι αρκετά ζεστός. Υπάρχει κάποια ιδέα τι μπορεί να φταίει;

Di*Ca_Electronic
12-02-24, 06:37
Φίλε Γιάννη,
ίσως βοηθηθείς από το σχηματικό που φαίνεται στη σελίδα 7 του Service Manual
που κατεβαίνει από την ιστοσελίδα : https://elektrotanya.com/whirlpool_arc4198ix_refrigerator_sm.pdf/download.html (https://elektrotanya.com/whirlpool_arc4198ix_refrigerator%20_sm.pdf/download.html) .
Έχω την εντύπωση ότι χρήζει κι ηλεκτρονικού ελέγχου η πλακέτα στο Front panel, αλλά και ψυκτικό έλεγχο το ψυγείο.

Φιλικά.
Δημήτρης Καρούσης

Κυριακίδης
12-02-24, 11:59
Τεστ του πυκνωτή λειτουργείας δίπλα στον συμπιεστή
https://www.eaparts.gr/models/modelitem?mid=18429
Και αν δεν , τεστ πλακέτα κεντρική
https://kokoris.gr/index.php?tsm=ARC%204198%20IX&brd=Whirlpool

Έχω την εντύπωση ότι χρήζει κι ηλεκτρονικού ελέγχου η πλακέτα στο Front panel, αλλά και ψυκτικό έλεγχο το ψυγείο.
Υποψία για ψυκτικό έλεγχο δεν έχουμε , διότι με 10-20 δευτερόλεπτα λειτουργίας του συμπιεστή δεν θα έχει απόδοση ακόμη και αν το ψυκτικό σύστημα είναι εντάξει .
Τεστ συμπιεστή
https://www.youtube.com/watch?v=5LvTdvyIFyg
https://www.youtube.com/watch?v=u3QMFXnEWjQ

axtenistos
12-02-24, 20:39
Σας ευχαριστώ και τους δύο για τις απαντήσεις, αύριο θα πάρω το πολύμετρο από ένα συνάδελφο και θα κάνω τις δοκιμές.
Να διορθώσω το αρχικό ποστ και να πω ότι η αίσθηση δροσιάς που πίστευα ότι είχε το ψυγείο ήταν λανθασμένη, δεν αποδίδει καθόλου ψύξη και ο συμπιεστής ζεματαγε, πιθανότατα από τις συνεχείς προσπάθειες εκκίνησης, οπότε το έχω βγάλει από την πρίζα μην έχουμε τίποτα χειρότερα.

Καθώς κοίταγα τα κλιπ που έστειλε ο φίλος Πέτρος, έβγαλε ένα βίντεο στο youtube με έναν τύπο που περιγράφει το ίδιο πρόβλημα με εμένα στο 4:40 περίπου:
https://youtu.be/ocOW2GYxdTE?si=EhTmvTJrxUl5msAe

Κυριακίδης
12-02-24, 22:30
Καθώς κοίταγα τα κλιπ που έστειλε ο φίλος Πέτρος, έβγαλε ένα βίντεο στο youtube με έναν τύπο που περιγράφει το ίδιο πρόβλημα με εμένα στο 4:40 περίπου:
https://youtu.be/ocOW2GYxdTE?si=EhTmvTJrxUl5msAe
Έπασχε από βοηθητικά εξαρτήματα δίπλα στον συμπιεστή , καρβουνιασμένες επαφές κτλ
Εσύ στο μέτρο των δυνατοτήτων σου εντόπισε τα απλά , πυκνωτής μοτέρ και εξαρτήματα δίπλα στο μοτέρ ότι είναι όλα οκ , και αν δεν, κολυμπάς σε πιο βαθιά νερά

