Επιστροφή στο Forum : ανεμιστήρας οροφής
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ
07-07-11, 00:47
Έχω πρόβλημα με έναν ανεμιστήρα οροφής , δουλεύει μόνο μια σκάλα τη γρήγορη ενώ έχει τρεις. Μπορεί κάποιος να μου πει τη να κάνω και αν μπορώ να το κάνω μόνος.Δουλεύει με 220 V 35 W.
Βασικα οτι και να κανεις να το βγαζεις απο το ρευμα και αν δεν εχεις ξανασχοληθει καλυτερα φωναξε τεχνικο.
Αν γνωριζεις δες πρωτα αν εχει καποιο προβλημα ο διακοπτης και που καταληγει για να ελενχει την ταχυτητα.
Ο ανεμηστηρας ειναι καινουριος ή τωρα τα εφτυσε και δουλευει η μια σκαλα?
Συνήθως χαλάει το διακοπτάκι που αλλάζει τις ταχύτητες.Νομίζω βρίσκεις στο εμπόριο. Πρέπει να τον αποσυνδέσεις να βγάλεις τα φτερά(σε κάποια μοντέλα) και να ανοίξεις το κέλυφος.Αν δεν έχεις γνώσεις θα σε συμβούλευα να μην το προσπαθήσεις μόνος σου.
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ
07-07-11, 11:17
Ευχαριστώ για της συμβουλές σας.
καλησπέρα , έχω έναν επιτραπέζιο ανεμιστήρα που δυσκολεύεται να ξεκινήσει πολλές φορες, πρέπει να τον γυρίσω με το χέρι για να πάρει μπρος,
τι φταίει?
<< καλησπέρα , έχω έναν επιτραπέζιο ανεμιστήρα που δυσκολεύεται να ξεκινήσει πολλές φορες, πρέπει να τον γυρίσω με το χέρι για να πάρει μπρος,
τι φταίει? >>
Αν είναι μεγάλος σε ηλικία , για κάνε προσπάθεια λίπανσης των κουζινέτων
ένα-δύο χρόνια τον έχω, δυσκολευται να ξεκίνησει, μήπως φταίει ο πυκνωτή εκίνησης?
ένα-δύο χρόνια τον έχω, δυσκολευται να ξεκίνησει, μήπως φταίει ο πυκνωτή εκίνησης?
Αν έχει πυκνωτή εκκίνησης πιθανόν ναι αλλά, συνήθως δεν έχουν.
Αν γυρνάει εύκολα με το χέρι θέλει αλλαγή ο πυκνωτής του κινητήρα. Αν όμως γυρνάει δύσκολα με το χέρι θέλει λίπανση. Αυτό είναι το πιο συνηθισμένο.
έβαλα αντισκουριακό λάδι αλλά πάλι τίποτα... τον έλυσα και είδα οτι απο τα 3 κουμπιά όλα πάνε πάνω στο μοτερ ,
και έχει ένα πυκνωτή τετάτραγωνο 450v πάνω στο μηχανισμό που γυρνάει δεξιά αριστερά, λέτε να φταίει αυτός?
Άλλαξε τον πυκνωτή και δες, έφτιαξε;
τετοιο πυκνωτή τετράγωνο που θα βρω? τα μαγαζιά με ηλεκτρονικά δεν νομίζω να έχουν.
Και μία χαζή ερώτηση... ο πυκνωτής είνι 450V ενώ η τάση λειτουργίας 220v, πως φορτίζει?:confused1:
Ο πυκνωτής εκκίνησης φορτίζει ωστέ να παρέχει μεγάλο φορτίο στο μοτέρ για να ξεκινήσει?
επειδή στην εκίνηση τα μοτέρ τραβάνε παραπάνω απο όσο καταναλώνουν στη κανονική λειτουργία?
selectronic
31-08-11, 22:34
Θα βρείς σε μαγαζί με ηλεκτρονικά σίγουρα. Η τάση που γράφουν οι πυκνωτές είναι για DC. Η τάση της ΔΕΗ είναι 230Vrms AC, δηλαδή η κορυφή του ημίτονου είναι περίπου 320V. Υπάρχουν και πυκνωτές που γράφουν «250V X2», αυτοί είναι για τάση δικτύου (αλλιώς βάζεις πυκνωτή που να είναι >350V).
Παντα ο πυκνωτης πρεπει να αντεχει μεγαλυτερη ταση απο την ταση λειτουργιας στην οποια θα δουλευει.
Κ μιας και η ταση κορυφης στην Ευρωπη ειναι πανω απο 300V γι αυτο και ειναι στα 400 ο πυκνωτης.
Θα βρείς σε μαγαζί με ηλεκτρονικά σίγουρα. Η τάση που γράφουν οι πυκνωτές είναι για DC. Η τάση της ΔΕΗ είναι 230Vrms AC, δηλαδή η κορυφή του ημίτονου είναι περίπου 320V. Υπάρχουν και πυκνωτές που γράφουν «250V X2», αυτοί είναι για τάση δικτύου (αλλιώς βάλεις πυκνωτή που να είναι >350V).
