PDA

Επιστροφή στο Forum : Καμμένη δίοδος ζένερ στον αυτόματο του καυστήρα



Γιωργος ftl
03-01-24, 19:04
Γεια σας και καλή Χρονιά με υγεία !

Ξεκίνησα τον καυστήρα μετά απο 8 μήνες περίπου και ενώ πήρε για λίγο μετά νέκρωσε εντελώς και δεν άναβε ούτε το μπλόκ, ψάχνωντας βρήκα μια καμμένη δίοδο ζένερ και ένα τρανζίστορ επάνω σε μια απο τις πλακέτες του αυτόματου.

Το πρόβλημα είναι, ό,τι επάνω στην ζένερ δεν υπάρχουν νούμερα, ενώ στο τρανζίστορ υπάρχουν. Υπάρχει κάποιος τρόπος να καταλάβουμε την τιμή της ζένερ έτσι ώστε να την αντικαταστήσω με μια καινούργια ;

Κάποιο σχέδιο δεν έχω καταφέρει να βρώ στο ίντερνετ και τον αυτόματο απο όσο βλέπω τον πουλάνε γύρω στα 250€ με 300€ και δεν είναι εποχές που αντί να αδειάσουμε το σταχτοδοχείο του αυτοκινήτου, αγοράζουμε καινούργιο αυτοκίνητο...

49692
49693
49694

chipakos-original
03-01-24, 20:16
Γεια σας και καλή Χρονιά με υγεία !

Ξεκίνησα τον καυστήρα μετά απο 8 μήνες περίπου και ενώ πήρε για λίγο μετά νέκρωσε εντελώς και δεν άναβε ούτε το μπλόκ, ψάχνωντας βρήκα μια καμμένη δίοδο ζένερ και ένα τρανζίστορ επάνω σε μια απο τις πλακέτες του αυτόματου.

Το πρόβλημα είναι, ό,τι επάνω στην ζένερ δεν υπάρχουν νούμερα, ενώ στο τρανζίστορ υπάρχουν. Υπάρχει κάποιος τρόπος να καταλάβουμε την τιμή της ζένερ έτσι ώστε να την αντικαταστήσω με μια καινούργια ;

Κάποιο σχέδιο δεν έχω καταφέρει να βρώ στο ίντερνετ και τον αυτόματο απο όσο βλέπω τον πουλάνε γύρω στα 250€ με 300€ και δεν είναι εποχές που αντί να αδειάσουμε το σταχτοδοχείο του αυτοκινήτου, αγοράζουμε καινούργιο αυτοκίνητο...

49692
49693
49694
Βγάλε και κάνα δυο φωτογραφίες από την επάνω πλευρά και καλύτερα να μας σημαδέψεις στο επάνω μέρος που συνδέεται η ζένερ......

JOUN
03-01-24, 20:31
Ειναι σιγουρα ζενερ;σαν μου φαινεται μια απλη 1Ν4148 παραλληλα με το πηνιο του ρελε..

Η διοδος δειχνει ανοιχτο κυκλωμα;

klik
03-01-24, 21:28
Τι ονομαζεις "αυτοματο του καυστηρα"?
Ειναι κανενα χρονικο στον πινακα με τις ασγαλειες ή πλακετα μεσα στον καυστηρα διπλα στο μπεκ?

Γιωργος ftl
03-01-24, 22:05
Βγάλε και κάνα δυο φωτογραφίες από την επάνω πλευρά και καλύτερα να μας σημαδέψεις στο επάνω μέρος που συνδέεται η ζένερ......

496954969649697

Γιωργος ftl
03-01-24, 22:08
Ειναι σιγουρα ζενερ;σαν μου φαινεται μια απλη 1Ν4148 παραλληλα με το πηνιο του ρελε..

Η διοδος δειχνει ανοιχτο κυκλωμα;

ναι και με το ωμόμετρο χτυπάει το buzzer και με το διοδόμετρο δεν έχω καμία μέτρηση αμφίπλευρα όταν μετράω την δίοδο.

Τελικά δεν πίεζα καλά τους ακροδέκτες και φαινόταν με το διοδόμετρο ό,τι δεν είχα καμία μέτρηση, σήμερα που το ξαναμέτρησα δείχνει κάτι ψιλά και απο τις δυο κατευθύνσεις που σημαίνει ό,τι είναι καμμένη.