axtenistos
13-02-24, 20:38
Η σύζυγος έφερε ψυκτικό για να το δει και η διάγνωση ήταν ότι έχει καεί το μοτέρ, κόστος 200€ για μοτέρ, φρέον και κάτι αλλά παρελκόμενα. Την ρώτησα αν έκανε κάποια μέτρηση στον συμπιεστή ή οτιδήποτε άλλο και μου είπε ότι απλά το έβαλε στην πρίζα, το γύρισε για να δει τον συμπιεστή και έβγαλε την απόφαση με οπτικό έλεγχο. Θα προσπαθήσω να βρω και άλλον τεχνικό αλλά θέλω να δοκιμάσω να κάνω τις μετρήσεις εγώ. Προσπάθησα να βγάλω το ρελέ εκκίνησης αλλά δεν τα κατάφερα, φοβάμαι να το ζορισω μην το σπάσω. Έχει κάποιο ειδικό τρόπο για να βγει;
49791
Δείχνει να βάλω ένα κατσαβίδι στην εσοχή αλλά εκεί δεν έχει κάποιο κλιπ να το κρατάει απλά είναι μια εσοχή και φοβάμαι πως αν το ζορισω θα σπάσει.
49792
Δεν ξέρω αν βοηθάνε οι φωτογραφίες.

Κυριακίδης
13-02-24, 21:22
θα βάλεις το κατσαβίδι μέσα στην εγκοπή και όχι πάνω από το κουτί , μπαίνοντας βαθιά το κατσαβίδι τελικά σπρώχνει κάποιο εσωτερικό δόντι και ελευθερώνεται το επάνω μέρος
https://www.youtube.com/watch?v=mcLHk1xYCrs

axtenistos
13-02-24, 22:13
θα βάλεις το κατσαβίδι μέσα στην εγκοπή και όχι πάνω από το κουτί , μπαίνοντας βαθιά το κατσαβίδι τελικά σπρώχνει κάποιο εσωτερικό δόντι και ελευθερώνεται το επάνω μέρος
https://www.youtube.com/watch?v=mcLHk1xYCrs

Το είδα αυτό το βίντεο νωρίτερα αλλά οτι κατσαβίδι έχω δοκιμάσει δεν κουνιέται καθόλου το κάλυμμα. Θα δοκιμάσω πάλι άυριο.
Εβγαλα το κουτί της πλακέτας για να ανοίξει λίγο ο χώρος στο σημείο και έριξα μια ματιά στην πλακέτα, είδα έναν πυκνωτή ελαφρά φουσκωμένο, δεν ξέρω κατά πόσο επηρεάζει αυτό.
49793
49794

nyannaco
13-02-24, 22:31
Δεν είναι ελαφρά φουσκωμένος, γκαστρωμένος προς ετοιμόγεννος είναι! Άλλαξέ τον πριν κάνεις ο,τιδήποτε άλλο, αν είσαι τυχερός όλο σου το πρόβλημα είναι αυτό.
Σίγουρο δεν είναι, είναι όμως εύκολο και φτηνό, οπότε ξεκινάς από εκεί.

FILMAN
14-02-24, 10:59
Ο πυκνωτής αυτός θέλει σίγουρα άλλαγμα. Επειδή φαίνεται να είναι στο τμήμα του (παλμο)τροφοδοτικού μάλλον πρέπει να μπει κάποιος σοβαρός πυκνωτής με χαμηλή ESR υψηλό ripple current και long life.

axtenistos
14-02-24, 19:21
Ο φουσκωμένος πυκνωτής της πλακέτας αλλάχθηκε αλλά δυστυχώς δεν ήταν αυτός το πρόβλημα. Κατάφερα και έβγαλα το κάλυμμα του ρελέ και προχώρησα σε μετρήσεις. Το θερμικό προστασίας είναι οκ, ο πυκνωτής επίσης, το μόνο που δεν βγάζει μέτρηση είναι το ρελέ εκκίνησης. Μέτρησα και το μοτέρ στις 3 ακίδες και είναι μια χαρά. Οπότε αύριο θα ψάξω για το ρελέ και να σας πω την αλήθεια σκέφτομαι να τα αλλάξω όλα (ρελέ, πυκνωτή, θερμικό) λόγω παλαιότητας, είναι μοντέλο 2007 το ψυγείο.
49795
49796
49797 49798. 49799

p270
14-02-24, 19:26
Νομιζω οτι και ο c13 ειναι φουσκωμενος ,μηπως να τους αλλαζες ολους καλυτερα

axtenistos
14-02-24, 19:34
Νομιζω οτι και ο c13 ειναι φουσκωμενος ,μηπως να τους αλλαζες ολους καλυτερα

Ποιός είναι ο C13 ?

Ακυρο, λες για την πλακέτα. Δεν είναι φουσκωμένος. Ολοι οι υπόλοιποι δείχνουν οκ.

p270
14-02-24, 19:45
Ποιός είναι ο C13 ?

