Επιστροφή στο Forum : [Άλλη] Αλλαγη θερμοστατη σε ψυγειο teka
Καλησπερα.
Εχω ενα διπορτο ψυγειο teka εδω και 2 μηνες, το οποιο μου το εδωσε ο ιδιοκτητης του σπιτιου οπου μενω. Ειναι πανω η συντηρηση και κατω η καταψυξη.
Εδω και λιγο καιρο παρατηρησα οτι το μοτερ της συντηρησης δουλευει συνεχεια και η θερμοκρασια ειναι αρκετα χαμηλη στο ψυγειο, σχηματιζοντας παγο σε μορφη χιονιου γυρω απο το ανεμιστηρακι. Η επιλογη στο θερμοστατη ηταν παντα στο 1.
Προχωρησα σε αλλαγη θερμοστατη χωρις να λυσω το προβλημα.
Το πουρο του θερμοστατη (συρματινο καλωδιο) βγαινει εξω απο το ψυγειο απο τη πισω πλευρα και ξαναμπαινει σε αλλο σημειο λιγο πιο πανω απο τη μεση του υψους της συντηρησης. Στα σημεια εξοδου-εισοδου υπαρχει παστα, μαλλον καποιο υλικο θερμομονοτικο, ευπλαστο ωστε να μπορει να περιβαλλει το πουρο στα σημεια που εισερχεται-εξερχεται. Φαινεται παλιο και ειδικα στη πανω τρυπα μαλλον πρεπει να μπει καινουργιο για να μειωθουν οι απωλειες.
Ο αισθητηρας που ακριβως βρισκεται στο πουρο? στην ακρη του, η ολο το συρματινο μερος αποτελει αισθητηρα? σε διαφορα βιντεο που ειδα για καθοδηγηση στην αλλαγη θερμοστατη, πουθενα το πουρο δεν ερχοταν σε επαφη με το περιβαλλον, ηταν ολοκληρο μεσα στο ψυγειο. Μηπως φταιει οτι ενα μεγαλο μερος του συρματος ειναι εξω απο το ψυγειο?
Δε νομιζω οτι ειναι θεμα απωλειων ειτε απο το λαστιχο του ψυγειου το οποιο φαινεται σε καλη κατασταση, ειτε απο τις μικρες οπες οπου διερχεται το πουρο. Σε αυτη τη περιπτωση πιστευω απλα οτι το μοτερ θα ανοιγε πιο συχνα, αυτο ομως δουλευει συνεχεια κρατωντας τη θερμοκρασια υπερβολικα χαμηλη.Θα εκτιμουσα τη βοηθεια οποιου ξερει κατι...
Κυριακίδης
19-11-13, 09:17
Προχωρησα σε αλλαγη θερμοστατη χωρις να λυσω το προβλημα.
Δεν προχωρούμε σε αλλαγή θερμοστάτη , εφόσον πρώτα βλέπουμε τα εξής δεδομένα όπως παρακάτω.
και η θερμοκρασια ειναι αρκετα χαμηλη στο ψυγειο, σχηματιζοντας παγο σε μορφη χιονιου γυρω απο το ανεμιστηρακι. Η επιλογη στο θερμοστατη ηταν παντα στο 1.
Αυτό πρώτα χρειάζεται απόψυξη για πολλές ώρες και αν το ξαναβάλεις και πάλι δεν κόβει στις πρώτες ώρες (ενώ είναι καθαρό από "χιόνια") και κατεβάζει ικανοποιητική ψύξη ... μόνο τότε και μετά υποψιαζόμαστε τον θερμοστάτη .. (πάντως τον παλιό θερμοστάτη μπορείς να τον κρατήσεις ή να τον ξαναβάλεις πίσω όπως ήταν).
Ο αισθητηρας που ακριβως βρισκεται στο πουρο? στην ακρη του, η ολο το συρματινο μερος αποτελει αισθητηρα? σε διαφορα βιντεο που ειδα για καθοδηγηση στην αλλαγη θερμοστατη, πουθενα το πουρο δεν ερχοταν σε επαφη με το περιβαλλον, ηταν ολοκληρο μεσα στο ψυγειο. Μηπως φταιει οτι ενα μεγαλο μερος του συρματος ειναι εξω απο το ψυγειο?
