PDA

Επιστροφή στο Forum : [Bosch] μοτερ πλυντηριου συνδεσμολογια



κωστας1982
19-02-14, 21:13
γεια σας κανω μια κατασκευη με μοτερ πλυντηριου που βρηκα και δεν μπορω να βγαλω ακρη στην συνδεσμολογια στην παρακατω εικονα το ασπρο και το μπλε πανε στα καρβουνακια τα υπολοιπα δεν βγαζω ακρη , τα κοκκινα πηγαινουν στο πισω μερος του μοτερ σε ενα σημειο που γραφει 95 αν μπορει καποιος να βοηθησει ευχαριστω!!!

FILMAN
21-02-14, 09:45
Τα κόκκινα είναι η έξοδος της ταχογεννήτριας και δεν θα τα τροφοδοτήσεις. Θα τα αφήσεις ασύνδετα εκτός και αν έχεις φτιάξει κάποιο κύκλωμα που να διαβάζει τις στροφές του μοτέρ.

Το άσπρο και το μπλε πηγαίνουν όπως λες στα καρβουνάκια, οπότε τα άλλα δυο καλώδια που μένουν, δηλαδή το μαύρο και το κίτρινο, είναι τα άκρα του στάτορα. Ο στάτορας και ο ρώτορας πρέπει να συνδεθούν σε σειρά. Δηλαδή το ένα καλώδιο του στάτορα θα συνδεθεί με το ένα καλώδιο που πάει στα καρβουνάκια.

Μπορείς για παράδειγμα να ενώσεις μεταξύ τους το άσπρο και το κίτρινο, και να δώσεις τροφοδοσία στο μαύρο και το μπλε. Το μοτέρ θα γυρίζει προς μια κατεύθυνση.

Αν θες να γυρίσει ανάποδα, αντιμεταθέτεις το άσπρο και το μπλε ή το μαύρο και το κίτρινο (λειτουργικά είναι το ίδιο).

Προσοχή κατά τις δοκιμές να μη δώσεις απευθείας 220V στο μοτέρ γιατί θα τιναχτεί απότομα και μπορεί να σε χτυπήσει ή να κάνει ζημιά στα αντικείμενα που θα βρίσκονται γύρω του. Βάλε μια λάμπα σε σειρά ή τροφοδότησέ το με μειωμένη τάση (μπορείς και με DC).

κωστας1982
21-02-14, 10:04
ευχαριστω πολυ φιλιππε για τις συμβουλες σου οταν τελειωσω την κατασκευη θα ανεβασω φωτο

NEOMELOS
24-03-16, 19:55
Φίλοι και Φίλιππε, ξαναβρήκα αυτό το μοτέρ από το πλυντήριο της πεθεράς μου (δούλευε) και επειδή βλέπω στο δίκτυο ότι πολλοί τα επαναχρησιμοποιούν για διάφορες χρήσεις σκέφτηκα μήπως με τη βοήθειά σας το βάλω μπροστά.
Το κακό; είναι ότι περισσεύουν 4 καλώδια εκτός των 2 του ταχογράφου και τα 2 από τα καρβουνάκια, οπότε δεν εμπίπτει στην παραπάνω κατηγορία.
Έχει λοιπόν 2 μαύρα καλώδια με μηδενική αντίσταση μεταξύ τους και ένα καφέ και ένα γκρί με μεταξύ τους αντίσταση 2Ω;(αν μετράει καλά το πολύμετρο). Γκρι ή καφέ με μαύρα δεν κλείνει κύκλωμα.
Υπάρχει καμιά ιδέα για το πως μπορώ να τρέξω αυτό το μοτέρ;
41542
Ευχαριστώ

tipos
24-03-16, 21:21
Αντωνη αν μετραει καλα το πολυμετρο τα 2 μαυρα ειναι η ασφαλεια του μοτερ τα οποια τα αφηνεις εκτος κυκλωματος.Τα υπολοιπα ειναι οπως πολυ σωστα τα λεει ο φιλιππος.Τα μοτερ πλυντηριου αυτα απαγορευεται να τα δωσεις απευθειας 220 για περισοτερο απο 10 sec.Το σωστο ειναι να δωσεις μειωμενη ταση κατα προτημηση DC.

Σε γενικες γραμμες ειναι καπως ετσι41544

Papas00zas
25-03-16, 02:32
Τα μοτερ πλυντηριου αυτα απαγορευεται να τα δωσεις απευθειας 220 για περισοτερο απο 10 sec.Το σωστο ειναι να δωσεις μειωμενη ταση κατα προτημηση DC.