Ακυρο, λες για την πλακέτα. Δεν είναι φουσκωμένος. Ολοι οι υπόλοιποι δείχνουν οκ.

δειχνουν αλλα δεν ξερεις αν ειναι οκ ,μονο αν τιυς μετρησεις με οργανο μπορεις να δεις αν ειναι οκ

axtenistos
14-02-24, 20:36
Έχεις δίκιο σε αυτό. Δεν ρώτησα τον ηλεκτρονικό που μου άλλαξε τον πυκνωτή εάν μέτρησε τους υπόλοιπους.

Di*Ca_Electronic
14-02-24, 21:34
Φίλε Γιάννη,
εφόσον γράφεις ότι στο παραπάνω post #15 ότι έδωσες σ΄ Ηλεκτρονικό να σου αντικαταστήσει
τον φουσκωμένο πυκνωτή, πήγαινε και πάλι τη πλακέτα και ρώτησέ τον αν έλεγξε όλους τους
ηλεκτρολυτικούς πυκνωτές (και τους εννέα) πέραν του φουσκωμένου που άλλαξε, με καπασιτόμετρο κι
ESR meter και παρατήρησε ότι έχουν τιμές αντίστοιχες μ΄ εκείνες που αναγράφονται στο σώμα τους,
όπως κι αν έχουν χαμηλή εσωτ. αντίσταση (ESR).
Σε κάθε περίπτωση είναι αρκετά φθηνοί, και δεν υπάρχει λόγος να παραμένουν στη πλακέτα έστω κι
αν παρουσιάζουν μικρές χωρητικές διαφορές από την αναγραφόμενη στο σώμα τους τιμή.
Ρώτησε επίσης αν έχει ελεγχθεί ωμομετρικά η πράσινη αντίσταση που βρίσκεται στην είσοδο του
εναλλασσομένου ρεύματος (10Ω / 5W;).
Ακόμα ρώτησε αν ελέγχθηκαν αφού αποκολλήθηκαν τα δύο relays (μαύρο και κεραμιδί), όχι μόνο ωμικά
η συνέχεια των πηνίων τους, αλλά εφαρμόζοντας συνεχή τάση 24V παρατηρήθηκε αν κλείνουν οι επαφές
τους (ακουστικά ακούγεται κάποιο «τακ»), καθόσον υπάρχει περίπτωση να μην λειτουργεί τ΄ ένα ή και
τα δύο και να χρήζει(ουν) αντικατάστασης.
Τ΄ IC : U11 (4 + 3 pins) καλό είναι ν΄ αντικατασταθεί προληπτικά με ταυτόσημου τύπου.
Αυτά όσον αφορά τη πλακέτα που το πλέον πιθανόν είναι να σου δημιουργεί τ΄ όλον πρόβλημα κι
όχι το θερμικό και το relay εκκίνησης που αναφέρεις, χωρίς βέβαια αυτό ν΄ αποκλείει την υπαιτιότητά
τους 100%.
Ο πυκνωτής 5 μF / 400V π.χ. που γράφεις ότι είναι «μία χαρά» πρέπει ν΄ ελεγχθεί με καπασιτόμετρο
ότι η τιμή της χωρητικότητάς του είναι ταυτόσημη με την αναγραφόμενη στο σώμα του κι αν όχι ν΄
αντικατασταθεί.
Το relay εκκίνησης για ν΄ ελεγχθεί χρειάζεται ν΄ εφαρμοστεί σε δύο άκρα του εναλλασσόμενη τάση 220V
(δεν γνωρίζω σε ποια άκρα – πιθανόν σ΄ εκείνα που φέρουν ενδείξεις β€œN” , β€œL” – δεν υπάρχει σχηματικό
στο Διαδίκτυο), οπότε αν χρειαστεί να τ΄ αντικαταστήσεις ν΄ αγοράσεις ταυτόσημου τύπου και να συνδεθεί
όπως ακριβώς ήταν συνδεδεμένο το παλαιό.

Καλό επίσης είναι να καθαρίσεις τη σωλήνα που πηγαίνει στο συμπιεστή του ψυγείου σου γιατί παρατηρώ
από τη 2η photo που ανέβασες ότι είναι σε κακά χάλια.

