Επιστροφή στο Forum : [Άλλη] Πληντύριο Ariston δε γυρνάει το μοτέρ
Γεια σας,
έχουμε ένα πλυντήριο Ariston Margherita στο πατρικό μου στο οποίο δεν γυρνάει το μοτέρ. Πριν μερικούς μήνες είχε φάει τα καρβουνάκια οπότε και τα αντικαταστήσαμε με καινούρια και έκτοτε λειτουργούσε κανονικά χωρίς πρόβλημα. Πριν μερικές μέρες, αφού χρησιμοποιήθηκε σε πρόγραμμα με απενεργοποιημένο το στύψιμο, μετά δεν ξαναγύρισε το μοτέρ. Το δοκιμάσαμε και άδειο αλλά και με ρούχα και δεν γυρνάει.
Είναι σαν να μη παίρνει καθόλου εντολή το μοτέρ, καθώς δεν κάνει καν δοκιμή να ξεκινήσει.
Τι μπορεί να είναι?
Στέλνω και μια φωτογραφία από τη συνδεσμολογία στο πίσω μέρος του πλυντηρίου, μηπως δειτε κατι.
http://www.howtofixit.gr/forum/attachment.php?attachmentid=37347&stc=1
Ευχαριστώ
Κυριακίδης
02-03-14, 17:58
1) Ενώ παίρνει νερό κανονικά? και το βγάζει? (δεν είναι εντελώς "νεκρό" δηλαδή)
2) Έχεις διαρροή νερού + φθαρμένα ρουλεμάν κάδου , και αυτό γιατί βλέπω εκείνα τα καφέ στίγματα πάνω στον κάδο.
3) όμως τα άσπρα σαπουνο/άλατα ίσως να σημαίνουν κάποια διαρροή άσχετη και από τα ρουλεμάν και να είναι τρύπιος ο κάδος (είναι εμαγιέ και όχι ανοξείδωτος ) στο σημείο που είναι η αντίσταση (είτε η φλάντζα της αντίστασης ) είτε μεταξύ χαραμάδας κάδου και γωνίας που στηρίζεται το μοτέρ.
4) Στον άξονα του μοτέρ συγκέντρωσε πολλά άλατα και ίσως σκούριασε πολύ το ρουλεμάν του μοτέρ ... θα πρέπει να βγάλεις τον ιμάντα και να γυρίσεις τον άξονα του μοτέρ να δεις αν διαλύθηκαν τα ρουλεμάν.
5) Αν το άφησες παρατεταμένα να δουλεύει έτσι . ίσως να έχεις ζημιά στην πλακέτα ή και στο ίδιο μοτέρ.
1) Παίρνει νερό κανονικά, το ζεσταίνει και αν προχωρήσεις το πρόγραμμα το βγάζει. Τα κάνει όλα κανονικά εκτός από το γύρισμα του μοτέρ
2) Αυτό υπάρχει περίπτωση να είναι επισκευάσιμο, ή όχι?
3) Το άσπρο είναι ταλκ που έριξε ο πατέρας μου στον ιμάντα μήπως και βοηθούσε.
4,5) Απαντήθηκαν από το 3 νομίζω
Έβγαλα τον ιμάντα και έκανα δοκιμή να γυρίσω το μοτερ με το χέρι. Γυρνάει αρκετά ομαλά, χωρίς περίεργο ήχο. Δεν δείχνει να έχει κάποιο μηχανικό πρόβλημα δηλαδή. Επίσης με βγαλμένο ιμάντα έβαλα το πλυντήριο να δουλέψει χωρίς καθόλου φορτίο, αλλά και πάλι ο άξονας του μοτέρ δεν γύρισε.
Στο πάνω μέρος του πλυντηρίου υπάρχει κάτι σαν πυκνωτής, υπάρχει περίπτωση να έχει πρόβλημα αυτό?
http://www.howtofixit.gr/forum/attachment.php?attachmentid=37352&stc=1
Κυριακίδης
02-03-14, 20:14
Στο πάνω μέρος του πλυντηρίου υπάρχει κάτι σαν πυκνωτής, υπάρχει περίπτωση να έχει πρόβλημα αυτό?
