PDA

Επιστροφή στο Forum : [Samsung] SR-368 Πού είναι το σωληνάκι;



nyannaco
04-10-20, 13:48
Εχω το no-frost ψυγείο του θέματος
4785847859


πάνω από 25 χρόνια, με μόνη επισκευή ένα timer απόψυξης.

Τώρα άρχισε να μαζεύει νερά στον πάτο της συντήρησης, ενώ κατά τα άλλα λειτιυργεί κανονικά. Λογικά βουλωμένο σωληνάκι αποχέτευσης, αλλά δεν ξέρω πού είναι για να προσπαθήσω να το ξεβουλωσω! Ξέρει κανείς;

ΣΚΛΗΚΟΣ
04-10-20, 18:03
Ξεκίνα ανάποδα , στην πλάτη του ψυγείου πάνω από το πλαστικό λεκανακι του συμπιεστή υπάρχει η έξοδος των συμπυκνωμάτων, βάλε μια ατσάλινα και ξεβούλωσέ το ή βάλε αέρα από ενα κοφλερ( αεροσυμπιεστή ) φύγουν τα μπουκώματα...

Στάλθηκε από το Redmi 8 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

nyannaco
10-10-20, 13:35
Λοιπόν, το ψυγείο βγήκε από την πρίζα, ανοίχτηκε η κατάψυξη και αποκαλύφθηκε το στοιχείο (οριζόντιο, στον πάτο της κατάψυξης), το οποίο είχε κάποιο πάγο, αλλά όχι την Αλάσκα (είχε γίνει 48ωρη απόψυξη πριν κανένα τρίμηνο). Ο πάγος πάντως έχει ανέβει μερικά χιλιοστά ψηλότερα από την είσοδο του ανεμιστήρα που στέλνει αέρα στη συντήρηση, και μάλλον τα νερά από τον πάγο που έλιωνε στη φάση της αυτόματης απόψυξης κατέβαιναν από εκεί.
Αφέθηκε ανοιχτό μέρχι να λιώσει όλος ο πάγος (12-15 ώρες περίπου πήρε, αφέθηκε συνολικά 24). Στην αρχή έτρεχαν νερά στη συντήρηση, από ένα σημείο και μετά (στο εξάωρο) σταμάτησαν. Τα υπόλοιπα νερά έτρεξαν τελικά στο δίκο συλλογής δίπλα στο μοτέρ. Σημειώνω ότι ο δίσκος πριν ήταν τελείως στεγνός. Αρα, καταλαβαίνω ότι ο μεν σωλήνας δεν ήταν βουλωμένος, αλλά η υπερβολική - για κάποιο λόγο - ποσότητα του πάγου μάλλον έιχε φράξει την είσοδό του. Σωστά;
Μετά τέθηκε σε λειτουργία κενό, και έπιασε -18°C στην κατάψυξη και 3°C στη συντήρηση (στιγμιαία και λιγότερο) σε λιγότερο από τρεις ώρες, άρα καταλαβαίνω ότι απώλεια ψυκτικού υγρού ή πτώση σαπόδοσης του συμιεστή δεν υπάρχει, σωστά;
Μετά το τρίωρο μπήκαν μέσα κάποια πράγματα, τα οποία στο μεταξύ ήταν σε άλλο ψυγείο (άρα δεν χρειαζόταν να τους κατεβάσει τη θερμοκρασία) και αφέθηκε να λειτουργήσει για παρακολούθηση. Αρχικά όλα μια χρά, και μάλιστα μου έκανε εντύπωση ότι ακουγόταν και λιγότερο ο συμιεστής κατά τη λειτουργία σε σχέση με πριν. Μετά από κανένα οκτάωρο όμως, άρχισε να παρουσιάζει μία περίεργη συμπεριφορά στην εκκίνηση από την εντολή του θερμοστάτη: κλικ, λειτουργία για 9-10 δευτερόλεπτα, δεύτερο κλικ (λίγο λιγότερο δυνατό) και σταμάτημα του μοτέρ. Παύση για 3-4 λεπτά, και νέα απόπειρα εκκίνησης. Αρχικά τα κατάφερνε να εκκινήσει κανονικά μετά από 1-2 απόπειρες, μετά έφτασε και 7-8 χωρίς επιτυχία. Αυτό το είχε κάνει λίγες φορές τις τελευταίες μέρες πριν το ξεπάγωμα, αλλά πάντα ξεκίναγε μετά από 1-2 αποτυχίες, και είχε ψύξη κανονικά. Χτες το βράδυ μετά τις μαζεμένες αποτυχίες το φοβήθηκα, αλλά τελικά λειτούργησε τη νύχτα και έχει ακόμη κανονική ψύξη / θερμοκρασίες. Παρ'όλα αυτά, καταλαβαίνω ότι κάτι δεν πάει καλά και ετοιμάζεται να παραδώσει το πνεύμα; Τι πιστεύετε ότι είναι το πρόβλημα; Διευκρινίζω ότι τι ψυγείο (25+ ετών) δεν έχει καθόλου ηλεκτρονικά, έχει μηχανικό θερμοστάτη και χρονοδιακόπτη απόψυξης.