Φιλικά.
Δημήτρης Καρούσης

Κυριακίδης
14-02-24, 22:01
το μόνο που δεν βγάζει μέτρηση είναι το ρελέ εκκίνησης.
Τίποτα ? καπουτ?
Ptc ρελέ είναι (κάθε τύπος μπαίνει σε διαφορετικής ιπποδύναμης συμπιεστή με τα ανάλογα Ohm ptc )
https://www.youtube.com/watch?v=nx7l9kY2_bU
https://www.youtube.com/watch?v=6T1VK3nz-Sc&t=91s
https://www.youtube.com/watch?v=xmI5zt1y8As
49800
Μεταδόθηκαν προβλήματα και στην πλακέτα

FILMAN
15-02-24, 10:52
Τα ρελέ εκκινήσεως δεν δέχονται 230V σε οποιαδήποτε άκρα τους για να δουλέψουν... Ή έχουν ένα πηνίο πολύ χαμηλής αντίστασης (μπαίνει σε σειρά με τον συμπιεστή) και μια επαφή, ή ένα PTC επίσης χαμηλής αντίστασης. Αν είναι να τους δώσετε κάπου 230V, καλύτερα βραχυκυκλώστε τη φάση και τον ουδέτερο στην πρίζα σας!

Η αντικατάσταση εξαρτημάτων που είναι καλά (για ψυχολογικούς λόγους; ) το μόνο που δεν κάνει είναι να οδηγεί σε βελτίωση της συμπεριφοράς της συσκευής παρά μόνο σε άχρηστη ταλαιπωρία, αυξημένο κόστος, και κίνδυνο πρόκλησης κι άλλων βλαβών εκεί που δεν υπήρχαν. Οι συσκευές δεν ενδιαφέρονται για την ψυχολογία σας.

Di*Ca_Electronic
15-02-24, 17:55
Το συγκεκριμένο relay έχει μία συγκεκριμένη συνδ/γία με το συμπιεστή για να δοκιμαστεί
μ΄ εναλλασσόμενο ρεύμα τάσης 220V, εφόσον λειτουργεί ως PTC (Positive Temperature Coefficient),
οπότε από λάθος ανεγράφη και τοιουτοτρόπως παρανοήθηκε ότι θ΄ ελεγχόταν μόνο.

Όσον αφορά τ΄ IC που αναγράφω ότι αλλάζεται προληπτικά, ναι αυτό πρέπει να γίνεται γιατί πρόκειται
για ταλαιπωρημένο ολοκληρωμένο σ΄ υψηλής τιμής τάση λειτουργούν, οπότε αν δεν έχει τη δεδομένη
στιγμή μέτρησής του πρόβλημα, πολύ σύντομα θ΄ αποκτήσει.

Φιλικά.
Δημήτρης Καρούσης

axtenistos
15-02-24, 20:55
Και δεύτερος ψυκτικός έκανε διάγνωση για καμένο μοτέρ και αυτός χωρίς να κάνει οποιαδήποτε μέτρηση. Αντικατέστησα το ρελέ εκκίνησης που πίστευα ότι είχε πρόβλημα και ο συμπιεστής ξεκίνησε κανονικά. Σχεδόν 3 ώρες μετά έχει πιάσει θερμοκρασία. Κόστος ανταλλακτικού 4€. Ειλικρινά ευχαριστώ όλους εσάς που ασχολήθηκατε με το πρόβλημα μου και με κατευθυνατε αναλόγως. Είσαστε εξαιρετική ομάδα, συνεχίστε έτσι ������
Ιδού και το χαλασμένο ρελέ εκκίνησης
49801

FILMAN
16-02-24, 11:07
Το συγκεκριμένο relay έχει μία συγκεκριμένη συνδ/γία με το συμπιεστή για να δοκιμαστεί μ΄ εναλλασσόμενο ρεύμα τάσης 220V, εφόσον λειτουργεί ως PTC (Positive Temperature Coefficient), οπότε από λάθος ανεγράφη και τοιουτοτρόπως παρανοήθηκε ότι θ΄ ελεγχόταν μόνο.Φίλε Δημήτρη σου παραθέτω αυτά που έγραψες πριν σχετικά με αυτό (τα bold δικά μου):


