east electronics
07-08-13, 15:57
Θα ειναι παρα πολυ δυσκολο να αναπτυξουμε ενα τετοιο θεμα μεσα σε ενα νημα ,,,οι πληροφοριες γυρω απο αυτα τα θρυλικα μηχανηματα ειναι παρα πολλες τα ιστορικα στοιχεια οι ιντριγκες και τα μαρκετιστικα παιχνιδια απιστευτα πολλα .
Θα προσπαθησω να τονισω τα highlights καθως επισης να παραθεσω και μερικα λινκ για ολους οσους θελουν να μαθουν για την ιστορια των σχεδιαστων της εταιριας GAS και τα μεχρι σημερα παρακλαδια της .
highlights
Προενισχυτης Thaedra II
---Modular κατασκευη που σημαινει ευκολια στην παραγωγη αλλα και ταχυτητα στην επισκευη
---Για την εποχη πολυ προσεκτικα επιλεγμενη τοπολογια και ημιαγωγοι
---θωρακισμενο τροφοδοτικο ( μετασχηματιστης )
---Εξελιγμενο servo που παρακολουθει το offset μονιμως πρωτοπορια της εταιριας
---Ολα τα κυκλωματα σε ολο το μηκος της αλυσιδας true DC coupling με καθολου πυκνωτες σε ολο το μηκος
---Στιβαρη τροφοδοσια αλλα και τοπικες σταθεροποιησεις καθρεπτες πηγες ρευματος παντου με υψηλο PSSR
---Υψηλοτατη ποιοτητα κατασκευης απο σασσι και hardware μεχρι εξαρτηματα και πλακετες
---καστουμ ποτενσιομετρα υψηλης ποιοτητας
---κυκλωματα τονων μεσα στην αναδραση αλλα υλοποιημενα με πολυ καλους πυκνωτες
---εξελιγεμενο κυκλωμα phono stage MM/MC με ρυθμιζομενο gain και servo
Τελικος Ampzilla II ( απο την λεξη amp- lifier και την λεξη go-zzila )
---παρα πολυ στιβαρη κατασκευη σε ολο το μηκος
---Πολυ καλης ποιοτητας υλικα τα περισσοτερα ημιαγωγα καστουμ φτιαγμενα για την GAS
---Πρωτοποριακο κυκλωμα servo για το οφφσετ
---Πρωτοποριακο κυκλωμα οδηγων και εξοδου
---Εξυπνο κυκλωμα ψυξης αποδοτικο και καθαρο ( δεν σκονιζει το μηχανημα ) ενω δεν ψυχει το εσωτερικο του μηχανηματος με σκοπο να κραταει σταθερη θερμοκρασια στις οδηγες πλακετες μαλλον ομως στην ψηλη πλευρα
---Με δεδομενα τα μολις 4 τρανσιστορ εξοδου παρα πολυ μεγαλη ισχυς > 200 ανα καναλι .
Φυσικα ολα αυτα ξεκινησαν στην Αμερικη το 1977 και δεδομενα τα οσα χρονια περασαν σε συνδυασμο με την παρα πολυ υψηλη ποιοτητα κατασκευης το αναμενομενο θα ηταν εκτος απο πυκνωτες να μην ειχαν απολυτως τιποτα αλλο . Στην πραξη ομως δεν εγινε ετσι :
Τα προβληματα που ειχαν σαφως βοηθησε και ο χρονος ωστε να εμφανιστουν στο επακρο με κυριοτερο οτι και τα δυο κυκλωματα ηταν απολυτα εξαρτημενα απο το πολυ καλο ματσαρισμα των ημιγωγων και την σωστη επιλογη σε οτι αφορα το hfe ....Αυτο σε συνδυασμο με μια μυστικοτητα που υπηρχε γυρω απο τα κυκλωματα μια και βρισκομαστε σε προ ιντερνετ εποχη το κυριοτερο προβλημα ηταν το χεριασμα απο ασχετους κατα την διαρκεια των επισκευων που δεχτηκαν στα τελευταια 30-40 χρονια .
Στα συγκεκριμενα τελικο και προενισχυτη υπηρχαν μεσα δεκαδες τρανσιστορ αλλαγμενα οπου συνολικα θα πρεπει να ηταν παραπανω απο 4 διαφορετικες εταιριες με διαφορετικα μοντελα καποια απο αυτα αντιστοιχιες της ΝΤΕ και διαφορες αλλες τετοιες αποτυχημενες προσπαθειες να το κανουν να δουλεψει .