Γιωργος ftl
03-01-24, 22:10
Τι ονομαζεις "αυτοματο του καυστηρα"?
Ειναι κανενα χρονικο στον πινακα με τις ασγαλειες ή πλακετα μεσα στον καυστηρα διπλα στο μπεκ?

Ο "εγκέφαλος" του καυστήρα που δίνει τις εντολές και κλείνουν οι επαφές για να ξεκινήσει ο ανεμιστήρας και τα υπόλοιπα μετά...

Γιωργος ftl
03-01-24, 22:20
Στα ποδαράκια 4 και 5 έρχεται φάση την έχω μετρήσει και το τρανζίστορ που είναι και αυτό καμμένο είναι το 3Bw που απο όσο βλέπω στο datasheet είναι ενα pnp τρανζίστορ γενικής χρήσης που αντιστοιχεί σε τρία πιθανά τρανσίστορ: BC856B, BC857B, BC858A

Σκέφτομαι ό,τι μάλλον θα πρέπει να είναι το BC856B επειδή μπορεί να πάρει μεγαλύτερες τάσεις επάνω του...

μεταξύ συλλέκτη και εκπομπού -65V
μεταξύ συλλέκτη και βάσης - 80V
μεταξύ εκπομπού και βάσης - 5V

Στην φώτο απο κάτω φαίνονται σε κύκλο οι επαφές του ρελέ...
49698

klik
03-01-24, 23:12
ναι και με το ωμόμετρο χτυπάει το buzzer και με το διοδόμετρο δεν έχω καμία μέτρηση αμφίπλευρα όταν μετράω την δίοδο.
χτυπάει το buxzer με αποκολλημένη δίοδο; Και ταυτόχρονα δεν έχεις ένδειξη σε καμία φορά της; Κάτι δεν μας λες καλα

klik
03-01-24, 23:29
Πάντως και με καμένη δίοδο δικαιολογείται να καταστραφεί το τρανζίστορ αλλά και από τη βραχυκυκλωμένη (τάση στο πηνίο μετά τη διακοπή τροφοδοσίας του στη μια περίπτωση και υπερβολικό ρεύμα στην άλλη). Δίπλα στη δίοδο που έβγαλες, υπάρχει και δεύτερη δίοδος; Είναι παράλληλα με την πρώτη;

spiros full
04-01-24, 06:56
Για γκουγκλαρισε αυτο μηπως και βρεις ακρη honeywell 07105101 service manual η σκετο χωρις τις λεξεις service manual

Γιωργος ftl
04-01-24, 09:35
χτυπάει το buxzer με αποκολλημένη δίοδο; Και ταυτόχρονα δεν έχεις ένδειξη σε καμία φορά της; Κάτι δεν μας λες καλα

Δεν την πίεσα αρκετά για να κάνει καλή επαφή, γιαυτό δεν μου έδειξε τίποτα με το διοδόμετρο, έχεις δίκαιο δείχνει κάτι ψιλά και απο τις δυο κατευθύνσεις.. συνεπώς είναι καμμένη και έχει πάρει μαζί της και το τρανζίστορ απ όσο καταλαβαίνω..

Γιωργος ftl
04-01-24, 09:40
Πάντως και με καμένη δίοδο δικαιολογείται να καταστραφεί το τρανζίστορ αλλά και από τη βραχυκυκλωμένη (τάση στο πηνίο μετά τη διακοπή τροφοδοσίας του στη μια περίπτωση και υπερβολικό ρεύμα στην άλλη). Δίπλα στη δίοδο που έβγαλες, υπάρχει και δεύτερη δίοδος; Είναι παράλληλα με την πρώτη;

Οχι παράλληλα δεν βλέπω κάτι , μια αντίσταση είναι δίπλα αλλά δεν είναι παράλληλα 345Κ.
Υπήρξαν αρκετές διακοπές φέτος και φαίνεται ό,τι μπορεί να έτρωγε όλο το ξύλο αυτή η δίοδος...

Γιωργος ftl
04-01-24, 09:42
Για γκουγκλαρισε αυτο μηπως και βρεις ακρη honeywell 07105101 service manual η σκετο χωρις τις λεξεις service manual

Ο αυτόματος είναι ο satronic MMI 810.01 και στο ιντερνετ βρίσκω το μάνουαλ αλλά έχει ενα γενικό μηχανολογικό σχέδιο που δεν έχει καθόλου τιμές...