Σε γενικες γραμμες ειναι καπως ετσι41544

Ελέω σπινθηρισμών; Με τι DC δουλεύουν;

Κυριακίδης
25-03-16, 07:53
Ελέω σπινθηρισμών; Με τι DC δουλεύουν;
Τι εννοείς για τους σπινθηρισμούς?
Με Dc όποιας μπαταρίας ή και 2 σε σειρά για 24V κτλ όπως π.χ. το δοκίμασα σε συνεχές παρακάτω με DC "παραγωγής μας " από αυτοσχέδια γεννήτρια και μετά από ανόρθωση .
https://www.youtube.com/watch?v=ZUxp0q0DZdI&feature=youtu.be

NEOMELOS
25-03-16, 11:33
Φαντάζομαι ο Δημήτρης ρωτάει, γιατί όχι με 220 και για μεγάλη διάρκεια;
Τι περισσότερο είχε μέσα στο πλυντήριο και δούλευε με 220;
Το μοτέρ του πρώτου ποστ, μπορεί να δουλέψει επί μακρόν με τα 220;
Σας πρήζω ε;

Και Χρόνια Πολλά

diony
25-03-16, 15:36
Καταρχήν αυτά τα μοτέρ δεν είναι υπολογισμένα για συνεχόμενη λειτουργία
Ένα δεύτερο σημείο είναι πως τα περισσότερα δεν διαθέτουν φτερωτή ψύξης , και στο στύψιμο κάποια ξεπερνούν τις 14000 στροφές /λεπτό
Δε δοκίμασα ποτέ μου το όριο αντοχής τους , αλλά αρκετές φορές κάποια παρουσίασαν πρόβλημα λόγω υπερθέρμανσης , ύστερα από συνεχόμενες πλύσεις

tipos
25-03-16, 16:22
Τα μοτερ αυτα οταν δουλευουν πανω στα πλυντηρια δεν δουλευουν με ταση 220v.Aν τα δωσεις 220 για πολυ ωρα ανεβαζουν πολλες στροφες με αποτελεσμα να σπαει ο συλεκτης,το εχω παθει 2 φορες και κοντεψα να σακατευτω.Αν δωσουμε DC το μoτερ τραβαει λιγοτερα amper.Ενα καλο tip ειναι να του δωσουμε ρευμα με ποντεσιομετρο απο ηλ.σκουπα.Με αυτο τον τροπο μπορουμε και το ξεκιναμε σιγα σιγα χωρις τον φοβο να υπαρξει ατυχημα,εγω τα βαζω μπρος με κυκλωμα απο σκουπα miele και ταση AC

NEOMELOS
25-03-16, 18:26
Τι το ήθελες εκείνο το "κόντεψα να σακατευτώ". Πάντως απ' ότι λες εξακολουθείς να το βάζεις μπροστά και να το χρησιμοποιείς.
Είμαι που είμαι χέστης με θέματα ασφάλειας, να έχω να σκέφτομαι και πότε θα σκάσει το μοτέρ κατά τη διάρκεια της εργασίας-δοκιμής.
Τέλος πάντων, ευχαριστώ για τις πληροφορίες, όλους τους φίλους.
Θα δοκιμάσω τη λειτουργία του με dimmer και συνεχές μπαταρίας και τα ξαναλέμε.

FILMAN
28-03-16, 12:46
Για να φτάσει στο σημείο να σκορπίσει ο ρότορας πρέπει να ανεβάσει τρελές στροφές (= να δουλεύει "στον αέρα")

Μπορείς να το τροφοδοτήσεις με DC με AC ή με ό,τι άλλη κυματομορφή θέλεις

Τη θερμοασφάλεια μη την αφήσεις ασύνδετη, βάλε τη σε σειρά με το κύκλωμα ώστε σε περίπτωση υπερθέρμανσης το μοτέρ να απενεργοποιηθεί αυτόματα

Papas00zas
28-03-16, 19:05
Τι εννοείς για τους σπινθηρισμούς?
Με Dc όποιας μπαταρίας ή και 2 σε σειρά για 24V κτλ όπως π.χ. το δοκίμασα σε συνεχές παρακάτω με DC "παραγωγής μας " από αυτοσχέδια γεννήτρια και μετά από ανόρθωση .
https://www.youtube.com/watch?v=ZUxp0q0DZdI&feature=youtu.be
Αυτό πιο πολύ το έγραψα διότι αυτά τα μοτέρ έχουν καρβουνάκια επάνω και σκέφτηκα μήπως έχει σχέση με πρόωρη φθορά...κυρίως για καρβουνάκια ή και για τα πηνία

Φαντάζομαι ο Δημήτρης ρωτάει, γιατί όχι με 220 και για μεγάλη διάρκεια;
Τι περισσότερο είχε μέσα στο πλυντήριο και δούλευε με 220;
Το μοτέρ του πρώτου ποστ, μπορεί να δουλέψει επί μακρόν με τα 220;
Σας πρήζω ε;

Και Χρόνια Πολλά
Έτσι ακριβώς....