ΣΚΛΗΚΟΣ
10-10-20, 14:40
Φιλαράκι , πάνω στον συμπιεστή υπάρχουν κάτι εξαρτήματα ένα θερμικό για να κόβει όταν υπερθερμανθεί , ένα ρελέ που σκατζαρει πηνία για ομαλή εκκινηση και συνήθως ενας πυκνωτής που βοηθάει το ξεκίνημα , αυτός μάλλον έχει πέσει σε χωρητικότητα , γι'αυτό κάνει πολλές μιζιές για εκκίνηση. Βρες τον πυκνωτή , ένα βαρελάκι είναι , αντικατάσταση και είσαι οκ

Στάλθηκε από το Redmi 8 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Κυριακίδης
10-10-20, 15:46
Επειδή ταλαιπωρήθηκαν σίγουρα το θερμικό και ρελέ θα αντικατασταθούν με παρόμοια καθώς και του πυκνωτή αν έχει.
Για τους πάγους , εκτός την βασική αντίσταση απόψυξης δίπλα στο στοιχείο , να δει αν πιο κάτω από το στοιχείο περιέχει και 2η βοηθητική αντίσταση απόψυξης για πάγους στο κάτω μέρος , πχ αυτοκόλλητη αντίσταση απόψυξης στον πάτο.

nyannaco
10-10-20, 18:09
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας.
Στο πίσω μέρος του ψυγείου υπάρχει κολλημένο το ηλεκτρικό διάγραμμα, αλλά επεδή με τα χρόνια έχει ψιλοξεθωριάσει και δεν βγαίνει εύκολα φωτογραφία, το αντέγραψα με το χέρι:

47887
Κατ'αρχήν δεν βλέπω πυκνωτή (και όταν ξεκινάει και κόβει, για αυτά τα 9-10 sec που δουλεύει, ακούγεται κανονικά, δεν ζορίζεται να πάρει στροφές).
Είναι ξεκάθαρο ποιό είναι το ρελέ (αριστερά από το μοτέρ, starting relay).
Το θερμικό είναι το overload protector δεξιά από το μοτέρ στο σχήμα, και μάλλον από εκεί θα πρέπει να ξεκινήσω, σωστά;
Όσο για την αυτοκόλλητη αντίσταση, αυτό δεν το ήξερα καθόλου, αλλά στο σχήμα βλέπω δύο αντιστάσεις παράλληλα, οπότε αν είναι αυτό την κάτσαμε, μάλλον δεν αλλάζει εύκολα,ε;

Κυριακίδης
10-10-20, 20:33
Κατ'αρχήν δεν βλέπω πυκνωτή (και όταν ξεκινάει και κόβει, για αυτά τα 9-10 sec που δουλεύει, ακούγεται κανονικά, δεν ζορίζεται να πάρει στροφές).
κανονικά στην θέση σου θα προτιμούσα να βάλω αμπεροτσιμπίδα για να δω αν είναι φυσιολογικές τιμές Α κατά την εκκίνηση και κατόπιν της λειτουργίας (και αν ναι είναι φυσιολογικές τιμές έντασης θα απόρριπτα ή όχι αν κόβουν από θερμικό ή ρελέ (π.χ. γήρανση ρελέ και θερμικού που κόβει πρόωρα και εκτός στόχου).

Στο σχέδιο φαίνεται να υπάρχει και 3η αντίσταση απόψυξης που πιθανά δεν είναι στον ίδιο χώρο με τις 2 παράλληλες αντιστάσεις της κατάψυξης και δεν λειτουργεί μέσω του χρονοδιακόπτη Timer αλλά μόνιμα ή όταν δεν υπάρχει λειτουργία απόψυξης . Αυτή η 3η αντίσταση πιθανά να είναι στον χώρο συντήρησης .
https://in.pinterest.com/pin/549861435755286786/
https://www.eaparts.gr/content.aspx?catid=105&pcatid=110&m=371&l=2#46544_marka
https://www.eaparts.gr/content.aspx?catid=105&pcatid=198&m=371&l=2
Παίξε κορώνα γράμματα και άλλαξε θερμικό μαζί με το ρελέ και άναψε ένα καντήλι να δούμε αν βοήθησε σε κάτι.
Μετά πρέπει να ανάψεις άλλα καντήλια για το πρόβλημα αντίστασης απόψυξης ..
Γιαυτό και πήρα ψυγείο στατικό που δεν έχει ούτε χρονοδιακόπτες απόψυξης ούτε αντιστάσεις , ούτε no frost , αλλά μόνο μια λάμπα φωτισμού
Αν το κράτησες 25 χρόνια το ψυγείο , το δικό μου θα το κρατήσω 75 χρόνια (εκτός και καταργηθούν τα λαμπάκια φωτισμού χώρου) :lool:

nyannaco
13-10-20, 09:12
κανονικά στην θέση σου θα προτιμούσα να βάλω αμπεροτσιμπίδα για να δω αν είναι φυσιολογικές τιμές Α κατά την εκκίνηση και κατόπιν της λειτουργίας (και αν ναι είναι φυσιολογικές τιμές έντασης θα απόρριπτα ή όχι αν κόβουν από θερμικό ή ρελέ (π.χ. γήρανση ρελέ και θερμικού που κόβει πρόωρα και εκτός στόχου).
Δυστυχώς δεν διαθέτω αμπεροτσιμπίδα


Στο σχέδιο φαίνεται να υπάρχει και 3η αντίσταση απόψυξης που πιθανά δεν είναι στον ίδιο χώρο με τις 2 παράλληλες αντιστάσεις της κατάψυξης και δεν λειτουργεί μέσω του χρονοδιακόπτη Timer αλλά μόνιμα ή όταν δεν υπάρχει λειτουργία απόψυξης . Αυτή η 3η αντίσταση πιθανά να είναι στον χώρο συντήρησης .
Αυτή που λέει S-CORD στο σχηματικό. Μάλλον είναι για να θερμαίνει τη "γέφυρα" μεταξύ κατάψυξης και συντήρησης στην μπροστά πλευρα, για την αποτροπή συμπυκνώσεων (το είχα πρωτοδεί σε ένα General Electric, το οποίο μάλιστα είχε και χειροκίνητο διακόπτη για τον έλεγχό της). Όντως η περιοχή είναι θερμή.

47888



https://www.eaparts.gr/content.aspx?catid=105&pcatid=110&m=371&l=2#46544_marka
https://www.eaparts.gr/content.aspx?catid=105&pcatid=198&m=371&l=2
Παίξε κορώνα γράμματα και άλλαξε θερμικό μαζί με το ρελέ και άναψε ένα καντήλι να δούμε αν βοήθησε σε κάτι.
Το ρελέ είναι το ίδιο; Δεν είμαι σίγουρος.
Το θερμικό είμαι σίγουρος ότι δεν είναι.
Θα ταιριάξουν;

47889


Μετά πρέπει να ανάψεις άλλα καντήλια για το πρόβλημα αντίστασης απόψυξης ..Αυτό είναι μεγάλο θέμα, δεν νομίζω ότι μπορώ να την αλλάξω μόνος μου, ούτε και είμαι διατεθειμένος να επενδύσω τριψήφιο νούμερο σε ένα ψυγείο 26 ετών.


Γιαυτό και πήρα ψυγείο στατικό που δεν έχει ούτε χρονοδιακόπτες απόψυξης ούτε αντιστάσεις , ούτε no frost , αλλά μόνο μια λάμπα φωτισμού
Αν το κράτησες 25 χρόνια το ψυγείο , το δικό μου θα το κρατήσω 75 χρόνια (εκτός και καταργηθούν τα λαμπάκια φωτισμού χώρου) :lool:Γνωστή η διαφωνία μας επί του θέματος (τουλάχιστον σε εμένα) και δεν πρόκειται να συμφωνήσουμε ούτε τώρα, αλλά σε κάθε περίπτωση σε ευχαριστώ για τη βοήθεια.

Edit: για κάποιο μυστήριο λόγο, μου ανέβασε τις φωτογραφίες ανάποδα! Στο PC φαίνονται κανονικά.