Di*Ca_Electronic
05-01-24, 06:07
Φίλε Γιώργο,
ΚΑΛΗ & ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ η ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ γεμάτη ΥΓΕΙΑ εύχομαι.
Τη δίοδο μέτρησέ τη με το πολύμετρο στη θέση μέτρησης διόδων αφού την αποκολλήσεις από τη PCB.
Υπάρχει περίπτωση να ΄ναι καλή, αλλά αν την μέτρησες πάνω στη PCB κι είναι παραλληλισμένη στο
πηνίο του relay σου έδειξε ένδειξη κι από τις δύο πλευρές την αντίσταση του πηνίου.
Αν η δίοδος αυτή είναι καμένη για να βρεις τη τιμή της, εφόσον ούτε με μεγεθυντικό φακό δεν διαβάσεις
γράμματα κι αριθμούς πάνω στο σώμα της, θα πρέπει να σχεδιάσεις το κύκλωμα και να παρατηρήσεις με
ποιά άκρα γνωστού από τα Datasheets του εξαρτ/τος, ενώνεται.
Ομοίως μέτρησε το TRN, τ΄ οποίο είναι τύπου smd, αφού τ΄ αποκολλήσεις από τη PCB, πρώτα στη θέση
μέτρησης διόδων του πολυμέτρου σου (κολλώντας στα 3 άκρα του μονόκλωνα καλωδιάκια) και κατόπιν
στη θέση hfe για να διαπιστώσεις τη λειτουργικότητά του.
Αφού μετρήσεις και τις άλλες διόδους και τις αντιστάσεις στο κάτω μέρος της PCB και τις βρεις σύμφωνες
με τις τιμές που δίνουν τα Datasheets τους, αποκόλλησε το relay και πρώτα μέτρησε το πηνίο του κι αν
το βρεις εντάξει τότε τροφοδότησέ το με τάση 48VD.C. από ένα εξωτερικό τροφ/κό να δεις αν ανταποκρίνεται
και κλείνουν κύκλωμα οι επαφές του εσωτερικού του δ/πτη.
Είναι πιθανόν να ΄ναι κι αυτό κατεστραμμένο εξάρτημα και να χρήζει αντικατ/σης.
Φιλικά.
Δημήτρης Καρούσης

Γιωργος ftl
05-01-24, 20:45
Φίλε Γιώργο,
ΚΑΛΗ & ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ η ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ γεμάτη ΥΓΕΙΑ εύχομαι.
Τη δίοδο μέτρησέ τη με το πολύμετρο στη θέση μέτρησης διόδων αφού την αποκολλήσεις από τη PCB.
Υπάρχει περίπτωση να ΄ναι καλή, αλλά αν την μέτρησες πάνω στη PCB κι είναι παραλληλισμένη στο
πηνίο του relay σου έδειξε ένδειξη κι από τις δύο πλευρές την αντίσταση του πηνίου.
Αν η δίοδος αυτή είναι καμένη για να βρεις τη τιμή της, εφόσον ούτε με μεγεθυντικό φακό δεν διαβάσεις
γράμματα κι αριθμούς πάνω στο σώμα της, θα πρέπει να σχεδιάσεις το κύκλωμα και να παρατηρήσεις με
ποιά άκρα γνωστού από τα Datasheets του εξαρτ/τος, ενώνεται.
Ομοίως μέτρησε το TRN, τ΄ οποίο είναι τύπου smd, αφού τ΄ αποκολλήσεις από τη PCB, πρώτα στη θέση
μέτρησης διόδων του πολυμέτρου σου (κολλώντας στα 3 άκρα του μονόκλωνα καλωδιάκια) και κατόπιν
στη θέση hfe για να διαπιστώσεις τη λειτουργικότητά του.
Αφού μετρήσεις και τις άλλες διόδους και τις αντιστάσεις στο κάτω μέρος της PCB και τις βρεις σύμφωνες
με τις τιμές που δίνουν τα Datasheets τους, αποκόλλησε το relay και πρώτα μέτρησε το πηνίο του κι αν
το βρεις εντάξει τότε τροφοδότησέ το με τάση 48VD.C. από ένα εξωτερικό τροφ/κό να δεις αν ανταποκρίνεται
και κλείνουν κύκλωμα οι επαφές του εσωτερικού του δ/πτη.
Είναι πιθανόν να ΄ναι κι αυτό κατεστραμμένο εξάρτημα και να χρήζει αντικατ/σης.
Φιλικά.
Δημήτρης Καρούσης

Καλή Χρόνιά Δημήτρη! Σε ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον στο πρόβλημα που μου έχει προκύψει !