Υπάρχουν και ψυγεία που το πούρο το περνάνε από έξω (δεν υπάρχει παρατυπία) το έχουν υπολογίσει και αυτό με βάση τον τύπο του θερμοστάτη σε κάθε ψυγείο ... π.χ. όταν λέμε "συντηρήσεως " θερμοστάτη δεν είναι στάνταρ αλλά κάθε τύπος "συντηρήσεως" θερμοστάτης έχει τα δικά του ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ευαισθησίας ,, και ο καθένας μπορεί να διαφέρει σε αυτές τις ευαισθησίες . Η ευαισθησία του θερμοστάτη επηρεάζεται και από το μήκος του πούρου κτλ που πρέπει να βάζουμε το ίδιο μήκος (εκτός των άλλων χαρακτηριστικών του).
Δε νομιζω οτι ειναι θεμα απωλειων ειτε απο το λαστιχο του ψυγειου το οποιο φαινεται σε καλη κατασταση, ειτε απο τις μικρες οπες οπου διερχεται το πουρο. Σε αυτη τη περιπτωση πιστευω απλα οτι το μοτερ θα ανοιγε πιο συχνα, αυτο ομως δουλευει συνεχεια κρατωντας τη θερμοκρασια υπερβολικα χαμηλη.
έχουμε τα εξής δεδομένα 1) δεν έχεις απώλειες 2) έχεις καλή ψύξη 3) το ποιο ύποπτο μέχρι στιγμής είναι ότι "μπουκώνει" η περιοχή ανεμιστήρα από "χιόνια" όπως λες , οπότε κακώς άλλαξες θερμοστάτη. (κάνε πρώτα καλή απόψυξη) στην ανάγκη κάνε τον κόπο να βάλεις τον παλιό που είχε κτλ .
Ο καινουργιος θερμοστατης ειναι εξωτερικα ιδιος με τον παλιο. Το πουρο μου φαινεται οτι ειναι λιγο πιο κοντο. Βασικα αφαιρεσα το παλιο θερμοστατη και το πηγα σε κοντινο μαγαζι με ανταλλακτικα για να μου δωσει αντιστοιχο καινουργιο. Τον παλιο δυστυχως τον αφησα στο καταστημα για ανακυκλωση.
Η ολη η διαδικασια αντικαταστασης/αναζητησης μου πηρε 2-3 ωρες, διαστημα στο οποιο η συντηρηση ηταν κλειστη και οταν ηρθε η στιγμη που τελειωσα και ανοιξα τη συντηρηση το λεπτο στρωμα χιονου ειχε λιωσει.
Χθες βραδυ επισης την εκλεισα και την ανοιξα σημερα πρωι (περιπου 8 ωρες) καθως φοβαμαι μη χαλασει το μοτερ απο τη συνεχη λειτουργια.
Δυο λεπτομερειες που δε ξερω αν παιζουν ρολο:
Το παλιο πουρο ειχε πλαστικο εξωτερικο περιβλημα το οποιο δε μπορεσα να το αφαιρεσω για να το βαλω στο καινουργιο. Ο τυπος στο καταστημα μου ειπε οτι δε παιζει κανενα ρολο.
Το νεο πουρο το καμπυλωσα αρκετα με το χερι ωστε να μπει κατευθειαν στη κατω τρυπα, ενω το παλιο «εκοβε βολτα» στο πισω μερος του ψυγειου ωστε να μη καμπυλωνει σε πολλα σημεια.
Κυριακίδης
19-11-13, 16:07
Τις επαφές του θερμοστάτη (παλιό/νεο) τις έβαλες σωστά? λες 3 επαφές .. αυτές έχουν επάνω αριθμούς συνήθως 1 4 6 ... τις έβαλες βγάλε βάλε παρομοίως ? στον νέο θερμοστάτη?
Έχεις σιγουρευτεί ότι (το σύρμα αισθητήριο) του θερμοστάτη έχει τερματίσει καλά στον οδηγό μέχρι εκεί που πρέπει?