όχι .. δεν θα δούλευε οπουδήποτε αλλού αν έφταιγε αυτό ή θα σου έριχνε την ασφάλεια.
2) Αυτό υπάρχει περίπτωση να είναι επισκευάσιμο, ή όχι? Αναλόγως πόσο τα "ρήμαξες" σε προχωρημένη αδιαφορία πλέον μπορεί να έχει κάνει ζημιά εκτός στα ρουλεμάν , και στον άξονα του τυμπάνου . (το τύμπανο + άξονας είναι ασύμφερο)
3) Το άσπρο είναι ταλκ που έριξε ο πατέρας μου στον ιμάντα μήπως και βοηθούσε. και στο αυτοκίνητο του ταλκ βάζει?:lool:
Φίλε Κώστα παρόλο που λες ότι αλλάξατε καρβουνάκια στο μοτέρ . δεν το παίρνουμε ως βάση . θέλουν επανεξέταση από ειδικό και στο μοτέρ γενικά ... αν είμαστε οκ με το μοτέρ κοιτάμε πλακέτα κτλ
Έβγαλα το μοτέρ και το έλεγξα. Τα καρβουνάκια έχουν πολύ "ψωμί" ακόμα.
Οι περιελίξεις είχαν όλες αντίσταση μερικά Ωμ, οπότε υποθέτω πως δεν έχει διακοπεί κάποια.
Τι ψάχνουμε τώρα?
Το συγκεκριμένο πλυντήριο πάντως δε νομίζω να έχει πλακέτα καθώς είναι αρκετά παλιό και μοιάζει με αυτό:
http://www.sigma-shop.com/e_images/washing/washing_01.jpg
Στην εικόνα ειναι το 848, το δικό μου είναι το AI 858 CTX
Κυριακίδης
03-03-14, 21:35
Κανονικά κάποιος πρέπει να το δει να εξετάσει αν πηγαίνει ρεύμα στο μοτέρ ή όχι και ανάλογα εξετάζει πλακέτα και τρέχα γύρευε . όχι απλή υπόθεση .
Έβγαλα το μοτέρ και το έλεγξα. Τα καρβουνάκια έχουν πολύ "ψωμί" ακόμα.
Οι περιελίξεις είχαν όλες αντίσταση μερικά Ωμ, οπότε υποθέτω πως δεν έχει διακοπεί κάποια.
Το συγκεκριμένο πλυντήριο πάντως δε νομίζω να έχει πλακέτα καθώς είναι αρκετά παλιό και μοιάζει με αυτό:
Δεν υπαρχει περιπτωση να εχει καρβουνακια και να μην εχει πλακετα.
Ψαξε καλα για τη πλακετα.
Σωστός... Εννοούσα πλακέτα για το πρόγραμμα.
Βρηκα τη πλακέτα του μοτέρ κι έχει καεί η ασφαλεια. Θα πάω αυριο να πάρω αλλη να τη δοκιμάσω.
Το θέμα είναι, είναι φυσιολογικό να έχει καεί η ασφαλεια, η σημαίνει ότι πιθανότατα υπάρχει κι αλλού πρόβλημα και πρέπει να συνεχίσω το ψάξιμο ακομα κι αν δουλέψει;
Κυριακίδης
04-03-14, 00:24
Σωστός... Εννοούσα πλακέτα για το πρόγραμμα.
Βρηκα τη πλακέτα του μοτέρ κι έχει καεί η ασφαλεια. Θα πάω αυριο να πάρω αλλη να τη δοκιμάσω.