Κυριακίδης
13-10-20, 11:36
Το ρελέ είναι το ίδιο; Δεν είμαι σίγουρος.
Το θερμικό είμαι σίγουρος ότι δεν είναι.
Θα ταιριάξουν;
Το ρελέ είναι παλαιού τύπου με πηνίο και όχι ptc (με πηνίο καλύτερο και πιο σταθερό ) επειδή τα ρελέ με πηνίο δεν είναι εύκολο να χαλάσουν , αντικατέστησε μόνο το στρόγγυλο εξάρτημα του θερμικού (διαχωρίζονται βάση ιπποδύναμης του μοτέρ π.χ. 1/4 του ίππου / 1/3 του ίππου κτλ)
Το μόνο που με παραξενεύει ( στην περίπτωση να μην φταίει ούτε το θερμικό) είναι η αναφορά ότι ξανακάνει προσπάθεια μετά από 3 - 4 λεπτά και μου φαίνεται μεγάλος χρόνος , ενώ έπρεπε πιο νωρίς να επιχειρεί επανεκκίνηση μετά από παύση. Μπορεί και να έχεις δίκιο ότι αυτό το αντιλαμβάνεσαι στον θερμοστάτη (σπάνια περίπτωση). Αλλά και πάλι ο μεγάλος χρόνος επαναφοράς του θερμικού μπορεί να σημαίνει γήρανση , πιο ευαίσθητο σε σχέση με παλιότερα .


Γνωστή η διαφωνία μας επί του θέματος (τουλάχιστον σε εμένα) και δεν πρόκειται να συμφωνήσουμε ούτε τώρα, αλλά σε κάθε περίπτωση σε ευχαριστώ για τη βοήθεια.
και οι 2 γνωρίζουμε ότι η υπόθεση "No frost" είναι ένα πλεονέκτημα έναντι του απλού στατικού , και η διαφορά αυτών των 2 είναι στο μήκος σωληνώσεων . Και ο "ανταγωνισμός " στο ποιο από τα 2 αντιμετωπίζει καλύτερα τους σχηματισμούς πάγων (και άρα κατά τους υποστηρικτές του no frost θεωρείται καλύτερη απόδοση επειδή εξαλείφει τους πάγους ) .
Όμως το να μικρύνεις το μήκος των σωληνώσεων έναντι του απλού στατικού ψυγείου , για το no frost σημαίνει ευκολότερη συμπύκνωση και σχηματισμός πάγων (την δήθεν καλύτερη απόδοση την διορθώνουν με ένα ενεργοβόρο κόστος με αντιστάσεις και επιπλέον ενέργεια ) ενέργεια αντίστασης απόψυξης / ενέργεια ανεμιστήρων κτλ.
Το ουσιαστικό αποτέλεσμα είναι ότι εσύ θα έχεις πρόγραμμα να αντικαθιστάς κατά καιρούς χρονοδιακόπτες απόψυξης / αντιστάσεις απόψυξης / και κάποιον ανεμιστήρα .
Ενώ εγώ λαχταράω να καεί μετά από τόσα χρόνια το λαμπάκι φωτισμού!!!

nyannaco
13-10-20, 12:25
αντικατέστησε μόνο το στρόγγυλο εξάρτημα του θερμικού (διαχωρίζονται βάση ιπποδύναμης του μοτέρ π.χ. 1/4 του ίππου / 1/3 του ίππου κτλ)Να δω αν θα βρω.

και οι 2 γνωρίζουμε ότι η υπόθεση "No frost" είναι ένα πλεονέκτημα έναντι του απλού στατικού , και η διαφορά αυτών των 2 είναι στο μήκος σωληνώσεων . Και ο "ανταγωνισμός " στο ποιο από τα 2 αντιμετωπίζει καλύτερα τους σχηματισμούς πάγων (και άρα κατά τους υποστηρικτές του no frost θεωρείται καλύτερη απόδοση επειδή εξαλείφει τους πάγους ) .
Όμως το να μικρύνεις το μήκος των σωληνώσεων έναντι του απλού στατικού ψυγείου , για το no frost σημαίνει ευκολότερη συμπύκνωση και σχηματισμός πάγων (την δήθεν καλύτερη απόδοση την διορθώνουν με ένα ενεργοβόρο κόστος με αντιστάσεις και επιπλέον ενέργεια ) ενέργεια αντίστασης απόψυξης / ενέργεια ανεμιστήρων κτλ.
Το ουσιαστικό αποτέλεσμα είναι ότι εσύ θα έχεις πρόγραμμα να αντικαθιστάς κατά καιρούς χρονοδιακόπτες απόψυξης / αντιστάσεις απόψυξης / και κάποιον ανεμιστήρα .
Ενώ εγώ λαχταράω να καεί μετά από τόσα χρόνια το λαμπάκι φωτισμού!!!Δεν αναφέρθηκες στην ουσία, για μένα: το no-frost δεν χρειάζεται να κάνω χεράτη απόψυξη :wiink:

nyannaco
13-10-20, 13:50
Πέτρο, από τη φωτογραφία σου κάνει να είναι αυτό το θερμικό;