Τι θερμοκρασία κατέβασε στην συντήρηση (μάξιμουμ)?
Όταν έβαλες τον νέο θερμοστάτη , πόση ώρα περίμενες για να δεις αν θα κόψει το μοτέρ? (έχει ήδη πιάσει καλή ψύξη στην συντήρηση?)
Αν είναι οκ όλα τα παραπάνω , μπορεί και ο θερμοστάτης που σου έδωσαν να λέγετε "συντηρήσεως" αλλά και πάλι να μην είναι κατάλληλος για την περίπτωση ..., έπρεπε να βρεις "γνήσιο" θερμοστάτη της μάρκας του και πανομοιότυπο στα χαρακτηριστικά του (κωδικό που αναφέρει στο πλάι ο θερμοστάτης π.χ. Κ59 κτλ) .. σκούρα τα πράγματα.
36856
φωτογραφια του παλιου θερμοστατη λιγο πριν τον αλλαξω, ωστε να θυμαμαι τη συνδεσμολογια.
ο τυπος του παλιου που διακρινεται ειναι Α13 0527
Β429 και ενα αλλο σημαδακι που δε το διακρινω τωρα απο τη φωτο
ο καινουργιος ειναι : Α13 1000
Α471 Η*
Η συνδεσμολογια τωρα ειναι οπως τη φωτο, το αριστερα μεγαλο βυσμα με το καφε καλωδιο ειναι στην επαφη 6
το δεξια μαυρο καλωδιο στην επαφη 4
το κατω δεξια καφε καλωδιο στην επαφη 3 (δε πολυφαινεται το νουμερο)
και τερμα αριστερα στο πλαι η γειωση με το χαρακτηριστικο σηματακι στην επαφη.
Έχεις σιγουρευτεί ότι (το σύρμα αισθητήριο) του θερμοστάτη έχει τερματίσει καλά στον οδηγό μέχρι εκεί που πρέπει?
Το συρμα το εβγαλα και το ξαναεβαλα πριν κανα 2ωρο και δειχνει να τερματιζει σε καποια σκληρη επιφανεια.
Τι θερμοκρασία κατέβασε στην συντήρηση (μάξιμουμ)?
Δεν εχω ενδειξεις θερμοκρασιων στο ψυγειο (ειναι παλιο).
Όταν έβαλες τον νέο θερμοστάτη , πόση ώρα περίμενες για να δεις αν θα κόψει το μοτέρ? (έχει ήδη πιάσει καλή ψύξη στην συντήρηση?)
Απο χθες το μεσημερι που τελειωσα την εγκατασταση μεχρι το βραδυ το μοτερ δεν εκοψε καθολου. Το ιδιο και σημερα. Εχοντας παντα πολυ καλη εως και υπερβολικη ψυξη μεσα.
φωτογραφια νεου:
36857
Κυριακίδης
19-11-13, 19:19
Για να δεις τι παίζεται με αυτούς τους θερμοστάτες (και γιατί δεν πρέπει να βάζουμε ότι ναναι ) και πρέπει να μπαίνει όσο γίνεται το ίδιο του κατασκευαστή
http://monitor.espec.ws/files/catalogo-termostati_209.pdf
πρόσεξε κατηγορίες 213 - 214 - 215 (για νορμαλ ψυγεία - για το αν είναι για δίπορτο - για το ΝΟ Frost - ) και πρόσεξε και λεπτομέρειες στους πίνακες για θερμοκρασίες - μήκος αισθητήρα - σε ποια μάρκα ταιριάζει ποιο ... και δεν συμμαζεύεται
Αυτός πάντως που είπες ο Α13 1000 ... προσωπικά τον βρίσκω μάπα και "δύσκολος και παράξενος"!
Σ' ευχαριστω για το ενδιαφερον. Δε ρισκαρω να ξαναδοκιμασω με αλλον θερμοστατη γιατι υπαρχει η περιπτωση να φταιει κατι αλλο.
θα φωναξω καποιον τεχνικο να το κοιταξει.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions Inc. All rights reserved.