Καταρχήν αυτά τα μοτέρ δεν είναι υπολογισμένα για συνεχόμενη λειτουργία
Ένα δεύτερο σημείο είναι πως τα περισσότερα δεν διαθέτουν φτερωτή ψύξης , και στο στύψιμο κάποια ξεπερνούν τις 14000 στροφές /λεπτό
Δε δοκίμασα ποτέ μου το όριο αντοχής τους , αλλά αρκετές φορές κάποια παρουσίασαν πρόβλημα λόγω υπερθέρμανσης , ύστερα από συνεχόμενες πλύσεις
Αν δουλεύει χωρίς φορτίο, ναι μπορεί....άλλωστε αρκετά απο αυτά αν θυμαμαι καλά δεν ειναι να δουλεύουν πολλή ώρα χωρίς φορτίο. Να υπερθερμανθεί μετά απο συνεχόμενες πλύσεις λίγο δύσκολο,εκτός αν όντως δεν αντέχουν.

Τα μοτερ αυτα οταν δουλευουν πανω στα πλυντηρια δεν δουλευουν με ταση 220v.Aν τα δωσεις 220 για πολυ ωρα ανεβαζουν πολλες στροφες με αποτελεσμα να σπαει ο συλλέκτης,το εχω παθει 2 φορες και κοντεψα να σακατευτω.Αν δωσουμε DC το μoτερ τραβαει λιγοτερα amper.Ενα καλο tip ειναι να του δωσουμε ρευμα με ποντεσιομετρο απο ηλ.σκουπα.Με αυτο τον τροπο μπορουμε και το ξεκιναμε σιγα σιγα χωρις τον φοβο να υπαρξει ατυχημα,εγω τα βαζω μπρος με κυκλωμα απο σκουπα miele και ταση AC
Με ποιά τάση DC δουλεύουν; Και πως γινεται στο dc να ζητουν λιγότερο ρεύμα;

NEOMELOS
28-03-16, 19:58
Λοιπόν 2 δοκιμές.
Με μπαταρία 12V 7,5Ah και με πολύμετρο σε σειρά, λειτουργεί με χαμηλές στροφές και "δείχνει" να τραβάει 0,5 Α.
Με ρεύμα AC από dimmer λειτουργεί ανεβάζοντας στροφές (δε χαμηλώνουν πολύ-μηδενίζουν, ίσως φταίει και το dimmer το οποίο όμως σε δράπανα-τροχούς μηδενίζει) αλλά κάνει σκορτσαρίσματα; θόρυβο; στην εκκίνηση. Ροπή δε δοκίμασα με αντίσταση στον άξονα και δεν το άφησα πολύ σε λειτουργία (είπαμε....).
Τη θερμοασφάλεια δεν τη σύνδεσα. Σε επόμενη δοκιμή θα συνδεθεί, σε σειρά, ε;

diony
28-03-16, 23:38
Αν δουλεύει χωρίς φορτίο, ναι μπορεί....άλλωστε αρκετά απο αυτά αν θυμαμαι καλά δεν ειναι να δουλεύουν πολλή ώρα χωρίς φορτίο. Να υπερθερμανθεί μετά απο συνεχόμενες πλύσεις λίγο δύσκολο,εκτός αν όντως δεν αντέχουν.

Εδώ ο ρότορας από τέτοιο μοτέρ

41550

Και εδώ άλλος ρότορας από ίδιου τύπου μοτέρ μετά από απανωτές και πιθανό κάποιες υπερφορτωμένες πλύσεις


Τα βέλη δείχνουν τα μονωτικά

41551

Εδώ τα μονωτικά που λειώσανε



41552

NEOMELOS
29-03-16, 13:09
Φίλιπππε, γιατί σε άλλο ποστ-μοτέρ,τα κίτρινα τα λες ότι πάνε σε "ταχογεννήτρια" και σε αυτό σε "θερμοασφάλεια";
Είναι το ίδιο πράμα, είναι άλλος τύπος μοτέρ ή κατάλαβα λάθος καλώδια;

FILMAN
30-03-16, 11:38
Διάβασε προσεκτικά το #12... δεν αναφέρω πουθενά χρώμα καλωδίου! Τα δυο καλώδια που πάνε στο πίσω μέρος του μοτέρ (συχνά πιο λεπτά από τα υπόλοιπα) είναι τα καλώδια της ταχογεννήτριας άσχετα από το χρώμα που έχουν!