https://www.eaparts.gr/part.aspx?partid=33365#prettyPhoto

Κυριακίδης
13-10-20, 14:58
Κάνει , αν προσεκτικά το δικό του θερμικό μπορεί να γυρίσει έτσι ώστε να το βλέπεις από την στρόγγυλη εσωτερική πλευρά που έχει την αντίσταση και την θερμική πλατίνα , μπορείς να το καταλάβεις αν κόβει το θερμικό ή όχι .
Σε περίπτωση δυσλειτουργίας (και ανεβαίνουν τα αμπέρ για οποιοδήποτε λόγο) η αντίσταση κοκκινίζει και συνήθως φαίνεται οπτικά , στην συνέχεια το κοκκίνισμα της αντίστασης προκαλεί την μεταλλική πλατίνα να κόψει .
https://www.youtube.com/watch?v=DOt5No9bIRY

nyannaco
14-10-20, 12:29
Αμπερομέτηρση μοτέρ: στο ξεκίνημα το πολύμετρο έδειξε 2.3Α, μπορεί στιγμιαία να ήταν και παραπάνω αλλά να μην πρόλαβε να το δείξει.
Στο δευτερόλεπτο έπεσε περίπου στο 1.3Α, και μετά από μισό λεπτό ή λιγότερο σταθεροποιήθηκε περί το 1.2A περίπου.
Μια χαρά μου φαίνονται οι μετρήσεις του, τί λέτε;

Κυριακίδης
14-10-20, 12:48
Τότε πιθανά δεν κόβει από θερμικό αλλά από την άλλη αιτία που αναφέρεις της περίεργης συμπεριφοράς του θερμοστάτη , ίσως και χρονοδιακόπτη? πάλι πρόβλημα?

nyannaco
14-10-20, 13:37
Δεν μου κάνει για χρονοδιακόπτης αυτή συμπεριφορά. Έχω πάρει θερμικό και θα το αλλάξω μόλις μπορέσω, να δούμε μήπως αυτό έχει γεράσει και κάνει περίεργα. Θα επανέλθω όταν έχω νέα.

nyannaco
23-10-20, 10:08
Το θερμικό αλλάχτηκε, αλλά δεν έλυσε το πρόβλημα - σε μεγάλο βαθμό αναμενόμενο, δεδομένου ότι και το νέο μέτραγε ακριβώς όσο και της μάνας του, 1.3Ω.

Στο μεταξύ, διάβασα σε κάποιο ξένο forum ότι η συμπεριφορά που επιδεικνύει σχετίζεται στο 90% των περιπτώσεων με φθορά στο συμπιεστή, που προκαλεί μάγκωμα (του άξονα? του εμβόλου?) με συνέπεια αυξημένη κατανάλωση ρεύματος. Ξαναμπήκε το αμπερόμετρο, και δυστυχώς επιβεβαιώθηκε ότι ενώ σε κανονική λειτουργία το μοτέρ τραβάει περί το 1.3Α, στις αποτυχημένες εκκινήσεις τραβάει γύρω στα 6Α, οπότε φυσιολογικότατα κόβει το θερμικό.

Συμπέρασμα: να ζήσουμε να το θυμόμαστε.

Κυριακίδης
23-10-20, 10:34
βρες τρόπο να μπορείς να κάνεις χειροκίνητα την δουλειά που κάνει ο χρονοδιακόπτης ή και ο θερμοστάτης , π.χ. απευθείας τροφοδοσία στο μοτέρ χειροκίνητα. Στις δοκιμές αυτές (έναρξης ή παύσης του μοτέρ ) να αφήνεις 5 - 10 λεπτά χρονικά περιθώρια και μην το κάνεις βίαια και άμεσα.
Αν και σε αυτήν την δοκιμή (χειροκίνητα) δεις τα ίδια τότε έχεις δίκιο , διαφορετικά μπορεί να είναι κάποια ανωμαλία τροφοδοσίας π.χ. από ελλαττωματική επαφή θερμοστάτη κτλ.

nyannaco
23-10-20, 10:46
Δεν παίζει αυτό Πέτρο. Μια ελαττωματική επαφή έχει αυξημένη αντίσταση, άρα το ρεύμα θα ήταν μικρότερο, όχι πενταπλάσιο.