Το relay εκκίνησης για ν΄ ελεγχθεί χρειάζεται ν΄εφαρμοστεί σε δύο άκρα του εναλλασσόμενη τάση 220V (δεν γνωρίζω σε ποια άκρα – πιθανόν σ΄ εκείνα που φέρουν ενδείξεις β€œN” , β€œL” – δεν υπάρχει σχηματικό στο Διαδίκτυο), οπότε αν χρειαστεί να τ΄ αντικαταστήσεις ν΄ αγοράσεις ταυτόσημου τύπου και να συνδεθεί όπως ακριβώς ήταν συνδεδεμένο το παλαιό.Ειλικρινά πες μου, διαβάζοντάς το τί καταλαβαίνεις; Ποια ήταν η παρανόηση;


Όσον αφορά τ΄ IC που αναγράφω ότι αλλάζεται προληπτικά, ναι αυτό πρέπει να γίνεται γιατί πρόκειται για ταλαιπωρημένο ολοκληρωμένο σ΄ υψηλής τιμής τάση λειτουργούν, οπότε αν δεν έχει τη δεδομένη στιγμή μέτρησής του πρόβλημα, πολύ σύντομα θ΄ αποκτήσει.Εφόσον το ολοκληρωμένο λειτουργεί δεν υπάρχει κανένας λόγος να αλλαχτεί. Τα ολοκληρωμένα δεν έχουν ημερομηνία λήξης. Η διάρκεια ζωής τους είναι απεριόριστη. Αν χαλάσουν, χάλασαν, και τότε μόνο τα αλλάζουμε. Επίσης από τέτοιου τύπου ολοκληρωμένα κυκλοφοράει πολλή σαβούρα στην εγχώρια αγορά (πολλές φορές έχω πάρει και δεν δουλεύουν εξαρχής ή έχουν προβλήματα), οπότε η προτροπή σου ενέχει και τον κίνδυνο να πεταχτεί στα σκουπίδια ένα καλό και πιθανότατα γνήσιο ολοκληρωμένο, και πιθανώς στη θέση του να μπει μια μαϊμού! Αν αυτό είναι θετικό κρίνε το μόνος σου!


Και δεύτερος ψυκτικός έκανε διάγνωση για καμένο μοτέρ και αυτός χωρίς να κάνει οποιαδήποτε μέτρηση. Αντικατέστησα το ρελέ εκκίνησης που πίστευα ότι είχε πρόβλημα και ο συμπιεστής ξεκίνησε κανονικά. Σχεδόν 3 ώρες μετά έχει πιάσει θερμοκρασία. Κόστος ανταλλακτικού 4€.Αυτά για να φαίνεται τί είναι οι τεχνικοί εκεί έξω - μην ακούσω τίποτα "αυτά γίνονται στην επαρχία, στην Αθήνα είναι αλλιώς", ή "οι περισσότεροι τεχνικοί είναι καλοί, απλά υπάρχουν και λίγοι κακοί" (μάλλον ο νηματοθέτης πρέπει να είναι ο Γκαστόνε δηλαδή...)

Πάντως φίλε "αχτένιστε" κάτι δεν μας λες καλά, μια και στο αρχικό ποστ λες ότι ο συμπιεστής δούλευε έστω και λίγο... Με σπασμένο το δισκίο του PTC δεν μπορεί να ξεκινούσε... Εσύ αυτό που άκουγες ήταν το φυσιολογικό γουργούρισμα που κάνει ο συμπιεστής όταν δουλεύει, ή μάλλον ένα μούγκρισμα που κάνει όταν τροφοδοτείται χωρίς να γυρνάει (μάλλον το δεύτερο);

axtenistos
17-02-24, 20:06
Πάντως φίλε "αχτένιστε" κάτι δεν μας λες καλά, μια και στο αρχικό ποστ λες ότι ο συμπιεστής δούλευε έστω και λίγο... Με σπασμένο το δισκίο του PTC δεν μπορεί να ξεκινούσε... Εσύ αυτό που άκουγες ήταν το φυσιολογικό γουργούρισμα που κάνει ο συμπιεστής όταν δουλεύει, ή μάλλον ένα μούγκρισμα που κάνει όταν τροφοδοτείται χωρίς να γυρνάει (μάλλον το δεύτερο);

Τι να σου πω, δεν γνωρίζω τόσα πολλά σχετικά με τα ψυγεία, όταν το έβαζα στο ρεύμα ακουγόταν πέρα από τον ανεμιστήρα της κατάψυξης, ένα κλικ, ξεκίναγε αυτό που υποθέτω πως ήταν το μοτέρ, μετά από ελάχιστα δευτερόλεπτα ένα ακόμα κλικ και σταματούσε. Μετά από 4-5 λεπτά επαναλαμβανόταν η όλη διαδικασία.Το άφησα 40 λεπτά περίπου έτσι και ο συμπιεστής ζεμάταγε, δεν μπορούσα να τον αγγίξω για πάνω 3-4 δευτερόλεπτα, οπότε υποθέτω ότι ανέβαζε θερμοκρασία από τις συνεχόμενες προσπάθειες εκκίνησης.