Η δουλεια μου ηταν εξαιρετικα απλη ξηλωμα ολα τα τρανσιστορ ( οδηγα και καθρεπτες ρευματος απο τον ενισχυτη τεμαχια 16 παρακαλω ) αντιστοιχα του σταδιου εξοδου του προενισχυτη ( 1,5 W σε καθαρη ταξη Α παρακαλω ) ξηλωμα ολοι οι πυκνωτες χωρις ερωτησεις ενα ρυθμισμα και τελος .
Μπορει ακουγεται εξαιρετικα απλο αλλα δεν ειναι μια και υποχρεωθηκα να παρω 100 τρανσιστορ απο καθε νουμερο ωστε να μπορεσω να ματσαρω τις ποσοτητες που ηθελα μεταξυ τους αλλα και καναλι με καναλι πολλες φορες .
Ακολουθουν οι φωτογραφιες και μια απλη περιγραφη και μια και φτασαμε ως εδω θα πρεπει να θυμησω οτι απο τα περισσοτερα μηχανηματα που φιαχνω κραταω μια βαση δεδομενων και σχηματικα οπου αν χρειαστει μπορω να διαθεσω σε οποιον το χρειαστει .
Φιλικα
Σακης Πετροπουλος
http://www.eastelectronics.gr/images/gas%20amzilla%20II/DSC01370.JPG
μια απο τις πλακετες οδηγησης του τελικου με την αναλογη ποικιλια οδηγων τρανσιστορ
http://www.eastelectronics.gr/images/gas%20amzilla%20II/DSC01371.JPG
Ημιαγωγοι κατασκευασμανοι με τα διακριτικα της εταιριας !!!!
http://www.eastelectronics.gr/images/gas%20amzilla%20II/DSC01372.JPG
Ποικοιλια ημιαγωγων και στην δεξια πλακετα οδηγησης ενα ειναι πρωιμο fairchild και το αλλο : οταν μεγαλωσω θελω να γινω Toshiba
http://www.eastelectronics.gr/images/gas%20amzilla%20II/DSC01373.JPG
Η πλακετα οδηγησης ετοιμοι με φρεσκο σετ καινουργια ματσαρισμενα τρανσιστορ !!!
Θα προσπαθησω να τονισω τα highlights καθως επισης να παραθεσω και μερικα λινκ για ολους οσους θελουν να μαθουν για την ιστορια των σχεδιαστων της εταιριας GAS και τα μεχρι σημερα παρακλαδια της .
highlights
Προενισχυτης Thaedra II
---Modular κατασκευη που σημαινει ευκολια στην παραγωγη αλλα και ταχυτητα στην επισκευη
---Για την εποχη πολυ προσεκτικα επιλεγμενη τοπολογια και ημιαγωγοι
---θωρακισμενο τροφοδοτικο ( μετασχηματιστης )
---Εξελιγμενο servo που παρακολουθει το offset μονιμως πρωτοπορια της εταιριας
---Ολα τα κυκλωματα σε ολο το μηκος της αλυσιδας true DC coupling με καθολου πυκνωτες σε ολο το μηκος
---Στιβαρη τροφοδοσια αλλα και τοπικες σταθεροποιησεις καθρεπτες πηγες ρευματος παντου με υψηλο PSSR
---Υψηλοτατη ποιοτητα κατασκευης απο σασσι και hardware μεχρι εξαρτηματα και πλακετες
---καστουμ ποτενσιομετρα υψηλης ποιοτητας
---κυκλωματα τονων μεσα στην αναδραση αλλα υλοποιημενα με πολυ καλους πυκνωτες
---εξελιγεμενο κυκλωμα phono stage MM/MC με ρυθμιζομενο gain και servo
Τελικος Ampzilla II ( απο την λεξη amp- lifier και την λεξη go-zzila )
---παρα πολυ στιβαρη κατασκευη σε ολο το μηκος
---Πολυ καλης ποιοτητας υλικα τα περισσοτερα ημιαγωγα καστουμ φτιαγμενα για την GAS
---Πρωτοποριακο κυκλωμα servo για το οφφσετ
---Πρωτοποριακο κυκλωμα οδηγων και εξοδου
---Εξυπνο κυκλωμα ψυξης αποδοτικο και καθαρο ( δεν σκονιζει το μηχανημα ) ενω δεν ψυχει το εσωτερικο του μηχανηματος με σκοπο να κραταει σταθερη θερμοκρασια στις οδηγες πλακετες μαλλον ομως στην ψηλη πλευρα
---Με δεδομενα τα μολις 4 τρανσιστορ εξοδου παρα πολυ μεγαλη ισχυς > 200 ανα καναλι .
