PDA

Επιστροφή στο Forum : [Ραδιοενισχυτής] Ρυθμιση ενισχυτη sanyo dcx 8000



papkir
19-05-13, 18:11
καλησπερα , εχω τον παραπανω ραδιοενισχυτη , και μετα απο αλλαγη ηλεκ/λυτικων , και τρανσιστορς θελω να τον ρυθμισω .εχει σε καθε ντραιβερ 2 τριμερ δλδ 2 για το δεξι και 2 για το αριστερο καναλι , δυστυχως εχω μονο το σχηματικο και οχι ολο το σερβις μανουαλ , οποτε δεν ξερω ουτε τα σημεια ελεγχου ουτε τις τασεις που πρεπει να υπαρχουν , μπορει καποιος να βοηθησει ;
ευχαριστω

east electronics
20-05-13, 15:25
κατα ενα παραξενο τροπο γιατι αυτα τα τριμερακια δεν φαινονται πουθενα στο σχηματικο ? τα τριμερακια που δειχνεις στον κυκλο δεν ειναι στα ντριβερ ...

Το πρωτο ειναι στην ( αριστερη πλευρα ) και αφορα την ρυθμιση του οφσετ και το αλλο στο κεντρο που αφορα την ρυθμιση του ρευματος ηρεμιας ...

Τωρα αν ρωτησεις τι ειναι το ενα και τι ειναι το αλλο μαλλον θα τσαντιστω

bchris
21-05-13, 11:10
Μια ερωτηση (μαλλον δυο).

Τι κανει το offset και τι ειναι το ρευμα ηρεμιας?

east electronics
21-05-13, 13:01
Χρηστο ειμαι 47 και 113 κιλα ...οπως καταλαβαινεις εχω πιεση .. μην μου την ανεβαζεις παραπανω ....:001_tt2::001_tt2::001_tt2:

ΤΣπ επειδη ειμαι στις καλες μου αν δεν εχεις καταλαβει papkir πως θα τον ρυθμισεις γραψε εδω να σου εξηγησω

Φιλικα
Σακης

papkir
21-05-13, 18:42
φιλε σακη , αφου εισαι στις καλες σου , καλου κακου ομως παρε και κανενα χαπακι για τηνπιεση ,ειμαι 48 και 80 κιλα και εχω πιεση, αλλα δεν ξερω ουτε το ενα ουτε και τ αλλο ουτε και πως να το ρυθμισω ,αν θελεις εξηγησε .

ευχαρισρω πολυ

east electronics
21-05-13, 20:22
Καλο ειναι αυτο να γινονται συστασεις για να ξερουμε και με ποιον μιλαμε ...σε κατι φασεις που κατι πιστιρικαδες ζητανε λυσεις fast food εκνευριζομαι και τα ψιλοπαιρνω και χωνω αναλογως αλλα ως συνηθως το κανω με το γνωστο κεφι και ευγενεια ....

Το λοιπον:
Η ρυθμιση offset αφορα την ισοροπια του πρωτου σετ τρανσιτορ οπου ονομαζεται διαφορικος και ειναι τα δυο πρωτα τρανσιστορ στην αριστερη πλευρα του σχηματικου Οι συνθηκες που μετραμε ειναι:
---χωρις κανενα σημα στην εισοδο
---Χωρις κανενα φορτιο στην εξοδο
---Στην εισοδο επιλεγουμε μια νεκρη τυπου tape 1
---Η μετρηση μπορει να γινει με τον ενισχυτη κρυο η ζεστο ( πχ μετα απο 10-15 λεπτα )
---Μετραμε απο την εξοδο του καθε καναλιου σε μια οποιαδηποτε γειωση ιδανικα στην εξοδο των ηχειων με πολυμετρο που εχει ικανοτητα να μετρησει μιλλιβολτ και ρυθμιζουμε το τριμερακι με σκοπο να πεσει η ταση DC στην εξοδο στο μηδεν αν γινεται .Αν δεν ερχεται στο μηδεν μια ταση απο 20 εως 50 μιλιβολτ ειναι αποδεκτη αλλα οτιδηποτε παραπανω σημαινει καποιο προβλημα
---Επαναλαμβανουμε την μετρηση με τον ενισχυτη ζεστο και αφου εχει παιξει λιγο και σημασια εχει οτι μετραμε τελικα να παραμενει σταθερο .