Κυριακίδης
17-02-24, 23:33
Το άφησα 40 λεπτά περίπου έτσι και ο συμπιεστής ζεμάταγε, δεν μπορούσα να τον αγγίξω για πάνω 3-4 δευτερόλεπτα, οπότε υποθέτω ότι ανέβαζε θερμοκρασία από τις συνεχόμενες προσπάθειες εκκίνησης.
Δες το σχέδιο
49808
Και πες μας ο ίδιος τι βλέπεις , έκανε εκκίνηση ή όχι ? (το C&R είναι το κύριο τύλιγμα κανονικής λειτουργίας ) και το C&S είναι το βοηθητικό (όπως μανιβέλα σε παλιά αυτοκίνητα για να πάρει τις 1ες στροφές , αλλιώς το C&R μένει μόνο του και αβοήθητο να ξεκινήσει )
Από πλευράς πλακέτας το αφήνουμε στην άκρη προς το παρόν, και υποθέτουμε χάλασε πρώτα το Ptc ρελέ. Και αν επίσης υποθέσουμε ότι άργησες να το αντιληφθείς, ότι δεν ξεκινάει σωστά το μοτέρ , μπορεί να είχε συνέπειες αργότερα και στην πλακέτα , ίσως και στο ίδιο το μοτέρ , αλλά το θερμικό ασφαλείας έσωσε την κατάσταση C common

axtenistos
18-02-24, 16:56
Πολύ απλό και κατανοητό όπως το παραθέτεις με το σχέδιο. Οπότε θα πρέπει να αναθεωρήσω ότι το μοτέρ ξεκίναγε με χαλασμένο ρελέ. Γιατί όμως ήταν τόσο ζεστό εάν δεν λειτουργούσε; Αν το αγγίξω τώρα που δουλεύει είναι ζεστό αλλά όχι τόσο όσο πρίν.

klik
18-02-24, 22:01
Διότι παρόλο που δεν τροφοδοτείται το start coil (λόγω του ptc relay), το running coil τροφοδοτείται κανονικά αλλά δεν μπορεί μόνο του να ξεκινήσει την περιστροφή του ρότορα. Δηλαδή προσπαθεί να δώσει την απαραίτητη ροπή εκκίνησης αλλά δεν μπορεί. Η ροή ρεύματος μεγιστοποιείται (I=V/(Lω)).


Όταν το πηνίο περιστρέφεται, παράγει αντίστροφη EMF που αντιτίθεται στην τροφοδοσία του. Όσο ζορίζεται και πέφτουν οι στροφές, μειώνεται το παραγόμενο EMF επιτρέποντας την αύξηση του ρεύματος. Όταν είναι σταματημένο, τραβά το μέγιστο ρεύμα.

FILMAN
19-02-24, 11:59
Γιάννη, ακριβώς έτσι όπως τα λένε ο Πέτρος και ο klik

Πρώτο κλικ που άκουγες: Το θερμικό είχε κρυώσει και τροφοδοτούσε ξανά τον συμπιεστή

Με σπασμένο το PTC ο συμπιεστής δεν εκκινεί, οπότε, τροφοδοτείται μεν, δεν μπορεί να ξεκινήσει δε, και μουγκρίζει τραβώντας ταυτόχρονα υπερβολικό ρεύμα

Το υπερβολικό αυτό ρεύμα ζεσταίνει το θερμικό (αλλά και τον ίδιο τον συμπιεστή επίσης, και γι αυτό όταν τον έπιασες τον βρήκες καυτό)

Μετά από μερικά δευτερόλεπτα το θερμικό έχει ζεσταθεί τόσο που ξαναενεργοποιείται (δεύτερο κλικ και σβήσιμο του συμπιεστή, και άντε πάλι απ' την αρχή)

Ένας γνώστης και μόνο με το αυτί θα μπορούσε να καταλάβει τί συμβαίνει... Ναι, θα μπορούσε να φταίει και ο συμπιεστής, αλλά κοίτα πρώτα ρε φίλε το ρελέ εκκινήσεως!