Κυριακίδης
23-10-20, 11:09
και όμως μπορεί να παίζει , πάρε παράδειγμα τις άτσαλες διακοπές ανωμαλίες ρεύματος π.χ. σε κακοκαιρία και πάντα προστατεύει το θερμικό . Το ίδιο μπορεί να κάνει και κάποια φευγάτη επαφή π.χ. θερμοστάτη (γιατί όχι και το ρελέ)

nyannaco
23-10-20, 12:32
Δεν είναι το ίδιο πράγμα, άλλο τα πολύ έντονα μεταβατικά φαινόμενα (της τάξης των msec) μιας ηλεκτρικής καταιγίδας και άλλο η πολύ υψηλή ένταση που τραβάει το μοτέρ σταθερά μέχρι να κόψει το θερμικό. Αυτά τα λίγα δευτερόλεπτα με σταθερή ένταση πριν κόψει το θερμικό είναι αιώνας στον ηλεκτρισμό, δεν λογίζονται μεταβατικό φαινόμενο.

Κυριακίδης
23-10-20, 12:52
μεταβατικά φαινόμενα (της τάξης των msec) Δεν είναι πάντα έτσι
Αν δεν δοκιμάσεις χειροκίνητα (έτσι για το γαμώτο) θα έρθω Χαλάνδρι να στο "ρεκτιφιάρω" εγώ.

nyannaco
23-10-20, 13:29
Βάζω το τσίπουρο στο ψυγείο (το δεύτερο) :wiink:

nyannaco
28-10-20, 10:05
Πέτρο δεν ήρθες, και αναγκάστηκα να πιω το τσίπουρο μόνος μου :001_smile:

Το τσίπουρο μου καθάρισε το μυαλό, και σκέφτηκα να ελέγξω το ρελέ. Διαπίστωσα ότι ο οπλισμός μάλλον δεν κινείτο εντελώς ελεύθερα στο πάνω-κάτω, ενώ και η επαφή δεν έδειχνε καλή συμπεριφορά στην ωμομέτρηση, πότε δεν έκλεινε καθόλου, πότε εμφάνιζε αρκετά υψηλή αντίσταση... ευτυχώς το ρελέ ανοίγει, οπότε το άνοιξα και βρήκα τις επαφές σε κακό χάλι. Καθαρίστηκαν σχολαστικά, καθαρίστηκε και λιπάνθηκε με σπρέι σιλικόνης ο οπλισμός, και εγένετο το θαύμα! Το ψυγείο επανήλθε, μόλις δώσει εντολή ο θερμοστάτης ο συμπιεστής ξεκινάει αμέσως, χωρίς αποτυχημένες προσπάθειες. Τελικά φαίνεται ότι το ρελέ δεν τροφοτούσε το τύλιγμα εκκίνησης, με αποτέλεσμα το μοτέρ να ζορίζεται να ξεκινήσει και να τραβάει πολύ ρεύμα, οπότε έκοβε το θερμικό (έχω μάθει πλέον πολύ καλά τον ήχο του).
Ιδανικά θα ήθελα να αντικαταστήσω το ρελέ, αλλά έχει ένα μυστήριο τύπο με τρεις επαφές απευθείας στο κέλυφος του συμπιεστή, που δεν βρίσκω με το Google, ούτε στη Ελλάδα ούτε έξω:
47923 47922
Καμμιά ιδέα;

nyannaco
28-10-20, 10:10
Off-topic:

Προκειμένου να βοηθηθεί όποιος ψάχνει μελλοντικά παρόμοιο πρόβλημα, παρακαλώ κάποιος admin να αλλάξει τον τίτλο σε

SR-368 Αδυναμία εκκίνσης, το μοτέρ κόβει σε λίγα δευτερόλεπτα

Κυριακίδης
28-10-20, 12:09
Λογικά στο σχέδιο #23 common + run είναι αντίστροφα
https://www.youtube.com/watch?v=u3QMFXnEWjQ&t=16s
αν βρεις στις 2 μοναδικές επαφές (από τις 3 επαφές του μοτέρ ) που έχουν την μεγαλύτερη αντίσταση , τότε η 3η επαφή είναι η common .
Και αν ισχύει τότε μπορείς να βάλεις ρελέ με 2 επαφές , και το θερμικό ανεξάρτητο στην common θέση.
Το πηνίο του ρελέ λογικά τοποθετείται ανάποδα (κοιτάζει προς τα κάτω και άρα οι 2 επαφές έστω του δικού σου σχεδίου στο #23 για εκκίνηση και κανονική λειτουργία είναι οι επαφές common + start & η run η θέση του θερμικού ). Κάνε τεστ μέτρησης , επιβεβαίωσε και βάλε ξέχωρα κοινό ρελέ με 2 επαφές και θερμικό ανεξάρτητο.