Λοιπόν ας κάνω μια γρήγορη περίληψη για το που βρίσκομαι τώρα...

1) Όλα τα εξαρτήματα που έχω μετρήσει είναι αποκολλημένα πρωτίστως απο το pcb.

2) Η δίοδος είναι όντως καμμένη, είτε ωμικά χτυπάει το buzzer και απο τις 2 κατευθύνσεις, είτε στη μέτρηση της διόδου αμφίπλευρα έχει περίπου 0,003 Volt.

3) Το τρανζίστορ 3bw ή διαφορετικά BC856B , που είναι pnp, στην μέτρηση της διόδου έχει μεταξύ εκπομπού και συλλέκτη και με ανεστραμμένα τα probes του πολύμετρου την ίδια ένδειξη 0.008 Volts και στην μέτρηση πάλι στα ωμ το bazzer χτυπάει και με αντεστραμμένα πάλι τα probes του βολτομέτρου μεταξύ εκπομπού και συλλέκτη... Δηλαδή και αυτό άρπαξε ξύλο...
49704

4) Τώρα το ρελέ OMRON G5LE -A ACD (Normal Open),(SPDT) που βρίσκεται απο την άλλη πλευρά της πλακέτας το αποκόλλησα και τo μέτρησα τόσο ωμικά τις επαφές του ,όσο και του έδωσα τάση απο τροφοδοτικό για να δώ αν μετάγει σωστά απο την μια επαφή στην άλλη...

Δηλαδή ποδαράκι 1 με 4 που έχουν μόνιμα συνέχεια μεταξύ τους, χωρίς τάση, έχουν αντίσταση 0,1 ωμ(όση δηλαδή όταν ακουμπάω τους ακροδέκτες μεταξύ τους).
Τώρα δίνοντας 48 Volt /100mA με το τροφοδοτικό στα ποδαράκια 2 και 5 κλείνει την επαφή 1 με 3 ωμικά, με αντίσταση R=0.1ωμ.
Συνεπώς το ρελέ είναι οκ.
49703

5) Το επόμενο βήμα είναι να φτιάξω ενα σχέδιο που θα δείχνει με ποια εξαρτήματα ακουμπάνε τα άκρα της διόδου, μήπως και καταλάβουμε για το τι δίοδο πρόκειται....

Φυσικά και ευχαριστώ απο καρδιάς όσους συμμετέχουν στην ανεύρεση του χαμένου θυσαυρού, εμ της διόδου ήθελα να πω... ! Αν τελικά δουλέψει θα υπάρξει κέρασμα!

Γιωργος ftl
13-01-24, 12:45
Λοιπόν βρήκα κάποιο χρόνο και έκατσα και έφτιάξα λίγο το σχέδιο.. πιστεύω να βοηθήσει μήπως και καταλάβουμε τι τιμή πρέπει να έχει η καμμένη δίοδος ..
49715

manolo
13-01-24, 22:42
Να ρωτήσω κάτι: Η δίοδος zener δεν έχει πάνω της κάποιο νούμερο ή γράμμα του αγγλικού αλφαβήτου. Αν την καθαρίσεις καλά και την κοιτάξεις με κάποιον μεγεθυντικό φακό ή μικροσκόπιο δεν γράφει κάποιο στοιχεία πάνω της;; Αυτό θα βοηθήσει να βρούμε τα χαρακτηριστικά της.

Γιωργος ftl
13-01-24, 23:14
Να ρωτήσω κάτι: Η δίοδος zener δεν έχει πάνω της κάποιο νούμερο ή γράμμα του αγγλικού αλφαβήτου. Αν την καθαρίσεις καλά και την κοιτάξεις με κάποιον μεγεθυντικό φακό ή μικροσκόπιο δεν γράφει κάποιο στοιχεία πάνω της;; Αυτό θα βοηθήσει να βρούμε τα χαρακτηριστικά της.