Το θέμα είναι, είναι φυσιολογικό να έχει καεί η ασφαλεια, η σημαίνει ότι πιθανότατα υπάρχει κι αλλού πρόβλημα και πρέπει να συνεχίσω το ψάξιμο ακομα κι αν δουλέψει;
"Ομπρέλα" έχει από πάνω το μοτέρ ? είναι ένα διαχωριστικό (σαν ζελατίνα) σε περίπτωση που τρέξουν νερά από τον κάδο να μην πέσουν εντός του μοτέρ . Πάντως την κατάσταση με τα ρουλεμάν δεν την αποφεύγεις και εκεί είναι σοβαρό πρόβλημα . όπου "σκορπίζουν" νερά , το πλυντήριο είναι ακατάλληλο για χρήση . (ενδέχεται να έχει προχωρημένη ζημιά στο μοτέρ )
Στην φωτογραφία με τον αντιπαρασιτικό πυκνωτή στο #3 αν κοιτάξεις καλά στα τοιχώματα ... (καφέ κηλίδες) θα δεις ότι μέχρι εκεί σου πετούσε τα νερά .
"Ομπρέλα" έχει από πάνω το μοτέρ ? είναι ένα διαχωριστικό (σαν ζελατίνα) σε περίπτωση που τρέξουν νερά από τον κάδο να μην πέσουν εντός του μοτέρ . Πάντως την κατάσταση με τα ρουλεμάν δεν την αποφεύγεις και εκεί είναι σοβαρό πρόβλημα . όπου "σκορπίζουν" νερά , το πλυντήριο είναι ακατάλληλο για χρήση . (ενδέχεται να έχει προχωρημένη ζημιά στο μοτέρ )
Στην φωτογραφία με τον αντιπαρασιτικό πυκνωτή στο #3 αν κοιτάξεις καλά στα τοιχώματα ... (καφέ κηλίδες) θα δεις ότι μέχρι εκεί σου πετούσε τα νερά .
Δεν βλέπω κάποια ζελατίνα. Ωστόσο όπως είναι τοποθετημένο το μοτέρ, αν τρέξουν νερά από το πίσω μέρος του κάδου μπορούν να προσβάλουν μόνο τον άξονα του και τίποτε παραπέρα, καθώς έχει μία λάμα που πιάνει πάνω και το προστατεύει.
Αν μπορείς εξήγησε μου λίγο περισσότερα με τα ρουλεμάν. Αυτό που βλέπω είναι πιτσιλιές από νερό ή λάδια των ρουλεμάν.
Ανεβάζω και μια φωτό από τις κηλίδες που λες, μήπως βοηθάει σε κάτι. Αντιλαμβάνομαι πως είναι πρόβλημα, ωστόσο θα ήθελα να μάθω περισσότερα καθώς επίσης και αν επισκευάζεται με ευλογο κόστος ή θέλει αντικατάσταση ο μισός μηχανισμός.
Κυριακίδης
04-03-14, 11:49
Ναι επισκευάζεται και είναι από τα πιο εύκολα . αφού βγάλεις την τροχαλία (θα χρειαστείς τρίποδο εξολκέα ) αμέσως μετά ξεβιδώνεις την φωλιά των ρουλεμάν από τα 3 πόδια που στηρίζονται στον κάδο , και πάλι με τον ίδιο εξολκέα προσπαθείς να βγάλεις ολόκληρη την φωλιά ... καθαρίζεις / αλλάζεις τσιμούχα και ρουλεμάν /φλάντζα αν χρειαστεί . και ακολουθείς αντίστροφη πορεία για την συναρμολόγηση . (δεν θα αλλάξεις την φωλιά , μόνο τα ρουλεμάν και τσιμούχα)
Αλλά πρέπει πρώτα να τακτοποιήσεις το άλλο πρόβλημα με το μοτέρ , αλλιώς δεν έχει νόημα να συνεχίσεις
http://www.kourlaba.gr/eshop/product_info.php?cPath=15_1_26&products_id=878&osCsid=0f3moekjtke3a8ipv53ia1obm7
Για την ομπρέλα στο μοτέρ βρες ένα μπιτόνι 4 λιτρο (στα βενζινάδικα τετραγωνικά που είναι) πέτα τον πάτο και το χερούλι του μπιτονιού και πάρε μόνο την περιφέρεια του μπιτονιού και στερέωσε το ανάμεσα μοτέρ/κάδου
Πέτρο ευχαριστώ πάρα πολύ για τις αναλυτικές οδηγίες.