Ρυθμιση πολωσης

Η πολωση ειναι μια ρυθμιση που ""ανοιγει"" τα τρανσιστορ εξοδου και τα κανει να αγουν σε συνθηκες DC με σκοπο να ""βρει"" ο ηχος το μονοπατι ηδη ανοιχτο και να μειωθει η παρμορφωση κροσσοβερ που εμφανιζεται οταν το πανω τρανσιστορ εξοδου ""δεν μπορει να βρει το κατω"" ( Σε πολυ απλα Ελληνικα ) ... οσο περισσοτερη πολωση τοσο περισσοτερη θερμοκρασια οσο περισσοτερη πολωση τοσο το μηχανημα πλησιαζει την ταξη Α ( οχι στην δικια σου περιπτωση παντως ) με λιγη πολωση εχουμε ελαχιστα βαττ ( στην δικια σου περιπτωση ουτε 1) σε ταξη Α και τα υπολοιπα σε ταξη ΑΒ αφου εχει ""ανοιξει "" ο ενισχυτης απο την αρχικη πολωση μετα ο ιδιος ο ΗΧος κραταει το μονοπατι ανοιχτο ...

Η ρυθμιση γινεται με τον ενισχυτη ζεστο αλλα οχι να ζεματαει ( πΧ ανοιχτος για 10-15 λεπτα )
----μετραμε πτωση τασεως σε μια απο τις αντιστασεις εκπομπου R528 η R529 και με το νομο του Ωμ υπολογιζουμε ποσα μιλλιαμπερ ειναι αυτο το ρευμα στην δικια σου περιπτωση μπορεις να κινηθεις σε μια τιμη απο 5-10 μιλλιβολτ .

---Επαληθευουμε την μετρηση οπου αναμενομενο ειναι να ρυθμισουμε και μετα απο λιγο να αλλαξει η τιμη προς τα επανω απο μονη της και παραλληλα και η θερμοκρασια του ενισχυτη.

---κατεβαζουμε την ρυθμιση στην επθυμητη τιμη και επαναλαμβανουμε ( παντα χωρις εισοδο παντα χωρις φορτιο ) μεχρι να σταθεροποιηθει στην επιθυμητη τιμη .

--Επαληθευουμε την καλη λειτουργια του ""θερμοστατη"" του μηχανηματος TR504 ( το οποιο πρεπει να ειναι βιδωμενο η σε θερμικη επαφη με την ψυκτρα των εξοδου ) ζεσταινωντας την ψυκτρα με σεσουαρ απο την πλευρα των φτερων και οχι απο την πλευρα της πλακετας και αναμενουμε εκει να πεσει η πολωση αμεσα και χαμηλα .

Προβληματα που μπορει να συναντησεις
--Τα τριμερ ""κοβουν" πολυ σπανιο σε Ιαπωνικο μηχανημα αλλα οχι απιθανο δουλευεις προσεχτικα η αντικαθιστας τα τριμερακια με πολυστροφα τα οποια παρεχουν περισσοτερη αναλυση για ρυθμισεις

---Γραφεις οτι εχεις αλλαξει τα τρανσιστορ εξοδου ...του λογους δεν γνωριζω καθως επισης τι τρανσιστορ φοραει επισης δεν γνωριζω .το πιθανοτερο ομως ειναι αν εχεις βαλει καινουργια τα ιδια να ειναι μαιμουδαρες του κερατα αυτο σημαινει οτι η πολωση μπορει να μην ερθει ποτε η να εχεις υπερβολικες θερμοκρασιες ακομα και με σχετικα χαμηλη πολωση .μακροπροθεσμα αν εχεις βαλει μαιμου τρανσιστορ ο ενισχυτης σου θα καει την πρωτη κιολας φορα που θα πιεστει .

--εαν εχεις βαλει αντιστοιχα τρανσιστορ ακομα και αν αυτα ειναι καλης ποιοτητας υπαρχει η πιθανοτητα οι συνθηκες πολωσης που ισχυαν για τα παλια να μην ισχυουν για τα καινουργια αυτο σημαινει οτι η πολωση μπορει να μην φτανει η μπορει να ειναι τοση πολλη που θα σου καψει το μηχανημα στο πρωτο τσακ

Εκει θα χριεαστουν φωτο και περισσοτερες πληροφοριες αο μερους σου .