nyannaco
28-10-20, 12:32
Εχω μετρήσει τα τυλίγματα πάνω στο μοτέρ (common-run περί τα 14Ω, common-start περί τα 50Ω, run-start το άθροισμα των δύο), έτσι βρήκα το pin-out που έχω σημειώσει στη φωτογραφία.
Δυστυχώς δεν είναι το start η επάνω επαφή, αλλιώς θα προχωρούσα όπως προτείνεις.
Επομένως εφόσν δεν βρίσκεται το ίδιο ρελέ, με δύο επαφών θα πρέπει να το βάλω εκτός της κανονικής του θέσης (να μην κουμπώνει στο συμπιεστή), που είναι λίγο τσαπατσουλιά και θα ήθελα να το αποφύγω. Για την ώρα το αφήνω με το επισκευασμένο αφού δουλεύει, και θα συνεχίσω το ψάξιμο μήπως σταθώ κάπου τυχερός. Αν όχι, τελικά θα πάρω ένα δύο επαφών να το έχω πρόχειρο γαι την ώρα που θα παραδώσει το επισκευασμένο (αν και όταν συμβεί).
Βρήκα φυσικά αρκετά ρλέ νεώτερου τύπου (μάλλον PTC) τρίπινα, αλλά αφ'ενός δεν είμαι σίγουρος αν είναι συμβατά με ρελέ έντασης, αφ'ετέρου δεν είμαι καθόλου σίγουρος αν έχουν το ίδιο pin-out, το οποίο και δεν μπόρεσα να βρω πουθενά. Και μόνο το γεγονός ότι το τρίτο pin το έχουν κάτω αντί επάνω, με προβληματίζει σε σχέση με το pin-out...

nyannaco
07-11-20, 13:27
Τελικά δυστυχώς δέκα μέρες κράτησε η επισκευή. Από χτες το βράδυ πάλι δεν ξεκίναγε το μοτέρ, έβγαλα πρωί-πρωί το ρελέ και το άνοιξα πάλι. Πάλι μαυρίλα στην επαφή, ξανά καθάρισμα, πήρε μπροστά μια δυο φορές και πάλι απ'την αρχή, αστοχία και κόψιμο το θερμικό. Φαίνεται ότι έχει χαλάσει/φαγωθεί η "πλατίνα" (ό,τι είχε τέλος πάντων) στις επαφές, και δεν αντέχει πλέον το τόξο στο κλείσιμο/άνοιγμα. Δυστυχώς δεν μπορώ να βρω πουθενά, και με βλέπω να πετάω ένα κατά τα άλλα λειτουργικό ψυγείο για ένα ανταλλακτικό των €10 :saad:

Κυριακίδης
07-11-20, 16:50
Φαίνεται ότι έχει χαλάσει/φαγωθεί η "πλατίνα" (ό,τι είχε τέλος πάντων) στις επαφές,
Το λέω "πλατίνα" γιατί είχα διαβάσει σχετικά που χρησιμοποιείται και από όσο θυμάμαι χρησιμοποιείται στα μπουζί ? και σε επαφές ρελέ και άλλες εφαρμογές ? χρυσοχοΐας?, το λένε και λευκόχρυσο , και είναι ακριβότερος από τον χρυσό?.

Πιστεύω μπορεί να φτιαχτεί το ίδιο ρελέ (υποθέτω μια που έχεις ρεζέρβα ρελέ που πιθανόν να έχει ίδιες πλατίνες με του παλιού σε διαστάσεις )

Τα λαμάκια αυτά που συνοδεύουν την πλατίνα (το στρόγγυλο κομμάτι ακριβώς που γίνεται η ηλεκτρική επαφή) , δεν είναι φιξ με το εξωτερικό μαύρο σώμα του ρελέ , αλλά βγαίνουν .

Εάν υποθέσουμε έχεις το μεράκι και συγκρίνεις το εσωτερικό λαμάκι που είναι μέρος του πίρου του ρελέ και τυχαίνει να είναι ίδιες διαστάσεις με το ρελέ ρεζέρβα που πήρες , τότε έλυσες το μισό πρόβλημα .
Το άλλο μισό πρόβλημα είναι οι εξωτερικές πλατίνες που δεν είναι μέρος του πίρου του ρελέ (αλλά τα εξωτερικά λαμάκια σύνδεσης τροφοδοσίας του ρελέ που επίσης και εκείνα περιέχουν πλατίνα )
Σε αυτά τα εξωτερικά λαμάκια αν προσεκτικά τροχίσεις (dremel εργαλείο με τα τροχάκια του και τις δικές του αρίδες για τρύπημα ) και ισοπεδώσεις τις φθαρμένες πλατίνες και κατόπιν τρυπήσεις μόνο το σημείο ακριβώς όπου στέκονταν οι πλατίνες . Παίρνεις τις πλατίνες της ρεζέρβας που είναι καλές , τις τοποθετείς στην τρύπα που άνοιξες και κόλλημα με καλάι? από την πίσω πλευρά της πλατίνας . (τώρα άμα προτιμάς να ανέβεις με φανελάκι στο Έβερεστ , παρά να κάνεις αυτά που λέω είναι άλλο θέμα )
Κάνε πρόβες πρώτα με παλιά κατεστραμμένα ρελέ , και αν είναι οκ , δοκίμασε στο γνήσιο ρελέ την επιδιόρθωση.