Πέτρο νομίζω στο σχήμα σου έχει λάθος, ο πυκνωτής μπαίνει παράλληλα στο PTC (τουλάχιστον σε όσα έχω δει εγώ... Δεν ξέρω όμως, ίσως υπάρχουν και συμπιεστές που να τον δέχονται σε σειρά όπως στο σχήμα)

Κυριακίδης
19-02-24, 13:39
Πέτρο νομίζω στο σχήμα σου έχει λάθος, ο πυκνωτής μπαίνει παράλληλα στο PTC (τουλάχιστον σε όσα έχω δει εγώ... Δεν ξέρω όμως, ίσως υπάρχουν και συμπιεστές που να τον δέχονται σε σειρά όπως στο σχήμα)
Για να μην δημιουργηθεί σύγχυση έβαλα ένα "παραμυθένιο παράδειγμα "
γιατί αν του έβαζα σχέδια από παράλληλα σύμπαντα δεν θα καταλάβαινε και πολλά ο νηματοθέτης .
49809
49810
Έχει τεράστια ποικιλία που ούτε εγώ την έχω κατανοήσει πλήρως
Στο 2ο σχέδιο παραπάνω υποθέτω ότι αν επίσης χαλάσει το ptc ρελέ θα έχουμε τα ίδια συμπτώματα (απλά ο κατασκευαστής το ήθελε έτσι για τις συγκεκριμένες περιελίξεις του συγκεκριμένου μοτέρ )
Στο 1ο σχέδιο αναφέρεται και σε αντιστροφή του μοτέρ (χάνουμε την μπάλα και τρώμε κόκκινη από διαιτητή )

FILMAN
19-02-24, 14:23
Δείχνεις περιπτώσεις με δυο πυκνωτές (εκκινήσεως και λειτουργίας), αλλά νομίζω του φίλου μας πρέπει να έχει μόνο ένα πυκνωτή.

Di*Ca_Electronic
20-02-24, 06:09
Προς αποφυγή κάθε παρεξηγήσεως προς τον φίλο Φίλιππο :
- όταν γράφω παρανόηση εννοώ ότι ο αναγνώστης των γραφομένων μου
σχετικά με τον έλεγχο του PTC κι επειδή δεν είναι πλήρη (ότι δηλαδή αυτό
δοκιμάζεται υποχρεωτικά σε σύνδεση με τον συμπιεστή κι αυτό από δική
μου παράλειψη φυσικά), θα κατανοήσει ότι αυτό δοκιμάζεται μόνο του στα
220VA.C. οπότε αυτό είναι λάθος και σίγουρα θα συμβεί το «ΜΠΑΜ».
- Όσον αφορά τ΄ IC γράφω ότι πρώτα γίνονται οι κατάλληλες μετρήσεις πριν
αντικατασταθεί κι επειδή είναι ένα φθηνό κι αρκετά κινήσιμο εξάρτημα και
φυσικά εφόσον δεν συμβαίνει να ΄ναι τόσο τυχερός όσο ο Γκούφη (δεν τον
παραβάλλω με τον Γκαστόνε γιατί ο τελευταίος δεν θυμάμαι να ΄ταν τόσο
άτυχος), θ΄ αγοράσει το σωστό ταυτόσημο ανταλ/κό που θα κάνει τη δουλειά
του και μάλιστα καλό είναι να κρατήσει και το παλαιό (εργοστασιακό) αν κι
αυτό δεν νομίζω για το συγκεκριμένο IC να ΄χει καλλίτερο σχεδιασμό ή να
΄ναι καλλίτερης κι ανθεκτικότερης κατασκευής από το καινούργιο.
Αλλά στην ηλεκτρονική επιστήμη ποτέ δεν λέμε ποτέ.
Πιστεύω να ΄ναι επικοδομητικές οι διευκρινίσεις μου όχι μόνο για σένα αλλά και
για κάθε αναγνώστη του Forum.
Φιλικά.
Δημήτρης Καρούσης