Αντικατέστησα την καμμένη ασφάλεια και πλέον το μοτέρ λειτουργεί κανονικά. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι έχει πιο "βαρύ" ήχο όταν γυρίζει ο κάδος. Πιο βαρύ σε σχέση με πριν εννοώ. Προφανώς ρόλο παίζουν τα ρουλεμάν, αλλά υπάρχει περίπτωση να παίζει ρόλο και η προένταση του ιμάντα, και αν ναι, θα πρέπει να τον τεντώσω περισσότερο ή να τον χαλαρώσω? Υπάρχει κάποιος πρακτικός κανόνας?
Τώρα σειρά παίρνουν τα ρουλεμάν... Ο εξολκέας τι διαστάσεις περίπου πρέπει να έχει για να μπορέσω να κάνω τη δουλειά μου?
Κυριακίδης
04-03-14, 20:19
Τώρα σειρά παίρνουν τα ρουλεμάν... Ο εξολκέας τι διαστάσεις περίπου πρέπει να έχει για να μπορέσω να κάνω τη δουλειά μου?
Ο καλός και σωστός εξολκέας είναι ακριβός . τα περισσότερα είναι για τα σκουπίδια
Οι διαστάσεις είναι ανάλογα την απόσταση από τα σημεία που θέλεις να αγκιστρωθούν τα πόδια και μέχρι το σημείο που είναι η βίδα του άξονα
Τα πόδια στα "φθηνά" εργαλεία δεν είναι κατάλληλα για αγκίστρωση όπως σου δείχνω παρακάτω
http://www.howtofixit.gr/forum/attachment.php?attachmentid=37374&stc=1
https://www.youtube.com/watch?v=xUhh4SXysyg
Ο μπάρμπας στο βίντεο καλούτσικος είναι (χωρίς εξολκέα ... αλλά είναι καινούριο και όχι πολύ σκουριασμένα)
Ο Τρόπος που χτυπάει ο μπάρμπας τα ρουλεμάν (με σφυρί/καλέμι) απευθείας είναι ριψοκίνδυνος μπορεί να χαλάσει το ρουλεμάν (καλύτερα να χτυπηθούν με ξύλινο τάκο ή κατάλληλο σωλήνα στις διαστάσεις που έχουν τα ρουλεμάν )
στην τσιμούχα πριν την βάλεις να τοποθετήσεις εσωτερικά γράσο .
Η βίδα που πιάνει την τροχαλία (Torch) είναι ίσως το πιο δύσκολο κομμάτι γιατί αυτές τις έχουν από κατασκευής κολλήσει με σφραγιστική κόλλα . Θέλει ιδιαίτερη προσοχή εκεί. Καθώς αν σπάσει η βίδα και μείνει μέσα στον άξονα . την μπούχτισες
Αντικατέστησα την καμμένη ασφάλεια και πλέον το μοτέρ λειτουργεί κανονικά. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι έχει πιο "βαρύ" ήχο όταν γυρίζει ο κάδος. Πιο βαρύ σε σχέση με πριν εννοώ. Προφανώς ρόλο παίζουν τα ρουλεμάν, αλλά υπάρχει περίπτωση να παίζει ρόλο και η προένταση του ιμάντα, και αν ναι, θα πρέπει να τον τεντώσω περισσότερο ή να τον χαλαρώσω? Υπάρχει κάποιος πρακτικός κανόνας?