Σωστη πρακτικη ειναι να κατασκευασεις ενα συστημα οπου σε σειρα με το 230 θα υπαρχει μια απλη λαμπα πυρακτωσεως ωστε αν υπαρχει καποιο προβλημα παιρνει η λαμπα το φορτιο και αρχιζει να αναβει μειωνει την ταση στον ενισχυτη σου και γλυτωνεις το μηχανημα κατα την εκκινηση με πιθανη βλαβη λαθος πολωση κλπ κλπ ...

Αυτα απο μενα .... ( Αντε Χρησταρα Για παρτη σου !! )
Ευχαριστω για τον χρονο σας

Φιλικα
Σακης Πετροπουλος

papkir
22-05-13, 22:09
σ ευχαριστω σακη . ευχομαι να εισαι παντα στις καλες σου
φιλικα Κυριακος Παπαδοπουλος

papkir
25-05-13, 18:03
και καποιες φωτο , αυτο με τα 230ν σε σειρα ; δλδ μια απλη λαμπα στην πχ φαση σε σειρα , τα βαττ της λαμπας παιζουν ρολο;

east electronics
25-05-13, 18:44
Κυριακο σε αυτη την περιπτωση μια λαμπα πυρακωσεως 60 βαττ ειναι οτι πρεπει για μεγαλυτερα μηχανηματα ισως και μεχρι 150.

Το προβλημα ειναι οτι απο οτι ειδα στην φωτο το ενα εξοδου ειναι 2Ν3442 και το αλλο 2SB696 αυτα δεν ειναι συμπληρωματικα ...εαν τα εβαλες μονος σου γιατι ετσι νομισες εχει κανει λαθος εαν στα εδωσαν σε μαγαζι τοτε αυτος που στα εδωσε ειναι μαλακας και δεν ξερει την τυφλα του !!!

Το μαμισιο ειναι 150 βολτ το αλλο 140 ( δεν τρεχει και τιποτα
Το μαμισιο ειναι 8 Αμπερ το δικο σου 10 ( και εκει δεν τρεχουν και πολλα αλλα δεν θα οδηγηθει με τον ιδιο τροπο )
Το μαμισιο ειναι 80βαττ το δικο σου 117( και εκει δεν τρεχουν και πολλα αλλα δεν θα οδηγηθει με τον ιδιο τροπο )
Το μαμισιο ειναι 15ΜΗΖ πενταγρηγορο και καταλληλο για audio ενω το δικο σου δεν εχει ευρος ουτε 200ΚΗΖ ( κανει μονο για γραμμικα τροφοδοτικα )

Αρα ετσι οπως εχουν γινει τα πραγματα ο ενισχυτης αυτος δεν μπορει ποτε να δουλεψει σωστα η αρνητικη πλευρα θα δουλευει σωστα ενω η θετικη θα εχει τα μυρια οσα προβληματα μεχρι και ταλαντωση.Με λιγα λογια το τρνσιστορ που εχεις βαλει επανω απλα δεν κανει .

Ενισχυτης = ακριβεια και συμμετρια . ΟΚ ξερω δεν μπορεις να βρεις πουθενα το ταιρι του 2SB 696 αλλα σε αυτη την περιπτωση δεν του κοπανας απανω κατι παραταιρο Πολυ πιο απλα αλλαζεις και το 2SB696 ωστε να αποκτησεις συμμετρια και να μπορει να δουλεψει ο ενισχυτης

Τα πετας ολα βαζεις απανω 2 σετακια MJ 15003 MJ15004 ρυθμιζεις τις πολωσεις και το οφφσετ και τελος .