Δυστυχώς, δεν αναγράφεται τίποτα επάνω της...είτε με μεγενθυτικό φακό είτε με μικροσκόπιο τίποτα δεν γράφει...

Γιωργος ftl
15-01-24, 20:40
Λοιπόν , έκανα μερικές μετρήσεις και τις έχω βάλει επάνω στο σχέδιο που παραθέτω απο κάτω και σκέφτηκα ό,τι στο ποδαράκι "5" του ρελέ όπως κοιτάζουμε το σχέδιο απο αριστερά του, υπάρχει η καμμένη δίοδος και απο τα δεξιά του το καμμένο τρανζιστορ.

Η μέγιστη τάση λειτουργίας του TRN είναι τα -65 Volt μεταξύ εκπομπού και συλλέκτη και το ρελέ για να λειτουργήσει χρειάζεται τα 48 Volt Dc.

Το TRN δουλεύει ως διακόπτης ; Δηλαδή κλείνει και δίνει τα 48 V dc για να πάρει τάση το πηνίο και να κάνει μεταγωγή προς την επαφή 3 ;

και η δίοδος προστατεύει το TRN απο τα επιρρεύματα του πηνίου όταν τερματίζεται η τάση στα άκρα του, έτσι ώστε να μην βλάψει το TRN ;

Αν είναι όντως έτσι, τότε η δίοδος τι τιμή θα πρέπει να έχει ;

Καμία ιδέα..;

Edit: Μόλις παρατήρησα ό,τι μεταξύ των επαφών του ρελέ 2 και 5 βρίσκεται η καμμένη δίοδος , που σημαίνει ό,τι δεν είναι παράλληλη με το ρελέ, αλλά αυτή η δίοδος έχει κάποιο άλλη λειτουργία... ίσως σταθεροποίηση κάποιας τάσης.. ;

klik
17-01-24, 00:30
Είσαι σίγουρος ότι δεν είναι παράλληλα στο πηνίο; Έχω βάλει θαλασσί βελάκια στα άκρα του πηνίου. Έλεγξε αν είναι ενωμένα τα δύο σημεία που έχω βάλει θαλασσί κυκλάκια.

Γιωργος ftl
18-01-24, 09:29
Καλημέρα Klik μάλλον έχεις δίκαιο όπως και ο Joun που το σκέφτηκε απο την πρώτη στιγμή ! Θα παραγγείλω την δίοδο και το τρανζίστορ θα τα βάλω επάνω και θα δούμε τι γίνεται !

Ακόμη όμως δεν μου έχει λυθεί η απορία πως είναι παράλληλα με το πηνίο... αφού το πηνίο βρίσκεται σε σειρά μεταξύ των επαφών 2 και 5 , συνεπώς με τι είναι παράλληλο.. ;

Το σχέδιο του ρελέ δείχνει πως το πηνίο βρίσκεται μεταξύ των 2 και 5 επαφών του.

Αν καταλαβαίνω σωστά το ρελέ αυτό έχει 2 θέσεις, μια οταν όταν έχει τάση το πηνίο του (NC) και μια όταν χάνει το δυναμικό του (NO)..;

10A 250V
8A 30V
COIL 48V DC.

497384973949741

Di*Ca_Electronic
18-01-24, 16:35
Μην μπερδεύεσαι φίλε Γιώργο, με τις θέσεις του πηνίου.
Η δίοδος D4, είναι μία αποστραγγιστική δίοδος, παράλληλη με το πηνίο του relay
για τη συγκράτηση των επιρευμάτων του, όπως σωστά αναφέρεις στο post #20.
Κι αυτή η συνδεσμολογία γίνεται σ΄ όλα τα relays.
Αγόρασε λοιπόν μία γυάλινη δίοδο έστω κι όχι smd (εφόσον δεν βρεις), τύπου 1N4148,
αγόρασε και το TRN BC856B αντικατέστησε τα κατεστρ/να κι ελπίζω ότι ο μηχανισμός
θα λειτουργήσει κανονικά.
Φιλικά.
Δημήτρης Καρούσης

Di*Ca_Electronic
18-01-24, 19:58
Παρακαλώ να διορθωθεί η 9η (τελευταία) λέξη της πρώτης φράσης του post μου #23,
από : .......του πηνίου, σε : .......του relay.
Φιλικά.
Δημήτρης Καρούσης