Αν έχει φθαρμένα ρουλεμάν και το μοτέρ , μπορεί να είναι ο βόμβος από εκεί. Θα πρέπει να βγάλεις τον ιμάντα (και τα καρβουνάκια αν είναι εύκολο ) και να στρίψεις το μοτέρ να το ακούσεις πιο καθαρά αν φταίνε τα ρουλεμάν .. (αν δεν βγάλεις τα καρβουνάκια θα μπερδευτείς)
Πέτρο σε ευχαριστώ πολύ για το αναλυτικό ποστ. Κάποια στιγμή θα πάρει σειρά και αυτή η επισκευή, αλλά όχι τώρα, όπως το βλέπω.
Απλά μια ερώτηση ακόμα: Επειδή σε κάποια βιντεο είδα να κατεβάζουν ολόκληρο το κάδο, η δουλειά μπορεί να γίνει και απλά με το κάδο πάνω στο πλυντήριο?
Και πάλι χίλια ευχαριστώ!
Κυριακίδης
06-03-14, 23:08
Απλά μια ερώτηση ακόμα: Επειδή σε κάποια βιντεο είδα να κατεβάζουν ολόκληρο το κάδο, η δουλειά μπορεί να γίνει και απλά με το κάδο πάνω στο πλυντήριο?
Όσα πλυντήρια έχουν φωλιά ρουλεμάν όπως το δικό σου (εξωτερικό/χωριστό) η δουλεία γίνεται με τον κάδο πάνω στο πλυντήριο ... ενώ άλλα που την φωλιά την έχουν φιξ με τον κάδο , εκείνα θέλουν λύσιμο. Άρα μια καλή επιλογή στο πιο πλυντήριο θα πρέπει να διαλέξει κάποιος θα πρέπει να υπολογίσει και αυτό .... -1 σε εκείνα που έχουν την φωλιά σε φιξ κάδο.
Άρα μια καλή επιλογή στο πιο πλυντήριο θα πρέπει να διαλέξει κάποιος θα πρέπει να υπολογίσει και αυτό .... -1 σε εκείνα που έχουν την φωλιά σε φιξ κάδο.Ποιά είναι αυτά; Κάθε κατασκευαστής ακολουθεί τη μία ή την άλλη πρακτική, ή πρέπει να δει κανείς και σε επίπεδο μοντέλου;
Κυριακίδης
07-03-14, 09:26
Ποιά είναι αυτά; Κάθε κατασκευαστής ακολουθεί τη μία ή την άλλη πρακτική, ή πρέπει να δει κανείς και σε επίπεδο μοντέλου;
Εννοείται ότι εκτός από την μάρκα πρέπει να το δει και σε επίπεδο μοντέλου. Έπειτα με τον τρόπο ανανέωσης μοντέλων που ακολουθεί η κάθε εταιρία (κάθε 3μηνο - εξάμηνο) είναι δύσκολο να προσδιορίσεις για το κάθε μοντέλο τι είναι αυτό (αφού και στα τεχνικά χαρακτηριστικά τους αποφεύγουν να δώσουν στοιχεία για τα βασικά εσωτερικά τους χαρακτηριστικά "μηχανικά μέρη" αλλά αναφέρουν μόνο τα "ηλεκτρικά χαρακτηριστικά").
Είναι και άλλες παράμετροι που πρέπει να υπολογιστούν π.χ. το κόστος ανταλλακτικών της κάθε εταιρίας (όπως περίπτωση μιας εταιρίας που σαν κόστος αλλαγής προγραμματιστή έλεγε 350 ευρώ (άνευ φπα .. μόνο αξία ανταλλακτικού )!
Αξιοπιστία και ανταπόκριση ως προς το σέρβις. (που άλλοι είναι "φευγάτοι")
Για να γίνουν τέτοιες προτάσεις "καταλληλότερου και πιο αξιόπιστου πλυντηρίου" πρέπει να υπάρξει κάποιος υπεύθυνος του τύπου "αναλυτικό ρεπορτάζ συσκευών"
Συμφωνώ σε όλα αυτά που λες. Απλά είπα μήπως όσον αφορά το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό κάποιοι κατασκευαστές είναι της λογικής πάντα έτσι ή πάντα αλλιώς. Αφου δεν, τί να κάνουμε...
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions Inc. All rights reserved.