Πρεπει να προσεξεις γιατι τετοια τρανσιστορ ειναι γεματος ο τοπος μαιμουδες ...αυθεντικα εχει ο ΦΑνος αν του τα ζητησεις επιμονα 2103828748

ΑΥΤΑ ....

papkir
25-05-13, 19:00
σακη σ ευχαριστω πολυ , μου τα εδωσαν για αντιστοιχα απο καταστημα ηλεκτρονικων , οκ θα τ αλλαξω και θα τα πουμε

bchris
27-05-13, 11:54
Ειδικα σε "αντιστοιχιες" δεν ειναι να εμπιστευεσαι τους πωλητες.
Εκτος αμα τον ξερεις και ξερεις οτι ειναι γατι.

papkir
27-05-13, 15:02
σημερα πηγα κι αγορασα τα mj15003 , mj15004 μιας μαρκας ΟΝ , με διαβεβαιωσαν οτι ειναι της μοτορολα πιστυεω να ειναι οκ

papkir
27-05-13, 23:19
φιλε σακη -ευχομαι να εισαι στις καλες σου- μηπως μπορεις να προτεινεις και καποια αντιστοιχα για τα ΤR 501,502=2SA726 ,
TR 503,507=2SD438 , TR 504,505=2SC1175 , TR 506=2SA659 , TR 508=2SB560 για καλλιτερη συνεργασια με τα mj 15003,15004
ευχαριστω

east electronics
28-05-13, 13:31
αν δουλευουν δεν τα πειραζεις μενουν ως εχουν

papkir
28-05-13, 22:16
σακη ο ενισχυτης δεν δουλευε , δουλεψε μετα απο τις αλλαγες που εκανα - μπορει να μην ειναι σωστες οπως τα τελικα τρανζιστορς-επισυναπτω φωτο με τα καμμενα , και αυτα που αλλαξα ,σε καθε καναλι ηταν διαφορετικα απο την αρχη τα τρανσιστορ και καμια σχεση μ αυτα στο σχηματικο αν μπορεις ριξε μια ματια
ευχαριστω

east electronics
31-05-13, 19:04
Κυριακο απο τις φωτο δεν μπορω να καταλαβω τι θελεις να πεις

papkir
31-05-13, 19:30
στην αριστερη φωτο ειναι τα καμενα που εβγαλα , διαφορετικα σε καθε καναλι , στην δεξια ειναι αυτα (αντιστοιχα) που εβαλα
με αυτα τα αντιστοιχα δουλεψε -οχι σωστα αλλα δουλεψε- , τωρα σε σχεση με τα mj15003,4 ποια τρανσιστορ μπορω να βαλω για να δουλεψει καλλιτερα
δλδ στο ενα καναλι υπηρχαν καμενα τα D325 και αλλαχθηκε με το BC141 στο αλλο καναλι αντι του D325 υπηρχε το C875C το οποιο αλλαχθηκε κι αυτο με BC141
στο ενα καναλι υπηρχε καμενο τα Α532Ε και αλλαχθηκε με το 2Ν2905 στο αλλο καναλι αντι του Α532Ε υπηρχε το B511C το οποιο αλλαχθηκε κι αυτο με 2Ν2905
τωρα πια τρανζιστορ να βαλω για να οδηγηθει καλλιτερα το mj15003,4

east electronics
31-05-13, 19:52
Καμμια απο τις αλλαγες που κανεις δεν μπορει να ειναι μονη της ...Θελω να πω οτι οταν αλλαζεις το αρνητικο τρανσιστορ απο την κατω μερια με εναν αντιστοιχο τοτε για λογους συμμετριας πρεπει να αλλαξεις και το θετικο ....


τα τρανσιστορ 507 και 508 θα γινουν BD 139 kai BD 140 τα τρανσιστορ 505 και 506 θα τα αφησεις εγω απο το κυκλωμα για την ωρα μεχρι να σταθεοποιηθει ο ενισχυτης και να κολλησουν οι μετρησεις και μετα θα δουμε


Πες μου με νουμερο πχ 507 κλπ που αλλου εχεις προβλημα

papkir
31-05-13, 22:43
συμφωνα με το μανουαλ ειναι 501,502=2sa726 503,507=2sd438 504,505=2sc1175 506=2sa659 508=2sb560 αλλα οταν ανοιξα το μηχανημα βρηκα "άλλα γι άλλα" και διαφορετικα σε καθε καναλι τα μονα που ηταν ιδια ηταν τα 501,502,506 , σκεφτηκα λοιπον να τ αλλαξω ολα με βαση τα τελικα mj15003,4 και ζηταω ποια να βαλω
σ ευχαριστω για την βοηθεια