Προσπαθούμε να αλλάξουμε πέταλα στο άλογο , και όχι να πετάξουμε το άλογο επειδή δεν έχει πέταλα.

nyannaco
08-11-20, 08:15
Πέτρο, για την ώρα δεν έχω άλλο ρελέ στα χέρια μου, λειτουργικό ή μη, για πειράματα. Παράγγειλα χτες το καλσσικό δίπινο με πρόθεση να προσπαθήσω να το προσαρμόσω στο συμπιεστή με πατέντα, αλλά κάτι με ώθησε να παραγείλω δύο, για την απίθανη περίπτωση που θα ταίριαζαν οι επαφές για μεταμόσχευση :)
Υψηλού ρίσκου και αμφίβολου (διάρκειας) αποτελέσματος η εγχείρηση, όταν έρθουν θα τα δω προσεκτικά καιθα αποφασίσω πώς θα προχωρήσω.

Κυριακίδης
08-11-20, 09:29
Κάνε μια ερώτηση περιγράφοντας τους την διαφορά και ιδιαιτερότητα του δικού σου ρελέ
http://www.soldatos.gr/html/rele.html
Μπορεί να σου προτείνουν τον τύπο ICG :lool:

nyannaco
12-11-20, 09:42
Αδυνατώντας να βρω ακριβώς ίδιο ρελέ, παράγγειλα άλλο με ίδια ηλεκτρικά χαρακτηριστικά αλλά διαφορετική διάταξη ακροδεκτών.
Παραδόξως, εν μέσω καραντίνας ήρθε από Θεσσαλονίκη σε δύο εργάσιμες (παραγγελία Σάββατο μεσημέρι, παράδοση Τρίτη μεσημέρι) - να είναι καλά οι άνθρωποι, και του καταστήματος και της μεταφορικής!
Λύθηκε το παλιό ρελέ και χρησιμοποιήθηκε το τμήμα με τους ακροδέκτες σαν adaptor, πάνω στο οποίο στερεώθηκε και συνδέθηκε το νέο, με τη σωστή φορά:
https://www.howtofixit.gr/forum/attachment.php?attachmentid=47977&d=1605167076&thumb=1 (https://www.howtofixit.gr/forum/attachment.php?attachmentid=47977&d=1605167076)
Το ψυγείο φαίνεται να λειτουργεί κανονικά, χωρίς αποτυχημένες εκκινήσεις, και με το συμπιεστή να τραβάει το σωστό ρεύμα (1.2-1.3A).
Να μην το ματιάσω, ελπίζω να κρατήσει.

nyannaco
25-02-21, 11:01
Τελικά, ο γερούλης αποδείχτηκε ότι τα είχε φάει τα ψωμιά του, και δυστυχώς δεν άντεξε πολύ. Στο τρίμηνο από την αλλαγή του ρελέ, παρατήρησα αρχικά ότι άρχισαν να μειώνονται οι παύσεις στη λειτουργία του συμπιεστή, και μετά από λίγες μέρες φάνηκε σταδιακά και η μείωση στην απόδοση (βρήκα στην κατάψυξη μισοαποψυγμένα τρόφιμα). Ο έλεγχος έδειξε ότι ενώ το μοτέρ λειτουργούσε (χωρίς παύση πλέον) τραβούσε κάπως μειωμένο ρεύμα, 1A (από 1.2-1.3A που τραβούσε στην κανονική του λειτουργία), και η θερμοκρασία στην κατάψυξη δεν κατέβαινε πια πιο κάτω από τους +12°C. Δεν ξέρω με βεβαιότητα αν αυτό δείχνει απώλεια freon ή φθορά του συμπιεστή. Με τις λιγοστές μου γνώσεις τείνω προς το πρώτο, αλλά όποιο από τα δύο και να ήταν, η δαπανηρή επισκευή σε αυτής της ηλικίας ψυγείο κρίθηκε ασύμφορη, και αντικαταστάθηκε.