Γιαννη γραφαμε ταυτοχρονα!
selectronic
31-08-11, 22:41
Γιαννη γραφαμε ταυτοχρονα!
:001_smile:
… ο πυκνωτής είνι 450V ενώ η τάση λειτουργίας 220v, πως φορτίζει?…
Η τάση που γράφει ο πυκνωτής είναι η μέγιστη που αντέχει, μπορείς να τον φορτίσεις και με λιγότερη. Δηλαδή μπορείς να φορτίσεις έναν πυκνωτή που γράφει «400V» στα 50, 100, 200, 300 βολτ κτλ.
μέτρησα το πυκνωτή και δείχνει οκ,λεει 1.2 μF +-5% και μέτρησα 1,
άρα κάτι παίζει με το μοτερ? καρβουνάκια? λέω να τον πάω για φούντο
Ο πυκνωτής αυτός ΔΕΝ είναι παράλληλα με την τάση του δικτύου και ΔΕΝ έχει στα άκρα του 220V~ αλλά περισσότερα. Η τάση που γράφει πάνω του είναι ~. Επίσης 1.2 μF - 5% κάνουν 1.14μF. Κατά συνέπεια ο δικός σου είναι μακράν βαρεμένος (πού το είδες εσύ Ο.Κ.; ). Και το μοτέρ αυτό ΔΕΝ έχει καρβουνάκια. Άλλαξε τον πυκνωτή. Επειδή δεν θα βρεις 1.2μF (μετά τα 1μF θα βρεις 1.5μF) βάλε έναν 1.5μF. Θα βρεις σε μαγαζιά ηλεκτρονικών. Εγώ προσωπικά έχω πάρει τέτοιους πυκνωτές από τον Σιδέρη, το Φανό, τον Μπέσκα και τον Καραχρήστο.
τελικά δεν είχα λαδώσει σωστά το μοτερ... ένας φίλος μου είπε να τα λύσω το μοτερ και να λαδώσω τα 2 ρουλεμάν που έχει(ένα μπρος και ένα πίσω),
πυκνωτή άφησα τον ίδιο, φαίνεται να δουλεύει σωστά τώρα, αύριο θα τον συναρμολογήσω
Ωχ... Μη βάζετε λάδι στα ρουλεμάν, μετά αρχίζει να κάνει θόρυβο!
kaptenlouna
09-09-11, 12:29
Σωστός ο Φίλλιπος, εκτός αυτού, το λάδι γίνεται μαγνήτης της σκόνης με αποτέλεσμα την άμεση καταστροφή του ρουλεμάν.
Χάσαμε τα αυγά και τα πασχάλια, ο τίτλος λέει "ανεμιστήρας οροφής", αλλά αυτός για τον οποίο μιλάμε τώρα είναι ...επιτραπέζιος! Δεν νομίζω να έχει ρουλεμάν, συνήθως έχουν κουζινέτα τα οποία μπορείς να λιπάνεις - στα ρουλεμάν μην το κάνετε γιατί το ρουλεμάν αρχίζει να κάνει ένα ενοχλητικό θόρυβο. Το λιπαντικό που έχουν από τη μάνα τους είναι παχύρρευστο για αυτόν το λόγο. Τώρα αν το μοτέρ γύρναγε εύκολα με το χέρι το πρόβλημα είναι αυτό. Αν όχι, θέλει αλλαγή ο πυκνωτής.
δηλαδή ήθελε παχύρρευστο γράσο?εγώ έβαλα αντισκουριακό λάδι wd-40
πάντως τώρα γυρνάει σφαίρα! σήμερα θα του βάλω και τον έλικα να δω
άμα τη βγάλει ένα χρόνο μια χαρά είναι... κινέζικος είναι των 20ε
τελικά κάνει θόρυβο... ακούγονται οι μπίλιες του ρουλεμαν:blush:
δεν μιλάτε πιο γρήγορα ρε παιδια :001_tongue:
Σίγουρα είχε ρουλεμάν; Συνήθως έχουν κουζινέτα...
Ε, τώρα άλλη φορά θα ξέρεις... Πρώτα θα ρωτάς και μετά θα λαδώνεις!
@FILMAN, αν βαλω πυκνωτη 1,5uF αντί 1,2uF, δεν έχει φόβο να καεί το μοτέρ του ανεμιστήρα?
δηλαδή ήθελε παχύρρευστο γράσο?εγώ έβαλα αντισκουριακό λάδι wd-40
πάντως τώρα γυρνάει σφαίρα! σήμερα θα του βάλω και τον έλικα να δω
άμα τη βγάλει ένα χρόνο μια χαρά είναι... κινέζικος είναι των 20ε
Μόνο για ζημιές είναι τα αντισκωριακα..δεν είναι για λίπανση.Πολλοί τα βάζουν σε αλυσίδες ποδηλάτων και μοτοσυκλεττών και γεμίζουν σκόνη.Μόνο πετρέλαιο στις αλυσίδες,και στα ρουλεμάν γράσσο,ή βαζελίνη.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions Inc. All rights reserved.