Φυσικα ολα αυτα ξεκινησαν στην Αμερικη το 1977 και δεδομενα τα οσα χρονια περασαν σε συνδυασμο με την παρα πολυ υψηλη ποιοτητα κατασκευης το αναμενομενο θα ηταν εκτος απο πυκνωτες να μην ειχαν απολυτως τιποτα αλλο . Στην πραξη ομως δεν εγινε ετσι :
Τα προβληματα που ειχαν σαφως βοηθησε και ο χρονος ωστε να εμφανιστουν στο επακρο με κυριοτερο οτι και τα δυο κυκλωματα ηταν απολυτα εξαρτημενα απο το πολυ καλο ματσαρισμα των ημιγωγων και την σωστη επιλογη σε οτι αφορα το hfe ....Αυτο σε συνδυασμο με μια μυστικοτητα που υπηρχε γυρω απο τα κυκλωματα μια και βρισκομαστε σε προ ιντερνετ εποχη το κυριοτερο προβλημα ηταν το χεριασμα απο ασχετους κατα την διαρκεια των επισκευων που δεχτηκαν στα τελευταια 30-40 χρονια .
Στα συγκεκριμενα τελικο και προενισχυτη υπηρχαν μεσα δεκαδες τρανσιστορ αλλαγμενα οπου συνολικα θα πρεπει να ηταν παραπανω απο 4 διαφορετικες εταιριες με διαφορετικα μοντελα καποια απο αυτα αντιστοιχιες της ΝΤΕ και διαφορες αλλες τετοιες αποτυχημενες προσπαθειες να το κανουν να δουλεψει .
Η δουλεια μου ηταν εξαιρετικα απλη ξηλωμα ολα τα τρανσιστορ ( οδηγα και καθρεπτες ρευματος απο τον ενισχυτη τεμαχια 16 παρακαλω ) αντιστοιχα του σταδιου εξοδου του προενισχυτη ( 1,5 W σε καθαρη ταξη Α παρακαλω ) ξηλωμα ολοι οι πυκνωτες χωρις ερωτησεις ενα ρυθμισμα και τελος .
Μπορει ακουγεται εξαιρετικα απλο αλλα δεν ειναι μια και υποχρεωθηκα να παρω 100 τρανσιστορ απο καθε νουμερο ωστε να μπορεσω να ματσαρω τις ποσοτητες που ηθελα μεταξυ τους αλλα και καναλι με καναλι πολλες φορες .
Ακολουθουν οι φωτογραφιες και μια απλη περιγραφη και μια και φτασαμε ως εδω θα πρεπει να θυμησω οτι απο τα περισσοτερα μηχανηματα που φιαχνω κραταω μια βαση δεδομενων και σχηματικα οπου αν χρειαστει μπορω να διαθεσω σε οποιον το χρειαστει .
Φιλικα
Σακης Πετροπουλος
http://www.eastelectronics.gr/images/gas%20amzilla%20II/DSC01370.JPG
μια απο τις πλακετες οδηγησης του τελικου με την αναλογη ποικιλια οδηγων τρανσιστορ
http://www.eastelectronics.gr/images/gas%20amzilla%20II/DSC01371.JPG
Ημιαγωγοι κατασκευασμανοι με τα διακριτικα της εταιριας !!!!
http://www.eastelectronics.gr/images/gas%20amzilla%20II/DSC01372.JPG
Ποικοιλια ημιαγωγων και στην δεξια πλακετα οδηγησης ενα ειναι πρωιμο fairchild και το αλλο : οταν μεγαλωσω θελω να γινω Toshiba
http://www.eastelectronics.gr/images/gas%20amzilla%20II/DSC01373.JPG
Η πλακετα οδηγησης ετοιμοι με φρεσκο σετ καινουργια ματσαρισμενα τρανσιστορ !!!